U suradnji s
U suradnji sa Stanić Beverages

Osvojili su regiju, na Bliskom Istoku postigli sjajne rezultate, a sada je u planu ulazak na tržište SAD-a

U tvrtki se stalno kuha nešto novo - spremaju i novi ledeni čaj s 25 posto manje šećera i više voća u odnosu na konkurenciju na domaćem tržištu

Svjetlan Stanić, vlasnik i predsjednik Uprave Stanić Grupe
FOTO: Promo

Stanić Grupa u svijet poduzetništva zakoračila je 1983. kao obiteljska tvrtka čije su poslovanje obilježile tri prijelomne točke. Prva se dogodila 1995. godine kada su potpisali ekskluzivno zastupništvo LG Electronicsa i Heinekena za BiH te postali njihov ovlašteni distributer, druga je uslijedila 2005./2006. godine kada su svoj portfelj proširili ekskluzivnim zastupstvom za Philip Morris i Diageo. Treći iskorak dogodio se 2013. kada su od Jamnice kupili Juicy sokove te postali proizvođač vlastitog branda. Kupovina branda Juicy bila je veliki iskorak izvan komforne zone.

“Apsolutno je kupovina branda Juicy za nas bila veliki iskorak izvan komforne zone. Kada ste distributer, upravljate zadanim procesima od strane principala, ne možete utjecati na proizvod, njegov izgled ili sastav. Vaša je uloga da dopremite robu na police. No, kada ste proizvođač, priča je mnogo izazovnija, ali i uzbudljivija. Imate priliku sami odlučivati o svemu, kreirati vlastitu priču kojoj smo se jako veselili i vjerujem da smo napravili odličan posao. Danas smo najveći domaći proizvođač sokova, apsolutni lider na tržištu i pokretač novih trendova”, kazao je Svjetlan Stanić, vlasnik tvrtke Stanić Beverages.

Stanić Grupa trenutno zapošljava više od 1000 ljudi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, prisutni su na 15.000 prodajnih mjesta, a Juicy proizvodi mogu se kupiti u 22 zemlje svijeta – 15 u Europi, pet na Bliskom istoku, jednoj u Africi i jednoj u Aziji. Ni u krizi nisu zaustavili investicije, u tvrtki su pozitivni oko prognoza za oporavak, kao što su bili i 2013. kada su u jeku ekonomske krize investirali u kupovinu branda Juicy.

Izvoz je u fokusu već šest godina

Točnije, nedavno je uloženo 10,6 milijuna kuna u modernizaciju tvornice Juicy sokova u Kreševu u srednjoj Bosni gdje se planira proizvodnju podići na 35 milijuna litara u odnosu na prošlogodišnjih 28,2 milijuna. Zbog kapaciteta i razvoja tržišta CEFTE do sada je glavni fokus bio na tvornici u Kreševu, no to ne znači da su zanemarili tvornicu u Jastrebarskom. Od preuzimanja Juicy sokova instalirali su novu liniju za proizvodnju staklenih bočica 2016., a za iduću godinu pripremaju veliku renovaciju tvornice koja uključuje i kupnju nove linije za proizvodnju Juicy i TO proizvoda u brik pakiranju.

Zadnjih šest godina Stanić Beverages veliki dio svojih resursa usmjerio je na jačanje izvozne strategije. Hrvatska, BiH i regija i dalje su im glavna tržišta, no svjesni da snažnog iskoraka u povećanju proizvodnje nema bez novih tržišta, prvo su se okrenuli Bliskom istoku kao lukrativnoj regiji zbog velike konzumacije bezalkoholnih pića. Ostvarili su izvrsne rezultate preko tamošnjih partnera i tome u prilog ide činjenica da su u Ujedinjenima arapskim Emiratima najpopularniji okusi brusnica, ananas, dok su primjerice u Europi to naranča, jabuka i breskva.

Hrvati vole naranču, a u Emiratima je brusnica hit

Ipak, u Europskoj Uniji situacija je nešto drugačija. Juicy sokovi mogu se kupiti u Njemačkoj, Austriji, Litvi, Švedskoj, Italiji, Švicarskoj i Sloveniji no konkurencija na tržištu je ogromna. Zemlje domaće proizvođače štite različitim nametima i strogom regulativom, dominiraju međunarodni retail lanci koji prednost daju svojim robnim markama, a ulaz na police iznimno je skup pa je izvoz u EU vrlo financijski izazovan, no nije nemoguć. Naime, Juicy sokovi na svakom tržištu imaju vjernu publiku.

U Hrvatskoj najprodavaniji sok je 100% Juicy naranča. U Bosni i Hercegovini najviše se kupuje Juicy nektar naranča, a u Ujedinjenim Arapskim Emiratima Juicy brusnica. Iako različita tržišta imaju i drugačije preferencije, širokim asortimanom lako se zadovoljavaju želje i potrebe kupaca.

Marry Eliot Anderholt, Robert Anderholt, Boris Marjanović i Johan Robert Moolenaar u društvu Svjetlana Stanića u tvornici u Kreševu

U potrazi za tvornicom u SAD-u

Nakon regije i širenja na Bliski Istok, treći veliki izazov na koji se upravo spremaju je osvajanje tržišta Sjedinjenih Američkih Država. Ovih dana tvornicu u Kreševu posjetili su američki kongresmeni John Robert Moolenar i Robert Anderholt tijekom kojeg se govorilo o ulasku na tržište SAD-a o kojem se već dugo razmišlja. Sada je tvrtka u fazi pronalaska američke tvornice sokova, manjeg do srednjeg kapaciteta koja bi bila idealna za ulazak branda Juicy na američko tržište. Uz podršku kongresmena i pomoć u smislu networkinga i povezivanja s američkim poduzetnicima, učinjen je korak više ka realizaciji.

“U prošlosti smo imali više ponuda da izvezemo Juicy sokove u SAD, no uvijek je bila riječ o specifičnim maloprodajnim mjestima etničkog karaktera, odnosno tržištu koje je orijentirano isključivo na hrvatske doseljenike u SAD, a to nije naša strategija. Nakon obilaska tvornice, američki kongresmeni su se dodatno uvjerili u potencijal Juicy brenda na američkom tržištu. Visoki standardi proizvodnje jamče vrhunsku kvalitetu koju američki potrošači i očekuju. Međunarodno ime branda, kongresmeni također vide kao veliku prednost u nastupu na tržištu SAD, jer ne postoji nikakva jezična barijera”, rekao je Stanić.

Povećali su udio voća i smanjili udio šećera

U isto vrijeme, prateći trendove, razvijaju se i novi proizvodi. Kako se sve više govori o zdravom načinu života i generalno su u trendu 100% sokovi bez dodanih šećera, okusa i bojila te voćni napici sa smanjenim udjelom šećera. Tvrtka je odgovorila i na te izazove. “To su sokovi vrhunske kvalitete bez konzervansa, umjetnih aroma i bojila koji sadrže isključivo šećer sadržan u samom voću. Općenito smo smanjili šećer u svim našim proizvodima pa su od nedavno na tržištu i nove formulacije Juicy Fruits napitaka sa smanjenim udjelom šećera za 25 posto. U svim formulacijama smo povećali udio voća i smanjili udio šećera kao našu glavnu prednost naspram konkurencije, ali i najveći adut kod potrošača koji itekako čitaju deklaracije i paze što kupuju”, dodao je.

Idu i korak dalje, u tvrtki se stalno nešto brainstorma. Uskoro na hrvatsko tržište lansiraju novi proizvod – Juicy Ice Tea – zdraviju inačicu ledenog čaja koja sadržava veći udio voća i manji udio šećera i to za čak 25 posto u odnosu na konkurenciju dostupnu na domaćem tržištu. Inače, riječ je o kategoriji bezalkoholnih pića vrijednoj 300 milijuna kuna što je veliki prodajni potencijal u ovom proizvodu, osobito u nadolazećim ljetnim mjesecima.

“U poslovanju su nam upornost i hrabrost glavna vodilja. Davno sam shvatio da u poslu, ali i u životu generalno, nije dobro biti u zoni komfora. Naime, ako sami sebe ne tjeramo u nove izazove, nećemo nikada napredovati. Svijet se toliko brzo mijenja da si niti jedan poduzetnik 21. stoljeća ne smije dopustiti statičnost. Moramo uvijek gledati unaprijed, biti inovativni, kreativni, a ponajviše razmišljati globalno. Jednako tako, smatram da je kvaliteta naših proizvoda ključ uspjeha. Današnji potrošači su itekako svjesni što kupuju i ne pristaju na kompromise, a Juicy sokovi su vrhunske kvalitete te odgovaraju na potrebe modernih potrošača”, kazao je Svjetlan Stanić.


Sadržaj nastao u suradnji sa Stanić Beverages