Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: Vjekoslav Skledar

Ovo je genijalno. Tvrtka iz Zagreba razvila alat koji mjeri koliko su ljudi sretni na poslu

U vrijeme kad radnici masovno daju otkaze, ova agencija poslodavcima pomaže da naprave zaokret i zadrže talente

Ovo je genijalno. Tvrtka iz Zagreba razvila alat koji mjeri koliko su ljudi sretni na poslu

U vrijeme kad radnici masovno daju otkaze, ova agencija poslodavcima pomaže da naprave zaokret i zadrže talente

FOTO: Vjekoslav Skledar

Degordian, jedna od vodećih digitalnih agencija u regiji, osmislila je revolucionarni alat Stethoscope uz pomoć kojeg poslodavci mogu poboljšati zadovoljstvo zaposlenika. Degordian je šest puta bio proglašen najboljim poslodavcem, a u tome im je pomogao i Stethoscope koji su godinama razvijali

Tijekom pandemije svijet se suočio s velikim Great Resignationom; trendom masovnog odlaska radnika iz kompanija. Prema podacima istraživačkog instituta Pew, stopa napuštanja radnih mjesta u SAD-u krajem prošle godine dosegnula je 20-godišnji maksimum. Prema njihovom istraživanju do masovnih otkaza najviše je došlo zbog nezadovoljstva radnika niskim plaćama, zbog nemogućnosti napredovanja, loših međuljudskih odnosa pa i osjećaja nepoštovanja.

Radnici koji su prošle godine dali otkaz, a sada su zaposleni negdje drugdje, svoju trenutnu situaciju vide puno pozitivnijom nego na posljednjem radnom mjestu. Naime, istraživanje pokazuje da čak 56 posto radnika na novom poslu zarađuje više novaca nego prije, a 53 posto lakše usklađuje posao i obiteljske obaveze. Više od polovice je pak kazalo da promjenom posla ima više mogućnosti za napredovanjem i fleksibilnije radno vrijeme.

Zadnjih godina taj trend sve više zahvaća i Hrvatsku jer mnoge naše kompanije nisu na vrijeme uspjele uočiti probleme unutar kolektiva i nezadovoljstvo svojih zaposlenika. Zato je Degordian, jedna od vodećih digitalnih agencija u regiji, osmislila revolucionarni alat Stethoscope čijom implementacijom poslodavci mogu poboljšati zadovoljstvo svojih zaposlenika. Inače, Degordian je šest puta bio proglašen najboljim poslodavcem, a u tome im je pomogao i alat koji su godinama razvijali.

Za Telegram su o svojem novom proizvodu pričali Daniel Ackermann, jedan od osnivača Degordiana, Antea Britvić voditeljica HR odjela, te Sara Vatralj, Employer Branding Managerica i voditeljica projekta Stethoscope.

Cilj im je da njihovi zaposlenici budu zadovoljni

“Great resignation je ogroman problem u biznisu, no s druge strane nama je upravo Stethoscope dobar odgovor na taj trend jer njegovim korištenjem ljudi postaju zadovoljniji i samim time ostaju kod nas raditi”, govori Ackermann dok nam na projekcijskom platnu pokazuje kako izgleda taj alat.

“Dakle, cilj nam je da ljudi budu zadovoljni, a prva točka je da znaš kako stojiš. Trebaš imati dobru analitiku da znaš da su ljudi, primjerice, super zadovoljni uredom i plaćom, ali da su jako nezadovoljni direktorom, opremom ili kompjuterom. I mi smo puno razmišljali kako napraviti alat koji to može najbolje oslikati”, govori Ackermann.

Daniel Ackermann, jedan od vlasnika Degordiana

Upitnicima mjere zadovoljstvo zaposlenika

Dugo su, kaže, eksperimentirali sa Stethoscopeom, a onda su shvatili da su im dvije komponente jako bitne; jedna je veliki upitnik s više od stotinu pitanja koja pokrivaju svaki aspekt jedne kompanije, a druga je set kratkih pitanja pod nazivom Puls.

“Dakle, kroz taj veliki upitnik saznajemo koliko su ljudi zadovoljni uredom, opremom, nadređenima, kolegama, svojim razvojem i edukacijom. I kada se na sva pitanja odgovori, poslodavac će imati jako preciznu sliku što je dobro, a što nije dobro u firmi”, objašnjava Ackermann.

No, taj se upitnik, kaže, zbog njegove opsežnosti ne može provoditi često. “Mi ga ispunjavamo na godišnjoj razini, ali pratimo situaciju iz mjeseca u mjesec. I tu dolazimo do Pulsea; kraćeg upitnika koji sadrži svega devet ključnih pitanja o zadovoljstvu na poslu u zadnjih mjesec dana, o prilikama za razvoj ili odnosima s kolegama ”, opisuje vlasnik Degordiana.

No, kako ističe, svrha provođenja Pulsea zapravo je praćenje dugoročnih trendova. “Dakle, nije nam ideja pratiti posljednih mjesec dana, već vidjeti dugoročne trendove u zadovoljstvu zaposlenika”, govori Ackermann te dodaje kako ti kratki upitnici najbolje pokazuju jesu li akcijski planovi koje su napravili na temelju provedenog Stethoscopea, dali željene rezultate ili je potrebna njihova revizija ili optimizacija.

Alat koji pruža veliki broj vizualizacija, grafova i podataka

Voditelji često zaposlenicima moraju najaviti neku promjenu. Primjerice, uvođenje nekog novog alata ili promjenu radnog vremena, pa im nakon toga kratki upitnici pomažu u praćenju rezultata i zadovoljstva tom promjenom.

“I to je super stvar zato što Pulse omogućava da se na vrijeme uoči ako ta promjena nije polučila zadovoljstvo zaposlenika i da se na vrijeme reagira. I upravo to mjerenje pulsa u firmi jest ideja tih kratkih anketa koje svaki mjesec ispunjavamo”, objašnjava.

Stethoscope, nastavlja Ackermann, pruža i veliki broj vizualizacija, grafova i statističkih podataka te nudi jako puno filtera koji omogućavaju da se dobiju vrlo detaljni, ali i lako pregledni i jasni rezultati. “Mi smo firma od 130 ljudi i ako, primjerice, dobijemo lošu ocjenu za organizaciju i procese, mi nećemo znati gdje to početi adresirati. I zato je bitno segmentiranje po sektorima i timovima”, govori.

Daniel, Sara i Antea snimljeni u uredima Degordiana Vjekoslav Skledar

Primjerice, ako primijete loše ocjene u organizaciji odmah mogu vidjeti koji je segment lošije ocijenjen. “Ako vidimo da je, recimo, loša ocjena u marketingu, naš tim Ljudskih resursa priča s ljudima iz odjela kako bi se otkrilo u čemu je problem i kako ga treba riješiti”, objašnjava i dodaje da postoje i filteri po tržištima, što je korisno ako kompanija ima urede u više zemalja.

“Napravili smo i segmentaciju rezultata po spolu, rasi, godinama i stažu u firmi. I tu onda vidimo postoji li više nezadovoljstva među ženama ili muškarcima, među starijima ili mlađima, a možemo mjeriti zadovoljstvo i među ljudima koji su tek došli u firmu naspram onih koji su godinama s nama”, govori.

Stethoscope su godinama razvijali za sebe

Jedan od najvećih benefita ovog alata je, naglašava Ackermann, to što je digitaliziran pa se svi podaci istog trena generiraju i ne treba se tjednima čekati na njihovu obradu. Osim toga, anoniman je što ljudima omogućuje potpunu iskrenost. “Bogat je i vizualnim izvještajima, ima na tisuće grafova i nudimo ga na lokalnim jezicima. Mislim da je to važno jer se može dogoditi da u nekoj firmi ne pričaju svi engleski”, objašanjava.

Zanimljivo je i da je Stethoscope znanstveno utemeljen alat. Naime, voditeljica HR odjela Antea Britvić bila je najviše uključena u osmišljavanje pitanja, a radila ih je u suradnji sa stručnjacima s odsjeka Psihologije na Filozofskom fakultetu i Business Psychology Lab-a.

“Godinama smo ovaj alat razvijali za sebe, ali je bio u drugom formatu, pa nismo imali instant rezultate, a za njihovu obradu trebalo je više vremena. Primjerice, kada bismo tijekom godine trebali neki dodatni podatak, opet bi nam trebalo vremena da taj podatak izvučemo jer nije sve bilo digitalizirano “, objašnjava Britvić.

Antea Britvić voditeljica je HR odjela u Degordianu Vjekoslav Skledar

Također ističe da se na temelju iskustva koje su skupljali na samima sebi otkrili što sve jedna firma treba od takvog alata. “Tako je nakon nekoliko godina pokušaja i pogrešaka, učenja, unaprjeđivanja, nastao Stethoscope. Uspjeli smo doskočiti svim nedostacima i sada je to postao savršen alat kojim dobivamo brzi feedback naših zaposlenika i odmah vidimo kako ljudi dišu i što možemo promijeniti da se osjećaju zadovoljno. I vjerujem da svatko tko danas – sutra dobije te podatke ima što za raditi”, govori Britvić.

Rezultati stižu odmah

Na pitanje u kojem se periodu mogu vidjeti prvi benefiti Stethoscopea, Ackermann odgovara da je za prikupljanje odgovora dovoljno zaposlenicima dati tjedan dana. Samo popunjavanje na individualnoj razini je oko 20 do 30 minuta, a rezultati stižu odmah. No, za firme je najbitnije, naglašava, da ne ostaju samo na rezultatima anketa nego da što prije krenu u rješavanje problema.

“Ako ispadne da negdje nešto ne štima potrebno je napraviti akcijski plan i krenuti u njegovu provedbu. Za kratke Puls ankete treba nekoliko mjeseci da bi se vidjelo pravo stanje stvari pa vjerujem da je za manje benefite potrebno nekoliko tjedana, a za prave benefite i do šest mjeseci”, kaže Ackermann.

U 24 sata su uspjeli finalizirati svoj proizvod

Zanimljivo je i da su Stethoscope u obliku u kojem ga imaju danas uspjeli finalizirati u 24 sata. Organizirali su događaj koji se zove Startup in 24 hours na kojem je sedamdeset ljudi uspjelo odraditi veliki dio posla. “Imali smo ideju i dugogodišnje istraživanje, ali smo taj vikend uspjeli digitalizirati naš alat, dovršiti biznis model, web stranicu, dizajn, branding i vizualni identitet”, govori Britvić.

Taj je događaj, kažu, počeo u subotu u deset ujutro i trajao je do nedjelje prije podneva. “To je bilo super iskustvo. Došli su nam ljudi i iz naših ureda iz Srbije i BiH. Svi smo se okupili ovdje i nitko nije cijele noći spavao. Bilo je tu i dosta bodrenja i muzike, a u zoru smo pekli palačinke. I to nam je na neki način bio i team building, a usput smo razvili nešto stvarno dobro”, kaže Ackermann.

Šest puta bili su proglašeni poslodavcima godine

Degordian je šest godina za redom bio proglašen najboljim poslodavcem, a Ackermann smatra da je, pored internog istraživanja zadovoljstva zaposlenika, mnogo faktora zaslužno za ovaj uspjeh. “Naime, mi smo još kao klinci otvorili firmu i tada nam je najvažnije bilo zaposliti ljude s kojima ćemo se sprijateljiti i ugodno provoditi vrijeme. I evo, 12 godina kasnije i dalje nam je misao vodilja da ovo bude lijepo i ugodno mjesto za raditi”, govori.

Naglašava da u svojoj firmi ima i veliki broj ljudi koji su došli još kao studenti. “I danas, mnogo godina kasnije, ti isti ljudi vode ozbiljne timove i projekte. Puno je takvih primjera kod nas i mislim da to nešto govori o zadovoljstvu”, kaže Ackermann kojeg često pitaju koja je tajna uspjeha.

Stolni nogomet i team buildinzi nisu ključ zadovoljstva

“Možemo pričati o benefitima, o korporativnoj kulturi koja sigurno pridonosi, ali ja iskreno mislim da je najbitnija istinska želja da ljudima bude što bolje”, govori.

“Ako imaš firmu koja ima problem pa u ured postaviš stolni nogomet ili napraviš nekakav team building to ne znači da će ljudi automatski postati sretni. Potrebno je pričati sa zaposlenicima i koristiti alate koji omogućuju feedback zaposlenika i koji pokazuju gdje leže problemi. No, mislim da je na kraju najbitniji mindset i ako je on ispravan donosit ćeš odluke u smjeru da ljudima bude što bolje. Također je bitno osigurati svakome tko želi rast i napredovanje. Mislim da je to ključno i vjerujem da mi to postižemo”, kaže Ackermann.

Sara Vatralj, Employer Branding Managerica u Degordianu

Ovaj će alat pomoći mnogim našim kompanijama

Degordian je nedavno osnovao i svoj Employer Branding odjel, a njegova menadžerica Sara Vatralj do sada je imala prilike surađivati s mnogo hrvatskih kompanija iz područja IT-a, financija, farmacije, pa i s državnim firmama.

“Kroz te suradnje pokrili smo široki spektar poslovanja i mogu reći da većina tih firmi ima želju i potencijal da se na tržištu postave kao dobri poslodavci koji nude super uvjete, ali im je ponekad teško otkriti koje probleme imaju unutar firme i što bi mogli bolje napraviti”, objašnjava Vatralj.

Također dodaje da se mnogi poslodavci trude razgovarati sa zaposlenicima, istražiti probleme i prednosti koje imaju, ali ponekad se dogodi da imaju krivi pristup ili pak nemaju pravi alat za detektiranje problema.

“Kroz rad s našim klijentima uvidjeli smo da nedostaje proizvod kao što je Stethoscope. Dakle, nešto jednostavno što možeš odmah poklikati, analizirati i s vremenom gledati promjene i napredak. I zato dugoročno želimo pomoći tvrtkama da svojim zaposlenicima nude što bolje uvjete za rad. Imamo tu “filantropsku” ambicioznu želju koja stoji iza ovog alata i stvarnu motivaciju da unaprijedimo cijelo tržište rada”, kaže za kraj Vatralj.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom Degordian