Telegram partner

U suradnji s

U suradnji s Huawei

Fitness trener nam je objasnio zašto se ne trebamo osjećati loše ako nismo vježbali tijekom ljeta

Tomislav Skoko objasnio nam je važnost odmora u fitness rutini i dao prijedlog treninga za one dane kad nam motivacija kaska

FOTO: Holden Kekez

“Dozvolite si odmor i organizirajte aktivnosti tako da se zabavljate. Zaboravite malo na obaveze, na sveprisutne HIIT varijante treninga, visoko intenzivne kružne i stanične treninge. Vratite se osnovama!”, započinje Tomislav Skoko, licencirani fitness trener s kojim smo razgovarali na temu nedostatka motivacije za vježbanjem tijekom godišnjeg odmora ili u vrijeme vrućih ljetnih dana. Objašnjava nam da je trening tijekom cijele godine za svaku pohvalu, no često se vježbači koji se odluče ostati dosljedni svom rasporedu nađu u problemima baš tijekom vrućih ljetnih dana kojih je, sudeći prema prognozama, još mnogo pred nama.

Tomislav je inače licencirani osobni trener s međunarodno priznatom diplomom Fitnes instruktora, Fitnes učilišta u Zagrebu. Apsolvent je kineziološkog fakulteta na Sveučilištu u Zagrebu, usmjerenja fitness i suosnivač Adepto studija za individualne treninge. Također je suosnivač udruge za profesionalni rast i razvoj Tvornica promjena te je redovni polaznik raznih edukacija, seminara i radionica.

Dozvolite si odmor i zaboravite na obaveze

“Iako zbog radnog vremena od 8 do 20 nastojim ne raditi vikendom, to nije uvijek isključeno. Redovito pratim inovacije, kako znanstveno potkrepljenje tako i laičke, pa ih nastojim isprobati i integrirati. Uglavnom se držim nekakvih osnovnih kinezioloških principa, ali se trudim svojim klijentima sate učiniti zabavnima”, objašnjava Tomislav.

Tomislav nam objašnjava da su najčešći problemi zdravih ljudi u ljetnom razdoblju dehidracija i niski tlak, a svaka intenzivnija aktivnost tad može biti opasna. “Kako tome stati na kraj? Zapravo vrlo jednostavno. Koristite pametne uređaje koji prate 24/7 vaše zdravstveno stanje. Imamo mogućnost pratiti naše otkucaje srca, tlak, temperaturu, kvalitetu sna i mnoge druge parametre na pametnim satovima. Uz sve informacije koje su nam na dlanu, vrlo je lako odraditi aktivnosti poput šetnje, bicikliranja, plivanja, planinarenja”, govori Tomislav i dodaje:

“Ako i dalje niste sigurni da je to dovoljno kako biste održali svoju formu, pratite potrošnju vaših kalorija u navedenim aktivnostima te na osnovu toga prilagodite unos namirnica i tekućine. Dozvolite si odmor i organizirajte aktivnosti tako da se zabavljate. Zaboravite malo na obaveze, na sveprisutne HIIT varijante treninga, visoko intenzivne kružne i stanične treninge. Vratite se osnovama! Šetajte, upoznajte nova mjesta, nove kulture, isprobajte aktivnosti poput SUP-anja ili pak ronjenja. Budite aktivni, a ujedno punite baterije i odmarajte”, govori Tomislav.

. Dalibor Bauernfrajnd

Primjer manje zahtjevnog treninga

No kako bi onda trebao izgledati nešto lakši trening? Tomislav preporučuje da lagani trening odradimo u ranim jutarnjim satima ili pak kasnim večernjim. Započnite trening 5-10 minutnom aktivacijom i dinamičkim zagrijavanjem. Ako vam nedostaju ideje kako to učiniti, uvijek možete potražiti pomoć struke. Zatim krenite s hodanjem i na udaljenosti od 1 km pratite vašu kadencu na pametnom satu, kadenca je vaš broj koraka u jedinici 1 minute.

“Kroz 1 km pokušajte podići kadencu na 160-180 koraka u minuti. Nastavite s trčanjem narednih 20 do 30 minuta, ali obavezno pratite zone na vašem satu. Poželjno bi bilo da ostanete u zoni 3, eventualno 10 % vremena provedite zoni 4. Izbjegavajte zonu 5 koja je i posljednja na vašem uređaju jer je to zona submaksimalnog do maksimalnog opterećenja”, govori Tomislav.

Umjesto laganog treninga trčanja, mi bismo preporučili i plivanje, naravno ako za to imate uvjete. U tom slučaju bi vam najbolji saveznik u sigurnom plivanju mogao biti Huawei Watch 3 Pro u načinu rada namijenjenom baš za plivanje, koji će vam izmjeriti broj potrošenih kalorija, broj zaveslaja i broj otkucaja srca, a uz Huawei Health vidjet ćete i jesu li vaši plivački pokreti uopće ispravni u odnosu na standarde.

“Nakon treninga pogledajte pojedinosti na vašem pametnom satu te proučite prosječan puls, nivo stresa te postotak aerobne i anaerobne koristi vašem organizmu. Na osnovu tih podataka bit će vam predložen i period odmora. Moja preporuka je da ovakav trening ponovite 3 puta u tjednu , a ostale dane ostanite aktivni šetanjem. Probajte u periodu aktivnog odmora šetati barem 10-20 tisuća koraka na dan. Uz ovaj tempo, vaša forma sigurno neće pasti, a tijelo neće biti premoreno”, zaključuje Tomislav.

Kad je riječ o pametnim satovima, mi bismo svakako preporučili Huawei Watch 3 Pro, koji smo imali priliku testirati u Zadru za vrijeme snimanja našeg serijala “Moje mjesto, tvoja destinacija”. Sat ima više od 100 sportskih načina rada, od trčanja, penjanja ili jahanja, a zbog elegenatnog dizajna možete ga nositi tijekom cijelog dana i u bilo kojoj prilici. No ono po čemu se ovaj sat razlikuje od drugih na tržištu svakako je baterija, koja može potrajati i do 21 dan bez punjenja.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Huawei.

Za još članaka poput ovog, prijavite se na Telegramove newslettere

Bespoštedno novinarstvo koje gura društvo naprijed.

Za neograničeno čitanje Telegrama i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Pretplatite se
Već imam pretplatu