Ovo su top startupovi u regiji: Razgovarali smo s osnivačima, evo kako je sve počelo

Startupovi Hypefy i Aestus proglašeni su najboljima u dvije kategorije

FOTO: Hypefy, Aestus grupa

Dobrih ideja ima napretek, ali rijetko tko uspije sprovesti sve u djelo kao što je to bio slučaj s tvrtkama Aestus iz Rijeke i Hypefy iz Zagreba. Upravo su oni proglašeni najboljim startupovima na jedanaestom izdanju Infobip Shifta koje se održalo 18. i 19. rujna 2023. godine u Zadru.

Hypefy je nagrađen u kategoriji early stage pitcheva za najbolji pitch, koja je pojednostavila suradnju i nabavu influencera te ju svela na platformu. Startup je pokrenut 2021. godine u Zagrebu, a do sada su radili s desetak agencija u regiji.

Aestus je pak proglašen najboljim startupom u kategoriji later stage, a u pitanju je dio veće grupe sa sjedištem u Rijeci. Nagradu su dobili za startup koji je revolucionarizirao računovodstvo za male i srednje tvrtke u Hrvatskoj.

Računovodstvo bi trebalo služiti tvrtkama

Aestus računovodstvo dio je veće grupe, na čijem čelu je Ivan Roje. Sve je počelo tako što je Roje bio nezadovoljan s trenutno dostupnim uslugama računovodstva na tržištu, a situacija je eskalirala u trenutku u kojem je trebao podići kredit i skoro nije uspio zbog greške njegovih tadašnjih računovođa koji su mu u izvještaju napisali da ima ogroman dug iako ga nije imao.

Uz to, objašnjava nam Roje, naišao je na dva dodatna problema – povjerljivost i dostupnost podataka te neslaganje sa samim pristupom poslu. “Računovodstvu je bitno da je bilanca na nuli, dok poduzetnika zanima kakvo je stanje, koliko ima za isplatiti plaće, može li potrošiti na nešto – ukratko, kako stoji”, naglašava Roje.

Početna premisa bila je ne samo stvoriti software koji će optimizirati cijeli proces već i nuditi same usluge, zbog čega je sve i počelo sa zapošljavanjem računovođa – krenuli su s jednim, a danas ih je više od 20.

Započeli su s radom kao klasičan računovodstveni servis pa su razvoj aplikacije i promjene procesa tada bili nešto nalik operaciji na budnom pacijentu.

Software po mjeri klijenta

Aleksandra Ignatoski i Ivan Roje jedne su od ključnih osoba Aestus računovodstva Aestus grupa

Zbog toga je šest mjeseci nakon osnivanja tvrtke u priču ušla i Aleksandra Ignatoski, koja je preuzela vodstvo na projektu, a danas vodi operacije cijele tvrtke. Iako je završila ekonomiju, priznaje da je većinu znanja o računovodstvu stekla kroz projekt razvoja softwarea.

“Jedan developer i ja smo gledali Nikšu kako nam na ploči objašnjava što je temeljnica”. Razvojni tim je uskoro narastao – developeri su naučili računovodstvo, a računovođe su postali software testeri. a potrebe poduzetnika diktirale su plan razvoja.

Stručni dio računovodstva vodi Nikša Kalčić, diplomirani ekonomist koji je došao u Aestus računovodstvo kao jedan od prvih zaposlenika. Prethodno je radio 10 godina kao računovođa i stjecao iskustvo, dok je danas uz druge pokretače i član uprave.

Aplikacija Parra koju su tada krenuli razvijati danas ima glavnu ulogu u isporuci usluge, a koncipirana je tako da su ključni podatci dostupni klijentima u svakom trenutku.

Svima jednak pristup

Upravo to je bila Rojeva ideja koji se nakon završenog magisterija elektrotehnike u Rijeci i položenog MBA u međunarodnom poslovanju te poduzetničkih poduhvata, zaposlio u Microsoftu gdje je radio na raznim područjima i najviše vremena proveo u solution assessment odjelu.

Tamo je njegov zadatak bio pronaći tehnološko rješenje za probleme velikih hrvatskih tvrtki gdje se uvjerio u to koliko postoji raznih mogućnosti za velike firme, dok male i srednje nemaju pristup istim resursima.

Iako je radio u Microsoftu, znao je da jednog dana želi početi graditi svoju priču, pa je 2020. godine dao otkaz i posvetio se vlastitim tvrtkama okuljenim u Aestus Grupi. Njihovo područje interesa su uz računovodstvo još i consulting, digital, development u nekretninama i nautički turizam. Nagrađeni su upravo za svoj rad na području računovodstva koji je jedinstven u Hrvatskoj.

Željeli su svima omogućiti pristup top usluzi i digitalizaciji, a odličan primjer toga je i onboarding proces prilikom prelaska u Aestus računovodstvo, kada vlasnici tvrtka moraju samo prekinuti suradnju sa starim računovodstvom i potpisati desetak papira, što je otprilike svega par sati posla.

Potpuna digitalizacija podataka

Ostatak papirologije preuzimaju na sebe i odmah sve podatke digitaliziraju, omogućavajući svojim klijentima brz i jednostavan pristup ključnim podacima kroz aplikaciju Parra. Usluga koju pružaju jedinstvena je u Hrvatskoj, a po cijenama su čak i ispod zagrebačkog prosjeka.

Njihov poslovni model vrlo je jednostavan, pa tako klijenti plaćaju mjesečnu ratu u koju su uključeni svi uobičajeni mjesečni poslovi, osim dodatnih usluga. Njihovi klijenti su tvrtke koje imaju od jednog do 200 zaposlenih, a bave se raznim područjima i dolaze iz cijele Hrvatske.

Rade s mikro i malim poduzetnicima koji imaju zakonsku obavezu vođenja računovodstva a koji čine 98,6 posto hrvatskih tvrtki. Aestus taj obavezni dio nadograđuje i mogućnošću digitalizacije, budući da su svi podaci već obrađeni u računovodstvu i u digitalnom formatu.

Ključna pitanja koja postavljaju svojim budućim klijentima su koliki je opseg posla, koja su njihova očekivanja o izvještavanju, ali i koji su ciljevi tvrtke u budućnosti, kako bi se znali prilagoditi njihovom rastu. Tada sastavljaju ponudu koju klijenti mogu i ne moraju prihvatiti, a pomažu i novoosnovanim tvrtkama u početku poslovanja.

Svake godine imaju rast veći od 100 posto

Jedini su koji rade na ovaj način u Hrvatskoj, dok u Europi imaju finski pandan Talenom koji radi sličnu stvar. Aestus trenutno ima više od 380 klijenata i svake godine imaju rast veći od 100 posto, pa će do kraja godine imati više od 400 klijenata, a dogodine očekuju da će ih biti 800.

Na Infobip Shiftu su željeli istaknuti koliko je računovodstvo zapravo povezano s tehnologijom i IT industrijom. Kako rastu, traže i nove developere, a zapošljavaju i računovođe – predviđaju da će u iduće dvije godine otvoriti čak 60 novih radnih mjesta u Rijeci.

Vrijeme konferencije nije moglo biti bolje jer upravo završavaju dokapitalizaciju, a planiraju uložiti 2 i pol milijuna eura u firmu, što će donijeti i puno novosti za njihove trenutne i buduće klijente.

Sličnu inovativnost donosi i Hypefy, koji je u potpunosti pojednostavio tržište marketinga usmjereno na influencere. Njihova platforma tako omogućuje direktnu komunikaciju između klijenta i influencera. “Što se manje dira content od influencera, to je uspješnije”, ističe Stjepan Zelić, jedan od osnivača.

Suradnja s influencerima

Hypefy trenutno ima 10 zaposlenika Hypefy

Početak ove priče je također krenuo iz osobne potrebe – Zeliću i njegovim prijateljima je trebao influencer za jedan misteriozan projekt 2021. godine, ali kako nisu bili upoznati s tržištem, nisu znali ni gdje krenuti.

Nakon što su Zelić, Filip Špiranec i Davor Šibenik prepoznali ovu rupu na tržištu, odlučili su to iskoristiti i pokrenuti tvrtku koja će se baviti povezivanjem klijenata i influencera. I prije toga su znali da nekada u budućnosti žele imati firmu koja optimizira nekakvo rješenje, a ovo je bila savršena prilika.

Špiranec je prije Hypefya bio u investicijskom bankarstvu pa je sada zadužen za financije i gradi sales, dok Šibenik radi automatizaciju i održava cijelu IT podršku. Zelić je CEO tvrtke te se zbog svoje pozadine u techu bavi i strategijom samog proizvoda.

Platforma je zamišljena tako da spaja klijente s influencerima u određenim kalupima koji olakšavaju direktnu komunikaciju. Sve se odvija unutar sustava Hypefy i Zelić ističe da zasad nisu imali negativnih iskustava.

Dostupnost na globalnoj razini

Klijenti putem sustava opišu svoju kampanju i njihove želje, a algoritam Hypefya zatim prepozna tko bi od influencera bio najbolja opcija. Sustav nudi influencere iz njihove baze, ali se ne ograničava samo na njih.

Uz bazu, analiziraju javno dostupne podatke svih influencera i tako omogućuju klijentima da stupe u kontakt s bilo kojim influencerom, na bilo kojem tržištu, pa i na onom na kojem do sad možda nisu bili prisutni. Upravo zbog toga su sistem i svidio stranim investitorima.

Komunikacija između klijenata i influencera odvija se u potpunosti preko sustava Hypefy – AI pronalazi idealne influencere, a Hypefy generira brief u nekoliko minuta. Klijenti imaju i pristup analitici u stvarnom vremenu te sveobuhvatnim izvještajima, uz pregledno upravljanje sadržajem gdje se sve nalazi na jednom mjestu.

Samu komunikacija i pregovaranje s influencerima odrađuje Hypefy koji nudi i pametne ugovore za jednostavno zakonito poslovanje, sve preko jednog računa za sva plaćanja influencera.

Posjet Americi

Do sada su radili s desetak agencija u cijeloj regiji gdje je situacija varira od države do države – u Sloveniji su usluge influencera najskuplje, dok je u Srbiji najbolji omjer cijene i uspješnosti kampanja.

Ovaj startup je u posljednje dvije godine narastao na 10 zaposlenika, a profil ljudi koji čine Hypefy je šarolik. Zelić ističe da je jedan od njihovih programera zapravo samouk i počeo se baviti programiranjem nakon što je završio Filozofski fakultet.

Zelić je zbog ovog projekta proveo i mjesec dana u SAD-u, gdje je svakodnevno obilazio razna događanja i unaprijed dogovorene razgovore. Sve je to polučilo i uspješnim suradnjama, a u svemu mu je pomogao i Viktor Marohnić, s kojim se susreo u New Yorku.

Model plaćanja

Hypefy funkcionira po principu mjesečne pretplate, a postoje dva modela: standard plan za startupe i vlasnike malih tvrtki te pro plan za agencije i interne marketinške timove.

Oba plana uključuju alat za izradu kampanje, izradu briefa, odobrenje influencera i sadržaja, pregled i praćenje rezultata te obradu plaćanja. Razlika je što standard plan ima postavljen minimum na veličinu kampanje od tisuću eura te pravo na tri kampanje mjesečno, dok pro plan je neograničen u oba segmenta.

Pro plan također uključuje i posvećenog account managera i detaljan report. Standard plan iznosi 50 eura mjesečno, uz naknadu za troškove oglašavanja od 16 posto, dok pro verzija košta 250 eura mjesečno i ima naknadu od 13 posto. U oba slučaja je moguće uzeti godišnju pretplatu s kojom se ostvari 20 posto popusta. Nude i opciju besplatne probe u roku od 30 dana.

Infobip Startup Tribe

I Hypefy i Aestus računovodstvo odličan su primjer mladih ljudi koji su iz vlastitih potreba i manjka dovoljno kvalitetnih usluga stvorili nove platforme koje sada olakšavaju život svima ostalima, ali prvenstveno i njima samima.

Upravo zbog toga su i nagrađeni na Infobip Shiftu na Startup pitchu. Infobip već godinama okuplja obećavajuće startupe diljem svijeta unutar svog Infobip Startup Tribea koji broji 303 startupa u 64 zemalja.

U pitanju je program benefita koji pomaže startupima u daljnjem razvoju te uključuje do 60.000 dolara u protuvrijednosti korištenja Infobipovih komunikacijskih rješenja i usluga, edukacija, treninga te pristup savjetnicima i investitorima.

Zahvaljujući pobjedama koje su odnijeli Hypefy i Aestus računovodstvo, oba tima nagrađena su plaketama, a uz to je Hypefy dobio slušalice, dok je Aestus dobio tablet.


Telegram Media Grupa medijski je sponzor Infobip Shifta.