U suradnji s
Edward Bernays

Jedna je osnovala PR agenciju, a druga s ocem otvorila vinariju. Na faksu su, kažu, stekle praktična znanja

Ivana Zrinka s poslom je krenula ove godine, a Blanka je nakon četiri godine rada uvela četverodnevni radni tjedan

Odluka o upisu studija jedna je od onih koje nam mogu promijeniti život. Nije riječ samo o nekoj tituli koju nakon hrpe ispita steknemo na kraju formalnog dijela obrazovanja, već je to odluka koja nam postavlja temelje za naš daljnji razvoj. Studij nije samo učenje pukih činjenica napamet, već stjecanje jednog sasvim novog načina razmišljanja, upoznavanja ljudi koji razmišljaju na isti način te stjecanja nekih sasvim novih vještina koje ne bismo mogli drugdje dobiti.

To nam kažu i dvije alumne s Edward Bernays University Collegea, osnivačica PR agencije Mediahint Blanka Tomašić i project managerica vinarije Velebna Vineyards & Winery Ivana Zrinka Šarić.

Tomašić je svoju agenciju osnovala prije četiri godine

Tomašić, inače i majka desetomjesečnog dječaka, Mediahint je osnovala prije više od četiri godine. Objašnjava nam kako se njena agencija fokusira na stvaranje sadržaja koji je značajan za poslovne ciljeve klijenata, a ne samo za ispunjavanje forme.

“Inspirirani smo analitikom i vođeni rezultatima, a trenutni projekti na kojima Mediahint radi vezani su uz digitalizaciju, ekologiju, turizam, kulturu, modu, EU projekte i gospodarstvo. Naš je posao ispričati priču koristeći platforme i alate za odnose s javnošću”, govori nam Tomašić.

Tada, kada je Tomašić upisala Bernays, on je još bio novoosnovana visoka škola, a smatrala ga je logičnim nastavkom svog dotadašnjeg obrazovnog puta. To joj je, kaže, bila najbolja odluka.

“Nakon završetka preddiplomskog studija tržišnih komunikacija, željela sam nastaviti svoj obrazovni tijek. Bernays je privatno visoko učilište te je pristup profesora otvoren i pristupačan. Bernaysovi profesori vođeni su najsuvremenijim akademskim i stručnim spoznajama i čvrsto integrirani s tržištem rada, oni su vrhunski obrazovani diplomanti, stručnjaci za komunikacije i ljudi s kojima će studenti surađivati kad postanu dio struke odnosa s javnošću”, priča nam.

Blanka Tomašić

Htjela je studirati turizam jer želi biti u kontaktu s ljudima

Ivana Zrinka Šarić, rođena je u Kanadi, no porijeklom je iz Poličnika kraj Zadra. U Hrvatsku se vratila s obitelji kada joj je bilo šest godina, kada ustvari i počinje njeno, kako kaže, obrazovno putovanje.

“Kad sam došla do životnog poglavlja studiranja izabrala sam put turizma na Bernaysu jer sam znala da želim raditi u branši s ljudima različitih kultura. Zbog same činjenice da sam rođena u Kanadi imala sam priliku biti okružena različitim kulturama te me ta ljudska različitost i multikulturalnost jako privlačila. Svjesna da je turizam grana prakse od početka studiranja radim u struci”, priča nam Šarić.

Otac joj je usadio ljubav prema vinu

Šarić trenutno radi kao Project Manager u Velebna Vineyards & Winery. Projekt otvaranja vinarije započela je ove godine sa svojim ocem, koji je, priča nam, oduvijek bio strastveni ljubitelj vina, a svoju strast je s vremenom prenio i na nju.

“Vinograd nam se nalazi ispod Velebita u Poličniku, na površini od 17 hektara, a imamo tri sorte: Shiraz, Merlot i Chardonnay. Zbog nadolazećeg rasta proizvodnje grožđa pripremamo projekt izgradnje vinarije s ugostiteljskom uslugom kušanja vina i smještajnog kapaciteta. Cijeli projekt se bazira na održivom turizmu i razvoju gdje nam je namjera imati 100% iskoristivost nusproizvoda vinarije tj. komine. Cilj nam je u narednim godinama proizvoditi 150.000 butelja vina godišnje. Naša se vina vrhunske kvalitete također prodaju u ekskluzivnim restoranima”, priča nam studentica diplomskog studija turizma na Bernaysu.

Prije kretanja u biznis s vinarijom, Šarić je nekoliko godina radila u Falkensteiner Resortu u Punta Skali u luksuznom Aparthotelu Senija gdje je godinama stjecala nova znanja i dobivala sve više odgovornosti. “U svojoj posljednjoj godini u Falkensteineru sam u vrhu sezone dobila priliku raditi kao Manager on Duty kao zamjena svojoj direktorici i vodila sam sve odjele u hotelu i ta dinamika i adrenalin posla mi se jako svidjela”, prisjeća se.

Usvojila sam mnogo praktičnog znanja

Tada, dok je radila u turističkoj struci, imala je priliku biti u organizacijskom timu konferencije InspireMe Zadar gdje su pozvali dekana Bernaysa Damira Jugu da predstavi Bernays. Tada je kaže, došla u prvi kontakt s Bernaysom.

“Nekoliko godina kasnije odlučujem se prebaciti na Bernays i završiti svoje školovanje tamo. Upisujem se direktno na drugu godinu studija Menadžment i marketing turističke destinacije gdje se odlično snalazim. Oduševio me pristup djelatnika i profesora na Bernaysu prema nama studentima. Na Bernaysu kao student imate i ime i prezime i rade na tome da vaše talente i potencijale otkriju i njeguju. Dvije godine na Bernaysu su mi proletjele u sekundi, a usvojila sam mnogo praktičnog znanja od svojih profesora”, smatra Šarić.

Šarić sa svojim ocem Josipom, na dan njene obrane 26. svibnja 2021.

Šarić kaže i kako je program studija turizma na Bernaysu koncipiran na pravom životu, odnosno na primjerima i iskustvima iz struke, stoga smatra da studenti dobro znaju što ih očekuje na kraju studija. Nakon što je prva koja je završila preddiplomski studij u svojoj generaciji na Bernaysu, Šarić je odlučila u studenom započeti i diplomski studij Upravljanja doživljajem u turizmu.

“Smatram da takvog programa nema nigdje u Hrvatskoj, a izrazito je bitno znati predvidjeti trendove, prepoznati antropologiju i psihologiju potrošača te znati kreirati iskustvo vrijedno povratka samog potrošača. Planovi za budućnost su usmjereni na vinariju i kreiranju turističkog iskustva u vinariji”, kaže nam Ivana Zrinka. Dodaje i da zna kako će se moći obratiti svojim profesorima za savjet, a očekuje da će i primiti studente Bernaysa na praksu u svoju vinariju.

Tomašić u svojoj tvrtki zapošljava troje kolega s faksa

Tomašić je pak završila studijski smjer Upravljanja odnosima s javnošću. Tumači kako joj u agencijskom poslu pomogao teorijski koncept integriranih korporativnih komunikacija, ali i svladavanje napredne razine odnosa s medijima potrebnih menadžmentu korporacija, kao i u menadžmentu agencije iako je u praksi to, kaže, sasvim nešto drugačije.

“Kako sam prije upisa na Bernays radila u tvrtkama za media monitoring, analizu sadržaja i istraživanje, upisom na Bernays sam htjela dobiti uvid u ono što se događa ispred brojeva objava i metrika koje evaluacijski dio odnosa s javnošću čine, saznati kako napraviti učinkovitu PR strategiju, kreirati sadržaj koji je adekvatan za poslovne organizacijske ciljeve”, tumači Tomašić.

Primarna razlika Bernaysa spram drugih fakulteta je u tome što su se oni, kaže ona, pobrinuli i osigurali partnerstva s medijskim kućama, agencije i korporacija. “Tako sam ja, tad u svojoj generaciji, završila tri prakse, premda je samo jedna bila obvezna. Tu sam stekla dobar benefit za daljnji uspjeh u mojem karijernom opredjeljenju. Vjerujem da je za to pomogao moj entuzijazam kao i entuzijazam studenata koji su u onih 88 posto koji su zaposleni u tri mjeseca netom nakon završetka studija. Danas u Mediahintu zapošljavam čak troje Bernaysovaca. Kadrovi koji izlaze s ovog fakulteta su sjajni, upravo radi široke palete mogućnosti prakse”, smatra Tomašić.

Uvela četverodnevni radni tjedan

Tomašić kaže kako joj je među planovima za budućnost nastavak školovanja u PR-u, ali istovremeno i u leadershipu i HR-u. “Mediahintovci su isključivo visoko obrazovani stručnjaci odnosa s javnošću, a kad jednom uđeš u PR branšu – učenje nikad ne prestaje ako težiš izvrsnošću”, kaže.

“U Mediahintu smo od nedavno uveli četverodnevni radni tjedan. Četvrtak je novi petak, a petak je za Mediahintovce slobodan dan. Vjerujem kako će to rezultirati boljom ravnotežom zaposlenika između posla i privatnog života, potaknuti kreativnost i povećati angažman i produktivnost. Ja petak imam za obitelj, kolegica Martina planira u Rim, a naš Luka koji je također iz Bernaysovih klupa iz moje generacije alumnija – je prošli petak bio na jedrenju. Planiram kroz ovu politiku raditi na razvoju Mediahinta i internacionalizaciji”, dodaje Tomašić.

Na kraju, kaže nam kako želi stvoriti veći bazen talenata, sa snažnim ljudskim potencijalom, kako bi mogli nastaviti kontinuirani rast. Sljedeći korak je rad na otvaranju novih tržišta, ali i širenju timova, kako bi mogli prihvatiti nove projekte. “Budući da sam nedavno zaposlila kolegicu koja je Bernaysovka, vjerujem kako će partnerstvo Mediahinta s Bernaysom u tome nastaviti pomagati”, zaključuje Tomašić.


Sadržaj je nastao u suradnji s Edward Bernays University Collegea. Ako ste u potrazi za studijem koji će vam dati više od teorijskog znanja, istražite studije ovog visokog učilišta koje izvodi programski, sadržajno i metodološki najinovativnije studijske programe u ovom dijelu Europe iz područja komunikacija i turizma te programe cjeloživotnog obrazovanja. Upisi su u tijeku, više potražite ovdje.