U suradnji s
Combis

Combis slavi 30. rođendan i predstavlja novu uslugu za kompletnu zaštitu od hakiranja i računalnih napada

Combis je predstavio 30SEC

Combis, regionalni sistem integrator usmjeren na razvoj aplikativnih, komunikacijskih, sigurnosnih i sistemskih rješenja, tvrtka iz HT grupe, ove godine slavi 30 godina. Tim povodom, danas su predstavili i novi proizvod imena 30SEC, Security Operations Center (SOC), zamišljen kao odgovor na sve veći problem hakerskih napada informacijskih sustava. Na Combisovoj prezentaciji emitiranoj na Youtubeu i Facebooku, Goran Car, glavni direktor Combisa, istkanuo je kako je u današnje vrijeme rizik od hakiranja veći nego ikad prije.

“Kibernetička sigurnost je nešto čime se bavimo već dulje vrijeme. Radimo na sigurnosti već dugi niz godina, a 30SEC vidimo kao jednu evoluciju onoga što radimo. 30SEC je ustvari jedan sustavan način na koji naši ljudi, naše kompetencije i tehnologije dolaze zajedno, kako bismo prije svega odgovorili na izazove današnjeg vremena”, tumači Car.

30SEC je skup svih sigurnosnih usluga na jednom mjestu

Domagoj Pehar, direktor sektora za IP komunikacije i sigurnost, pojašnjava da je usluga 30SEC ustvari skup svih sigurnosnih usluga na jednom mjestu. Korisnik te usluge plaća fiskni mjesečni račun, a zauzvrat dobiva kompetencije Combisovih zaposlenika u kombinaciji sa sigurnosnom opremom koja je potrebna da bi se zaštitili klijentovi informacijski sustavi.

“30SEC je zapravo kao švicarski nožić. Možete ugovoriti jednu ili više sigurnosnih usluga, kao primjerice usluga upravljanog vatrozida, usluga upravljanog web application vatrozida ili usluga periodičkog penetracijskog testiranja koje izvodimo nekoliko puta godišnje. Najkompleksnija usluga koju nudimo je Security Operations Center (SOC). Pritom Combisovi zaposlenici kroz uslugu 30SEC brinu o sigurnosti 24 sata dnevno i 365 dana u godini”, pojašnjava Pehar.

Pehar je potom i detaljnije objasnio što je Security Operations Center (SOC). U sklopu te usluge, Combis proaktivno prati svoje korisnike, te ih alarmiraju ako primijete neke ugroze za njihov sustav. Primjerice, ako Combis detektira hakerske kampanje u regiji ili Hrvatskoj, proaktivno će javiti svim korisnicima 30SEC i SOC usluge da postoji ugroza, kako bi se oni mogli pravovremeno zaštititi od prijetnji. Dakle, Combis čak i prije nego što se dogodi prijetnja reagira, te upozorava svoje korisnike.

Sigurnosni tim im broji 16 stručnjaka

Pehar ističe da su u Combisu najponosniji na svoj tim za sigurnost. Riječ je o timu koji ulaže značajnu energiju i trud za stjecanje raznih sigurnosnih i računalnih certifikata. Upravo su oni, prema riječima Pehara, temelj na kojem se oslanja kvaliteta Combisovih usluga. Combisov security tim, koji pokriva sve sigurnosne tehnologije koje koriste, sastoji se od 16 članova. Danas na globalnom tržištu nedostaje otprilike četiri milijuna stručnjaka za računalnu sigurnost, stoga su iznimno ponosni na činjenicu da su uspjeli okupiti 16 stručnjaka, za što im je trebalo nekoliko godina. Kontinuirano ulažu u edukacije i certificiranje svojih zaposlenika, a Pehar to smatra jednim od glavnih razloga zašto ljudi žele raditi u Combisu.

Maja Markulin Klarić, Combisova direktorica digitalnih inovacija, ističe kako smo se svi bar jednom susreli s nekakvim pokušajem prevare ili hakiranja na internetu, pa tako spominje klasični pokušaj izvlačenja novaca fiktivnog nigerijskog princa. Nedavno su pokrenuli i kampanju kojom ističu da smo se svi na internetu sretali s takvim prevarama.

“Combis je inače kompanija koja je usmjerena na korisnike, a inače ne radimo kampanje za šire tržište. Ovo je prva naša kampanja za šire tržište. Naša intencija je ojačati svijest o sigurnosti u ovom društvu u kojem živimo i radimo. Nigerijski princ i ‘želiš li da tvoje tajne postanu javne’ su zapravo bile neki naš način da ljude trgnemo da se barem zapitaju. Nama je dovoljan cilj bio čak da je netko samo na Googleu pretraživao taj termin i educirao se kroz članke koji su mu se pojavili. Već smo time puno napravili za zajednicu i za digitalno doba u kojem živimo danas”, priča Markulin Klarić.

Bitno je ne zaboraviti na računalnu sigurnost

Markulin Klarić kaže da u Combisu ne rade razliku između malog i velikog korisnika, već da teže sigurnom korisniku, što im je i cilj njihove kampanje. “Živimo u digitalno doba, a rekla bih da na kraju dana korisnika zanima radi li jedan uređaj ili ne, radi li neka aplikacija brzo i intuitivno… No, dajemo podatke na svakom koraku, a ne zapitamo se kome zapravo sve dajemo podatke. Ne mijenjamo lozinke dovoljno često i na kraju dana, neovisno radi li se o kompaniji li pojedincu, to je tema koja je zapravo važna svima nama”, nastavlja Markulin Klarić.

Iz Combisa su potom istaknuli i jedan zanimljiv slučaj iz Varaždina. “Obično čujemo kako je netko u Americi ili neka tvrtka nasjela na prijevaru. No, primjer iz prošlog tjedna je dječak iz Varaždina od 13 godina koji je skinuo neku aplikaciju ili igricu, a usred korištenja je dobio nekakvu reklamu da je osvojio 200 dolara. Upisao je podatke s tatine bankovne kartice, a tata je za par minuta bio lakši za 1400 kuna. To je neka realnost koju mi svi živimo u ovo digitalno doba. Koliko nam tehnologija pomaže, toliko nam i odmaže”, priča Markulin Klarić.

Po pitanju sigurnosti treba biti proaktivan

Car ističe kako su kompanije u Hrvatskoj, kao i u regiji, uglavnom opuštene po pitanju računalne sigurnosti, te da ustvari reagiraju tek onda kada se nešto dogodi. Međutim, za računalnu sigurnost, treba biti jedan korak ispred, a ne reagirati na neku situaciju kada se dogodi. “To je nešto što nama fali i što Combis želi osvijestiti. Sigurnost je upravo takva. Moramo biti korak ispred napada kako bismo mogli reći da smo sigurni”, pojašnjava Car.

Budući da se digitalna transformacija događa, to znači da se sve više procesa i sustava postaje digitalnima, što stvara sve više točaka za napad. Stoga, Car smatra da sigurnost danas mora biti integralni dio svakog poslovanja i rješenja. Upravo zato su krenuli raditi na 30SEC, kojom su željeli pružiti kompletnu uslugu i kompletno rješenje za sveobuhvatan pristup problemu računalne sigurnosti.

Pehar ističe da je trenutna pandemija koronavirusa utjecala na pitanje online sigurnosti više nego što bi itko očekivao. “Dogodilo se da su se svi preko noći morali digitalizirati i sve kompanije su morale omogućiti zaposlenicima rad od kuće. Prema statistikama, prije pandemije samo je 20 posto kompanija koristilo rad od kuće, a nakon Covida broj kompanija koje rade od kuće je skočio na 60 posto. IT menadžeri u tim kompanijama su morali svoje IT sustave prilagoditi na taj novi način rada. Kada ljudi rade od kuće moraju koristiti puno već broj alata i kolaborirati sa svojim kolegama digitalno, pa je pitanje sigurnosti sustava puno šire. Transformacije sustava koje su morali napraviti praktički preko noći su možda propustile neke sigurnosne stvari, pa su samim time postali izloženiji napadima, budući da hakeri gledaju traže najslabiju kariku”, tumači Pehar.

U tijeku je implementacija u HT-u

Markulin Klarić je pojasnila i kako su došli do imena 30SEC. Istovremeno su time obilježili svoj rođendan, no ističe kako su u svojem istraživanju ustanovili kako se u svijetu svakih 30 sekundi dogodi neki hakerski napad. Iz Combisa ističu kako je 30SEC namijenjen svima, od malih do velikih tvrtki, odnosno, svih tvrtkama koje trebaju osnažiti svoju sigurnost.

Premda iz sigurnosnih razloga ne smiju govoriti o svom popisu korisnika, Car ističe kako može spomenuti Hrvatski Telekom, za koji je u tijeku implementacija usluge. S obzirom na to da je Combis član HT grupe, dvije kompanije imaju dogovor i strategiju za pružanje tih usluga na tržištu, te interno unutar grupe. Za sada svoju uslugu 30SEC fokusiraju na hrvatsko tržište i domaće tržište.