Odgovorno gospodarenje otpadom i kružnost danas odlikuju uspješne kompanije. HEINEKEN Hrvatska u tom području provodi niz važnih projekata

Uspostavljanje održivosti kroz strategije ugljične neutralnosti i maksimalnu iskoristivost resursa

SPECIJAL GLOBUS
Karlovac, 301018.
Karlovacka pivovara u vlasnistvu Heinekena smjestena u karlovackom naselju Dubovac.
Na fotografiji: Karlovacka pivovara.
Foto: Robert Fajt / CROPIX
FOTO: CROPIX

Održivi razvoj sastavni je dio HEINEKENOVE strategije “Stvaramo bolji svijet 2030” koja se temelji na tri stupa – okoliš, odgovornost i društvo. Kad je riječ o zaštiti okoliša, ciljevi su postići ugljičnu neutralnost, očuvati vode te resurse potrebne za proizvodnju koristiti odgovorno – prema načelu “smanji-ponovno upotrijebi-recikliraj”.

Linearni gospodarski model u kojemu se koristi resurse, a proizvode baca kad više nisu potrebni, stvara ogromni pritisak na okoliš. S ciljem osiguravanja dostatne hrane, vode i blagostanja do 2050., nužno je da kompanije diljem svijeta proizvodnju koja se temelji na “uzmi-izradi-odbaci” svedu na minimum.

U HEINEKENU Hrvatska neki su koraci prema tome već su uspješno učinjeni, poput odvajanja otpada u većini pogona, reciklirajući ili ponovno koristeći gotovo 100% ostataka iz proizvodnog procesa, poput tropa i kvasaca koji se koriste kao stočna hrana. Tako, ali i na brojne duge načine, pretvaranjem potencijalnog otpada u vrijednost u svim dijelovima proizvodnog lanca, HEINEKEN Hrvatska korača prema ostvarenju svoje misije – pronalaženju rješenja kojima će smanjiti stvaranje otpada i onečišćenja, zadržati proizvode i materijale u upotrebi te obnoviti prirodne sustave.

Brojni potezi kompanije HEINEKEN Hrvatska odlični su primjeri kružnog gospodarstva

Jedan od važnih poteza na putu odgovornog poslovanja bila je ugradnja novog cjevovoda koji bioplin vodi od pročistača do kotlovnice. Tako se od 2019. godine, zahvaljujući tada inovativnoj metodi, bioplin koji nastaje prilikom pročišćavanja otpadnih voda u kompaniji koristi kao izvor toplinske energije, prvenstveno namijenjene za proizvodnju te u manjoj mjeri za grijanje. Zahvaljujući ovoj inicijativi u HEINEKENU Hrvatska smanjuje se potrošnja prirodnog plina, što dovodi i do energetskih ušteda. Također, ovaj potez pozitivno utječe i na smanjenje emisija ugljikovog dioksida, i to za 380 tona na godišnjoj razini.

Ipak, najveći nusproizvod u čitavoj pivskoj industriji, pa tako i u HEINEKENU Hrvatska, jest pivski trop. Umjesto da generira velike količine otpada, u ovoj kompaniji sav pivski trop doprinosi lokalnim proizvođačima u poljoprivredi i stočarstvu. Tako sve količine koje nastaju u proizvodnji stižu upravo k njima koji ga koriste za stočnu hranu.

U svim dijelovima kompanije provodi se i čitav niz inicijativa kako bi odgovorno postupali s otpadom

U HEINEKENU Hrvatska se provode i inicijative koje rezultiraju odgovornim postupanjem prema otpadu.

Smanjenje komunalnog otpada i pravilno sortiranje jedan je od temelja na kojemu počiva odgovorno upravljanje kućanstvom. Kad je o tome riječ, vrlo je slično i u kompanijama, ma koliko one bile velike ili male. U HEINEKENU Hrvatska toga su svjesni, pa provode i brojne inicijative kako bi osvijestili zaposlenike o važnosti ispravnog načina odvajanja otpada te ih educirali kako to činiti.

Što se odgovornog gospodarenja otpadom u proizvodnji tiče, količina otpada koja je zbrinuta na odlagalištu po hektolitru piva smanjila se za čak 94 posto u odnosu na 2008., odnosno za 19 posto uspoređujući stanje s 2022. godinom.