FOTO: Sandro Lendler
U suradnji s
U suradnji s tvrtkom Hespo

Gospođa Nada već 30 godina radi u istoj tvornici vrhunskih madraca. Sada joj pomažu sin, kći i zet

Slijed tmurnih vijesti o broju novozaraženih i covid-krizi koja trese tržište rada prekidamo jednom lijepom pričom iz Preloga, mjestašca smještenog uz lijevu obalu Drave

U suradnji s
U suradnji s tvrtkom Hespo

Gospođa Nada već 30 godina radi u istoj tvornici vrhunskih madraca. Sada joj pomažu sin, kći i zet

Slijed tmurnih vijesti o broju novozaraženih i covid-krizi koja trese tržište rada prekidamo jednom lijepom pričom iz Preloga, mjestašca smještenog uz lijevu obalu Drave

FOTO: Sandro Lendler

Metri i metri platna, spužve i reteksa, precizno izrezani na točne dimenzije, stižu do njezine radne jedinice. Vješte ruke gospođe Nade Hrešć (56), gotovo automatizirano, uvode ih u vodilice stroja, pod endlericu. Unutar sofisticiranog stroja istovremeno radi pet mašina – tako se borderi za madrace istovremeno endlaju i štepaju i na kraju gotov border izlazi van. A sve prati njezino budno oko. I tako već punih 18 godina otkako je u tvornicu stigla mašina iz Italije.

U povodu njezine 30. obljetnice rada i Hespovog 30. rođendana, posjetili smo je tamo gdje se pomno ‘miksaju’ najvažniji sastojci za mirne snove – na njezinom radnom mjestu. Gospođa Nadica, kako je kolege od milja zovu, ovdje radi još od 1990. godine. Jedna je od zaposlenika s najdužim stažom, skromno dodaje.

“Prvo sam radila na spajanju opruga za madrace. To je bilo na samom početku. Ručno smo to radili. Toliko sam se ispraksirala da sam znala opruge za krevet dimenzija 90×200 centimetara spojiti za 15 minuta. I manje. U proizvodnji nas je tada bilo petero, najviše sedmero radnika. A pogledajte nas danas. Tu nas je u Prelogu skoro 700”, govori dok nam pokazuje kako radi njezin stroj za bordere, bočne stranice madraca.

Prva je učila raditi na novom stroju

“Čim dođem u smjenu upalim stroj. Provjerim koje modele bordera radim taj dan, pa mu isprogramiram parametre i krećem s poslom. Puno je modela madraca za koje radimo bordere, pa je i puno programa u kojima odabirem i muštru za svaki. Mašinu treba malo pustiti da radi, ne ju baš pogoniti na hladno, no ne treba ni dugo čekati, tek par minuta. Kad je stroj došao tu kod nas, prve edukacije smo pohađali bivši kolega Mladen Kečkeš i ja. Educirali su nas i operateri za mašinu i mehaničari”, prisjeća se Nadica.

Dok pričamo, njezine ruke stručno koordiniraju cijeli proces. Nježno, a opet čvrsto, pridržavaju i namještaju materijal pazeći da nikamo ne ‘pobjegne’. “Dok sam učila raditi na stroju bilo me ispočetka strah. Sve mi je to bilo novo. Tjedan dana nisam spavala”, veli nam uz smijeh i dodaje kako je kasnije shvatila da se nije imala razloga bojati nove tehnologije. Sve je toliko dobro svladala da je kasnije bila mentorica mnogim kolegicama.

Sin Mario je voditelj skladišta i logistike Sandro Lendler

Izradi čak 850 metara bordera na dan

U to je već na drugu stranu izašao gotov border van. “Sad ga namotam na kolut gdje ga preuzimaju kolegice dalje u proizvodnji. One pak na njega našivaju rukohvate i umeću ozračnike nakon čega ide u šivaonicu na spajanje”, pojašnjava nam dodajući kako svaki dan kroz njezine ruke prođe čak 850 metara bordera.

No, ovo nisu jedine impresivne brojke u tvornici u Prelogu, industrijski orijentiranom mjestu smještenom uz lijevu obalu Drave. “U Hespu su se od osnutka, tamo od 1991. godine, prvo radili strojevi za proizvodnju opruga za madrace, a zatim su se proizvodile i same opruge. Nakon toga pokrenuta je proizvodnja madraca, kreveta i namještaja”, priča nam predsjednik Uprave Damir Matijević dodajući kako je tvornicu 2005. godine kupio Hilding Anders, internacionalni lider u proizvodnji kreveta i madraca iz Švedske, koji je baš kao i preloški Hespo započeo kao mala obiteljska firma za proizvodnju namještaja.

“Hilding Anders je zatim 2007. godine Grupaciji pripojio još jednu hrvatsku firmu – Perfectu Dreams koja također ima dugu tradiciju – osnovana je 1992. godine. Treća, vrlo važna faza, odnosno iskorak u poslovanju tvrtke dogodio se 2006. godine kada je tu kod nas u Prelogu pokrenuta proizvodnja navlaka za madrace, jedna od dvije takve u cijeloj Grupi”, kaže Matijević koji je u Hespu tri godine tijekom kojih je tvrtka, ekipirajući novi menadžment, učinila nove odvažne iskorake za daljnji rast i razvoj, kako u Hrvatskoj tako i u susjednim zemljama.

Damir Matijević, predsjednik Uprave Sandro Lendler

U 13 mjeseci otvorili 10 maloprodajnih salona

“Hespo koji je do prije dvije godine postojao samo u obliku veleprodajnih partnerstava, surađujući s kupcima kao što je Lesnina, Conforama, JYSK, Harvey Norman i niz drugih maloprodajnih salona, snagu brenda Hespo je nadogradio otvarajući svoje maloprodajne salone. Tako smo od 2019. godine pokrenuli otvaranje vlastitih maloprodajnih salona i u 13 mjeseci otvorili čak 10 salona. Imamo i jedan tvornički, ovdje u Prelogu, a ove godine otvaramo još četiri nova – još jedan salon u Zagrebu, te u Rovinju, Slavonskom Brodu i Bjelovaru”, govori te nam otkriva kako je u planu 2022. otvoriti još četiri ili pet salona i s time na kraju te iste godine zaokružiti priču s 20 maloprodajnih salona u Hrvatskoj.

Još jedan važan iskorak u poslovanju tvrtke je i web platforma koja je pokrenuta prije nešto malo manje od dva mjeseca. U želji da kupci na neki način osjete i isprobaju proizvod na kojem će spavati, osmišljene su posebne značajke pa je tako jedna od njih konfigurator kreveta pomoću kojeg kupac može prilagoditi krevet svojim potrebama. Druga značajka je vodič za izbor madraca gdje se kroz sedam pametno smišljenih pitanja upoznaju navike kupaca, kako bi im se mogle dati personalizirane preporuke pri odabiru idealnog madraca.

“Nakon dugog niza godina imamo potpuno novi hespo.hr s nizom spomenutih značajki uz koje će se etablirati u najbolju bedding platformu na prostoru Adriatic regije. Dakle, nastavak jakog odnosa s veleprodajnim partnerima, širenje maloprodaje i osnaživanje web platforme te pokretanje franšiznih partnerstava stavke su na kojima se intenzivno radi”, govori.

Sandro Lendler

Jačanje izvoza diljem Adriatic regije

A pogledamo li samo malo u budućnost, dodaje, s Hespo brendom želimo aktivno iskoračiti u susjedne zemlje. “Kao tržišni lider u beddingu u Hrvatskoj, snažno smo pozicionirani u Sloveniji, imamo relativno dobru prisutnost u Srbiji i Bosni i Hercegovini te imamo i određeni izvoz u Austriju, Rumunjsku, Bugarsku, Makedoniju, Kosovo i Crnu Goru. Nije nimalo zanemariva ni naša snaga u hotelskom biznisu budući da radimo s većinom hotelskih kuća u Hrvatskoj.”

Poseban izazov sljedećih nekoliko mjeseci, dodaje, svakako je značajna investicija u proizvodni pogon, njegovu dogradnju i modernizaciju. “Budući da očekujemo jako puno od daljnje ekspanzije u prostoru Adriatic regije, kao i širenje naše uloge kao partnera sestrinskim firmama u grupi, naša proizvodnja će biti uvelike unaprijeđena – proširivanjem proizvodnih pogona novim kvadratima, ali i modernom tehnologijom kojom ćemo značajno unaprijediti efikasnosti i povećati proizvodne kapacitete”, otkriva Matijević.

Proizvede se milijun navlaka i 200 tisuća madraca godišnje

A kolika je snaga Hespo brenda, svjedoče egzaktne brojke – u Prelogu je smješteno pet različitih proizvodnih pogona. Samo u proizvodnji navlaka, koja je uglavnom proizvodnja za sestrinske firme unutar Grupe, proizvede se oko milijun navlaka godišnje s time da je plan da se taj kapacitet proširi te dosegne broj od dva milijuna navlaka na godinu.

No, budući da su madraci core biznis tvrtke, u Hespu se proizvede čak 200.000 madraca godišnje. Ove sjajne brojke prati i cifra od 140.000 proizvedenih podnica na godinu, a kako je Hespo mjesto na kojem počinju najljepši snovi iz proizvodnje namještaja svaki tjedan izlazi oko 1000 proizvoda, dok odjel tapeciranih kreveta proizvodi oko 300 kreveta različitih oblika svakog tjedna.

Kolega Dražen dobri je duh u njihovom dijelu proizvodnje, kaže gospođa Nadica Sandro Lendler

‘Poznajem stroj u dušu, po zvuku znam da nešto nije u redu’

“Iza svega stoji aktivan tim ljudi u firmi, dosljednih u svom radu. Na svim razinama organizacije stalno radimo programe usavršavanja, pri čemu će 2021. godinu obilježiti takozvani Move-Up training maloprodajnog osoblja koji je upravo lansiran. Move-up projekt ima za cilj kroz edukaciju i rad s djelatnicima u maloprodaji stvoriti jedinstveno korisničko iskustvo u kontaktu s našim brendovima Hespo i Perfecta Dreams. Program provodimo s partnerom Ramiro d.o.o., koji ima dugogodišnje iskustvo u podršci organizacijama u razvijanju njihovih punih potencijala”, dodaje Matijević.

Upravo je evoluciji u cijelom proizvodnom procesu koju je Hespo doživio u ovih 30 godina svjedočila gospođa Nada. Samo u jednom od pet pogona, onom proizvodnje navlaka u kojem ona radi, sada je zaposleno oko 450 ljudi. “Prije sam se bojala upravljati strojem, a sad mogu raditi gotovo žmirečki. Poznam ovaj stroj, kak’ se veli, u dušu. Već po zvuku znam da radi k’o urica ili ako nešto nije u redu pa si ga porihtam sama i nastavim raditi”, kaže gospođa Nada čiji je suprug Zlatko također radio u Hespu.

Supružnici imaju sina Marija koji kao voditelj skladišta i logistike u Hespu radi već pet godina te kći Ivanu. “Ona je pak u proizvodnji madraca, a tu radi i zet. On je tu 15 godina”, veli ponosna mama te friška baka. Pohvalila nam se gospođa Nada kako u slobodno vrijeme uživa u igri s unučicama Lorenom i Frankom te unukom Matejem. Doma pak, dodaje, kao i svaka baka radi vrt i uživa u uzgajanju cvijeća.

Prošloga petka proslavila je 56. rođendan, u krugu obitelji, skromno jer zbog korone nema velikih fešti. Iako je samo dvije godine dijele od prijevremene mirovine, o umirovljenju još ne razmišlja. “Još mogu raditi, a ovaj posao volim, plaća je uredna i redovita. Nijednom u ovih 30 godina nije zakasnila, ni usred rata i nijedne krize. I kolege su mi svih ovih godina postali poput obitelji”, kaže gospođa Nadica i dodaje kako je najvažnije da se svi slažu. Na to nam Dražen Šafarić, njezin prvi kolega zdesna, koji u Hespu radi već 15 godina, pri odlasku dodaje u šali: “Ovdje je atmosfera pozitivna, na koronu negativna!”


Ovaj sadržaj kreiran je u suradnji s brendom Hespo