U suradnji s
U suradnji s Lidlom

Organska hrana sve je popularnija. U tome generacija milenijalaca ima važnu ulogu

Istraživanje je pokazalo da milenijalci čine 52 posto konzumenata organske hrane

FOTO: Shutterstock

Svijest potrošača o povezanosti prehrane sa zdravljem i utjecajem na okoliš je u porastu, stoga i kategorija organskih proizvoda i organske proizvodnje bilježi značajan rast popularnosti. Organski proizvodi su sve više važni za današnje potrošače, a u doba zasićenih tržišta i obilja ponude, često postaju i prvi izbor mnogih kupaca.

Istraživanje Udruženja organske trgovine (OTA) Sjedinjenih Američkih Država tako je došlo do zaključka da kategorija organske hrane iz godine u godinu doživljava sve veću ekspanziju.

U tome važnu ulogu ima generacija milenijalaca koja je ujedno i generacija u koju spada najveći broj kupaca i konzumenata te vrste proizvoda. Tako čak 52 posto milenijalaca kupuje proizvode organske proizvodnje, a taj postotak najveći je u usporedbi s drugim generacijskim skupinama.

Briga o kvaliteti i zdravoj prehrani

Da podsjetimo, milenijalci ili takozvana generacija Y su demografska skupina nakon generacije X, a ovo istraživanje u toj je skupini obuhvatilo osobe rođene između 1981. i 1997. godine. S obzirom na to, većina pripadnika generacije milenijalaca danas je u ulozi relativno mladih roditelja, a podatak da redovito opskrbljuju svoja kolica organskim proizvodima, dovodi do zaključka da im je briga o kvaliteti i zdravoj prehrani izuzetno važna.

Time nastoje svoje navike prenijeti i na djecu, zbog čega igraju važnu ulogu u jačanju i zadržavanju trendova sve većih preferencija organskih proizvoda u svakodnevnom životu.

Organsko je jedini izbor

Rezultati istraživanja pokazali su da su milenijalci predani organskom zato što su svjesni svih njegovih prednosti. Oni pridaju vrijednost poznavanju načina na koji je organska hrana uzgojena i proizvedena te podržavaju tvrtke koje su se okrenule ka održivom poslovanju.

Takvih tvtki je sve više, a jedan od sjajnih primjera kod nas je Lidl Hrvatska kojem je jedan od glavnih ciljeva društveno-odgovornog poslovanja doprinijeti održivosti u proizvodnji pa tako i očuvanju bioraznolikosti. Između ostalog, posvećeni su lancima opskrbe bez krčenja šuma i stalno šire ponudu organskih proizvoda.

Promo

Kao glavne prednosti organske hrane najviše se ističe to da je zdravija, boljeg okusa, hranjivija, ali i bolja za okoliš. Tako mnogi stručnjaci smatraju da takva vrsta proizvoda i namirnica ima više razine hranjivih sastojaka kao što su omega-3 masne kiseline, dok s druge strane sadržavaju manje pesticida u usporedbi s konvencionalno uzgojenim namirnicama.

Od svih ispitanika, 35 posto njih je reklo da je odabir organskih proizvoda ključni dio njihova nastojanja da žive na ekološki prihvatljiv način. Tako pridonose svojem zdravlju, ali i zdravlju okoliša.

Veliko povjerenje u eco-friendly etikete

Da je organska kupnja u sve većem porastu, pokazuje i podatak da je gotovo polovica ispitanika izjavila da u trenutku provođenja istraživanja kupuje više organske hrane u usporedbi s godinom ranije. Ujedno, osim kupovine, u porastu je i samo znanje o organskom.

Čak 77 posto ispitanika smatralo je da su dobro informirani kada je riječ o ekološko prihvatljivoj proizvodnji. S tim znanjem, dolazi i veliko povjerenje u integritet takozvane eco-friendly etikete za koju gotovo 60 posto ispitanika smatra da utječe na način na koji kupuju hranu.

Chalabala - stock.adobe.com

Održivo proizvedena hrana

Prirodno i organsko glavna je smjernica poslovanja Lidla. Kako bi očuvala resurse, tvrtka se obvezala do kraja 2025. godine certificirati najkritičnije sirovine, poput kakaa, ribe, kave, čaja i celuloze te proširiti ponudu organskih proizvoda. Tako se u njihovoj ponudi već sada mogu pronaći brojni proizvodi s nekim od certifikata održivosti, poput Rainforest Alliance, Fairtrade ili Bio.

Kako bi dodatno poticao održivu proizvodnju, Lidl se obvezao do kraja 2022. godine sav zeleni, crni i rooibos čaj te 50 posto biljnog i voćnog čaja certificirati prema standardima Bio, Fairtrade ili Rainforest Alliance. Uz to, istim standardima te certifikatom Organic bit će certificirana i sva kava u kategorijama instant, kapsule i capuccino.

Zaštita okoliša tijekom uzgoja i prerade

U novom katalogu, od 23. svibnja na Lidlovim policama čekaju vas čaj i kava iz održivog uzgoja. Odabirući čaj ili kavu s certifikatom, poboljšat ćete život milijuna malih farmera, ali i osigurati pravednu plaću uzgajivačima. Ujedno, odabirom certificiranih proizvoda potiče se poštivanje svih radnih i ljudskih prava, ali i zaštita okoliša tijekom prerade i uzgoja.

Također, u ponudi Lidlove slastičarnice, možete pronaći ukusne kolače u čijoj se recepturi koristi kakao iz održivog uzgoja, a certifikat Rainforest Alliance jamči da je kakao došao iz uzgoja u kojem se štiti bioraznolikost, pažljivo koristi voda te poštuju ljudska prava.

Doprinos očuvanju bioraznolikosti

Osim kolača, kave i čaja, u novom Lidl katalogu možete pronaći i bio cvjetni med koji nosi EU-bio oznaku. A uz proizvode iz aktualnog kataloga, na Lidlovim policama nalazi se i mnoštvo drugih namirnica i proizvoda organskog podrijetla od kojih većina ima razne certifikate koji su u skladu s Lidlovom Politikom nabave sirovina.

Odabirom određenih proizvoda s certifikatom koji potiče društveno odgovorno poslovanje, Lidlovi kupci na jednostavan način mogu dati svoj doprinos očuvanju bioraznolikosti. No, osim pametne i odgovorne kupnje, konzumiranja i proizvodnje organske hrane, tu su i mnogi drugi načini kako kao pojedinci možemo pozitivno utjecati na naš okoliš.

Tako, primjerice, možemo posaditi drvo, uzgajati bilje i poticati održavanje biološke raznolikosti, čime ujedno utječemo i na povećanje apsorpcije ugljikova dioksida i otpornost našeg okoliša. Nadalje, važno je razvrstavati otpad, reciklirati sve što se može reciklirati te ulagati u tehnologije za energiju iz obnovljivih izvora. Malim koracima i svakodnevnim navikama moguće je doći do velikih promjena, a njihov značaj puno je veći nego što mislimo.

Budimir Jevtic - stock.adobe.com

Ekološki znak Europske Unije

Veliku ulogu koju okoliš i biološka raznolikost imaju u održivom razvoju, prepoznali su i Ujedinjeni narodi koji su 22. svibnja proglasili Međunarodnim danom bioraznolikosti. Na isti dan se u Hrvatskoj obilježava i Dan zaštite prirode kako bi se dodatno naglasilo da je očuvani okoliš ključ za stvaranje zdrave i održive budućnosti.

Stvaranju takve budućnosti pridružila se i Europska Unija koja svojim ekološkim znakom osigurava jedinstveni vizualni identitet ekoloških proizvoda proizvedenih na njezinim područjima. Zahvaljujući njemu, potrošači mogu lakše prepoznati ekološke proizvode, a proizvođači ih na tržište mogu plasirati na jednostavniji način. Njime se ujedno potvrđuje i da su zadovoljili stroge zahtjeve proizvodnje, prerade, prijevoza i skladištenja.

Ekološkom proizvodnjom i organskim proizvodima, tako se, između ostaloga, može utjecati i na okoliš i to tako da se odgovornim korištenjem prirodnih resursa osigura održavanje bioraznolikosti, očuvanje ekološke ravnoteže, povećanje plodnosti tla te održavanje kvalitete vode. Svim ovim koracima, doći ćemo do očuvanja našeg okoliša kojem je briga više nego potrebna.


Sadržaj nastao u suradnji s Lidlom.