Nekad je nužno odabrati stranu

Odlazi li televizija u prošlost ili tek dolazi novo doba te industrije? Riješite anketu, zanima nas vaše mišljenje

Televizija je i dalje vodeći tradicionalni medij, no moderne tehnologije i digitalizacija utjecale su na pojavu novih medijskih navika

FOTO: Shutterstock

Svakodnevno gledanje televizije na TV prijemniku ili putem interneta u zemljama Europske Unije bilježi lagani pad, kazuju posljednji podaci Statiste. Između 2011. i 2013. penetracija dnevnog gledanja televizije iznosila je 87 posto, a u anketi provedenoj 2022. godine 81 posto Europljana u dobi od 15 godina i starijih izjavilo je da svakodnevno gleda TV.

Međutim, podaci o globalnom televizijskom tržištu pokazali su da je 2021. godine u svijetu bilo procijenjeno 1,72 milijarde TV kućanstava, a smatra se da će do 2026. ta brojka iznositi više od 1,8 milijardi.

Televizija je stoga i dalje važan dio svakodnevice mnogih te, uz radio, vodeći tradicionalni medij. No, moderne tehnologije i digitalizacija utjecale su na pojavu novih medijskih navika, sve raznolikijih sadržaja i načina medijske potrošnje.

Suvremene medijske navike

Tako se, primjerice, sve više gledatelja s klasičnog konzumiranja televizijskih sadržaja na TV uređajima prebacuje na praćenje sadržaja na streaming servisima putem pametnih telefona ili računala. Linearno gledanje televizije prema rasporedu i programu pojedinih programa i nije više tako popularno, posebice među mladim publikama.

To zamjenjuje sve popularniji binge watching koji se odnosi na gledanje više epizoda nečega odjednom, kada god i gdje god poželite. Tome su, između ostaloga, doprinijeli streaming servisi koji svoje sadržaje nerijetko izbacuju u kompletiranim sezonama, a ne epizodu po epizodu kako je to običaj tradicionalne televizije.

Ovo su samo neki od primjera koji vode do pitanja kakva je budućnost televizijske industrije te kakva ju preobrazba čeka u nadolazećem dobu.

Zanimljive teme za raspravu

O odgovoru na to pitanje uvelike će se govoriti na ovogodišnjem NEM Dubrovnik 2023 koji će se u Hotelu Dubrovnik Palace održati od 5. do 8. lipnja.

Pod sloganom ‘TV market s pogledom’, ondje će se ponovno okupiti tržišno dominantni predstavnici nacionalnih televizija i pay TV kanala, tehnoloških kompanija, davatelji usluga streaminga i telekomunikacijskih usluga te drugi operateri koji omogućuju gledanje televizijskih programa.

Program će voditi legendarna voditeljica Kasia Madera s BBC Newsa koja je svoj renomirani status gradila više od 20 godina. U njemu će sudjelovati oko 60 važnih govornika, od kojih će biti 11 keynote predavača iz svjetski poznatih i vodećih tvrtki TV industrije, poput Victoriyje Boklag, United Group, Jamiea Cookea, Warner Bros Discovery, Montyja Sarhana, SkyShowtime, Marka Younga, Sony Pictures Televison i drugih.

Kako bismo istražili što vi mislite o tržištu televizijske industrije te koje su vaše televizijske navike današnjice, molimo vas da riješite kratku anketu u nastavku.

Anketa je završila! Hvala na sudjelovanju.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom Mediavision.