Nekad je nužno odabrati stranu

Money Motion posjetilo je 1112 ljudi: Korisnici žele kripto, ali on nikada neće preuzeti tržište

Ljudi se boje novih tehnologija i jasno je zašto

Foto: Sanjin Kaštelan

Tijekom dva dana, 1112 ljudi posjetilo je najveću regionalnu FinTech konferenciju koja se odražala ovog četvrtka i petka u zagrebačkoj Laubi. Money Motion posjetili su FinTech stručnjaci i entuzijasti iz 15 zemalja diljem svijeta i dobili odgovore na različita pitanja o financijskim i tehnološkim temama, sve od otvorenog bankarstva, preko ulaganja i njegovih rizika, kripto prevara, pa do financijske inkluzije.

Zahvaljujući panelima i prezentacijama prominentnih lica industrije, kao što su partner Revoluta Andrius Bičeika i voditelj poslovnog razvoja Unzera Panagiotis Kriaris, ova se FinTech konferencija već pozicionirala na vodećem mjestu regije što su potvrdili i mediji diljem zemlje i šire.

“Pri organizaciji postavili smo si vrlo ambiciozna očekivanja i oduševljen sam jer je konferencija nadmašila sve ono čemu smo se nadali. Postali smo ključno mjesto okupljanja za razmjenu znanja i iskustava stručnjaka iz payment, banking i crypto industrije. Pomno smo slušali sve komentare posjetitelja i sudionika konferencije i drago nam je da smo opravdali njihovo povjerenje. Za sljedeću godinu imamo još ambicioznije planove. S ovogodišnjim iskustvom znamo da možemo napraviti event koji će postati nezaobilazno mjesto FinTech zajednice u cijeloj Europi”, poručio je Damir Čaušević iz Monrija, organizatora konferencije uz UBIK, ASEE i Mastercard u partnerstvu s Nexi i OTP bankom. Za sljedeće izdanje konferencije u 2024. godini karte su već u prodaji na platformi Entrio za 69 eura.

Foto: Sanjin Kastelan

Drugi dan konferencije otvorio je Christian Rau iz Mastercarda s jasnom porukom – korisnici već žele posjedovati kriptovalute i NFT. Kao globalni lider, Mastercard već nudi konkretne kanale i proizvode za kripto ekosistem već danas te surađuje s brojnim partnerima. Na agendi se potom našla panel rasprava o različitim modelima plaćanja te BNPL (engl. Buy now, pay later) koji u digitalnim transakcijama već sada sudjeluje s 25 posto. Ivan Rebrović, voditelj razvoja poslovanja u Monriju, progovorio je o prihvaćanju digitalnog novčanika među građanima te potvrdio: „Stopa prihvaćanja digitalnih novčanika je među Hrvatima niska. Ljudi ne vjeruju novim metodama plaćanja i boje se nekoj aplikaciji dopustiti pristup svojim informacijama, a pogotovo broju kartice. Slična situacija se događa i sa soft POS-om“.

Foto: Ceric Kovacevic

Ovo je oblik plaćanja koji tek mora zaživjeti nakon što se javnost educira jer će jedino tako pronaći svoju nišu. U suprotnom će u javnosti zavladati nepovjerenje, a ovaj pristupačan način plaćanja, pogotovo za male poduzetnike i organizacije, neće biti široko prihvaćen. Iako joj ne proriču kraj ili propast, vide je daleko od mainstreama.

O digitaliziranim, modernim i pametnim bankama govorili su Piotr Jelenski, direktor ASEE i Paytena te Maurice Lisi, voditelj digitalni kanala BPER Banke. Zahtjevi potrošača u digitalnom bankarstvu najčešće su usmjereni prema manjim troškovima istoga ili prema usluzi koja će biti u potpunosti digitalna bez iznimaka. Unatoč tome, uloga ljudi će i dalje ostati jednako važna jer će korisnici uvijek, bez obzira na razinu digitalizacije, tražiti dostupnost zaposlenika, ali će se to iz fizičkog svijeta premjestiti u online sferu.

Piotr Jelenski, iz ASEE i Paytena, iako smatra da je digitalizacija važna, napominje da su na prvom mjestu ipak korisnici, a potom profit. Lisi je utvrdio da su jednostavne usluge svakodnevnog bankarstva neisplative pošto su troškovi veći od prihoda, a smatra da se rješenje nalazi u ponudi novih i kompleksnijih usluga kao što su one iz područja upravljanja imovinom ili složenog kreditiranja. Naposljetku je zaključio: „Banke i FinTech moraju sjesti zajedno i sklopiti partnerstvo, a ne nastavljati biti konkurencija jedni drugima“.

Foto: Samir Ceric Kovacevic

U petak su ujedno proglašeni i dobitnici Money Motion Startup natjecanja unutar kojeg se natjecalo 11 startupova iz regije. Na glavnoj pozornici dobitnike su na pozornici pozdravili Luka Sučić iz UBIK i jedan od začetnika konferencije i Marijana Oreb iz HAMAG-Bicro koji je sponzorirao Startup pozornicu. Treće mjesto i 500 eura osvojio je FinqUp, drugo i 1500 eura Orangepill, a glavnu nagradu od 3000 eura ViaBank, startup iz Bugarske s tehnologijom otvorenog bankarstva za plaćanje. Na pozornici im se pridružio i Krešimir Antolić iz Infobipa koji je podijelio i tri čeka u iznosima od 20, 15 i 10 tisuća dolara vrijednih kredita za korištenje na Infobipovim platformama, a dobitnici du bili ViaBank, Vendue Tech i Flash.

U petak su tijekom popodnevne pauze ujedno odabrani i preostali dobitnici Money Motion i NEAR Balkans NFT aktivacije koju je omogućio Mastercard te u kojoj je sudjelovalo gotovo 300 posjetitelja. Finalna pobjednica, 29-godišnja Katja, koja je osvojila Mastercardovo Priceless iskustvo izrade i kušanja maslinovog ulja za dvoje i u trajanju od dva dana.

Svi posjetitelji u svojim su goodie bagovima dobili i kod za 50 posto popusta na ulaznice prijateljske konferencije u Splitu, već četvrtu sezonu BlockSplita koji će se održati od 23. do 25. Svibnja. Kod je moguće iskoristiti do kraja tjedna, a organizatori Money Motiona pozivaju sve posjetitelje i čitatelje da pogledaju sadržaj konferencije na blocksplit.net i sami se uvjere da je to odlična sljedeća destinacija za sve u regiji.