Marketinški stručnjak otkriva kako je nagrađivana domaća IT tvrtka preko noći promijenila ime i profitirala

Ispričao nam je kako je nagrađivani Notch od tima od 40 ljudi narastao u tvrtku od 200 ljudi

FOTO: Vjekoslav Skledar

U svijet digitalnog marketinga Marijan Palić ozbiljnije je zakoračio na trećoj godini faksa, a za sve je kriv futsal. U rodnom Osijeku istovremeno je studirao i igrao za drugoligaški klub kojem je usred sezone prijetio bankrot.

Treneru je ponudio da mu da vremena. Napisao je marketing plan, s ekipom iz tvrtke Lega-Lega redizajnirao vizualni identitet kluba i privukao sponzore. “Na kraju smo imali više sponzora od prvoligaša i više je ljudi dolazilo na naše utakmice”, prisjeća se Marijan.

Od futsala do digitalnog marketinga

Iz toga se rodio još jedan posao. S poznanikom je preuzeo distribuciju poznatog brenda tenisica za futsal za Hrvatsku koje su prodavali preko web shopa da bi nakon nekog vremena postali sponzori prvoligaškog kluba iz Osijeka. Jedini uvjet koji im je postavio je bio da im oni naprave marketing strategiju.

Ubrzo su postigli sjajne rezultate. “Do zadnjeg sjedala napunili smo dvoranu Zrinjevac koja je zadnji puta toliko publike primila 1986. godine. Ljudi su sjedili na stepenicama, napravili smo spektakl po uzoru na američki NBA. Igrači su na teren ulazili uz light show, a nakon svakog gola puštana je glazba”, govori dodajući da su nakon toga utakmice posjećivali ljudi iz cijele Slavonije.

Blogom do prvog posla

Ni godinu dana kasnije počeo je pisati blog. “Uvijek sam si zapisivao dobre primjere iz marketinga, ali sam te bilježnice stalno gubio. Odlučio sam sve staviti na jedno mjesto i tako počeo pisati blog”, kaže i dodaje da mu je nakon jednog posta u kojem je kritizirao Osječko pivo koje nije htjelo sponzorirati NK Osijek nego su se odlučili podržati splitski Hajduk stigla i prva ozbiljna poslovna ponuda.

Nazvao ga je vlasnik međunarodne poslovne škole COTRUGLI i pitao zna li za njih. Nakon što je odgovorio da nikad nije čuo, kazao mu je: “Čitam tvoj blog, mislim da baš tebe trebamo.” Otišao je na razgovor, prihvatio poziciju voditelja marketinga, preselio u Zagreb i ostao.

Napisao hit knjigu

U međuvremenu je s Overtime timom radio strategiju za marketing na digitalu za RTL televiziju tijekom Svjetskog rukometnog prvenstva u Katru. “Prvi put smo povezali online i offline te dobili međunarodnu nagradu Sporto”, kaže.

Sudjelovao je u aktivnostima oko sportskog marketinga tijekom rebrandinga Košarkaškog kluba Cedevita da bi se nakon nekog vremena vratio u poslovnu školu.

Istovremeno je napisao knjigu Atomski marketing koja se do sada prodala u 2000 primjeraka te se iste godine pridružio timu uspješne domaće IT tvrtke koja se bavi razvojem softvera za jake enterprise kompanije, tadašnjoj Agenciji04 koja je s 40 zaposlenika u četiri godine narasla u tvrtku s 200 ljudi.

Vjekoslav Skledar

Intervju za posao u tamnom podrumu

“Ekipa je tada radila u jednoj vili na Srebrnjaku. Došao sam na razgovor za posao koji se održao u tamnom podrumu. Na prvu mi se činilo da sam na ispitivanju u tajnoj službi. No, probili smo planirano vrijeme i intervju se odužio. Prerastao je u ugodan razgovor koji je potrajao više od sat i pol i dobio sam posao”, priča nam.

Na trenutak ga je ulovio strah, ipak je IT bila industrija o kojoj nije znao ništa, ali odlučio se, kako se to u sportskom žargonu kaže – baciti na glavu. “Kad sad odvrtim film unatrag i analiziram što smo sve napravili do sada, strah je, iako opravdan, bio nepotreban”, govori.

Jasni ciljevi su temelj uspjeha

Postavili su si ciljeve i počeli na njima graditi sasvim novu priču. “Strateški smo radili na dva tržišta istovremeno, budući da tvrtka 75 posto radi na stranom tržištu. Tu je cilj bio privući nove klijente, a na domaćem tržištu cilj je bio privući domaće talente, odnosno nove zaposlenike”, pojašnjava.

No, tada nije bio postavljen vizualni identitet do kraja, a ni društvene mreže nisu bile aktivne. “Na stranom tržištu smo dobro stajali i sa starim imenom, no na domaćem su nas miješali s poznatom komunikacijskom agencijom. To je bio glavni razlog za rebranding”, ističe.

Inovativni koncept zapošljavanja

Kako je jedan od ciljeva s njegovim dolaskom bio privući domaće talente iz IT industrije, ove su godine uveli inovativan koncept zapošljavanja senior developera.

“Uprava, marketinški i tim ljudskih resursa skupio je glave, osmislili smo Hiring week koji funkcionira tako da imamo tjedan zapošljavanja u kojem osoba koja traži posao može zakazati sastanak kada njemu to odgovara. Pritom može izraziti želju s kim želi razgovarati, a to može biti i sam CEO ili voditelj nekog tima. U cijeloj priči može odrediti i lokaciju, a to pak može bit restoran, kafić, park ili naš ured – svejedno”, govori.

Ono čime su dodatno izašli iz okvira, dodaje, je da nakon toga, ako zadovolji na razgovoru, kandidat dobiva ponudu unutar 24 sata. “A ako prihvati, još dobiva bonus od 20 tisuća kuna za dolazak u firmu. Nakon prvog Hiring weeka zaposlili smo šest novih članova tima”, dodaje i otkriva da je ideja iduće godine imati dva takva tjedna zapošljavanja.

Akademije za juniore

Juniore pak akviziraju kroz svoje školice, odnosno kroz Devcademy. “Kad sam došao, održavale su se ljetne škole i primali smo osamdesetak prijava, a ove godine nam se prijavilo skoro 2000 ljudi koji su nam poslali svoje životopise nakon čega slijedi selekcijski proces u kojem se biraju finalisti. Ove godine je bilo stotinjak kandidata koji su za mentore dobili naše najbolje zaposlenike”, pojašnjava.

Zadnji vikend akademije rezerviran je za Hackaton tijekom kojeg moraju složiti proizvod na osnovu svega što su naučili. “Pobjednički tim dobiva nagrade, a mnogi uglavnom i ostanu raditi kod nas. Barem 10, 15 ljudi nakon toga ostaje raditi kod nas”, govori.

Oba koncepta promovirali su koristeći male tajne digitalnog marketinga. “Cijeli moj tim radio je na tome. Precizno smo targetirali ciljne skupine putem oglasa na društvenim mrežama i upalilo je”, dodaje ističući da mu je najveći izazov bio rebranding te promjena imena tvrtke na kojem se radilo godinu dana.

Vjekoslav Skledar

Rebranding i novo ime

“Ljudi su prijašnje ime izgovarali i na hrvatskom i na engleskom. Također, bilo je teško pamtljivo. Budući da nam je domaće tržište bilo važno, odlučili smo se i na taj korak. Prvo smo napravili anketu među našim zaposlenicima, bilo nam je važno da se ljudi iznutra povežu s novim imenom pa smo im dali priliku da daju svoje prijedloge”, prisjeća se Palić.

Dugo se brainstormalo. U suradnji s vanjskom agencijom, nakon puno promišljanja i premišljanja, pao je dogovor. Odabran je Notch.

“Mislim da ime jako dobro komunicira ono što tvrtka zapravo i jest. Notch je skraćenica od Not only technology. Mi doista nismo samo tehnološka tvrtka, nego smo tvrtka koja brine o svojim zaposlenicima, ali kao što naš moto kaže mi smo i tim ljudi koji se nikada ne umaraju, kombinacija veterana i mladih talenata industrije”, objasnio je.

Slušao se i glas zaposlenika

Također, komunicira i ono što je proizašlo iz ankete provedene među zaposlenicima, a to je forte tvrtke koji se može sažeti u rečenici – Najjači smo kad moramo nadmudriti izazov.

“U svim situacijama koje su izazovne programerima mi ne odustajemo kad naiđemo na prepreke i ljudi su se doista odmah poistovjetili s novim imenom zato što odražava sve ono što radimo”, kaže dodajući da je ime na kraju osmislio osnivač tvrtke Roko Roić.

Rezultati vidljivi preko noći

Iako je od rebrandinga prošlo nešto malo više od mjesec dana, već bilježe rast engagementa, broja pratitelja i veću prepoznatljivost. “Pregledi na LinkedInu porasli su za 123.9%, porast pratitelja iznosi čak 64%, rast reakcija na sadržaj na društvenim mrežama je porastao za 140 posto, a samo na Instagramu čak 1329 posto”, precizira nam Palić.

Kako je s rebrandingom, osim novog imena, osmišljen i potpuno novi vizualni identitet, dignuli su i novu web stranicu. “Puno potencijalnih zaposlenika i klijenata nas vidi samo kroz web, pa smo tu uložili poseban trud”, govori.

Novi identitet na webu

Prijašnji je web imao dvije stranice, imao je naslovnicu, a s druge strane je imao stranicu za karijere. To je bilo jako loše rješenje za sam samu SEO optimizaciju i pozicioniranje weba.

“S početkom pandemije krenuli smo u razradu novog weba. I tu smo išli na jedan sasvim novi koncept. Fokusirali smo se na case studyje i izjave naših zadovoljnih klijenata kako bismo što bolje komunicirali što zapravo radimo”, napominje.

Vjekoslav Skledar

Rast posjeta na webu

A kako bi pratili tko ih sve prati i pretražuje, ubacili su jako puno analitike pomoću koje lakše huntaju nove klijente i talente.

“Sada nam jako puno upita dolazi upravo preko weba, što prije nije bio slučaj, prije smo najviše novih kolega akvizirali kroz naše akademije”, kaže. I tu su ostvarili sjajne rezultate – u odnosu na prethodno razdoblje zabilježili su rast posjeta od 55 posto.

Party za novi početak

Kruna rebrandinga bio je launch party. Kako Notch nije obična tehnološka tvrtka i tu su napravili tvist. “Notch je zapravo zaživio tu večer. U 20:00 Roko Roić je održao kratak govor, a mi smo istovremeno pustili novi web, nove društvene mreže i nove vizuale. Također, istovremeno je s interneta izbrisana stara agencija i na tome su svi radili”, govori.

Na svim komunikacijskim kanalima izbrisana je svaka poveznica sa starim identitetom. “Radilo se cijelu noć i već ujutro je sve ispeglano. Do te mjere da su zaposlenici ujutro došli u urede u kojima je sve bilo u znaku Notcha, od vizuala na vratima do logoa u potpisu mejlova”, kaže dodajući da više nema traga staroj agenciji.

“No, ako netko nešto nađe na webu, neka slobodno javi”, zaključuje uz smijeh.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Notch.