Nekad je nužno odabrati stranu

Marketinški genijalac stiže u Zagreb: Iako se možda čini da je tako, Facebooku još nije odzvonilo

Iskustvo je gradio u BBC-ju, Instagramu i Bookingu, a ovih dana svoje će znanje podijeliti na HOWtoWOW akademiji

FOTO: Domestika

Nije lako u industriji koja se kontinuirano mijenja skupiti više od 20 godina iskustva, nanizati brojne uspjehe u strategijama community buildinga, brand marketinga i tržišnih komunikacija, i to još u vodećim svjetskim kompanijama.

Marketinški genijalac koji je upravo sve to i još mnogo više radio za BBC i Instagram ovih dana stiže u Zagreb s jedinstvenim ciljem – prenijeti svoja znanja o tome što je naučio u tijekom karijere.

David Cuen danas za Booking.com svakodnevno predvodi svjetske timove content creatora i stvara najkvalitetnije rezultate te je kreator jednog od najpopularnijih tečaja na Domestiki, globalnoj edukativnoj platformi.

Dva važna predavanja

Tim će povodom, kao predavač HOWtoWOW marketinške akademije, koju organizira HURA, 8. studenog govoriti o izgradnji kvalitetne zajednice na društvenim mrežama. Dan kasnije će pak sudjelovati u internom programu Brandstorming Hrvatskog Telekoma sa zanimljivim predavanjem Content everywhere: How to build love brand and engagement, u kojem će obraditi aktualne teme iz područja brenda i komunikacija.

Odlučili smo s njim porazgovarati o nikad aktualnijem aspektu marketinga – društvenim mrežama – i zamolili ga za nekoliko savjeta koje svi, bez obzira na to vode li osobne profile ili profile brendova, mogu uspješno implementirati u svoj rad.

Što je bilo prije – brojke ili zajednica?

Čini se da smo, kada je riječ o društvenim mrežama, u vječnoj dilemi – brojke ili ljudi. I iako znamo da je engagement najvažniji u cijeloj priči, svejedno se češće uhvatimo u razmišljanju o tome kako povećati broj pratitelja nego kako aktivirati one koji već jesu s nama. Zato smo ga upitali što je bilo prije – brojke ili zajednica?

“Mislim da problem leži u tome što pratitelje i angažman vidimo kao odvojene metrike, dok zapravo jedna ne bi trebala postojati bez druge. Većina brendova ima tendenciju stavljati veliki naglasak na broj pratitelja jer ga vide kao zamjenu za doseg i snagu brenda, odnosno pretpostavljaju da su to apsolutni brojevi i pokazatelji toga koliko će ljudi reagirati na sve što kažu i objave. Ali zapravo, svaki pratitelj prati brojne druge brendove i profile na društvenim mrežama, tako da je jedini način da zadržite njihovu pozornost upravo angažman. Takav će način rada dugoročno još više povećati vaše brojke”, pojasnio je Cuen.

Sara B. Moritz

Kako zadržati korisnike?

Društvene mreže napučenije su nego ikada – sve vrvi brendovima, profilima, raznolikim temama, a brojke odlaze u nebesa zbog sve većeg broja korisnika.

Na pitanje kako se istaknuti i kakvi će sadržaji korisnike potaknuti da ostanu, Cuen odgovara da bi profili brendova ili pojedinaca na društvenim mrežama trebali izbjegavati generičke teme i umjesto toga usredotočiti se na ključne stvari kojima se zaista žele baviti kao što su održivost, umjetnost i slično. To će, poručuje, dovesti do usredotočene zajednice.

“Morate vjerovati u snagu zajednice kako biste izgradili uspješnu zajednicu. Ako to radite samo zato što vam je netko rekao da je to potrebno, nećete moći izgraditi dugotrajne poveznice koje su vam potrebne. Ako u svom marketinškom odjelu, ali i u svim drugima, imate ljude kojima je iskreno stalo do zajednice koju grade, vaša će zajednica procvjetati”, dodaje.

Veliki igrači na društvenim mrežama

Skladan tim preduvjet je za uspjeh u svim aspektima rada pa tako i u stvaranju uspješnih komunikacijskih koraka, stoga nas je zanimalo i što će preporučiti HT-ovcima, koji su već na nekoliko Brandstorminga zajedno radili na nizu novih ideja, stvaranju uspješnih internih strategija koje rezultiraju zadovoljstvom korisnika.

Kako veliki brendovi, koji već imaju izgrađenu zajednicu, zadržavaju fokus korisnika? Što može biti najveći komunikacijski adut jednom telekomu na društvenim mrežama?

“Potrošači velikih brendova žele uglavnom dvije stvari: funkcionalne i emocionalne benefite. Funkcionalnost je vrlo logična, žele se osjećati kao da dobivaju najviše od proizvoda i usluga koje brend nudi, žele popuste, nagrade, bodove vjernosti”, pojasnio je Cuen.

Sara B. Moritz

Uključivanje lojalnih obožavatelja

S druge strane, oni su također već emocionalno povezani s brendom. “Teško će se odvojiti od brenda u koji su već uložili vrijeme, stoga morate učiniti da se osjećaju posebnima u svakom trenutku, morate se baviti njima. Razmislite o brendovima poput Applea koji imaju vojsku lojalnih obožavatelja koji će ostati uz brend sve dok on ispunjava svoja obećanja”, pojašnjava.

Dok su vojske obožavatelja nekih društvenih medija u usponu, čini se da druge stagniraju. Nismo odoljeli pitanju koje se svi pomalo pribojavaju izreći naglas – je li Facebooku odzvonilo i isplati li se tamo u ovim trenucima početi graditi zajednicu?

Cuen tvrdi da Facebook i dalje itekako ima svojih prednosti, među kojima je i stavljanje naglaska na zajednice, to jest Facebook grupe, zbog čega kaže da su interakcije na toj mreži još uvijek izrazito važna i korisna stvar.

Video je kralj

“U posljednjem tromjesečnom izvješću Facebooka pokazali su kako broj korisnika i angažman rastu te da još uvijek broje više od dvije milijarde korisnika. Mislim da nas činjenica da su se pojavile druge platforme poput TikToka tjera da mislimo da je s Facebookom gotovo, dok je zapravo riječ o tome da je TiKTok jednostavno smislio drugačiji format za drugačiju publiku”, pojasnio je Cuen, ostavivši polaznike zagrebačkih radionica u iščekivanju brojnih uvida kojima će obogatiti svoj svakodnevni rad.

Za kraj smo postavili još jedno konkretno pitanje, ovoga puta za kreatore na Instagramu: što je važnije i gdje kontinuitet donosi veći uspjeh – story ili post? Ili uspjeh leži u konkretnoj kombinaciji i omjerima?

“Mislim da se manje radi o odnosu story vs. feed, a više o fotografiji naspram videa. Video je sada kralj i donosi mnogo više uspjeha jer su algoritmi na Instagramu i drugim platformama sada optimizirani za to. Sljedeće je pitanje: koji su ciljevi vašega brenda? Želite li sadržaj koji brzo dovodi do konverzije? Storyji i prolazni sadržaji odlični su za to. Želite li generirati angažman zajednice? Objavite video na feedu. Želite li zabaviti svoju publiku? Onda je odgovor reels”, zaključio je Cuen.