FOTO: BORIS ŠTAJDUHAR

Ostavila je posao u autoindustriji i pokrenula brend prirodne kozmetike. Po svojoj recepturi razvila je 70 proizvoda

Prekvalificirala se i postala fitoaromaterapeutkinja. Cjeloživotno obrazovanje je ključ, učim svaki dan, kaže Snježana

Ostavila je posao u autoindustriji i pokrenula brend prirodne kozmetike. Po svojoj recepturi razvila je 70 proizvoda

Prekvalificirala se i postala fitoaromaterapeutkinja. Cjeloživotno obrazovanje je ključ, učim svaki dan, kaže Snježana

FOTO: BORIS ŠTAJDUHAR

“Svakih 10 godina dolazi do zasićenja i ljudi teže promjenama, a tako je i na radnom mjestu. Nakon nekog vremena, kako bi se razvijao kao osoba, čovjek se mora usuditi napraviti promjenu. Ako ne i drastičan rez kakav sam ja napravila”, priča nam Snježana Mikulčić Jakopović iz okolice Novog Marofa.

Ekonomistica po struci, nakon više od 10 godina rada u autoindustriji u kojoj se bavila prodajom i menadžmentom, na pragu 35., odlučila je promijeniti profesiju. Usred ekonomske krize školovala se za uzgajivača i prerađivača ljekovitog bilja nakon čega je prošla dvogodišnji program obrazovanja za fitoterapeuta i aromaterapeuta da bi danas na OPG-u koji su osnovali suprugovi roditelji uspješno vodila brend prirodne kozmetike.

“Učila sam sve o uzgoju i preradi bilja, obradi tla, sušenju, destilaciji i poljoprivrednoj proizvodnji”, prepričava Snježana dodajući da se na prekvalifikaciju odlučila zato što je željela što više naučiti o ljekovitom bilju i njegovom djelovanju.

Konstantno se usavršavala, pohađala je dodatne edukacije i tečajeve i još ne misli stati. Kako kaže, cjeloživotno obrazovanje preporučila bi svima, posebice onima koji u 40-im i 50-im godinama shvate da su nezadovoljni poslom.

U Paki nedaleko od Novog Marofa, smjestila se njezina Kuća magične trave. U proizvodnji kozmetike sudjeluje cijela obitelj, a kći je Snježani desna ruka. Na šest hektara nasada rastu matičnjak, paprena metvica, smilje, lješnjaci…

U početku su proizvodili čajeve i tinkture, a onda su preradom matičnjaka, kako bi u potpunosti iskoristili sva svojstva biljaka, počeli proizvoditi kozmetiku. Tako je nastao KMT Bio Cosmetic.

U ponudi je oko 70 kozmetičkih proizvoda

Odnedavno imaju i probna polja lavande i limunske verbene, a u malom vinogradu uzgajaju stare sorte grožđa čije se sjemenke koriste za posebnu anti-age liniju proizvoda.

“Iz godine u godinu širila se paleta i sada imamo u ponudi oko 70 proizvoda za njegu lica, tijela i kose”, kaže Snježana.

U sve proizvode utkani su prirodni, ekološko uzgojeni i prerađeni sastojci autohtonih biljnih vrsta s područja Hrvatske, a primarna vizija brenda je da sve bude u skladu s načelima organske, ekološke i veganske kozmetike.

Ništa ne može zamijeniti ono što nam daje priroda

Ono što ih razlikuje od drugih je to što su jedni od rijetkih na hrvatskom tržištu čiji se proces proizvodnje, od samog sijanja do finalnih proizvoda može pratiti na njihovom OPG-u, a zbog kvalitete sirovina, kupci im se uvijek vraćaju zadovoljni.

“Naši proizvodi pogodni su za sve, a posebno odabrani sastojci diferenciraju ih od konvencionalnih kozmetičkih brendova”, govori te dodaje da nijedan kemijski ili sintetski proizvod ne može zamijeniti ono što nam daje priroda.

Većina proizvoda KMT brenda može se pronaći na internetskoj trgovini Žuti Klik Boris Štajduhar

Imamo destileriju, sušaru i proizvodni laboratorij

“U proizvodnom pogonu imamo veliku destileriju, sušaru za ljekovito bilje, manufakturni i razvojno proizvodni laboratorij, kao i pakirnicu i skladište robe, sirovina i ambalaže”, a kako kaže Snježana, svoju viziju prirodne kozmetike uskoro će dići na najviši nivo.

“Upravo smo započeli proces Demeter certificiranja naše farme i proizvoda, a to je jedan korak više od eko certifikata. Od početka je naša nit vodilja bila da sve što radimo, radimo ekološki, a dobivanje Demeter certifikata bit će nešto o čemu u početku nismo ni sanjali”, govori.

Snježana dodaje da u Hrvatskoj skoro pa i nema biodinamičkih certificiranih firmi. Demetar certifikat, oznaka je kvalitete koju nose biodinamička gospodarstva na kojima se radi, sadi i uzgaja prema Mjesečevom sjetvenom kalendaru. Zato je, dodaje naša sugovornica, biodinamika korak ispred ekološke poljoprivrede.

Novi vid poslovanja daje brendu dodanu vrijednost

Kako bi poboljšali kvalitetu ponude, Snježana i ostatak obitelji, svakodnevno prate najnovije trendove proizvodnje.

“Nakon 10 godina u proizvodnji kozmetike svoju djelatnost smo proširili na turizam i wellness usluge, kao i na edukativni turizam. Na imanju, uz kuće za odmor, imamo i Bio Spa & Beauty House u kojoj se nalazi kozmetički salon“, priča te nastavlja:

“U njemu možete uživati u tretmanima eko kozmetikom, kupkama s hidrolatima, sauni s eteričnim uljima i slično.“

Posjetitelji su im uglavnom turisti koji pristižu iz svih krajeva svijeta od Kine do Kanade, a koji iz prve ruke žele naučiti kako nastaju autentični proizvodi.

Plasirati proizvode u trgovačke lance najteži je dio

Izazova je mnogo, a kao najveći Snježana izdvaja plasman proizvoda u stranim i domaćim lancima. Smatra da nisu dovoljno zainteresirani za domaće proizvode pa se njihov OPG konstantno mora boriti za svoje mjesto na tržištu.

No, ono što im uvelike pomaže u plasmanu proizvoda je Žuti klik, internetska trgovina Hrvatske pošte s kojom Snježana surađuje od samih početaka. Na stranici se iz ponude izdvajaju paste za zube, sapuni, šamponi, kreme za lice i ruke, razna ulja, balzami i maslaci te brojni drugi proizvodi.

Osim prirodne kozmetike kao što je ova iz ponude OPG-a Kuća magične trave, na Žutom kliku možete kupiti proizvode različitih kategorija, od kućanskih aparata i opreme za dom, preko igračaka i uredskog pribora, do knjiga, bicikala i aparata za osobnu njegu.

Svaki proizvod napravljen je od ekološko uzgojenih sastojaka Boris Štajduhar

Planova nikad ne nedostaje

No i planova je mnogo. Snježana sanja da će u skoroj budućnosti u Novom Marofu niknuti i mala tvornica, po uzoru na one u drugim EU zemljama. Takav kompleks posjetiteljima bi nudio mogućnost upoznavanja cijelog proizvodnog procesa. Želja im je otvoriti i vlastitu trgovinu.

“Pritom ćemo nastojati ostati na istim cijenama ili ih po mogućnosti još i sniziti, no to nam trenutno predstavlja veliki izazov zato što su za vrijeme COVID-a troškovi transporta porasli za 200 posto, a i cijene sirovina otišle su u nebesa”, zaključuje Snježana.


Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom poštom