Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: Madison Digital (MC)
U suradnji s
U suradnji s A1 Hrvatska

Nives ima 23 godine. U finalu je velikog modnog natječaja. 'Ponekad je mladima dovoljna samo jedna prilika'

Mlada dizajnerica Nives Dravinec (23) radi tri posla i svu energiju ulaže u razvoj svog brenda Figurai

U suradnji s
U suradnji s A1 Hrvatska

Nives ima 23 godine. U finalu je velikog modnog natječaja. 'Ponekad je mladima dovoljna samo jedna prilika'

Mlada dizajnerica Nives Dravinec (23) radi tri posla i svu energiju ulaže u razvoj svog brenda Figurai

FOTO: Madison Digital (MC)

Nives Dravinec (23) ima diplomu Ekonomskog fakulteta u Dubrovniku i obrt Figurai. Ime je dobio prema dalmatinskom izrazu figuraš što znači lijepo izgledaš. Između diplome i otvaranja obrta smjestila se još i Škola za modu i dizajn. Tako se njezina kreativna strana, željna novih izazova kako u fotografiranju, tako i u šminkanju i kreiranju, pretvorila u poslovni plan.

“Da je to oduvijek bilo u meni potvrđuje izjava na koju su me nedavno doma podsjetili; pitanje je bilo što želiš biti kad odrasteš? Svi su imali odgovore poput astronaut, doktorica, učiteljica.. ja sam odgovorila da ću ja biti šefica! Tada još nisam znala čega, ali mislim da idem u dobrom smjeru”, kazala nam je Nives.

Na studij u Dubrovniku se odlučila jer se dijelio na 3+2 godine, za razliku od integriranog u Zagrebu, a baš je tada upoznala i svog sadašnjeg dečka Dubrovčanina. No, to nije bio početak romantične studentske priče.

“Trebala mi je dobra godina dana kako bih se u potpunosti naviknula na život u Dubrovniku koji je uključivao i studentski rad, tako sam tijekom studija radila ljetne sezone od 1. travnja do 1. listopada i to bez slobodnog dana. Time sam uspjela zaraditi za plaćanje najma i hrane za sljedeću zimu i tako iznova”, prisjetila se izazova koje nosi studentski život.

KONAČNO I ŠKOLA DIZAJNA

Šestomjesečni rad tijekom svake godine studija, utjecao je na nastavak Nivesinog razvojnog puta. “Škola za modu i dizajn je izbor koji sam donijela na 3. godini studija kada sam shvatila za koji sam se poduzetnički pothvat odlučila. Pretočiti svoju kreativnost, sposobnosti i ideje u stvaranje održivog modnog brenda bio je odgovor koji sam svo vrijeme tražila”, komentira.

Prošle je godine u mjesec dana obranila dva završna rada i s tim zaključila svoje studentsko iskustvo. Sa stečenim znanjem i ekonomskom pozadinom upustila se u otvaranje obrta. Sama je istražila što joj treba za osnivanje obrta, preuzela je taj rizik i jednostavno krenula. “Vezano za podršku, moram reći da je oko mene bilo jako puno skeptičnih ljudi, ali moja najbliža obitelj i prijatelji su me od samih početaka podržavali”, dodaje.

Obitelj je pratila Nivesine kreativne talente još otkako je bila djevojčica. “Moji prvi dizajnerski koraci sežu još u ono vrijeme kad sam govorila kako ću biti šefica. Moja baka je šivala kostime za nebrojene dječje priredbe, a moje crteže i kreacije uvijek je poticala. Tako, primjerice, imamo jastučnice sa pticama koje sam crtala, a nedavno sam pronašla idejna rješenja plivačkih kostima za moj klub HAPK Mladost koje sam crtala s 12 godina”, prisjetila se Nives.

MISAO VODILJA

Danas je ta djevojčica zaista šefica u vlastitom obrtu. Sigurno, ali smiono podiže svoj brend Figurai. U timu ima i web dizajnera, konsturktorice i švelje. “Sa suradnicima imam zdrav i iskren odnos. Greške se događaju, izazovi nastaju, ali se i rješavaju. Najvažnije je da je finalni proizvod u rangu kvalitete na kojoj ne radim kompromis”, ističe.

Nakon beskonačnih sati rada koji stoje iza Nives, njena ideja joj i dalje služi kao misao vodilja te ju tjera naprijed. “Moja vizija je stvoriti novi pojam luksuza čiji su temelji održivost i život u skladu s prirodom, pružiti vrhunsku kvalitetu proizvoda koji traju i povezati svakodnevnu odjeću s održivošću. U konačnici, promicati održivost kao svakodnevnicu, a ne kao nešto nedostižno”, objašnjava.

Madison Digital

NEVOLJE NA TRŽIŠTU

Trenutno je fokusirana na hrvatsko tržište te kaže kako potražnje svakako ima, međutim nameću se neki drugi problemi s kojima se susrela prilikom lansiranja prve kolekcije.

“Naišla sam na razne prepreke zbog svoje mladosti i usudila bih se reći da se stanje poduzetničke klime u Hrvatskoj ne može samo pripisati državi. Ljudi doista znaju biti neodgovorni, ne poštivati rokove, otresiti su i aljkavi u svome radu, osobito kad vide da vi baš i nemate iskustva. Puštanje prve kolekcije bez kontakata bilo je poprilično izazovno iskustvo. Moj zaključak je da nam kolektivno fali želje, svijesti i potrebe da radimo dobro, želimo dobro i da potičemo razvoj kvalitetnog hrvatskog proizvoda”, napominje Nives.

STVARANJE BRENDA

Svakodnevno se u poslu susreće i s jednom drugom vrstom ograničenja, a to je doseg proizvodnje. Međutim, zna da je za stvaranje dobrog i kvalitetnog proizvoda potrebno vrijeme te se nada da će se uspjeti proširiti i na inozemno tržište.

“Društvene mreže su razlog zbog kojeg uopće mogu postojati. Ne mogu si još priuštiti najam za fizički dućan, ali zato imam online trgovinu. Putem društvenih mreža sve puno brže dolazi do veće količine ljudi i ja sam neizmjerno zahvalna na tim alatima”, dodaje.

Stvaranje brenda nije niti jeftin niti lak posao, ali Nives je naučena na rad. Ne boji se ni prolaznosti godina bezbrižne mladosti jer zna gdje ide i zašto radi. Uz to što vodi obrt, obavlja dodatne poslove u računovodstvenom uredu te vodi digitalne komunikacije poznatog talijanskog modnog brenda u Hrvatskoj.

“Ne mogu govoriti o realnosti preživljavanja malog poduzetnika jer je svaki poduzetnički pothvat drugačiji i donosi različite prihode. U mom slučaju, još ću neko vrijeme aktivno raditi dok ne postavim Figurai na noge. Međutim, ja to volim. Ima ljepote u tome da nije lako i da se treba truditi, žrtvovati i davati kako bi dobio. Možda to progovara sportaš u meni, ali na kraju krajeva, svaki se trud, rad, znoj i suze isplate”, zaključila je.

ULAZAK U FINALE

Rad se već sada isplatio jer je njezin dizajn prepoznat u natječaju “Ti kreiraš” te ocijenjen kao dovoljno dobrim da uđe u finale. Ovim modnim natječajem tvrtka A1 Hrvatska bira novi dizajn službene odjeće za svoje zaposlenike koji rade u prodajnim centrima diljem Hrvatske.

“Iako mi se u tom trenutku nije činilo kao da imam prostora za još nešto, prijava je bila najbolje što mi se moglo dogoditi. Nakon samo dva mjeseca otvaranja obrta gotovo cijela Hrvatska zna za Figurai. Moje srce je puno i dobila sam vjetar u leđa koji nisam očekivala”, oduševljeno nam priča Nives.

Nives i još dvoje dizajnera finalista sa stručnjacima za tekstil, konstruktorima, krojačima i šivačima tvrtke Naftalina tijekom ljeta razrađivali su prototipove predloženog dizajna te izradili ogledne primjerke kreacija koje su ušle u finale. Očekuje se konačni odabir uniforme koju će već ujesen nositi zaposlenici prodajnih centara A1 Hrvatska, a šivat će se u Naftalini. Pobjednik natječaja svojom će kreativnom idejom osvojiti 20.000 kuna.

“Vidjevši da sam izabrana u društvo dizajnera koji su na sceni desetljećima osjećala sam se sretno, zahvalno i motivirano. Netko je doista svrstao moj dizajn među tri najbolja! Prekrasan osjećaj”, dodala je entuzijastično.

Madison Digital

DIZAJN UNIFORME

Prije nego što je počela skicirati ideje za poslovnu uniformu, uputila se u poslovnicu A1 Hrvatska i kroz razgovor sa zaposlenicima saznala vrijedne informacije.

“Dok kreiraš za ljude, trebaš znati kakve su njihove potrebe. To je osobito važno kada je u pitanju službena odjeća. Htjela sam znati koliko se kreću, koliko sjede, ali i koji su im najveći izazovi kada je u pitanju službena odjeća. Znala sam da odgovore na ta pitanja mogu dobiti jedino iz prve ruke i zato sam odlučila najprije razgovarati s prodajnim osobljem”, pojasnila je Nives.

Kroz razgovor je, između ostalog, saznala da im kemijske olovke stvaraju problem jer njima često uprljaju bijele košulje koje su dio službene uniforme. Odmah se dosjetila rješenja – na rukav košulje umetnula je džepić za kemijsku olovku kako bi im uvijek bila na dohvat ruke.

USKLAĐIVANJE ZAHTJEVA

U procesu stvaranja imala je na umu i vrijednosti koje A1 Hrvatska njeguje kroz poslovanje. “U ovom slučaju, vodila sam se sloganom ‘Ti povezuješ’, a moj cilj je bio da korisnici čim uđu u prodavaonicu vide da su u ugodnom okruženju, da su zaposlenici pristupačni i žele im pomoći. K tome, i samo ime A1 sam utkala u uniformu”, otkrila nam je.

Završni je dizajn, dodaje, bilo potrebno uskladiti s brendom: “Naravno, u svemu su mi puno pomogle i kasnije upute tvrtke. Odlično je kada ljudi znaju što žele, a na meni je da se tome prilagodim i dodam neki svoj, osobni štih”, kazala je Nives.

Za konstrukciju i izradu odjeće koju će nositi zaposlenici tvrtke zadužena je Naftalina, domaća tvrtka koja zapošljava više od pedeset djelatnika te je proizvodnjom uniformi, radne odjeće i tekstila za opremanje interijera postala jedan od vodećih proizvođača u tekstilnoj industriji.

ISKUSTVO ZA PAMĆENJE

Uspjeh u poduzetništvu uvijek je miks puno znanja, rada i malo sreće. “Voljela bih da ima više prilika, ali jednako tako i želje i spremnosti da se doista napravi promjena. Mislim da nije bitno ono o čemu pričamo već ono što činimo. Mislim da je Hrvatska prepuna mladih talenata kojima samo treba prilika. Voljela bih biti dio onih koji će stvarati prilike za druge. Za to mi treba financijska stabilnost i to je definitvno smjer prema kojemu u budućnosti idem”, govori.

Ovo iskustvo će uvijek pamtiti te je zahvalna na poticaju i motivaciji koju je stekla sudjelovanjem u natječaju.

“Kada radiš nešto sam i kada si uz to i prilično mlad, onda dosta griješiš i ne možeš imati odgovore na sva pitanja kao već renomirani dizajneri. No, ono što mladim ljudima ponekada jedino treba je prilika. Zato jako cijenim što je A1 Hrvatska pokrenuo ovako lijepu priču – suradnja s velikom tvrtkom i brojnim konstruktorima pomogla mi je da puno toga naučim, da otkrijem i gdje neke stvari mogu tražiti, ali i da steknem vrijedne kontakte koji će mi pomoći u daljnjoj karijeri”, zaključila je Nives.

 

Kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem „Ti kreiraš“ želi dati dodatni poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća i omogućiti im da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. Natječaj „Ti kreiraš“ odvija se u sklopu programa održivosti Čini pravu stvar kojim A1 Hrvatska promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života.


Sadržaj je nastao u suradnji s tvrtkom A1 Hrvatska