Osmislili su rješenje za zadržavanje zaposlenika i pokrenuli biznis. Tijekom prve godine rasli su 30 posto mjesečno

Razgovarali smo sa Sarom Vatralj koja je od samih početaka u timu Stethoscopea

Kad je lani lansiran Stethoscope, digitalni alat koji tvrtkama služi za ispitivanje zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika, tim koji stoji iza njega planirao ga je pustiti na mala vrata. Ideja je bila napraviti najbolji alat za sebe i svoju firmu, a usput, ako se netko drugi zainteresira, omogućiti i drugima korištenje. Nisu ni slutili da će alat biti hit te da će već prvom objavom dobiti toliko upita da već od prvog dana imaju listu čekanja.

Bila im je to samo potvrda da je tržište vapilo za ovakvim HR alatom. Isprva su mislili da će im klijenti uglavnom biti najnaprednije IT firme jer je kod njih najizraženija bitka za zadržavanje zaposlenika. No, ubrzo su im se na listi našle zbilja kompanije svih vrsta. IT firme, male kompanije, velike korporacije pa čak i nerijetko državne institucije.

“Sve ove kompanije imaju zajednički problem zadržavanja talenta, no i želju da omoguće što bolje radno mjesto zaposlenima. Upravo u tome im Stethoscope može odlično pomoći. Ova godina je bila baš jedan pozitivan roller coaster. Nismo očekivali mnogo, a feedback je uistinu sjajan. Klijenti su oduševljeni jednostavnošću, brzinom, no najbitnije – odličnim podacima”, ističe nam Sara Vatralj, Senior Business Development Manager.

Iskustvo i znanje primijenili na ovom projektu

Stethoscope, sestrinska firma zagrebačke digitalne agencije Degordian o kojoj smo već pisali, nastala je tek nedavno, ali sam know how je razvijan godinama.

“Ovakve analize u Degordianu radimo već gotovo deset godina. Osim s Degordianovim HR-om, zadnjih godina intenzivno surađujemo s velikim brojem HR odjela, ne samo iz Hrvatske, nego i svijeta. Sve to iskustvo smo pokušali fokusirati u idealan proizvod. Prvenstveno radi Degordiana, a sada radi svakog klijenta”, pojašnjava.

Generacijski jaz među zaposlenicima

Sara ističe kako se definitivno već dulje vrijeme nalazimo u periodu kada poslodavac više ne bira zaposlenika, nego zaposlenik poslodavca.

“Klijenti se fokusiraju često na plaće kao glavno sredstvo zadržavanja zaposlenih. No, to je jako usko gledište jer plaća predstavlja samo manju dimenziju zadovoljstva, a k tome je najskuplja. Često je bolje fokusirati se na druge dimenzije s kojima je lakše i efektnije učiniti razliku. Stethoscope je pokazao kako su ustvari zaposlenicima često motivatori, uz plaću, upravo neke druge dimenzije”, kaže.

Dodaje kako je bitno dubinski istražiti što čini zaposlenike zadovoljnima i raditi na ciljanim promjenama, pritom iskreno slušajući radnike. “Drago mi je da se na našim prostorima sve više stavlja naglasak na HR i brigu o djelatnicima te da se poslodavci osvješćuju da dobro i kvalitetno poslovanje čine upravo ljudi”, smatra.

Mladi i entuzijastični tim

Sara ističe kako su u Stethoscopeu prvo pošli od sebe pa na vlastitom primjeru primijenili najnovije razvojne HR strategije, a u tome im je nit vodilja bila upravo zasebna sestrinska firma Degordian.

Degordian je dobro poznat kao sjajan poslodavac, čemu u prilog govori i da je šest puta osvojio nagradu za najboljeg poslodavca.

“Najviše mi se sviđa upravo ovaj aspekt gdje zapravo pomažemo kompanijama da budu mnogo bolji poslodavci, no još važnije, zaposlenima da budu sretniji. Smatramo, što više kompanija bude koristilo Stethoscope, to više pomažemo Hrvatskoj da ima sve više sretnih i ispunjenih zaposlenih”, poručuje Sara.

Sara Vatralj, Senior Business Development Manager u Stethoscopeu TMG Creative/Degordian

Stethoscope su razvili za sebe

Stethoscope koriste i interno, u vlastitoj firmi i jedan im je od glavnih izvora informacija o zaposlenicima i poslovnoj klimi općenito. Zapravo je tako i nastao alat – u Degordianu su željeli što kvalitetnije i detaljnije ispitati zadovoljstvo ljudi.

“Tražili smo najbolje rješenje za nas. Na tržištu postoji mnogo alata, lokalnih ili globalnih, no ni jedan nije bio dovoljno dobar. Odlučili smo sami razviti alat kojim, u stvarnom vremenu i u par klikova mišem, možemo dobiti dubinske i ciljane rezultate”, navodi Sara.

Stetoscope jednom godišnje, a Pulse mjesečno

Veliki Stethoscope upitnik provode najčešće krajem godine i kroz njega dobivaju detaljan uvid u situaciju. Na temelju odgovora rade konkretne akcijske planove i razgovore s voditeljima i zaposlenicima.

“Alat nam je pomogao doći do mnogo izuzetno kvalitetnih informacija, a onda posljedično i povećati zadovoljstvo zaposlenih”, kaže Sara.

Istovremeno koriste i mjesečne Pulse upitnike kojima prate trendove i služe im kao pokazatelji idu li akcijski planovi u dobrom smjeru te trebaju li na nešto dodatno reagirati. “Naši ljudi su prepoznali vrijednost i važnost toga. Zato su uvijek spremni anonimno dati svoje iskreno mišljenje znaju da se njihov glas čuje i vrednuje”, smatra.

Pentagon informacija

Jedna od najvažnijih stavaka ovakvog alata su informacije. Što više informacija imamo, sami proizvod je daleko kvalitetniji. Osim rada na Stethoscope alatu, razvili su i njegovu javnu inačicu My.Stethoscope koja je dostupna za popunjavanje bilo kome i sjajna je za uspoređivanje vlastitog zadovoljstva poslom s tržištem i industrijom.

Koristeći podatke My.Stethocopea, sakupili smo desetke tisuća podataka te kreirali najbolje benchmarke tržišta, industrija, no i socio-demografske. Danas, nitko ni blizu nema ovako kvalitetne podatke kao mi za npr. Hrvatsku, IT ili usporedbu zadovoljstva GenZa, millenilasa itd.

Ovo je izuzetno važno jer možemo omogućiti klijentima ne samo njihove informacije već jako dobre usporedbe s tržištem i industrijom. Primjerice: većina firmi ima niže zadovoljstvo plaćama. No, jako je bitno je li tvoje zadovoljstvo plaćom ipak više od prosjeka ili još niže od prosjeka.

Imaju red čekanja

Od samog starta, interes je ogroman te stalno imaju red čekanja. “Svakodnevno pričamo s novim kompanijama, bilo lokalno ili internacionalno. Interesa nam nikad nije falilo, ali nam je problem kako skalirati tim da što veći broj klijenata možemo podržati našom platformom.” poručuje Sara.

Stethoscope pak svaki mjesec akvizira nove klijente, ostvaruje porast prihoda od 30 posto na mjesečnoj razini te generira odlične SaaS metrike koje su iznimno važne za svaki startup.

Trenutno im je većina klijenata iz regije Jadrana gdje se žele pozicionirati kao najjači, najbolji i jedino kvalitetno rješenje. No, sve veći je interes i iz svijeta pa im je jako drago da je njihov alat prepoznat.

Teško je zadovoljiti apsolutno sve ljude

Neki klijenti Stethoscope upitnik koriste kao glavnu analizu, a neki uz to koriste i Pulse u redovnim intervalima, dok se manji dio klijenata odlučuje samo na korištenje mjesečnih Pulse upitnika.

“Zanimljivi su im rezultati, a ovise o tipu industrije i u kojoj mjeri su istinski orijentirani na svoje ljude. Gledajući većinu možemo zaključiti kako su zaposlenici najzadovoljniji angažiranošću koju dobivaju od posla i suradnjom među kolegama, a najmanje su zadovoljni balansom između privatnog i poslovnog života”, kaže.

U svakom segmentu posla, dodaje, pa tako i u HR-u i menadžmentu, teško je zadovoljiti široku masu i apsolutno sve zaposlenike.

“Ono čime im Stethoscope najviše pomaže je upravo duboka i detaljna analiza. Njome mogu ciljano utjecati na kritičnu i nezadovoljnu skupinu ljudi i s njima raditi na razvoju za njih specifičnih akcijskih planova, pritom održavajući zadovoljstvo ostalih zaposlenika”, objašnjava.

Uskoro stižu novu značajke

Ono što im je bilo najizazovnije u firmi je vrijeme, no ne u negativnom smislu. Naime, voljeli bi da je dan dulji pa da uspiju razviti sve što žele sad i odmah jer su kao tim entuzijastični i dijele zajedničke ambicije prema ovom proizvodu.

“No, to naravno nije moguće pa, da se svakako veselim budućnosti i realizaciji svih ideja. Uskoro slavimo prvi rođendan, a već su nevjerojatne prekretnice iza nas”, prisjeća se.

Što se pak budućnosti tiče, trude se biti ukorak s trendovima i potrebama tržišta. Zato nam kažu kako uskoro očekuju i nove kolege u timu.

“Samim time očekujemo i jači te brži razvoj funkcionalnosti alata. Našim klijentima smo omogućili da svoje rezultate mogu usporediti s tržištem i industrijom, što je jedna nevjerojatna značajka. Tako da u skoroj budućnosti nastavljamo sa zaista izvanrednim dodacima“, poručuje Sara.


Sadržaj nastao u suradnji sa Stethoscopeom.