Nekad je nužno odabrati stranu
U suradnji s
U suradnji s Hrvatskim Telekomom

Magdalena je odabrala pravo, a onda je kroz posao u call centru otkrila svijet novih mogućnosti

Mlada Osječanka kaže da želi iskoristiti sve što joj se pruža. Nedavno je odradila kul studentsku praksu, a sada završava diplomski rad i usavršava dva jezika

FOTO: Sandro Lendler

“Sve je počelo sasvim slučajno. Kako sam bila na zadnjoj godini faksa odučila sam se prijaviti na natječaj za posao. Bile su mi interesantne priče mojih kolega koji su radili u call centru. Slušala bih sa zanimanjem njihove dojmove i odlučila se prijaviti. Naravno, kao i većini studenata, moj početnički stav je bio da će mi to biti privremeni posao, na nekoliko mjeseci. Kada mi se pružila prilika za daljnji rad, odlučila sam iz toga izvući što više”, priča nam Magdalena Brkić, studentica Pravnog fakulteta u Osijeku koja je svoju praksu odradila u Hrvatskom Telekomu.

Sada, kaže, radi i istovremeno završava studij. “Oduvijek su mi bili smiješni i neshvatljivi ljudi koji zaboravljaju stvari i moraju zapisivati, no evo izgleda da sam se i sama morala pronaći u toj poziciji da se uvjerim kako to znači biti u svijetu odraslih. Ponekada imam osjećaj da mi je dan prekratak i da mi fali vremena”, našalila se na svoj račun svestrana Magdalena.

Naime, osim što radi u HT-ovom call centru, dovršava diplomski rad, a posvećuje se i nekim stvarima koje zbog svog gustog rasporeda do sada jednostavno nije stigla – usavršavanju njemačkog i učenju francuskog jezika. Tijekom studija sudjelovala je u raznim aktivnostima, među kojima se ističe ELSA (Europska udruga studenata prava), gdje je bila dopredsjednica udruge na nacionalnoj i dvije godine na lokalnoj razini.

Uzbudljiv studentski život s gustim rasporedom

Tijekom organiziranja projekata za ELSA-u, priča nam, najveći joj je izazov bio suradnja s ljudima, što nekako može povezati i sa sadašnjim poslom u call centru HT-a. “I s jedne i druge strane imam korisnike, samo što su to prije bili studenti ili predavači dok se danas bavim korisnicima i njihovim zahtjevima. I jednima i drugima pokušala sam dati odgovore na pitanja koja ih zanimaju i staviti ih u centar pozornosti, ali sam se i naučila nositi s raznim zahtjevima i biti što više strpljiva. To ponekad iziskuje ogromnu količinu energije”, govori.

Sjeća se i situacija kada su u ELSA-i organizirali razne skupštine, što je sa sobom nosilo mnogo neprospavanih noći kako bi se sve stiglo organizirati kako treba. Priznaje, stvari voli imati pod kontrolom.

“No, najdraži dio svega toga su mi bila putovanja na koja sam odlazila barem dva puta godišnje. Putovanja su bila vezana uz skupštine, razne konferencije, edukacije, ljetne i zimske škole… Upravo sam kroz taj rad upoznala velik broj ljudi iz različitih država, susrela se s različitim kulturama, stilovima života i naravno, drugačijim stajalištima. S nekima sam održala i stvorila nova prijateljstva koja traju i danas, bez obzira na udaljenost”, prisjeća se.

Sada nadoknađuje ono što nije stigla tijekom studija

Iz ELSA-e se povukla, te je, kako kaže, sve čari prepustila mlađim studentima. Sada se na kraju studija, priča nam, fokusira na ono što je počela pri početku – usavršavanju znanja njemačkog jezika i davno započetog učenja francuskog. Raspored joj je što zbog posla, što zbog završavanja diplomskog i tečaja jezika poprilično gust.

Unatoč manjku vremena, pokušava završiti sve što si je postavila na to-do listu, uz druženja s prijateljima i putovanja kući u Bosnu i Hercegovinu. Priča nam kako je tijekom studija pokušala maksimalno iskoristiti sve prilike koje joj se pružaju, a sada, na kraju studija kada joj je još samo preostao diplomski rad, priznaje kako joj je žao što nije iskoristila još više mogućnosti.

Magdalena Brkić posljednje dvije godine radi u HT-ovom call centru Sandro Lendler

Odlučila je iskoristiti sve prilike koje se nude

Posao u call centru Hrvatskog Telekoma, kaže, izazovan je i dinamičan, no tim joj daje veliku podršku, pa sve zadatke uspijevaju završiti u zadanom roku. Također, radeći u agilnom okruženju, spoznala je kako joj se upravo tu nude razne mogućnosti za usavršavanje i napredovanje. Odlučila ih je iskoristiti.

Svestrana kakva jest, sudjelovala je i u programu Magenta Jump In praksi Hrvatskog Telekoma, koji se nudi u više od sedamdeset ureda diljem Hrvatske. Studentima se uz HT, nudi prilika raditi i u Iskonu te Combisu. Prakse se otvaraju nekoliko puta godišnje, a svoja znanja dijele HT-ovi zaposlenici iz Zagreba, Osijeka, Splita i Rijeke, i to na područjima poput marketinga, brendiranja, agilnih timova, ljudskih resursa, poslovanja, T-Centara, pa čak i Uprave.

Uz znanja koja mogu steći u HT-u, studentima se nudi mogućnost da iskuse radnu kulturu kompanije, nakon čega dobivaju certifikat koji mogu priložiti u svoj životopis. “Da je bilo lagano nije, ali smatram da će se isplatiti, kao i svako drugo ulaganje u razvoj sebe u profesionalnom smislu. U tri tjedna koliko je trajala praksa nisam mogla naučiti sve ali su mi otvorili mala vrata u taj veliki svijet”, priča nam Brkić.

Privukla ju je najviše činjenica da tako velika kompanija ulaže u mlade ljude. “Kroz studiranje susretala sam se s velikim odbijanjem prema tako nečemu od strane potencijalnih poslodavaca. Većinom im se ne da zezati s nama studentima u smislu toga da pružaju prilike da prenesu svoja znanja i uvid kako to zapravo funkcionira u stvarnosti, jer je velika razlika između teorije i prakse, pogotovo za struku kao što je moja”, dodaje Brkić.

Sam proces prijave trajao je oko mjesec dana, bez nekih komplikacija. Poslala je svoj životopis, a ubrzo joj je stigao i termin za online intervju na kojem je upoznala voditelje prakse. Pričali su o njenim očekivanja od same prakse, dogovorili tehničke stvari poput toga kako i kada će obavljati praksu te ponudili nekoliko različitih programa. Na kraju je odabrala praksu u odjelu Compliancea, odnosno, usklađenosti poslovanja.

Usko je surađivala s mentoricom, kolegama i šefom odjela

“Samo dva tjedna kasnije obavijestili su me da sam primljena te da će me povezati s mentorom za daljnji dogovor. Tako je i bilo. Mentorica mi se javila, dogovorili smo datum dolaska i tako je počela moja avantura”, priča nam Magdalena koja se, kako bi odradila praksu, privremeno iz Osijeka preselila u Zagreb, što joj je bila dodatna motivacija.

To nije nikakva novost zaposlenicima u Hrvatskom Telekomu, posebice zbog SmartWork načina rada koji u pandemijsko doba otvara mogućnosti kombiniranja rada u uredu i rada od kuće za većinu zaposlenika. Tako su, ističu u HT-u, mnoge kolege iz Zagreba preselile u rodnu Rijeku, iz Zagreba u rodni Osijek, a pritom obavljale redovne poslove svojeg radnog mjesta.

Magdalena je tijekom obavljanja prakse u odjelu Compliancea s mentoricom proučavala partnere s kojima HT surađuje, provjeravala usklađenost propisa te istraživala eventualne nedostatke i propuste, a sve u svrhu boljeg i lakšeg poslovanja. Kako nam objašnjava, odjel se bavi rizicima koji mogu nastupiti uslijed postupanja koje nije u skladu sa zakonskim i drugim primjenjivim propisima.

“Moj radni dan započinjao je razgovorom s mentoricom, kolegom i šefom odjela. Razgovarali o tome što smo napravili dan prije te nakon toga je uslijedio plan što bi trebali napraviti u tome danu. U početku sam bila više promatrač i slušač u njihovim razgovorima, ali uz detaljne upute mentorice brzo sam pohvatala kako procesi funkcioniraju i uhvatila njihov ritam. Naravno, nakon nekoliko dana dobila sam zadatke koje sam samostalno obavljala”, priča Magdalena.

S dolaskom prvih samostalnih zadataka, došla je i hrpa novih pitanja za mentoricu, kolege i šefa odjela. “Što? Kako? Jesam li dobro napravila ovaj ili onaj dio posla? Kako dalje nakon nekog koraka? Sva ta pitanja su mi se pojavila jer sam htjela odraditi posao koji mi se dodijelio što bolje. Za sva moja pitanja mentorica je imala odgovore i voljela je što propitkujem neke stvari, a meni nije problem pitati. Stoga mogu reći da sam naučila puno. Do tada nisam imala jasnu sliku kako sve funkcionira u tako velikom poduzeću, a sada mi se za to pružila prilika. Imala sam mogućnost proći kroz ostale sektore i mogu reći da su svi veoma susretljivi i vlada dobra radna atmosfera”, dodaje.

Brkić sa svojim kolegama u call centru Sandro Lendler

Poslodavac koji osluškuje potrebe mladih

Magdalenina priča potaknula nas je da provjerimo što sve ova velika domaća telco kompanija nudi studentima. “Kako su istraživanja pokazala da čak 73% mladih kada razmišlja o svojoj budućnosti brine posao, a čak 66% njih željelo bi svoje interese i hobije pretvoriti u profesionalne karijere, ali još ne znaju kako, odlučili smo odgovoriti na taj poziv upomoć i strateški kao kompanija odlučili ići proaktivno među mlade, i to ne samo na mlade u našoj kompaniji, te im pomoći da kreiraju svoju budućnost. I to kroz dijeljenje svojih znanja, iskustva, savjeta, dobrih praksi, alata i metodologije koje koristimo. Nadajući se da će tako nestati onaj strah od poslovne budućnosti i da će i na njih inspirativno djelovati kada iz prve ruke vide kako interese, hobije, vještine, vrlo lako pretvoriti u posao i pri tome zadržati svoju autentičnost, znatiželju za učenjem i dobar balans privatnog i poslovnog”, govori nam Ivana Šarić, stručnjakinja za iskustvo zaposlenika i employer branding u Hrvatskom Telekomu te nastavlja:

“Nekako je logičan korak bio otvoriti studentima taj naš svijet mogućnosti kroz prakse, uključujući i Magenta Jump In prakse i master program, odnosno ICT Akademiju. Kako bismo ponudili programe za što veći broj mladih, osobito za one koji nemaju toliko prilika u svom okruženju, studentske prakse su u SmartWork obliku, odnosno, miješano uživo i online. Akademija koja je trajala 15 sati, odnosno 5 dana predavanja u kojima su teme bile Career talk, Agile way of work, Software development, Big Data i Digital marketing, bila je isključivo u online obliku. Dodatno, kako bismo i mladima koji nisu možda zainteresirani za učenje pomogli da prepoznaju i verbaliziraju područja svojih jakih poslovnih interesa ponudili smo svima i alat kreiran na razini Deutsche Telekom grupe, takozvani Career matcher koji je temeljen na RIASEC modelu te kroz čije ispunjavanje osoba može saznati tri najizraženija interesa koja kreiraju njezin poslovni profil.”

Zadovoljstvo studenata praksom je iznimno visoko

Tijekom prakse koju je pohađala i Magdalena, ali i svake druge u HT-u, svaki student dobiva svog mentora. Tijekom prakse koju je pohađala i Magdalena, ali i svake druge u HT-u, svaki student dobiva svog mentora koji im priprema svakodnevne aktivnosti za rad, a dan završava s povratnom informacijom na odrađeno. Prakse su se oglašavale na društvenim medijima i direktno preko fakulteta, a do sada je HT imao 573 prijava od kojih je 71 student došao u kompaniju na praksu. Prema internim istraživanjima, zadovoljstvo studenata s praksom u HT-u je iznimno visoko, pa je sveukupna ocjena zadovoljstva s praksom 4,8 od 5, dok je zadovoljstvo mentorom 4,9 od maksimalnih 5.

“Magenta Jump In su ljetne studentske prakse koje traju od srpnja do rujna, a uz njih još imamo studentske prakse u našem IT sektoru koje je moguće odraditi kroz cijelu godinu. Za Magenta Jump In studentske prakse otvorili smo više od 70 različitih ureda kako bi svoja znanja i poslovne vještine sa studentima podijelili kolege iz Zagreba, Osijeka, Splita i Rijeke kroz više od 50 različitih ponuđenih praksi i poslovnih područja poput IT-a, marketinga, branda, agilnih timova, HR-a, poslovanja, sektora za podršku korisnicima, T-Centara, čak i Uprave”, pojašnjava nam Šarić.

Prije nego što su studentima omogućili prijave za prakse, interno su imali prijave za mentore. “Okupili smo poprilično motiviranu ekipu željnu dijeljenja znanja, te su oni pripremili konkretne zadatke, aktivnosti i projekte za svakog studenta, a svi koji su se prijavili završili su i dodatne edukacije za mentoriranje”, kaže dodajući da su se potrudili da prijave budu što jednostavnije i zabavnije.

Ivana Šarić, stručnjakinja za iskustvo zaposlenika i employer branding u Hrvatskom Telekomu

Prakse iz područja IT-ja, marketinga, pravnih poslova…

“Prijave su moguće na dva načina. Prvi, onaj zanimljiviji, vodi se kroz već spomenuti Career matcher, gdje se sukladno dobivenom rezultatu pokaže poveznica na naše prakse koje osobi mogu biti zanimljive. Drugi način je izravna prijava na našim stranicama karijera gdje su sve dostupne prakse podijeljene u četiri kategorije, a to su IT, Marketing, PR i komunikacije, Business & management te Pravni poslovi i operativna podrška”, otkriva ističući da se unutar svake kategorije nalazi detaljan opis zadataka koje će student obavljati uz poželjne vještine te period kada su mentori na raspolaganju za učenje i vođenje.

Uz to, objašnjen je i cjelokupni selekcijski proces koji prethodi dolasku na prvi radni dan. “Nakon što se osoba odluči za praksu, dovoljno je samo priložiti svoj CV, navesti osobne podatke i prijava je završena, kaže Šarić.

Hrvatski Telekom otvara vrata i mladim IT-jevcima, i to kampanjom Love it to bits. “I traženje poslova prilagodili smo njihovim interesima i pozvali ih da uživaju u svakom bitu s nama te sudjeluju u stvaranju budućnosti. Putem stranice loveittobits.telekom.com/hr mogu se prisjetiti dobrih starih 8-bitnih video igrica, zaigrati ih, pregledati ponudu oglasa za posao u HT-u i pripremiti se za najnovije izazove”, dodaje Šarić.

I dok su ove godine za studente imali ljetne Magenta Jump In prakse i ICT Akademiju, sljedeće godine cjelokupnu priču planiraju zaokružiti graduate jednogodišnjim programom.

“Uz to smo redoviti gosti na fakultetskim predavanjima i projektima, a i imamo studente pojedince koji svoje obvezne stručne prakse odrađuju u kompaniji kroz cijelu godinu. Za prakse smo zaprimili 571 prijavu, naravno, mogli smo primiti onoliko studenata koliko nam je bilo mentora, tako da smo u kompaniji imali 70 studenata. Usudim se reći da smo prema mjestu odakle studenti dolaze uspjeli pokriti cijelu Hrvatsku, pa čak i šire. Naime, imali smo studente i iz SAD-a, Njemačke, te susjedne BIH, s tim da su nam ti studenti došli uživo odraditi prakse. Koja motivacija, zar ne?”, pita nas Šarić te na to dodaje kako su za ICT Akademiju dobili čak 781 prijavu.

Dva tjedna godišnje je ništa, a može značiti jako puno za jednog juniora

Studenti svih fakulteta i smjerova mogu usavršavati u HT-u, a Šarić ima poruku za sve zainteresirane, ali i za neodlučne. “Mislim da je profesionalno usmjeravanje za vrijeme fakulteta iznimno bitno za izlazak na tržište rada. Zamislite da student tijekom pet godina studiranja godišnje izdvoji samo dva tjedna vremena za prakse pa ih tako provede u korporaciji, nekom sexy startup-u, maloj privatnoj kompaniji, državnoj ili javnoj službi. Koliko bi taj student jasnije vidio što želi ili ne želi raditi, kakvo okruženje mu je najpoticajnije za razvoj, kakve pogodnosti i prilike za razvoj želi imati, komunikacijski bi se nadogradio. Dva tjedna godišnje zaista je ništa, a može značiti jako puno za jednog juniora koji izlazi s fakulteta i u potrazi je za poslom. Sjajno je to vidjeti i u nečijem životopisu”, ističe.

Magenta Jump In, dodaje, može pomoći i onima koji još tragaju za svojom idealnom karijerom. “Tako jedno ljeto možeš provesti u marketingu, drugo u kontrolingu, sljedeće u ljudskim resursima, nakon toga možda ipak shvatiš da je IT sektor tvoj put, pa se oduševiš i tim timom. I opet dođemo do toga da je za karijeru veliki game changer bila jedna obična praksa za koju si morao uložiti isključivo samo svoje vrijeme, dobru volju i otvorenost za nova iskustva i znanja. A na kraju dana te kao studenta od toga dijeli samo odluka i klik mišem za prijavu”, govori.

Magdalena Brkić Sandro Lendler

Atraktivna stavka na CV-u

“Dodatno, konkretno Magenta Jump In im donosi zbilja konkretnu referencu za CV, svaki poslodavac će vidjeti konkretna znanja koja je ta osoba usvojila, nove vještine koje je razvijao i sigurno im može biti dobra odskočna daska u odnosu na konkurenciju što nam potvrđuje dosadašnji feedback studenata. Tako imaju mogućnost ući u svijet od 4000 zaposlenika i iskusiti kako je raditi u velikim timovima, upiti atmosferu i sve pogodnosti koje naši zaposlenici imaju, ali i međunarodno okruženje u kojem djelujemo”, kaže Šarić dodajući: “Kada imaš iskustvo svega toga, puno lakše možeš kreirati sva svoja buduća očekivanja od posla i poslodavca.”

Svih ovih prednosti svjesna je i Magdalena koja je nakon završene prakse dobila potvrdu u kojoj je naznačeno u kojem je odjelu odradila svoju praksu i koliko je praksa trajala. Kaže kako će joj se ta potvrda dobro uklopiti u životopis, budući da će zapeti za oko mnogim poslodavcima i tako joj omogućiti da se istakne među drugim kandidatima, što je u konačnici i najvažnije.

Sada se vraća na svoju staru poziciju u call centru koju je obavljala i prije prakse. Čeka svoju diplomu, a nada se da će se usmjeriti u korporativni svijet. Priznaje i da bi, ako joj se ukaže prilika, jednog dana voljela raditi u kompaniji kao što je HT, te da će smatrati kako joj je praksa pridonijela u ostvarenju planova.


Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom