FOTO: Sasa Cetkovic
U suradnji s
U suradnji s tvrtkom Hespo

'Naše proizvode razvija 700 ljudi, traženi su od Dubrovnika do Švicarske. Možda ste ih već koristili, a ni ne znate'

Razgovarali smo s Jadrankom Benić, voditeljicom ključnih kupaca u području Hespo hotelskog asortimana koji nastaje u tvornici u Prelogu

U suradnji s
U suradnji s tvrtkom Hespo

'Naše proizvode razvija 700 ljudi, traženi su od Dubrovnika do Švicarske. Možda ste ih već koristili, a ni ne znate'

Razgovarali smo s Jadrankom Benić, voditeljicom ključnih kupaca u području Hespo hotelskog asortimana koji nastaje u tvornici u Prelogu

FOTO: Sasa Cetkovic

Da vas pitamo kada ste se posljednji put onako dobro i kvalitetno naspavali, vjerojatno biste se sjetili nekog odmora u kakvom luksuznom smještaju. Upravo to bio je odgovor nekolicine mojih prijatelja i poznanika među kojima sam recentno i spontano provela jednu malu anketu.

I sama moram priznati da kad se retroaktivno u mislima vratim u neke smještaje u kojima sam odsjedala da su mi se ponajviše urezali upravo oni čiji su mi kreveti, točnije madraci i jastuci bili sinonim za jedan veliki oblak. No, moram priznati kako mi nije palo napamet da možda tada ležim baš na jednom autentičnom hrvatskom proizvodu.

Da, nedavno sam doznala da su proizvodi hrvatske tvornice madraca Hespo iz Preloga sastavni dio raznih svjetskih luksuznih hotelskih korporacija koje možete pronaći i kod nas, kao i niz manjih hotelskih smještaja u Hrvatskoj.

Sve kreće iz moderne tvornice u Prelogu

Da, dobro ste pročitali. Grupacija Hilding Anders, čiji je sastavni dio brend Hespo, jedan je od vodećih i traženijih dobavljača najvećih svjetskih grupacija kao što su Accor, Marriott, Hilton, Radisson hotel group, Hyatt, Kempinski i mnogi drugi.

Hespo komociju možete pronaći i u vlastitom dvorištu, u Hrvatskoj, i to od Istre preko Opatije, Paga i Dugog otoka do Dubrovnika, od Zagreba do Osijeka, u svim najboljim i najprestižnijim hotelima, od Grand Parka, Monte Mulinija, Meneghettija, preko Boškinca i Ville NAI 3.3, do Ville Dubrovnik i Excelsiora itd.

Sto posto hrvatski proizvod

Svim tim destinacijama jedna stvar je zajednička, ondje se spava na stopostotnom hrvatskom proizvodu, madracima i krevetima Hespo koji su osmišljeni i nastaju u spomenutoj modernoj tvornici u Međimurju.

Cijela priča me zaintrigirala pa sam dogovorila susret s Jadrankom Benić, voditeljicom ključnih kupaca u području Hespo hotelskog asortimana koja mi je otkrila više detalja o njihovom uspjehu, ali i razvoju kvalitete asortimana do koje iznimno drže i koju su mnogi korisnici itekako prepoznali.

Telegramova novinarka u razgovoru s Jadrankom Benić, voditeljicom ključnih kupaca u području Hespo hotelskog asortimana Foto: Sasa Cetkovic

Dobar san uvod je u uspješan dan

“Da je dobar san uvod u uspješan dan dobro znaju svi koji putuju, bilo poslovno, bilo na odmor, jer svakome od nas je u lijepoj uspomeni ostao hotel u kojem smo se dobro naspavali i odmorni ustali, baš kao i u lošoj oni u kojima smo se budili prebijeni i umorniji nego li smo legli”, govori naša sugovornica koja je u ovom poslu, doznajem, već više od tri desetljeća.

Zato vrhunski hoteli najviših kategorija, dodaje, uz sve ono što ih takvima čini, izuzetnu pažnju posvećuju spavanju i odmoru svojih gostiju. “Hespo proizvodima pomažemo im da ispune očekivanja svojih gostiju. Da u tome uspijevamo govore i naše reference”, ističe.

Spavanje s potpisom

“Više od 75 posto hotela u Hrvatskoj s četiri ili pet zvjezdica opremljeno je upravo Hespo madracima, a veliki dio i krevetima. Kreveti i madraci nisu luksuz i u praksi se često susrećemo s upitima zadovoljnih hotelskih gostiju koji svoje domaćine pitaju na čemu su to tako dobro spavali i odmorni se probudili”, kaže dodajući:

“Dakle, da se malo i našalimo, ne morate u Monte Carlo da biste se dobro naspavali.” Svoje proizvode, osim u Hrvatskoj i regiji, isporučuju i u mnoge europske države zadovoljnim hotelskim gostima koji su njihove madrace i kvalitetu poželjeli imati i u vlastitom domu.

Sve razvija tim od 700 ljudi

“Najveća smo hrvatska tvrtka potpuno posvećena zdravom spavanju. Naši razvojni timovi stvaraju proizvode koji se prilagođavaju potrebama vašeg tijela tijekom spavanja i pritom koristimo najbolje materijale kako bismo proizveli maksimalnu udobnost”, govori Benić.

“U našoj tvornici u Prelogu radi preko 700 zaposlenika i više od 30 godina ondje osmišljava i izrađuje sve što je potrebno za zdravo i kvalitetno spavanje”, nastavlja i dodaje ponosno da je njihova kvaliteta prepoznata na svjetskoj razini posebice kada su postali dio međunarodne Hilding Anders grupe.

Foto: Sasa Cetkovic

Testiraju ih u laboratoriju za spavanje

Na temu samog razvoja govori kako njihovi stručnjaci dizajniraju proizvode za zdrav san na temelju istraženih potreba spavača, birajući optimalne materijale i načine proizvodnje. Vrijedni šivači, krojači, tapetari i stolari pretvaraju ideje u djela.

U tom kompleksnom procesu, govori Benić, paze i na detalje jer su itekako svjesni kako je za kvalitetan san potrebna besprijekorna udobnost. Tu je i faza testiranja, a otkriva i kako kvalitetu Hespo proizvoda testiraju u tvornici ili u Laboratoriju za spavanje, u suradnji sa švicarskim AEH institutom, vodećom međunarodnom znanstvenom institucijom za istraživanje kvalitete sna.

Uvršteni su na posebnu listu hotelskih dobavljača

“Ako želite otvoriti hotel i imati franšizu nekog svjetskog brenda (Hilton, Marriott, Kempinski itd.) krevete i madrace ne možete nabavljati od bilo koga, već samo od posebno nominiranih dobavljača. Zahvaljujući kolegama iz koncerna, koji su potpisali takve vrijedne ugovore je i naš brend iz Preloga. U našem slučaju sve se dogovara globalno, a proizvodi se lokalno, na što smo jako ponosni”, govori.

“Primjerice, ako jedan Kempinski u St. Moritzu želi naše krevete, oni će biti proizvedeni u Prelogu , te onda njima dostavljeni”, objašnjava te ističe kako od deset vodećih hotelskih grupacija u Hrvatskoj oni opremaju njih osam.

Isto tako, od ukupno 400 hotela u svijetu koji su članovi udruge The Leading Hotels of the World, u Hrvatskoj je sedam hotela – Grand Park, Monte Mulini, Palace Elisabeth, Ikador, Villa Nai 3.3, Sun gardens Dubrovnik, Villa Dubrovnik, a Hilding Anders sa svojim brendom Hespo opremio je šest hotela potpuno i jedan djelomično.

Foto: Sasa Cetkovic

Zašto su hotelski kreveti toliko specifični

Često se dogodi da hotelski gosti požele i u vlastitom domu spavati na istom madracu. Primjerice, gosti rovinjskog Grand Park hotela kao posebno isticanog u Hrvatskoj, koji su spavali na Luxury plus madracima poželjeli su ih imati kod kuće. Toliko su ih se, govori, dojmili, a otkriva mi i što je zapravo ključno i drugačije kod hotelskih kreveta i madraca u odnosu na one koje imamo recimo kod kuće.

“Kod hotelskih kreveta i madraca je bitno da mogu zadovoljiti što širi krug gostiju različitih navika spavanja jer vam jednu noć spava gost od 60 kilograma, a drugu gost od 130. Osim toga, naglasak je i na posebnim materijalima za smještajne objekte. Pojačane su jezgre, koriste se teško gorive i AB tkanine, kao i različite dimenzije”, otkriva nam.

“Gostima je prije svega bitna udobnost, no mi se trudimo da madraci i estetski dobro izgledaju, štoviše nastojimo ih dovesti do savršenstva. To je ideja vodilja Hespa” napominje te otkriva jednu zanimljivost, a ta je da je Radisson nedavno proveo istraživanje prema kojem se pokazalo da hotelski gosti najviše drže do kreveta, a onda do kupaonice, doručka te WiFija.

Bili i ostali fer dobavljač i tijekom pandemije

Za kraj, pitam Benić i kako su se nosili s pandemijom i posljedicama koje su okrznule baš svakoga. Jadranka Benić kaže da im je ova poslovna godina bila iznimno uspješna radi čega su svi jako sretni i ponosni. Cijeli proces od nabave, proizvodnje do logistike funkcionirao je besprijekorno. Kaže kako su bili i ostali poželjan dobavljač i u najtežim mjesecima jer su imali dovoljno osiguranih proizvoda i materijala.

Osim toga, napominje da su pritom ostali lojalni i fer prema kupcima. Dizali su cijene, kaže točno onoliko koliko su im porasli troškovi proizvodnje. Nisu željeli, ističe, koristiti priliku i loviti u mutnom.

Uz adekvatne proizvode, njihovi partneri prepoznali su, između ostalog, i profesionalnost djelatnika. “Mislim da su nas kupci prepoznali kao sigurnog dobavljača, a sve je to rezultat timskog rada bez kojega danas ne bismo bili to što jesmo.”


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Hilding Anders.