U suradnji s
A1

Kupovina kućice za lutke potakla ju je na biznis. Danas ima jedan od najboljih webshopova za igračke

Svaka igračka koja se nudi na Lafaboo.com mora proći test koliko je zabavna i edukativna, te koliko potiče maštu i socijalne vještine

FOTO: Vjekoslav Skledar

Priča svakog malog i srednjeg poduzetnika je priča o o viziji, borbi, ne odustajanju, pokušajima, usponima i padovima. Segment malih i srednjih poduzetnika zapošljava 67 % svih ukupno zaposlenih, predstavlja stup hrvatskog gospodarstva i stoga je nužno dati mu poticaj u svim oblicima. U serijalu Moj put do uspjeha, s partnerom A1, koji na najbolji način poduzetnicima pomaže razviti posao u korak s vremenom, pokazujemo kako se i s malim biznisom može napraviti veliki posao. U trećem nastavku predstavljamo “Lafaboo“, zaljubljenike u doista posebne, edukativne igračke uz koje igranje postaje nezaboravna priča

Dječje igre često nisu samo igranje već ozbiljno promišljanje svijeta, dječji pogled u sadašnjost koja ih okružuje, ali i budućnosti koja je pred njima. Roditelji često igračke shvaćaju olako pa djeci dopuštaju igranje s bilo čime misleći kako je važno da se zabavljaju. Neki pak roditelji vrlo pažljivo biraju igračke tražeći one koji će u djetetu probuditi maštu, kreativnost, znatiželju…. Potraga za upravo takvom igračkom, točnije najljepšom ekološkom drvenom kućicom, Marijanu Birkić-Lovegrove iz Zagreba prije 10 godina nagnala je na pokretanje danas uspješne poslovne priče.

„Drvena kućica za lutke trebala je biti poklon za moju kćer, no pokazalo se kako pronaći kvalitetnu, lijepo dizajniranu drvenu kućicu za lutke izrađenu prema ekološkim standardima nije bio lak zadatak. Ispostavilo se da je tada, barem u Hrvatskoj, to bila gotovo nemoguća misija. Ipak, na kraju sam pronašla savršenu kućicu, i to onu engleskog proizvođača Le Toy Van koji me naprosto oborio s nogu svojim dizajnom i kvalitetom izrade“, priča Marijana i dodaje kako se kupnja savršene kućice pretvorila u početak poslovne suradnje. Marijana je postala njihov zastupnik za Hrvatsku i nudi širok izbor predivnih drvenih igračaka, a nakon tog prvog koraka u svijet igračaka, uslijedili su pozivi drugih brendova koji su htjeli da postanu njihovi distributeri za hrvatsko tržište (a za neke i u regiji).

Vjekoslav Skledar

„Od kada sam postala roditelj, moja se perspektiva promijenila i preuzela me ta ljubav prema igračkama, pa smo iz tog razloga odlučili dodati taj segment u naše poslovanje. Jednim dijelom potaknuti zatvaranjem mnogobrojnih dućana s igračkama u Hrvatskoj u vrijeme recesije, a drugim zbog svijesti o budućem razvoju web prodaje na domaćem tržištu, suprug i ja odlučili smo se na ovaj poslovni potez“, ističe Marijana i dodaje kako su jednu od ključnih uloga u postavljanju njihovog poslovanja imale telekom usluge – internet, telefon i mobitel.

Igračke koje ne prate trendove

Vrlo brzo pokazalo se kako su pogodili nišu. Mailovi i pozivi kupaca s upitima o dostupnosti premium igračaka, govori Marijana, potvrdili su njihove pretpostavke o nedostatku istih, ne samo na hrvatskom tržištu, već i šire. Odlučili su kupcima pružiti najviši mogući standard usluge, koji ide uz bok kvaliteti ponude igračaka. Provođenje ideje u djelo trajalo je punih osam mjeseci, a Marijana kaže da su se dali 100 posto u posao sve u cilju da roditelji probude dijete u sebi kada otvore Lafaboo.com, webshop specijaliziran za prodaju igračaka i dječjih dodataka.

Osim didaktičkih igračaka, Lafaboo pokriva i ostale kategorije igračaka poput onih za igru uloga, za vanjsku igru, klasične igračke koje potiču maštu i kreativnost poput lutaka i plišanaca… „Radi se o zaista širokoj paleti igračaka, no zajedničko im je to da ne prate trendove, što ujedno znači da su uvijek aktualne, trajne. Smatram da je za razvoj djece igra izuzetno važna jer se kroz igru najbolje uči. Jednako tako mislim da je važno voditi brigu o količini vremena koju djeca provedu ispred ekrana svog kompjutora ili televizora, umjesto u igri s drugom djecom (ili s nama!)“, napominje Mirjana.

Test prije prodaje

Svjesna je kako velikog konkurenta imaju u mobitelima i video igricama, te stoga nastoje djeci odvratiti pažnju od ekrana ponudom vrlo zanimljivih igračaka uz koje će djeca zaista uživati u igri. Upravo zato igračke brendova koje nude moraju proći fiktivni test kojim procjenjuju koliko su zabavne, edukativne, potiču maštu i socijalne vještine, te odabiru samo one koje zadovoljavaju sve kriterije!

Vjekoslav Skledar

A kako je organiziran posao? „ Naša tvrtka Točka sna d.o.o. trenutno broji 14 zaposlenika, od kojih je petero posvećeno prodaji igračaka i Lafaboo webshopu. Zapravo su žene te koje vode glavnu riječ. Naša voditeljica prodaje i ja biramo proizvode za web i brinemo o tome da naši maloprodajni partneri imaju jednako kvalitetnu ponudu. Druga kolegica vodi digitalni marketing i brine oko samog sadržaja na webu i komunicira s kupcima putem društvenih mreža, a treća radi na poziciji web administratora i direktno komunicira s kupcima, što nam je od posebne važnosti. Tu je naravno i kolega koji brine o logistici i o tome da naši kupci svoje proizvode dobiju na vrijeme. Ja sam u ulozi voditelja strategije, ali kao i većina poduzetnika prisutna sam u svim radnim procesima. Također, surađujemo s agencijom za digitalni marketing koja nam ujedno pruža tehničku podršku kada zagusti. Sve u svemu, radi se o maloj, ali istovremeno velikoj organizaciji u kojoj se mnogo priča, smije, ponekad i malo zaigra, ali marljivo radi. Ponosna sam jer imam odličan tim koji samnom dijeli ljubav i oduševljenje igračkama”, kaže Marijana.

Jedan od najboljih webshopova u Hrvatskoj

Iako se čini da je s igračkama i dobro pogođenom nišom lako uspjeti, Marijana Birkić naglašava da im je za probijanje na tržište trebalo tri godine. Ulaganja su bila velika, a kako su se od početka fokusirali na kvalitetu, a ne na kvantitetu, put je bio teži jer su se odlučili privući kupce individualnim pristupom. „ Naš je rast najvećim dijelom organski jer nikada nismo imali ogroman budžet za marketing, a kada bi zaškripilo, uskočila bi nam u pomoć agencija za digitalni marketing s kojom već dugo surađujemo. Od lansiranja, webshop je već jednom izmijenio svoj izgled, a u planu je ponovni redizajn. Ove godine smo se prvi puta prijavili na natjecanje za Web trgovca godine i potpuno se iznenadili kada smo uspjeli ostvariti svoje želje i nadanja da Lafaboo.com postane jedan od najboljih webshopova u Hrvatskoj. Upravo tu potvrdu dobio je ove godine na konferenciji Shopper’s Mind Ecommerce Day 2019“, ponosno ističe.

Širenje unutar regije

Upravo s tim uspjehom, završava prva faza vizije za Lafaboo.com. Već iz dodatka „.com“ vidljivo je da nam nije bila namjera, kaže Marijana, voditi ga kao webshop isključivo za hrvatsko tržište. Od tud i ideja za ime „Lafaboo“ koje su osmislili s namjerom da prenosi određenu zaigranost i veselje koje vežemo uz djecu, a istovremeno zato jer ono nije specifično za pojedinu zemlju i može se koristiti, dodaje Marijana, ako se uspiju proširiti preko granica. „ Nakon što smo se pozicionirali na hrvatskom online tržištu, naš je sljedeći korak, i prioritet za blisku budućnost, širenje unutar regije. Nakon toga ćemo vidjeti kako dalje, ali u planu nam je nastaviti s potragom za novim brendovima, te održavati visoki standard kvalitete i korisničke usluge koji smo postavili i koji smatramo nužnim kako bismo se izdvojili od konkurencije“, ističe ona i objašnjava da su itekako svjesni važnosti kompletnog rješenja za potrebe poslovanja.

Važno je vjerovati u ideju

„Kao tvrtka vjerujemo da smo dobri u odabiru visoko kvalitetnih proizvoda koje roditelji žele za svoju djecu, kao i u promociji istih, i mislimo da to dobro prenosimo u digitalni svijet. Tržište tehnoloških usluga je zaista golemo, tako da ulazak na to tržište i sam pristup tehnologiji koja nam omogućava razvoj Lafaboo-a nikada nismo vidjeli kao određenu zapreku. Jedini je problem je pronaći financijska sredstva“, navodi Marijana. „Kao mala zemlja, Hrvatska je dobro mjesto za pokretanje posla jer tržište nije konkurentno kao u većim zemljama, ali u isto vrijeme to ograničava mogućnosti. Za tvrtke koje funkcioniraju isključivo digitalno, situacija je malo drugačija jer je lakše proširiti se preko granica države i mislim da bi svatko tko započne bilo kakav posao trebao uvijek imati na umu potencijal za rast, i unutar i izvan EU“, pripovijeda Marijana i veli da se unatoč svim poteškoćama koje postoje može uspjeti. „Budite odlučni i ne odustajte lako, morate vjerovati u svoju ideju i biti spremni živjeti tu ideju. I naravno, uvijek stavite svoje kupce na prvo mjesto“, poručuje.

Sadržaj donosimo u suradnji s A1