Nekad je nužno odabrati stranu
U suradnji s

I kod dvojnog iskazivanja cijena postoje iznimke. Neka prodajna mjesta ne moraju ih imati, znamo koja

Kako bi se potrošači što lakše priviknuli na novu valutu, obveza prikazivanja cijena u kunama i eurima trajat će do 1.1.2024.

FOTO: dm Hrvatska

Dvojno iskazivanje cijena već u prvom tjednu iznenadilo je i zbunilo potrošače koji su misleći da je njihov omiljeni artikl na akciji, ipak ostali šokirani pri obračunu na blagajni. Naime, nisu shvatili da je istaknuta cijena bila u eurima.

Obveza dvojnog iskazivanja cijena na snagu stupa četiri mjeseca prije uvođenja i provodi se godinu dana nakon uvođenja eura. Točnije, primjenjivat će se od od 5. rujna 2022. do 31. prosinca 2023. te će, tijekom tog razdoblja, poslovni subjekti i drugi obveznici morati iskazati cijene u eurima i u kunama.

Postoje i iznimke

Međutim, i u ovom slučaju postoje iznimke. Obveza dvojnog iskazivanja cijena neće se odnositi na OPG-ove, taksiste, lutrijske srećke, pokretne trgovine, ali i na samoposlužne aparate, benzinske crpke, kioske ili štandove na tržnici.

Ističe se kako je takvim subjektima dvojno iskazivanje cijena nepraktično, no bez obzira na to, i oni će biti dužni na ukupnom računu za prodaju roba i usluga naznačiti obje valute.

Lakša prilagodba na novu valutu

Pritom, cijene moraju biti jasno vidljive, lako čitljive, razumljive i iskazane tako da ne dovode potrošača u zabludu i da potrošač može točno provjeriti jesu li cijene ispravno preračunate.

Unatoč tome što zakonska obveza kreće tek od rujna, poznati drogerijski lanac dm uveo je dvojno iskazivanje cijena već u prvoj polovici srpnja. Provjerili smo kako oni to rade.

Primjer dvojnog iskazivanja cijena u dm prodavaonicama PROMO

“Razumljivo je da u ovom prijelaznom periodu dolazi do zabune i zato smo odlučili dvojno iskazivanje cijena provesti u dvije faze, pri čemu vjerujemo da ćemo kupcima maksimalno omogućiti lakšu prilagodbu na novu valutu”, kazali su nam iz kompanije.

Dodaju da će u prvoj fazi, do 31. prosinca ove godine, cijene u kunama biti istaknute većim, vidljivijim fontom, a cijene u eurima manjim fontom te će biti označene sivom bojom. U drugoj fazi, od 1. siječnja 2023., kada euro postane službena valuta, cijene u eurima će biti istaknutije i vidljivije, a cijene u kunama iskazat će se manjim fontom.

Korištenje fiksnog tečaja konverzije

Na novim etiketama u drogerijama diljem Hrvatske, kako kažu, iskazane su cijene koje su iz kuna u eure preračunate isključivo korištenjem fiksnog tečaja konverzije u punom brojčanom iznosu. Iznos dobiven nakon preračunavanja zaokružuje se na dvije decimale primjenom matematičkog pravila zaokruživanja, pojasnili su nam.

Fiksni tečaj konverzije iznosi 7,53450 kuna za jedan euro te se ne smije zaokruživati, odnosno, prilikom preračunavanja se mora koristiti puni brojčani iznos od šest znamenki.

Dvojno iskazivanje cijena u online shopu i u aplikaciji ‘Moj dm’ uvedeno je 14. srpnja, a u svim prodavaonicama cijene će biti iskazane u eurima i kunama najkasnije do 1. kolovoza.

“Za sada, u ovom kratkom periodu od početka uvođenja, možemo reći da većina kupaca pozdravlja ranije uvođenje dvojnog iskazivanja, a naši su djelatnici, zahvaljujući temeljitim pripremama i edukacijama, kupcima spremni dodatno olakšati proces prilagodbe”, dodaju iz kompanije.

Proces uvođenja dvojnih cijena

Prije uvođenja dvojnog iskazivanja cijena u prodavaonicama dm-a nužno je bilo prilagoditi informacijski sustav te pripremiti nove etikete za više od 16.000 proizvoda koji se nude u prodavaonicama.

Pritom svaka od 168 prodavaonica koliko ih dm ima u Hrvatskoj samostalno određuje dinamiku dvojnog iskazivanja cijena.

Prilagodili informacijski sustav

Proces uvođenja eura između ostalog obuhvaćao je i organizaciju i vođenje projekta, izradu projektnog plana i plana aktivnosti te izradu materijala i uputa za djelatnike i kupce.

Uz prilagodbu informacijskih sustava i računovodstvenog sustava, u ovom su procesu također morali izraditi plan predopskrbe prodavaonica gotovim novcem, plan skladištenja i osiguranja novca iz predopskrbe te plan zbrinjavanja kuna u periodu dvojnog opticaja.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom dm.