Kafić Orient Express uređen u stilu istoimenog filma više je od 30 godina kultno mjesto. Otkrili smo u čemu je tajna uspjeha

Ovaj sadržaj omogućuje vam A1

Priča svakog malog i srednjeg poduzetnika je priča o o viziji, borbi, ne odustajanju, pokušajima, usponima i padovima. Segment malih i srednjih poduzetnika zapošljava 67 % svih ukupno zaposlenih, predstavlja stup hrvatskog gospodarstva i stoga je nužno dati mu poticaj u svim oblicima. U serijalu Moj put do uspjeha, s partnerom A1, koji na najbolji način poduzetnicima pomaže razviti posao u korak s vremenom, pokazujemo kako se i s malim biznisom može napraviti veliki posao. U šestom nastavku predstavljamo kultni zagrebački kafić Orient Express koji svim izazovima tržišta odoljeva već 32 godine


Kada je prije 32 godine u zagrebačkoj Teslinoj ulici otvoren kafić Orient Express uređenjem, stilom, ponudom i pristupom bio je inovacija. Popularna špica tada je bila upravo u Teslinoj ulici te u Gradskoj kavani na Trgu Bana Jelačića, a tek se kasnije proširila na Bogovićevu ulicu i Cvjetni Trg. Uređen u stilu poznatog vagona vlaka Orient Express koji je putovao od Londona do Istanbula, a jedna od stanica bila je i Zagreb, istoimeni se kafić vrlo brzo prometnuo u glavno okupljalište poznatih glumaca, pjevača i novinara.

Unatoč oštroj i mnogobrojnoj konkurenciji, Orient Express je i danas šarmantan caffe bar popularan među Zagrepčanima, ali i turistima, koji se žele dobro provesti i opustiti u srcu grada, u posebnom duhu okruženja koje stvara dizajn Orient Expressa. Trenutačno je to jedini ulični caffe bar u Teslinoj ulici koja se profilirala svojom bogatom gastronomskom ponudom. Vremeplov društvenog života Zagreba protekao je kroz Orient Express koji je najbolji primjer kako se pametnim poslovnim potezima i kontinuiranim nivoom usluge može i u malom biznisu trajati godinama.

“U našem kafiću i danas možete vidjeti originalne dijelove vlaka Orient Express kao što su brončane table ‘Ne pas se pencher au dechors’ , slova za obilježavanja kupea i ostale šarmantne detalje. Imamo 30-tak sjedećih mjesta, uređenih kao mali kupei, za dvije ili više osoba. Cijeli lokal obložen je u drvu, kojeg i danas brižno održavamo”, ističe vlasnik kafića Tino Vojaković. Osim uređenja i šarma, tajna dugovječnosti Orient Expressa je, ponuda, usluga, glazba te činjenica da i danas pripremaju kavu na način kako su to činili i prije 32 godine. A ispijanje kave, poznato je, Hrvatima je omiljeni način opuštanja i važan segment društvenog života.

Autentični detalji, vrhunski napitci

“Osim odlične kave, mi smo jedini lokal u Hrvatskoj koji je francuska šampanjska kuća Veuve Clicquot prepoznala kao atrakciju te služimo šampanjce koji su se u prošlom vremenu posluživali u samom vlaku. Kod nas možete uživati u čaši šampanjca ili kupiti poklon gift box s natpisom Zagreb i Orient Express”, naglašava T. Vojaković.

Autentični detalji interijera inspiriraju zaljubljenike u šarmantne lokale daleko van granica Hrvatske. Tako je nedavno Lionello Durissini za list Republica, nabrajajući kulturno bogatstvo cijelog jednog europskog prostora , između 142 kulturno vrijedne kavane u Europi koje treba sačuvati, iz Hrvatske izabrao jedino Orient express bar, a uvršten je i u europsku Udrugu povijesno važnih kafića. Kada se 2017. snimao film Ubojstvo u Orient Expressu s Johnnyjem Deppom, Universal studio snimao je scene za potrebe filma u Orinet Express baru u Teslinoj ulici, u srcu grada. Naravno, kaže Tino Vojaković, potpisan je ugovor o tajnosti.

U vodiču za japanske i kineske turiste

Kao jedna od većih zagrebačkih atrakcija dospjeli su i u japanski i kineski vodič za turiste. “Pisao se kratak novinski članak o Zagrebu te su Kinezi i Japanci bili oduševljeni, a nama se pružila prilika za poslovnu suradnju s renomiranim vodičima iz tih zemalja. Od tada smo jedini lokal u Zagrebu koji je uvršten u najtiražniji vodič za ta tržišta. Na dnevnoj bazi posjećuju nas strani gosti iz cijelog svijeta, a ponajviše iz Kine i Japana. Oni vole popiti bijelu kavu ili koktel te se fotografirati. Vrlo smo popularni i u Kanadi”, govori Vojaković i dodaje kako je prošle godine Evasion TV, uz produkciju kanadske kuće ” Trio Orange” i njih uvrstila u dokumentarac Top 10 Insolite ( Top 10 neobičnih). Naime, radi se o jednoj atrakciji u svakoj državi u Europi te pojedinosti i neobičnosti o njoj, a iz naše je zemlje odabran Orient Express. Na upit zašto su odabrali nas, odgovor je bio, ističe Vojaković, vi ste posebni , a forum u Kanadi za vas je pun riječi hvale.

Drugačiji od drugih

A kako izgleda jedan tipičan dan u popularnom kafiću? “Kod nas dan započinje kavicom uz novine ili uz mobitel. Prepoznati smo po vrhunskoj kavi Lavazza, stoga nas u jutarnjem terminu posjećuju stari Purgeri i Purgerice, studenti dolaze u pauzama učenja, a stranci u pauzi dok razgledavaju Zagreb. U noćnim satima prevladavaju mladi, jer u ponudi imamo više od 30 vrsta ginova, više od 40 vrsta piva, 20-ak vrsta whiskey-ja i više od 30 različitih koktela. Za svakoga ponešto.

Specifični smo po tome da jedini u Zagrebu imamo japansko pivo kao i japanske ginove koji su ‘blend’ sa Sakeom”, priča Vojaković i napominje da se doista trude biti drugačiji od drugih te su ponosni što mijenjaju navike konzumiranja pića i uvode novosti. Vođenje kafića je, dodaje, mukotrpan posao, ali vrijedan truda jer svaki osmijeh i slika iz lokala koja otiđu u svijet su neprocjenjivi i najbolja reklama za ono što rade.

Promocija na svim društvenim mrežama

Za promociju koriste sve dostupne platforme, Facebook, Instagram, Google ,Trip advisor, a imaju i vlastitu web stranicu. ” Digitalizacija je uvelike pomogla promociji caffe bara, kao i odlične ocjene na njima. Od Kine, preko Europe do Kanade, digitalizacija je promijenila pristupačnost tržištu i potencijalnim klijentima”, naglašava Vojković i dodaje kako je zahvaljujući internetu sve veći broj posjeta stranaca lokalu, no njima je jednako važna i usmena predaja. “Mi smo jedan od starinskih caffea i uz digitalizaciju volimo i papirnata izdanja, vodiče, novine, i sl. Tako smo u pripremi projekta ‘Kavica uz knjigu’, koji bi trebao zaživjeti od rujna.

Uz Jasminu Serdar, suosnivači smo projekta ‘Projekt susjedi’, koji originalno potječe iz Francuske. Pokušavamo okupiti susjede iz Tesline ulice i šire na zajednička druženja. Ovaj projekt – festival je usmjeren na promociju međusobnog povezivanja u ulici, kvartu, gradskoj četvrti, gradovima, povezivanju među djecom i mladima, građana svih dobi, te izgradnje kulture suživota, nediskriminacije i tolerancije. Ovaj projekt podržalo je mnoštvo ambasada, Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica grada Zagreba, Francuski institut, Horwath conusulting Zagreb, Matica hrvatskih iseljenika, Akademija likovnih umjetnosti Zagreb”, ponosno ističe Vojaković. Jedan od dugoročnih planova je i otvaranje restorana sa specifičnom ponudom, koja još nije viđena kod nas.

Formula uspjeha

Orient Express očito zna formulu uspjeha, a kada vlasnika pitamo koji bi savjet dao onima koji tek kreću kaže: “Kada krenete u posao i zaposlite osoblje, važno je biti u toku sa svim zakonima, promjenama na tržištu, trendovima u ugostiteljstvu. Važno je educirati se o svemu, sve je važno – od kave koju ćete odabrati do fiskalne blagajne. Puno je aspekata na koji morate obratiti pažnju i naučiti plivati u tom moru. Stalno usavršavanje o asortimanu, kongresi i simpoziji kao i specijalni sajmovi gdje se mogu vidjeti novi trendovi, sve je to nužno”, ističe Vojaković.

Ugostiteljstvo kao dio turizma zahtijeva konstantne prilagodbe, važno je biti u toku i prilagođavati se brže nego konkurencija i stalno tražiti nova, bolja i kompletna rješenja recept je za uspjeh. “U novije vrijeme gosti su sve zahtjevniji i primjećuju sve nedostatke i prednosti pojedinog lokala. Isto nagrađuju s ocjenama i komentarima na društvenim mrežama , koja postaju sve relevantnija. Zato naprosto nema mjesta propustima”, zaključuje Vojaković.

Sadržaj donosimo u suradnji s A1