Nekad je nužno odabrati stranu

Na faksu sam bio DJ po klubovima, a onda sam dobio posao u call centru. Danas sam direktor u istoj toj firmi

Prije 10 godina bio je samo jedan od nekoliko tisuća zaposlenika. Zbog posla je iz Osijeka preselio u Zagreb. Sada vodi uspješan tim od 19 ljudi

Na faksu sam bio DJ po klubovima, a onda sam dobio posao u call centru. Danas sam direktor u istoj toj firmi

Prije 10 godina bio je samo jedan od nekoliko tisuća zaposlenika. Zbog posla je iz Osijeka preselio u Zagreb. Sada vodi uspješan tim od 19 ljudi

Ovu priču donosi Openspace.hr, nezaobilazno mjesto za sve koji razmišljaju o promjeni profesije, novom poslu, poslovnom usavršavanju ili traže poslovnu inspiraciju

Prijatelj je imao studio u koji sam često dolazio. Tamo bih za svoj gušt isprobavao razne instrumente, no najviše sam svirao bubnjeve i igrao se s pločama. Kako je on bio DJ, jednom je imao dogovorene dvije gaže u istom danu, u dva različita grada. Nije imao previše izbora i bacio me u vatru. Tada sam se spontano zaljubio u DJ-ing. Svoj prvi pravi nastup pamtim kao da je bio jučer. Bilo je to nešto prije početka studija, tamo još 2004. u mom rodnom Đakovu. Glazbu sam puštao u diskoteci u centru koja je u to vrijeme bila vrlo popularna”, priča Branimir Spajić, sada direktor Odjela za upravljanje korisničkim iskustvom u Hrvatskom Telekomu.

Puštao je house, disco, funk and soul i sa svojim Kuzis Crewom nastupao po cijeloj Hrvatskoj. “Organizirali smo i CroTruck Tour od Slavonije i Baranje kroz cijelu Hrvatsku kamionima. Najdraži nastupi su mi bili na Hvaru, u prekrasnom ambijentu kluba Veneranda. Tamo su se svakog ljeta slijevali turisti i brojne poznate osobe iz cijelog svijeta, a ja uživao u glazbi i moru u pauzama između semestara na fakultetu”, prisjeća se.

Preselio iz Osijeka u Zagreb

Studirao je fiziku i informatiku na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku, te se tijekom studija, prije 10 godina, zaposlio u kontaktnom centru u Osijeku i od tada strelovito napredovao.”Osijek je studentski grad i svi smo uz studij radili. Bilo je mnogo opcija i mogućnosti, ali raditi u HT-u zbog veličine i ozbiljnosti kompanije bilo je stvar prestiža. Nije bilo nimalo lako dobiti taj posao. Iako sam bio student, prolazio se, za razliku od mnogih drugih poslova, gotovo jednak selekcijski postupak kao i kod stalnog zaposlenja. Mnogi nisu bili primljeni pa mi je to na neki način bio izazov koji sam htio iskusiti”, govori Branimir.

Rad u kontaktnom centru bio je izazovan, no uz sebe je imao mentora koji ga je slušao i učio koracima procesa koji se prolazi tijekom razgovora s korisnicima. Uz njegovu pomoć brzo je prevladao strahove i postao samostalan. Ubrzo je stigla i ponuda da prijeđe u Zagreb.

“Sve se odvilo jako brzo, praktički u svega nekoliko dana. Dobio sam poziv na intervju, prihvatio ga i sjeo na vlak za Zagreb. Za intervju sam se pomno spremao no svejedno me bilo malo frka. No, na razgovoru me dočekala ugodna osoba iz ljudskih resursa koja mi je taj razgovor učinila motivirajućim, bez obzira na ishod. Nekoliko dana kasnije dobio sam posao i doslovno preko noći odlučio preseliti iz Osijeka u Zagreb”, priča dodajući da nije nimalo dvojio.

Facebook

Od korisnice dobio slatkiše

“To je bilo kao kada vas prijateljica pozove na kavu da vam ispriča nešto važno. Moja želja da svoja znanja prenesem na druge, da se dalje nadograđujem i razvijam, da ono što sam napravio u Osijeku prenesem i kolegama u Zagrebu, a onda možda i u svim drugim mjestima, to je bio moj driver i moja intrinzična motivacija ka uspjehu”, govori.

Sve je to, kaže, na kraju i ostvario kroz nastavak karijere i izrazito je ponosan na svoj put od call agenta do direktora Odjela za upravljanje korisničkim iskustvom u Hrvatskom Telekomu. Prvo je radio kao voditelj tima u kontaktnom centru Zagreb. To je bio prirodan i logičan karijerni put s obzirom na njegovo prijašnje iskustvo u kompaniji. “Osim informiranja korisnika, prodaje usluga i otklanjanja tehničkih poteškoća s uslugama, jednoj sam korisnici pomogao i privatno, imala je tešku obiteljsku situaciju. Nakon tog poziva, svaki puta kada bi zvala, tražila je mene. Nedugo nakon toga poslala mi je slatki poklon set u Draškovićevu koji sam podijelio s timom”, takvi su mu trenuci nezamjenjivi, kaže.

Život mu se dolaskom u Zagreb okrenuo u sasvim novom smjeru. Nakon nekoliko godina života u metropoli, upoznao je sadašnju suprugu i dobio kćer Lotu, a u kompaniji nizao uspjeh za uspjehom.

Iskoristio je svaku priliku koja se ukazala

“Snalazio sam se i uspješno plivao u novom okruženju. Volim učiti i radoznao sam po prirodi pa sam brzo stekao prijateljstva na poslu i izvan njega. Kolege, voditelji timova i management, nesebično su me odgajali i učili onome što će mi trebati u svakodnevnom radu. Radno mjesto nije imalo previše veze s mojim formalnim obrazovanjem, ali je jedna aktivnost formalnog obrazovanja uvelike doprinijela mom profesionalnom razvoju. To je bio istraživački rad, spoj učenja metodologije kroz nastavu i stručnu znanstvenu literaturu, a onda to sve primjenjujući kroz konkretne prakse i praktičan rad u laboratoriju ili predavaonici. Ovako se oblikuje način razmišljanja koji je sve više primjenjiv u današnjim pa i budućim poslovima, to je zapravo tipičan problem, solving mindset”, kaže Branimir osvrćući se na svoje napredovanje u najvećoj domaćoj telco kompaniji.

Kako su se prilike za napredovanje otvarale, odlučio ih je svaki put iskoristiti. Na putu do direktora Odjela za upravljanje korisničkim iskustvom promijenio je devet radnih mjesta. “Svaki korak je zapravo bio još jedan veći izazov, a izazove volim i nisam ni jednom razmišljao hoću li prihvatiti idući korak. Uvijek bih se bacio na glavu, putem pronalazio rješenja kako bih doskočio bilo kojem izazovu”, govori.

Klima u kompaniji je motivirajuća, kaže, a tome pridonose jasno prepoznavanje talenta od strane voditelja i nadređenih, razne mogućnosti za profesionalno usmjeravanje uz mentorstvo te neograničene prilike za usavršavanje i rast kroz nova znanja i kompetencije na lokalnoj i internacionalnoj razini. Upravo je mogućnost stalnog usavršavanja jedan od segmenata koji ga pokreće.

Svi imaju jednaku priliku za napredovanje

“Vjerujem u cjeloživotno obrazovanje i siguran sam da je ono, uz odgoj, zdrav temelj za sve što u životu postignemo. Brojne su edukacije i usavršavanja poput Leadership akademije, rada na internacionalnim projektima ili MBA programa potrebni za svakodnevni rad. Te su edukacije u kompaniji ciljane. Stvar funkcionira tako da Odjel ljudskih resursa zaposlenike nominira za te programe s obzirom na vještine i znanje koje su potrebne svakom ponaosob”, kaže i dodaje da je dobar dio toga i sam inicirao, od usavršavanja pa do predstavljanja kompanije po Europi na raznim konferencijama kao govornik, predavač i moderator.

Ono što mu je iznimno važno, jest to da je kompanija otvorena za nove ideje što svima otvara mogućnost za napredovanje. “U tu svrhu su se oformili i agilni timovi koji kroz krosfunkcionalan rad te ideje i potiču, evaluiraju te na kraju i realiziraju. Kroz razne aktivnosti zaposlenike se ohrabruje da budu kreativni i inovativni. To je recimo interni Hackathon, a mogu se prijaviti i na Board Challenger te kroz njih aktivno iznositi svoje ideje i viđenje strategije kompanije”, priča te nastavlja:

“Svi imaju jednaku priliku napredovati. Za napredovanje je uvijek potrebno biti svjestan sebe i svog načina rada, onog dijela kako ostvarujem svoje rezultate kroz rad, komunikaciju s drugima, suradnju i vrijednost koju na kraju dana donesem. Potrebno je što češće tražiti povratnu informaciju i osvještavati svoje dobre i loše osobine, dobre usavršavati i poticati, a loše ispravljati. Prilike si stvaramo sami, u to sam uvjeren, a kompanija nas prepoznaje i prati u tome. Kako kompanija prepoznaje potencijal kod zaposlenika i predlaže određeni karijerni put, tako i zaposlenik treba jasno komunicirati svoje viđenje osobnog razvoja. Samo tako možemo zajedno rasti.”

Od operatera do developera, sve je moguće

U kompaniji se kontinuirano ulaže u zaposlenike. O Branimirovom karijernom putu i programima usavršavanja u HT-u, razgovarali smo i s Anamarijom Minarski, direktoricom Odjela za razvoj kompetencija, zapošljavanje i razvoj ljudskih resursa.

“Omogućavamo im razvoj kroz digitalne platforme učenja, ali i redovito provodimo razvojne programe za zaposlenike poput Board Challengers programa za talente koji sudjeluju na sjednicama Uprave i mentoriraju ih članovi Uprave. Ideja je našim zaposlenicima osigurati karijerni put unutar organizacije, od zapošljavanja do napredovanja do najviših razina. Upravo je Branimir odličan primjer da se to može, on je napredovao plastično rečeno od “slušalice” do direktora”, kaže Minarski koja s ostalim članovima HR tima brine o više od 5000 zaposlenika.

Tako, osim studentskih praksi, imaju i Career shifter program. “Od operatera do direktora ili od operatera do developera? U HT-u je sve moguće”, govori Minarski te nastavlja:

“Career shifter program omogućava svima, bez obzira na razinu predznanja, da promijene svoju karijeru u dijametralno suprotnom smjeru. O čemu se radi? Career shifter je napredni, intenzivan program za Junior software developera na koji se mogu uključiti i zaposlenici koji nemaju prethodna programerska znanja. Ovaj program predstavlja revoluciju pristupu edukacijama jer ne usavršavamo nečije znanje nego ćemo od početka osobu obučavamo za potpuno novo područje. I to ne za bilo koje, nego tehnički vrlo zahtjevno i ujedno najpoželjnije na tržištu rada. Ponosni smo što smo pokrenuli ovaj program kroz koji ćemo stvoriti nekoliko developera, popuniti radna mjesta developera internim kapacitetima i usput nagraditi odabrane zaposlenike najvećim kapitalom, programerskim znanjima koja bi inače mogli dobiti samo na izvanrednom studiju na nekoj višoj školi ili fakultetu”, kaže dodajući da ovakvu priliku mogu ponuditi samo rijetke kompanije te da kao članica DT grupe na raspolaganju imaju najinovativnije pristupe razvoja zaposlenika.

Anamarija Minarski, direktorica Odjela za razvoj kompetencija, zapošljavanje i razvoj ljudskih resursa Sandro Lendler

Implementirali novu platformu koju će koristiti svi u kompaniji

Sada Branimir, kao direktor Odjela za upravljanje korisničkim iskustvom u timu ima 19 ljudi i iznimno je na njih ponosan. “Svakodnevno raditi na tome da svaki pojedinac raste u timu, a samim time i cijeli tim, nešto je što me najviše inspirira. Ponosan sam na to što smo u rujnu ove godine uspješno implementirali i jednu od ključnih platformi za građenje nove razine korisnički orijentirane kompanije. Svaki pojedinac važna je karika u građenju tako snažnog alata, a doprinos svih manifestira se kao krajnji proizvod koji će do kraja godine imati priliku koristiti svi”, govori dodajući da već sada ovaj alat sada koristi oko pola kompanije, odnosno oko 2500 zaposlenika.

Spomenuta platforma Voice of Customer služi za prikupljanje povratnih informacija korisnika kao vrhunski istraživački alat. “Iskustva su emocije koje se bude u kontaktu s našim brandom, s našim zaposlenicima, s našim proizvodima i uslugama. Svaki naš zaposlenik važna je karika u građenju korisničkog iskustva i sve kreće od zaposlenika. Kako bi omogućili korisnicima najbolje korisničko iskustvo, korisnici i zaposlenici moraju biti u centru svih aktivnosti i odluka koje kompanija donosi. Zato je tu važna Voice of Customer platforma”, pojašnjava te kaže kako se u kompaniji, osim osluškivanja potreba korisnika, osluškuju i potrebe zaposlenika te da je to ono nešto što ga veže za HT.

Poruka sebi 10 godina mlađem

I kada film odvrti unatrag, ništa ne bi mijenjao, odabrao bi isti put. A ima i poruku za sebe 10 godina mlađeg. “Smij se više stvarima koje te plaše.” Ima i poruku za mlade koji razmišljaju o zapošljavanju u Hrvatskom Telekomu. “Ako želite kontinuirano raditi na sebi, brzo učiti u dinamičnom okruženju, biti dio velikog tima i dio globalne priče, a uspjeh temeljito graditi, ovo je pravo mjesto za vas. Mi #neodustajemo. HT prepoznaje potencijale svojih zaposlenika, pruža mogućnost usavršavanja i širinu područja kroz koja možete putovati u karijeri i razvijati se ne samo vertikalno, već i horizontalno”, kazao je Branimir, a Anamarija dodaje:

“HT grupa zapošljava široki spektar zaposlenika. Kao digitalnoj telco i ICT kompaniji, naše core poslovanje usmjereno je na širok spektar IT stručnjaka, od juniora do seniora, od developera, data scientista, programera do stručnjaka za razvoj mreže. S Combisom smo pozicionirani među vodećim ICT kompanijama te nam uvijek dobro dođe pojačanje system inženjera, DevOps inženjera i sličnih vrhunskih eksperata. Uz core dijelove poslovanja, kao kompanija usmjerena prema korisniku, kontinuirano osnažujemo frontline dio organizacije. Također, naš operativni model rada kontinuirano se prilagođava potrebama tržišta tako da velik dio naše organizacije funkcionira u agilnom modelu rada, tako svi oni one koji žele raditi posao primjerice scrum mastera ili product ownera mogu popratiti naše oglase na LinkedIn stranicama Hrvatskog telekoma, ali i naše stranice karijera. A ako vas zanima kako je zapravo raditi u HT-u, bacite oko na naš Instagram profil Magenta.Side ili nas popratite na TikTok-u.

Branimir je odličan primjer karijernog puta u organizaciji, od “slušalice” do Direktora, kaže Anamarija Minarski Sandro Lendler

Još voli stati za miksetu

No, bez obzira na odgovornosti i izazove koje posao nosi, Branimir još voli tu i tamo stati za miksetu i zavrtjeti dobru ploču. “Za svoj gušt uvijek, a i na tulumima se rado prihvatim te uloge. I ljetos puštao glazbu na brodu dok sam s prijateljima krstario oko Kornata. No, najviše se volim opuštati uz moju obitelj, suprugu Tatjanu i našu Lotu. Volimo zajedno putovati, kuhati i istraživati nova jela, a važno nam je i da smo što više u prirodi”, rekao je i predložio da odslušamo njemu omiljenog Mark Knighta i njegov Toolroom nights radio show.


Producirano u radionici TG Studija, Telegramove in-house agencije za nativni marketing, u suradnji s Hrvatskim Telekomom i po najvišim uredničkim standardima Telegram Media Grupe.