Natjecanje u financijskoj pismenosti: Za najbolje osigurani vrijedni poklon bonovi, pametna ploča i sat

Na posljednjem je natjecanju sudjelovalo 2607 učenika iz cijele Hrvatske

FOTO: Unsplash

Manjak financijske pismenosti može dovesti do gomilanja dugova i donošenja loših financijskih odluka, što dugoročno vodi k smanjenoj kreditnoj sposobnosti i čak bankrotu. Upravo zbog toga je važno već od malih nogu stjecati osnove o upravljanju novcem.

Učenici viših razreda osnovnih škola ove su godine imali priliku sudjelovati u Natjecanju u financijskoj pismenosti, u organizaciji Instituta za financijsko obrazovanje Štedopis i s podrškom Addiko banke.

Isto natjecanje održat će se i u nadolazećoj 2024. godini, i to 29. veljače, a sve informacije možete pronaći na stranicama Štedopisa. Na natjecanje se mogu prijaviti ekipe od tri učenika i jednog mentora, a svi učenici moraju biti iz istog razreda.

Dozvoljena je prijava jedne ekipe po razredu, a nastavnici mogu biti mentori nekoliko različitih ekipa. Prijava je jednostavna pa obrazac ispunjava nastavnik mentor, koji mora pribaviti i privole roditelja za sudjelovanje.

Provedba natjecanja

Natjecanje se odvija na platformi Kahoot!, a sve ekipe mu pristupaju u isto vrijeme. Kviz se može rješavati na računalu ili pametnom telefonu, a jedini uvjet je zapravo pristup brzoj i stabilnoj internetskoj vezi.

Pobjednici ovogodišnjeg natjecanja bili su učenici iz 6.a razreda Osnovne škola Ivanja Reka, a ukupno se prijavilo 869 ekipa, odnosno 2607 učenika iz 295 škola iz cijele Hrvatske. Dvadeset najboljih ekipa osvojilo je radionicu financijske pismenosti za cijeli razred.

Učenici pobjedničke ekipe nagrađeni su pametnim satom, mentorima je dodijeljen poklon-bon, dok je škola dobila pametnu ploču. Sve nagrade osigurao je partner natjecanja, Addiko banka.

Financijska pismenost među mladima u Hrvatskoj

Štedopis je u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka u ožujku ove godine predstavio i rezultate istraživanja financijske pismenosti tinejdžera u Hrvatskoj koje je pokazalo bolje rezultate u odnosu na isto istraživanje provedeno u 2020. godini. U istraživanju je sudjelovao 1011 ispitanik, u dobi od 13 do 19 godina.

Mjerile su se tri osnovne kategorije financijske pismenosti – financijsko znanje, financijsko ponašanje i odnos prema novcu. Zabilježen je rast 0d 14 posto financijskog znanja, a poboljšalo se i financijsko ponašanje tinejdžera – 76 posto tinejdžera štedi, što je pet posto više nego tri godine prije.

Velik porast zabilježen je i po pitanju financijske uključenosti tinejdžera – njih 53 posto ima otvoren račun u banci. Čak 50 posto vlasnika tih računa koristi se mobilnim bankarstvom, što je 17 posto više nego 2020. godine.

Istraživanje je pokazalo i promjenu trenda po pitanju najvažnijih financijskih ciljeva u budućnosti, gdje je 72 posto ispitanika reklo da im je prioritet imati vlastiti automobil, a 71 posto da ne ovise financijski o roditeljima.

Učenje kroz igru i dobre nagrade

Kada je u pitanju budućnost, 28 posto ispitanika reklo je da najviše brinu oko troškova samostalnog života, dok je njih 21 posto zabrinuto oko pronalaska dobro plaćena posla.

Upravo učenjem o financijskoj pismenosti će se brojke iz ovog istraživanja nastaviti poboljšavati, a odličan korak k tome je sudjelovanje u spomenutom natjecanju.

Kako bi se učenici pripremili za natjecanje, preporučuje se korištenje udžbenika za osnovne škole Novac i ja, od 92. d0 106. stranice. Uz to, učenici mogu vježbati na online kvizovima o platnim karticama, odgovornoj potrošnji i održivom razvoju, željama i potrebama te štednji, te osobnom proračunu i financijskim ciljevima.

Nastavnici matematike, pak, mogu koristiti scenarije za poučavanja na temu financijske pismenosti koje su ove godine za njih pripremili studenti i profesori Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu. To je još jedan projekt iz tog područja koji je podržala Addiko banka.

Jačanje financijske svijesti pojedinaca

“Uvijek rado sudjelujemo u takvim projektima jer prepoznajemo važnost pravovremenog upoznavanja mladih s osnovama financijske pismenosti. Vjerujemo da odgovorno upravljanje financijama donosi dobrobit cijeloj zajednici, a mi smo tu da pomognemo ostvariti tu viziju,” izjavila je Katarina Kantolić, menadžerica Korporativnih komunikacija u Addiko banci.

Osim što podržava projekt novčanim sredstvima, Addiko banka otvoreno dijeli svoja financijska znanja sa zajednicom i podržavaju projekte koji jačaju digitalnu i financijsku svijest pojedinaca i društva.

Upravo zbog toga će u novom izdanju natjecanja i roditelji moći provjeriti koliko su financijski odgovorni kroz poseban kviz.

Natjecanje će se održati 29. veljače 2024. godine Addiko banka

Sadržaj nastao u suradnji s Addiko bankom.