Ne prestaju reakcije na selfie uplakanog CEO-a koji je morao otpuštati ljude, evo što kažu HR stručnjaci

CEO marketinške agencije objavio je kako plače zbog otkaza koje je dao dvoje radnika

FOTO: Screenshot

Prošlih tjedana vjerojatno najpopularniji post na LinkedInu bio je onaj Bradena Wallakea, šefa marketinške agencije HyperSocial, u kojem je objavio kako je bio prisiljen dati otkaz nekoliko svojih radnika. Problem? Uz post je postavio seflie u kojem plače. Njegova objava se, upravo zbog uplakanog selfija, doimala poprilično komičnom, satiričnom i podrugljivom. No, Wallake je, kaže, htio pokazati svijetu kakav utjecaj davanje otkaza ima na šefa tvrtke.

Kako piše Vice, Wallakeu i njegovoj firmi baš i ne ide bajno. Trenutno ima plaću od nula dolara, dok je ranije uzimao naknadu od 250 dolara tjedno. Vice doznaje i kako je njegova djevojka ne samo njegova životna partnerica, već i njegova poslovna partnerica, te da je upravo ona morala jednom od zaposlenika reći da dobiva otkaz. Zbog toga Vice ističe i kako je tvrtka zasigurno prepuna kršenja granica poslovnog i privatnog svijeta.

Ljudi su ga pokopali

Objava Wallakea do sada je izazvala gotovo 50.000 reakcija, više od 9.500 komentara i gotovo 1000 dijeljenja. Većina reakcija bila je negativna. “Zašto ne smanjite svoju plaću ili si ju prestanete isplaćivati dok se tvrtka ne vrati tamo gdje bi trebala biti? Mislim, ako vam je doista stalo do vaših zaposlenika i teškoća koje ste im upravo priredili” napisao je jedan komentator na LinkedInu. Drugi korisnik LinkedIna objavio je snimku Wallakeove objave na Instagramu iz lipnja u kojoj je objavio da je posvojio morsku vidru. “Možda nije dobra ideja posvojiti morsku vidru na početku recesije?”

Wallake je uzvratio, rekavši da je posvojenje rezultat “donacije date u moje ime kao rođendanski poklon” i da on “zapravo nema morsku vidru koja trči oko našeg kombija”.

Drugi kritičar je napisao: “Žao mi je, vaš post izaziva loše osjećaje kod mene. Ovdje se više radi o VAŠIM osjećajima, a ne o osjećajima ljudi koje ste morali otpustiti. To pomalo liči na samosažaljenje.” Ipak, neki korisnici LinkedIna stali su u obranu Wallakea i kritizirali one koji su ga ismijavali. “Što je s ovom objavom u kojoj priznaje svoje pogreške, neuspjehe i izražava svoju tjeskobu zbog ozljede koju je prouzročio, natjerao vas da osjetite potrebu za gomilanjem?” napisao je jedan Wallakeov branitelj.

Što je Wallake rekao na hrpu negativnih reakcija?

Wallake je prošlu srijedu objavio i novi post na Linkedinu, u kojem se osvrće na sve negativne komentare i reakcije. Branio je svoju odluku da objavi svoj post, pa odbacio prijedloge da javno imenuje otpuštene zaposlenike.

“Hej svima, da, ja sam izvršni direktor koji plače. Ne, moja namjera nije bila da se radi o meni ili da ja postanem žrtva. Žao mi je što je tako ispalo. Nije niti na meni da javno iznosim imena zaposlenika. Ono što sada želim učiniti jest pokušati poboljšati ovu situaciju i pokrenuti dretvu za ljude koji traže posao”, napisao je Wallake. Priznao je i da je otkaze dobilo samo dvoje zaposlenika, stoga je jedan otkaz uručio on, dok je drugi njegova djevojka.

Unatoč negativnim reakcijama, Wallake je za PR Week rekao da ne žali što je objavio fotografiju, jer je iz nje proizašlo “puno dobrog”. “Dobivam bezbrojne poruke od drugih vlasnika tvrtki koji govore: ‘Sviđa mi se ovo, bio sam u toj situaciji, najgori osjećaj, tu sam s tobom'”, rekao je Wallake.

Javio se zaposlenik koji je dobio otkaz

Noah Smith je jedan od dvoje zaposlenika koji su dobili otkaz. Dan nakon Wallakeove objave, Smith je odlučio podijeliti svoje mišljenje. Kad je dobio vijest da ga tvrtka mora otpustiti zbog nedostatka sredstava, ostao je šokiran. No, ne ljuti se i ne osjeća nikakvu mržnju prema kompaniji.

“Nakon što sam pročitao objavu, moja prva pomisao je bila samo: da, evo ga, to je Braden. Ponovno je previše iskren na LinkedInu i stavlja svoje srce na kocku. Sada osjećam mješavinu tuge i uzbuđenja”, napisao je Smith, pa otkrio da njegova tuga proizlazi iz reakcija javnosti na objavu njegovog bivšeg šefa. “Činjenje ranjivim na internetu stvara metu za ljude koji žele nekoga napasti”, smatra Smith.

“Postoje bezbrojni postovi ljudi koji ismijavaju Bradenovu objavu, sa slikama na kojima plaču, a zatim samo cinizmom, mržnjom i nepovjerenjem prema onome što je govorio. Nemate li ništa bolje raditi na svoj dan od listanja LinkedIna u potrazi za ljudima koje biste vrijeđali?” napisao je. No, Smith je istovremeno i uzbuđen brojem ljudi koji su mu se obratili nakon što je otpušten. Kaže da je zapravo uzbuđen “zbog onoga što slijedi”.

‘Nije trebao napraviti ‘tulum sažaljenja o sebi”

André Spicer, profesor organizacijskog ponašanja na londonskoj poslovnoj školi Bayes, rekao je za CNBC da ova pozicija ne iznenađuje s obzirom na trenutne trendove upravljanja. “To je trend. Glavni izvršni direktori i čelnici potiču se da budu autentični i da na posao donose sebe. Ljudi su na neki način ohrabreni pokazati stvarne emocije i stvarne reakcije. Tako da ova situacija nije iznenađujuća”, rekao je Spicer.

Spicer je dodao da se čini da Wallake vodi delikatan čin balansiranja između previše autentičnosti i nedovoljno autentičnosti – što se ponekad naziva ograničenom autentičnošću. “Dakle, u idealnom slučaju, ono što je ovaj tip trebao učiniti je neka vrsta iskorištene ograničene autentičnosti, gdje je bio pomalo iskren o pogreškama koje je napravio i on će to priznati, ali ne pretvarajući to u ‘tulum sažaljenja o sebi'”, smatra Spicer.

Objava za neke djeluje dječje

U postu na LinkedInu, voditeljica u marketinškoj kompaniji Lippe Taylor Stephanie Smirnov rekla je da dok javna ranjivost može dovesti do pozitivnosti, ona se također može prihvatiti kao “manipulativna ili performativna”. Kym White, bivša glavna direktorica komunikacija CVS Healtha, složila se sa Smirnov, komentirajući da je potez CEO-a bio “neumjeren”.

U međuvremenu, Ellen Gerstein, viša direktorica digitalnih komunikacija za korporativne poslove u Pfizeru, napisala je na LinkedInu da ju je Wallakeova objava podsjetila na njezino dijete koje joj je došlo i teoretski plakalo o tome koliko su tužni jer su razbili njezinu omiljenu vazu. “Dijete! Ovo nije o tebi!”, rekla je Gerstein.

Umjesto toga, Wallake je trebao pomoći zaposlenicima koji su dobili otkaz da kroz umrežavanje pronađu put do novih poslova, napisalo je nekoliko HR stručnjaka u komentarima na Wallakov post.