Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TELEGRAM PARTNERI

U SURADNJI S

Konačno u prodaju kreće mobitel genijalnog Alberta Gajšaka; trebat će vam sedam sati da ga složite

Albert Gajšak u subotu će u Tehničkom muzeju demonstrirati svoj MAKERphone, koji će uskoro biti u ponudi A1

ZADNJA IZMJENA: lip 13, 2019

Priča o uspjehu Alberta Gajšaka i njegovog CircuitMess krenula je negdje 2016. godine. Kako je tada o njemu izvještavao Telegram, bio je 17-godišnji klinac koji je oduševljeno pričao o svojoj igraćoj konzoli na kojoj je radio u radionici u prizemlju Zajednice tehničke kulture u Karlovcu. Već tada je bilo jasno da se iza koncepta igraće konzole koju klinci mogu sami sastavljati krije golemi potencijal. Potencijal koji su prepoznali i na natjecanju Idea Knockout.

Na tom natjecanju, Gajšak je sa svojim MAKERbuinom osvojio prvu nagradu, koja mu je osigurala štand na najvećem svjetskom sajmu elektronike, Consumer Electronics Showu (CES) u Las Vegasu. Tada nam je ispričao kako su za njegov MAKERbuino zainteresirani i neki veliki igrači, među kojima je najistaknutiji zasigurno bio Amazon. Nedugo nakon toga, Amazon ih je zaista počeo distribuirati, a par dana nakon toga, Gajšak je bio nominiran, zajedno s Ivanom Mrvošem iz Includea, za prestižnu nagradu MIT-a.

Svoj drugi projekt je objavio na svoj 20. rođendan

Točno na svoj dvadeseti rođendan, 10. listopada prošle godine, Gajšak je pokrenuo Kickstarter kampanju za svoj novi projekt. Radilo se o sličnom konceptu poput igraće konzole MAKERbuino, no s par bitnih razlika. Kao prvo, umjesto konzole, radilo se o mobitelu kojeg klinci mogu sami sastaviti i za njega programirati softver, nakon čega oni na kraju dobiju posve funkcionalni mobitel, na kojem se mogu pokretati vlastite aplikacije ili igrice.

U prvom planu novog projekta ponovno je bio edukativan aspekt sastavljanja vlastitog elektroničkog uređaja. Kao kad je bila riječ o konzoli, sastavljanjem ljudi mogu naučiti osnove elektronike, osnove lemljenja, te osnove programiranja. No, mobitel je ipak nešto kompleksniji, što ne znači nužno da ga je teže za složiti. Ima nešto veći broj komponenti u odnosu na konzolu, no njihovo spajanje nije ništa kompliciranije.

Ciljana dobna skupina za MAKERphone su djeca starija od 11 godina, no projekt je sasvim prikladan i za odrasle. Ako pratite upute, sastavljeni i funkcionalni mobitel biste trebali imati za oko sedam sati.

Kampanja je isfinancirana u samo osam sati

Čim je otvorio novu kampanju,  postalo je sasvim  jasno da će biti ogroman hit. Nakon samo osam sati od pokretanja, skupili su 15.000 dolara, što im je i bio cilj. U prva 24 sata sjelo je 35.000 dolara, a do kraja kampanje više od 320.000 dolara. Ogroman uspjeh Kickstarter kampanje samo je potvrdio koliko su proizvodi Gajšakovog CircuitMess genijalan koncept. Kampanja za MAKERphone ujedno je i jedna od najuspješnijih hrvatskih crowdfunding kampanja u povijesti.

Poanta je da se kroz jednostavne upute i sastavljanja uređaja nauče osnove iz mnogih područja. Primjerice, kada bi se učilo samo programiranje, zakinuti bi bili za neka znanja elektronike, poput lemljenja. S MAKERphoneom, kreće se od osnova, a to je upravo sastavljanje i lemljenje, gdje djeca mogu naučiti koje su komponente točno potrebne za rad mobitela, te čemu ustvari služe.

Odličan početak učenja programiranja

Nakon hardverskog aspekta, odnosno sklapanja, djeca se mogu upustiti u programiranje, koje može biti jednostavno, ali i sasvim kompleksno. Primjerice, klinci mogu sami isprogramirati aplikacije poput MP3 Playera koristeći programe u programskom jeziku Pythonu i Scratchu, te koristeći aplikacije za softversku platformu Arduino. Za sastavljanje se koriste detaljne upute, ili videi s YouTubea, ovisno o tome što je djeci jednostavnije.

Python i Scratch su programski jezici koji imaju ogroman potencijal i kompleksnost, što ih možda čini kompliciranijima za učenje. Međutim, kroz uputstva i kroz videe, djeca mogu dobiti odličnu bazu na koju mogu nadograđivati svoja znanja. Slaganje konzole i programiranje igrica i aplikacija, djecu naravno potiču na učenje programiranja. Primjerice, ako žele isprogramirati lightshow s ugrađenim LED diodama, morat će ga sami isprogramirati, koristeći uputstva.

Dakle, već se od rane dobi djecu upoznaje sa STEM-om. Kroz mobitel, stvaraju jednu sasvim solidnu bazu na kojoj mogu graditi svoja buduća znanja.

Veliki događaj u Tehničkom muzeju

MAKERphone dakle nudi jedan sasvim novi i sveobuhvatni oblik učenja koji se odvija kroz interakciju, aktivno sudjelovanje u učenju i praktičnu primjenu znanja. Interakcija tehnologije i obrazovanja otvorila je sasvim nove mogućnosti edukacije i motivacije te još jednom dokazala kako je najbolje učiti kroz praksu.

Upravo će se te mogućnosti učenja demonstrirati na završnici natječaja A1 MAKERphone Adventure ove subote u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu na kojem će se okupiti roditelji i djeca koji su se najbrže prijavili. Ondje će se održati MAKERphone radionica u kojoj će timovi sastavljeni od roditelja i djece rješavati razne zadatke, krećući se kroz muzej. Roditelji i djeca će se moći upoznati sa STEM područjem, ponajviše s osnovama elektronike i programiranja. Cilj je kroz demonstraciju približiti klincima samostalno sklapanje MAKERphonea.

Najbolji timovi koji dođu do cilja će također biti nagrađeni, vlastitim MAKERphoneom.  Ovaj genijalan uređaj bit će i službeno biti dostupan u ponudi A1 od sljedećeg tjedna, a prilično smo sigurni da je ovo prvi put u Hrvatskoj (ako ne i u svijetu), da neki telekom prodaje mobitel koji još uvijek nije sastavljen.

Više s weba