HEINEKENU Hrvatska stigla najveća nagrada za održivo poslovanje – Hrvatski indeks održivosti (HRIO) u kategoriji Velikih poduzeća

Najnovije priznanje kruna je napretka kompanije kad je riječ o održivom poslovanju

FOTO: PR

Uspješne prakse društveno-odgovornog poslovanja kompanije HEINEKEN Hrvatska nisu samo slovo na papiru. Dokaz tome su, uz vidljive i mjerljive rezultate, i brojna relevantna priznanja. Tako je kompanija i ove godine među dobitnicima nagrada HRIO – Hrvatski indeks održivosti, važnih priznanja koje dodjeljuju Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj i Hrvatska gospodarska komora. Nakon što je HEINEKEN Hrvatska već pet godina zaredom među najuspješnijima kad je riječ o održivom korporativnom upravljanju te brizi za zaposlenike i okoliš, ovogodišnja nagrada stiže u kategoriji Velikih poduzeća, najvažnijoj i najkonkurentnijoj kategoriji u kojoj se prepoznavala izvrsnost održivih praksi.

Dodjela ovih prestižnih priznanja održana je uz prisustvo predsjednika Republike Hrvatske Zorana Milanovića, predstavnika uspješnih kompanija i brojnih visokih uzvanika, a tijekom preuzimanja nagrade okupljenima se obratila i Marta Bułhak, predsjednica Uprave HEINEKENA Hrvatska te ovom prilikom istaknula važnost zajedništva u postizanju ovakvih uspjeha: “Nagrada Hrvatski indeks održivosti još je jedna potvrda da strategija održivosti ima doista snažan utjecaj na naše poslovanje. Potiče nas na inovacije i suradnju u zaštiti okoliša, podršku lokalnim zajednicama te davanje pozitivnog doprinosa društvu. Drago mi je što su naš trud i predan rad svih naših zaposlenika ponovno prepoznati. Stajati s ovom nagradom u rukama, predstavljajući našu kompaniju kao najbolju u najkonkurentnijoj kategoriji iznimna je čast – ovo je naš zajednički uspjeh na koji sam iznimno ponosna.”

Predsjednica Uprave HEINEKENA Hrvatska Marta Bulhak u društvu Marija Šiljega, izaslanika predsjednika Vlade

HEINEKEN Stvara bolji svijet

Od kompanija se sve više očekuje preuzimanje odgovornosti za učinke koje njihova djelatnost ima na društvo i okoliš. Među onima koje njeguju ovakav način poslovanja je i HEINEKEN Hrvatska.

Održivi razvoj i društvena odgovornost dio su strategije HEINEKEN Hrvatska više od desetljeća. Cilj je ambiciozan – do 2030. godine postići potpunu ugljičnu neutralnost u proizvodnji, a do 2040. i u ostatku lanca vrijednosti. To znači da će dodatno smanjivati emisije CO2 uz energetsku učinkovitost te ubrzati prijelaz na obnovljive izvore energije. Tako su u desetak proteklih godina u svoje zelene projekte uložili oko 10 milijuna eura. Rezultat toga je smanjenje emisije CO2 u pivovari u Karlovcu za gotovo 53 posto.

U tom razdoblju, smanjena je i potrošnja vode za preko 40 posto – između ostalog i zato što intenzivno koriste energiju iz obnovljivih izvora. Primjerice, na krovu zelenog skladišta građenog po ekološkim principima, postavili su 1.380 solarnih panela koji prilikom godišnje proizvodnje 395.000 kWh struje ujedno smanjuju emisiju CO2 za više od 118 tona. Ponosni su na korištenje LED rasvjete, električnih viličara, ali i bioplina koji dobivaju pročišćavanjem otpadnih voda. Toplinsku energiju dobivenu od bioplina upotrebljavaju potom u proizvodnji te u manjoj mjeri za grijanje. Također, smanjili su količinu komunalnog otpada u pivovari za 46 posto po jedinici proizvoda u odnosu na 2019. godinu, odnosno čak 96 posto u odnosu na 2008.

Uz to, već dugi niz godina javno zagovaraju odgovornu konzumaciju. Naime, HEINEKEN Hrvatska deset godina uspješno provodi program “Za odgovorno odrastanje mladih”, društveno odgovorni edukativni projekt kroz koji podržava roditelje u uspostavljanju zdravih granica i poboljšanju komunikacije u izazovnim situacijama. U sklopu programa jasno promiču nultu toleranciju prema maloljetničkoj konzumaciji. Uspješno im polazi za rukom i popularizacija piva s nultim postotkom alkohola – tu je Heineken 0,0, bezalkoholno pivo u kojemu ljubitelji piva mogu uživati u bilo kojem dijelu dana, gdje god se nalazili. Uz to, neizostavni dio promotivnog sadržaja brendova jest i poziv svim ljubiteljima piva na odgovornu konzumaciju.

Dobitnici ovogodišnjih nagrada HRIO u društvu predsjednika Republike i predstavnika organizatora dodjele

Promicanje jednakosti kad je riječ, primjerice, o udjelu žena na vodećim pozicijama, također je nešto gdje HEINEKEN Hrvatska ima rezultat kojim se ponose – možemo čak reći kako jednom od vodećih pivovara u Hrvatskoj upravljaju većinom žene. I ide im odlično. Osim što je u menadžment timu (najvišem upravljačkom tijelu kompanije) čak 70 posto žena, zanimljiv je i podatak kako je u visokom menadžmentu njih čak 48 posto.

Najrelevantnije domaće organizacije svake godine dodjeljuje priznanja kompanijama za izvrsnost u ovom području

Hrvatski indeks održivosti koristi metodologiju kojom se mjeri razina održivosti poduzeća u Hrvatskoj u području korporativnog upravljanja, upravljanja okolišem, radne okoline, odnosa sa zajednicom te ljudskih i dječjih prava. Radi se o važnom priznanju koje dodjeljuju Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj i Hrvatska gospodarska komora.

Činjenica kako Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, najrelevantnija domaća organizacija kad je riječ o prepoznavanju izvrsnosti u području održivog poslovanja, ističe HEINEKEN Hrvatska kao najuspješnije veliko poduzeće potvrda je da svime što poduzimaju doista stvaraju jedan bolji svijet.