FOTO: Vjekoslav Skledar
U suradnji s
U suradnji s Mastercardom

Dala sam otkaz i u Kašini otvorila agenciju za luksuzna putovanja. Kćer mi je prohodala na poslovnom putu u Pekingu

Korporacije nisu bile njezina šalica čaja. Otišla je u privatne vode, ubrzo su joj se pridružile bivša kolegica i šefica

U suradnji s
U suradnji s Mastercardom

Dala sam otkaz i u Kašini otvorila agenciju za luksuzna putovanja. Kćer mi je prohodala na poslovnom putu u Pekingu

Korporacije nisu bile njezina šalica čaja. Otišla je u privatne vode, ubrzo su joj se pridružile bivša kolegica i šefica

FOTO: Vjekoslav Skledar

U krucijalnoj fazi rasta tvrtke, na svijet je došla je naša kćerkica koju smo vodili sa sobom na putovanja. Kao novorođenče išla je u Singapur, a svoje prve korake napravila je u Zabranjenom gradu u Kini. Ne može se svatko time pohvaliti. Bilo je izazovno putovati s njom, posebice u avionu. Zamislite let od 13 sati s malim djetetom, priča Ines Poljak Aritonović, osnivačica turističke agencije Konture

Nula kuna. Toliki mi je bio budžet kad sam 2015. godine otvorila turističku agenciju. Morala sam biti snalažljiva zato što nisam imala financijsku podlogu niti koga pitati za savjet. Roditelji mi nisu imućni poduzetnici, iz radničke sam familije. Tržišta sam otvarala i stjecala klijente u državama u kojima sam mogla besplatno spavati.

Kontaktirala bih kolege koje sam upoznala tijekom studija u inozemstvu i na početku sam doslovno kod njih couchsurfala. Probudila bih se ujutro na njihovom kauču, uskočila u štikle i odijelo pa jurila na sastanke i sajmove.

Oduvijek sam bila nekako usmjerena prema turizmu. U Zagrebu na Filozofskom fakultetu završila sam povijest umjetnosti, smjer konzervatorstvo te portugalski jezik i književnost. U Francuskoj, Italiji i Njemačkoj sam pak završila upravljanje kulturnim krajobrazima u sklopu međunarodnog Erasmus programa.

Nisam dugo razmišljala, dala sam otkaz

Iskustvo sa studija odredilo je smjer u kojem želim ići. Upoznala sam mnogo prijatelja iz raznih zemalja s kojima sam i dan danas u prijateljskom i poslovnom kontaktu.

Krajem 2012. godine vratila sam se u Hrvatsku i zaposlila u jednoj velikoj turističkoj agenciji. Ondje sam radila nekoliko godina, ali sam brzo shvatila dinamiku velikih kompanija gdje moraš imati jako debelu kožu ako želiš napredovati.

Shvatila sam da nisam taj tip. Nisam dugo razmišljala, dala sam otkaz i otvorila svoju agenciju – Konture. I to u kući u okolici Zagreba u kojoj sam odrasla, odnosno bakinoj garaži odakle je sve krenulo. Sjećam se kako smo imali sastanke na terasi, a baka se znala ljuljati na stolici i pomno promatrati što to mi radimo.

Rad od kuće i prije pandemije

Borila sam se za svakog klijenta, prve godine imala sam tek nekoliko bukinga, ali ubrzo se posao zakotrljao pa sam pozvala sam jednu bivšu kolegicu da mi se priključi. Kako se posao širio, zaposlila sam supruga i brata, a 2019. pridružila nam se čak i moja bivša šefica, koja me je učila poslu na samom početku.

Svidjela joj se naša filozofija i bezrezervna predanost vrhunskoj usluzi te visokoj kvaliteti putovanja i iskustva. Ljudi vole raditi kvalitetan posao iza kojeg s ponosom stoje i osjećaju povezanost i svrhu.

Sada nas je petero, a obzirom da smo svi roditelji male djece, od početka smo radno vrijeme i mjesto prilagodili tome. Naime, osim fleksibilnog radnog vremena, uveli smo rad od kuće godinama prije pandemije.

Ines, suprug i brat u garaži u koju su smjestili ured Vjekoslav Skledar

Strani klijenti počeli su samo dolaziti

U početku smo se bavili B2B poslovanjem. Pojednostavljeno, bili smo lokalni dobavljač za strane agencije. Recimo, neki američki par želi si uplatiti medeni mjesec i oni kontaktiraju svojeg agenta za putovanja. Ti agenti koriste prekomorske agencije na terenu koja im sve odradi. Nama su, kad smo se malo uhodali, stranci sami dolazili.

Prve poslove smo sklopili u Turskoj, Iranu, Tajvanu, Sjevernoj i Južnoj Americi. I sami smo mnogo proputovali kada smo tražili strane klijente. Bila sam u Kanadi, SAD-u, Brazilu, Singapuru, Tajvanu, Kini, Maleziji, Iranu i većini europskih zemalja.

S bebom na letu od 13 sati

U krucijalnoj fazi rasta tvrtke na svijet je došla naša kćerkica koju smo vodili sa sobom na putovanja. Kao novorođenče išla je u Singapur, a svoje prve korake napravila je u Zabranjenom gradu u Kini. Ne može se svatko time pohvaliti. Bilo je izazovno putovati s njom, posebice u avionu. Zamislite let od 13 sati s malim djetetom. Nekad je znala sve prespavati – i let, i sastanke, i ukrcavanja. Naravno da nije uvijek bila dobro raspoložena.

Danas imamo dvoje djece. Kako se je svijet otvorio nakon pandemije, moramo na put kako bismo obnovili stare poslove i tražili nove – ovog puta s dvoje djece. Uskoro obje kćeri vodimo u Las Vegas na jedan veliki sajam. Bit će nam izazovno, ali nikako ne mogu ići bez bebe zato što dojim. Na početku sam spavala tamo gdje sam imala besplatan smještaj, a danas biramo hotele prema tome koji nam je najbliži mjestu sastanka ili sajmu.

Kad nastupi kriza postoje dva izlaza

Kao i svima u sektoru turizma, kad je proglašena pandemija, naglo nam je pao broj klijenata. Mi smo dodatno bili na udaru zato što smo bili orijentirani na strano tržište. U 2020. imali smo samo dva putnika iz inozemstva i bili smo prisiljeni okrenuti se B2C poslovanju i domaćem tržištu.

Naime, u svakoj krizi postoje dva načina na koje se ljudi pokušavaju izvući. Netko zakoči i čeka da vidi kako će se situacija razviti, dok drugi daju gas do daske I jure kroz oblak dima pa tko preživi, pričat će.

Oglas je bio aktivan samo pet minuta

Vrlo brzo smo shvatili da na tržištu u našoj regiji zaista postoje ljudi koji imaju novaca i žele si priuštiti luksuzna putovanja. Prvo smo počeli nuditi gurmanske i wellness vikende u Istri po 4000 do 5000 kuna.

Nikada neću zaboraviti taj trenutak i osjećaj adrenalina kada su nam u roku od pet minuta otkako smo stavili oglas počeli zvoniti telefoni i stizati e-mailovi. Sve se zbilo kao u filmu. Nakon toga smo krenuli s ponudama u Dubrovniku i Zadru, što su nam i danas top destinacije. U veljači 2021. godine smo bili prebukirani. Četiri dana prije Valentinova nismo imali što više prodati.

Do prije pandemije nitko nije čuo za nas u Hrvatskoj, a sada su Konture prepoznatljiv brand za luksuzna vikend putovanja, personalizirani pristup svakom kupcu, obiteljske odmore i prekrasna grupna putovanja skrojena po mjeri. Jako se ponosim našim uspjehom.

Dok su jedni čekali da kriza prođe, Ines i njezin tim prilagodili su se uvjetima na tržištu Vjekoslav Skledar

Kvaliteta je na prvom mjestu

Moram priznati da se još nismo u potpunosti vratili na brojke koje smo imali prije pandemije, ali sve ide u tome smjeru. Polako se oporavljamo i po pitanju inozemnih putovanja, ali sve je dodatno usporio rat u Ukrajini. Također, azijsko tržište se još uvijek nije otvorilo od početka pandemije.

Ako čovjek želi uspjeti u životu, mora držati visoki nivo kvalitete svojeg rada bez obzira na izazove koji ga okružuju. Tako i u turizmu, ako se krene štedjeti na gostu i rušiti vrijednost usluge koju dobiva, pada naš ugled i dugoročno taj posao ne može biti održiv.

Hrvatska turistička zajednica prepoznala je moj trud te mi je prošle godine na danima turizma dodijelila nagradu “Čovjek – ključ uspjeha” za najbolju djelatnicu u turističkoj agenciji, a Hrvatska Gospodarska Komora je ove godine nominirala Konture za nagradu “Turistički cvijet” za najbolju malu DMK agenciju u Hrvatskoj.

Ulaganje u edukaciju

Ono što nam u neočekivanim situacijama puno pomaže jest edukacija. To je definitivno segment u koji se mora ulagati ako želite rasti. Baš u ovo vrijeme prošle godine na internetu sam vidjela, ne sjećam se točno gdje, oglas za Uplift akademiju koju je pokrenuo Mastercard, a provodi Algebra. Prijavila sam se i srećom upala.

Predavanja i radionice počele su lani u studenom i trajale su sve do ožujka ove godine. Radili smo i na projektima, uz podršku mentora, na kojima smo mogli stečena znanja odmah i primijeniti. U travnju smo imali i predstavljanje tih završnih projekata. Sudjelovalo nas je oko 40 i bili smo podijeljeni u timove.

Dotaknuli smo se različitih tema– od lidershipa do financija i doživljaja u turizmu. Meni je najkorisnija bila digitalna transformacija.

Do tada smo sve radili pješice

Ono što mi je otvorilo oči jest to da je naša agencija Konture digital native tvrtka. Nisam uopće toga bila svjesna. Znala sam da radimo sve online, od društvenih mreža do komunikacije s klijentima, ali sam sve to uzimala zdravo za gotovo. Nemamo poslovnicu, sve se odvija na internetu, ali jednostavno do akademije nisam osvijestila da spadamo u tu kategoriju, što mi je promijenilo pristup prema poslu.

Sve smo do tada odrađivali ručno. Dakle, imamo dosta toga na webu, ali nama čovjek i dalje igra glavnu ulogu. Zahvaljujući Upliftu i spoznaji kakvo je naše poslovanje, mnoge procese poput banalnog slanja newslettera uspjeli smo automatizirati.

Do tada smo sve to radili pješice jer si nismo mogli priuštiti vanjskog stručnjaka. A na akademiji sam saznala da se to može napraviti kroz razne programe. Primjerice, ljudima iz naše baze klijenata koji su ranije bili zainteresirani za obiteljske odmore, slali smo personalizirane ponude.

Uštedjeli smo vrijeme i novac

Kad shvatiš gdje si, odmah znaš kuda dalje trebaš krenuti. Puno više smo se orijentirali na automatizaciju procesa koja nam ujedno štedi vrijeme i novac. Uplift akademija mi je proširila vidike, shvatila sam da bismo trebali napraviti strategiju digitalne transformacije koja nam je prijeko potrebna.

Nije poanta svega kupiti gomilu skupih programa. Što će nam ako ne znamo baratati njima? To nam je kratkoročni cilj.

Dugoročni cilj je povećati plaće i podići standard našim zaposlenicima, kako bismo svi zajedno bolje živjeli nakon ove dvije grozne godine. Svaki dan se borimo i grabimo prilike pa vjerujem da će naš napredak vrlo brzo biti vidljiv na turističkoj sceni.


Uplift akademija namijenjena je mikro, malim i srednjim poduzetnicima koji stvaranjem dodatnih vrijednosti iz područja turizma, ugostiteljstva i pripadajućih djelatnosti te povećanjem turističke ponude ostvaruju pozitivan učinak na gospodarski razvoj Republike Hrvatske. Ako si jedan od njih, iskoristi jedinstvenu priliku i prijavi se na Uplift akademiju – prvu sveobuhvatnu edukaciju za mikro, male i srednje poduzetnike. Online program provodi Algebra, a Mastercard osigurava 32 stipendije. Prijave na natječaj traju do 2. listopada – tvoja prilika te čeka ovdje.


Sadržaj nastao u suradnji s Mastercardom.