Čak i tvrtke u radoholičarskom Japanu uvode četverodnevni radni tjedan. Jedna od njih je i Panasonic

Rad četiri dana tjedno bit će opcionalan za zaposlenike

FOTO: Unsplash

Elektronički konglomerat Panasonic je najnovija kompanija na kratkom popisu japanskih tvrtke koje su omogućile četverodnevni radni tjedan zainteresiranim zaposlenicima. “Moramo raditi na dobrobiti naših zaposlenika”, rekao je tijekom sastanka s investitorima izvršni direktor Panasonica Yuki Kusumi, piše Nikkei Asia.

U Japanu, ozloglašenom po svojoj intenzivnoj poslovnoj kulturi, događaju se i slučajevi u kojima radnici znaju umirati od previše iscrpljivanja poslom. Jedan od najpoznatijih je slučaj tridesetogodišnje novinarke Miwa Sado, koja je u lipnju 2013. godine imala 159 sati prekovremenog rada, prije svoje smrti od srčanog udara mjesec dana kasnije. Zbog slučaja Sado, ali i drugih sličnih takvih slučajeva, japanska vlada i kompanije počele su obraćati više pozornosti na dobrobit radnika.

Žele dati veću slobodu zaposlenicima

Kako bi se unaprijedio balans posla i privatnog života, japanska vlada je prošlog lipnja preporučila kompanijama omogućavanje četverodnevnog radnog tjedna, izvijestio je tada njemačkih Deutsche Welle.

Panasonicov Kusumi izjavio je kako kompanija želi poticati raznolikost života svojih zaposlenika, stoga im želi omogućiti više vremena za bavljenje nekim privatnim aktivnostima ili dodatnim poslovima, koji nisu poput njihovog primarnog posla, prenosi japanska javna televizija NHK.

Kako bi dodatno unaprijedio život svojim zaposlenicima, Panasonic im nudi fleksibilniji rad, stoga će moći raditi od kuće ili iz nekog drugog grada. Takva praksa, tvrdi NHK, postaje sve češće u Japanu. Prema istraživanju Nikkeia provedenog 2020. godine, oko osam posto japanskih tvrtki nudi više od dva slobodna dana tjedno. Takva ideja se povremeno pojavi i u tvrtkama iz drugih zemlja svijeta, a jedna od njih je hrvatska Webpower Adria.