U suradnji s
U suradnji s agencijom Mediavision

Ova agencija stoji iza Pickboxa i eventa na koji dolaze HBO, BBC i Warner Bros. Posjetili smo ih u njihovom uredu

Reputaciju su izgradili na inozemnom tržištu, Hrvatsku su s NEM-om postavili na medijsku kartu svijeta

mediavision/pickbox ,zagreb 10012022
photo boris stajduhar
FOTO: Boris Štajduhar

Ako ste se ikada pitali tko stoji iza projekata poput NEM, Pickbox NOW i Pickbox TV, odgovor je hrvatska full-service agencija Mediavision. Kako nam pričaju Ivan Ljubičić, Andrea Vrabec i Dora Turopoljac, Mediavision se radom na tim projektima razvijao i prirodno postao full service agencija.

“Prvenstveno su naši klijenti dolazili iz televizijskog svijeta, a s vremenom smo poslovanje proširili i u druge industrije. Takav iskorak nije bio kompleksan jer, potpuno je svejedno je li fokus promocije televizijski kanal, serija ili nova linija tjestenine – marketinški alati su isti, važno je znati kako i kada ih koristiti”, kaže nam Ivan Ljubičić, Managing Director koji je radio na NEM-u i Pickboxu još od njihovih pokretanja.

No, što je uopće full service agencija? Riječ je o agenciji koja nudi integrirane marketinške online i offline kampanje, oglašavanje, promociju i dvosmjernu komunikaciju s krajnjim korisnikom. Vrijednost takve cjelovite agencije leži u jednom timu zaduženom za cijeli navedeni marketinški miks.

“Svakim danom i svakom kampanjom klijent se sve kvalitetnije upoznaje, a agencija je uključena u brojne procese do točke kad postaje produljena ruka određene tvrtke. Prema našem iskustvu, takav pristup dovodi do najučinkovitijih ideja i najuspješnijih kampanja”, dodaje Andrea Vrabec, projektna menadžerica u odjelu marketinga.

Kampanje organiziraju i provode in-house

Zahvaljujući svestranom timu, kampanje organiziraju i provode in-house, odnosno, interni timovi Mediavisiona angažirani su u svim fazama projekta.

“Naši montažeri, grafički dizajneri, copywriteri, organizatori događanja, autori sadržaja, stručnjaci za planiranje i zakup medija, odnose s javnošću te digitalni marketing, eksperti za distribuciju sadržaja – svi su pod istim full service krovom”, kaže nam Ljubičić.

Ivan Ljubičić, Managing Director Mediavisiona Boris Štajduhar

Mediavision spaja televizijski i online svijet, a kažu i kako se obje industrije snažno razvijaju, stoga im je to i logično mjesto u kojem vide svoju budućnost. Kao agencija njeguju brojna poznanstva s ključnim donositeljima odluka, kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu, a i za medijski svijet kažu da ga dubinski poznaju.

Posebno su ponosni na svoj marketinški know-how koji kontinuirano grade od 2011. godine. Od tada grade i povezanost i međusobnu suradnju sa sestrinskim firmama. Pa tako, ako je potrebno u kratkom roku lektorirati ili prevesti neki tekst s primjerice njemačkog na hrvatski jezik, ili s danskog na finski pa s tim prevedenim materijalom snimiti voice over za neku radijsku ili TV emisiju, kažu da im je praktična stvar to što je za to potrebno otići samo nekoliko metara dalje u drugi ured.

Reputaciju su izgradili na inozemnom tržištu

Iako iz Mediavisiona kažu da su svoju reputaciju izgradili prvenstveno na inozemnom tržištu, rade ipak i s nekoliko domaćih brendova. “Oni su ujedno i sponzori na NEM-u, a isti tretman dobivaju i naši in house projekti, streaming servis Pickbox NOW i kanal Pickbox TV, dok je primjerice rad za diskontni lanac Eurospin naš iskorak u retail sektor u Hrvatskoj”, tumači Vrabec.

“Naš put je od samog početka bio obilježen iznimnim trudom, govorimo o vremenima kad nije bilo video callova i slično. Osnivačica agencije, Sanja Božić-Ljubičić, odigrala je veliku ulogu u stvaranju prvih međunarodnih kontakata koristeći primarno telefon, upornost i snalažljivost kao jedine alate. Agencija je u početku nalikovala na jedan mali call centar, s obzirom na to da je krajnji cilj bio dovesti ključne ljude televizijske industrije u Hrvatsku. Uz puno hrabrosti i vjere u projekt, ali i doze rizika, polako se gradio NEM Dubrovnik. Danas je riječ o najrelevantnijem TV marketu u ovom dijelu Europe”, dodaje Ivan Ljubičić.

Tvrde i da su svojim radom stvorili dodatnu vrijednost za TV industriju i za Hrvatsku, koju su svojim radom smjestili na mapu svjetskih TV tržišta. “To nam se vratilo kroz kvalitetne kontakte, brojne suradnje i nove projekte. Svojevrsnu potvrdu uspjeha dobivamo i kad nas ti isti kontakti preporuče svojim poznanicima i suradnicima, to nas čini vrlo ponosnima. Također, kroz Pickbox NOW i Pickbox TV intenzivno surađujemo s brojnim regionalnim i lokalnim operaterima”, objašnjava naš sugovornik.

Andrea Vrabec, Project Manager Boris Štajduhar

Hrvatsku su s NEM-om postavili na medijsku kartu svijeta

Uz Pickbox NOW i Pickbox TV, u Mediavisionu su posebice ponosni upravo na NEM Dubrovnik, event posvećen TV industriji koji, počevši od 2013., organiziraju svake godine. Glavna ideja NEM-a je stvaranje platforme na kojoj medijski, telekomunikacijski i marketinški stručnjaci mogu upoznati, prezentirati svoju tvrtku, podijeliti svoje znanje i iskustvo te sklopiti nove poslove. Iako je fokus na Srednjoistočnu Europu, na event stižu sudionici iz cijeloga svijeta.

Kako sami kažu, NEM Dubrovnik okuplja kremu TV industrije. “NEM Hrvatsku pozicionira na mapu zemalja gdje se razgovara o trendovima i budućnosti industrije. Velika je to vrijednost prepoznata u inozemnim, ali i domaćim krugovima. Trenutak kad vidiš sve te velike i utjecajne tvrtke na jednom mjestu, i to u Dubrovniku, kad zajedno s njima planiraš predstavljanje novih usluga, shvatiš da radiš nešto dobro i korisno. Pritom se s veseljem uvijek vraćaju i to nam je velika motivacija. Kao rezultat NEM-a Dubrovnik, nastao je kasnije i NEM Zagreb – događanje posvećeno kreativnoj strani TV industrije”, kaže nam Ljubičić.

Na konferenciju su tako kroz godine stizale mnoge glumačke zvijezde, a među njima su Jessica Alba, Gabrielle Union, Michael Weatherly, Tim Daly, Alan Cumming, Chris Marshall i Billy Campbell. Svi su oni, kažu nam, došli u Hrvatsku u organizaciji poznatih produkcijskih kuća povodom predstavljanja novih serija. “Naši redoviti posjetitelji su iz redova senior menadžmenta, govorimo tvrtkama kao što su američki Warner Bros., HBO, NBCUniversal, Fremantle, E! Entertainment Television, ViacomCBS, Sony Pictures Television, zatim europski BBC Studios, ITV Studios, ZDF, RAI, globalni sportski streaming servis DAZN, Eutelsat, brojni vodeći europski telekomi i mnogi drugi…” dodaje Ljubičić.

Andrea Vrabec i Dora Turopoljac Boris Štajduhar

Prikazivanje na NEM-u dovelo je Novine do Netflixa

Pričaju nam i kako je NEM Dubrovnik bio lokacija na kojoj su se dogodili neki izuzetno bitni trenuci za domaću medijsku industriju. “Primjerice, prva epizoda poznate serije Novine domaće produkcijske kuće Drugi film prikazana je u Dubrovniku 2015. godine. Taj screening doveo je Novine i do Netflixa čime je to postala prva serija na slavenskom, ujedno i hrvatskom jeziku na tom vodećem streaming gigantu. Nekoliko godina kasnije, Beta Film većinski je preuzela Drugi plan, a 2021. godine su se vratili na NEM i premijerno predstavili seriju Šutnja”, ističe Vrabec.

Na stjenovitoj plaži hotela Dubrovnik Palace rade screeninge novih serija, a svako izdanje NEM-a posjetiteljima nudi atraktivne lokacije. “Jedna od najizazovnijih produkcija bila je organizacija višesatne prezentacije BBC-jevog najnovijeg programa na kojoj se pojavila spy robot gorilla koja idealno prikuplja snimke iz životinjskog svijeta”, dodaje Ljubičić.

Medijska industrija nikada nije jednolična

Za medijsku industriju, Dora Turopoljac, kaže da je sama po sebi zanimljiva. “Nikad nije jednolično i uvijek se događa nešto novo”, govori. U Mediavisionu je krenula prije više od četiri godine, kao asistent u organizaciji evenata. “Posebno mi se sviđa što kroz NEM evente spajamo našu zemlju i regiju s ostatkom svijeta, te tako Hrvatsku stavljamo na svjetsku kartu TV industrije.

Upravo zbog svoje održivosti i popularnosti, ova industrija je potencijalno iznimno značajna za hrvatsko gospodarstvo koje se bori sa sezonalitetom i odlaskom mladih u inozemstvo. Moji kolege su velik dio mog zadovoljstva s poslom i radom u Mediavisionu, riječ je o mladim i sposobnim ljudima koji uživaju u poslu koji rade, a to donosi dobre rezultate. U svom timu nastojim prepoznati prednosti i mane svakog člana te imati individualni pristup kako bi svatko mogao dati svoj maksimum te dugoročno biti zadovoljan – kako poslovnim rezultatima, tako i na osobnoj razini”, kaže Dora Turopoljac, Sales Executive.

Mediavision Boris Štajduhar

Dobra komunikacija ključ dobre suradnje i odnosa u timu

Premda Ivan Ljubičić vodi Mediavision, on i dalje sudjeluje u radu sa svim klijentima i projektima. “Znanje i iskustvo se intenzivno nadograđivalo kroz razvoj koncepta NEM-a, odnosno usluge Pickbox NOW pa kasnije i Pickbox TV kanala. Kroz desetak godina skupljanja iskustva, definitivno mogu zaključiti da sam puno toga prošao, ali i da već sutra stiže nešto što treba naučiti. Sigurno se sve industrije mijenjaju, ali u medijima se spajaju sadržaj i tehnologija pa tako i način njihove konzumacije. Video format kojim se najviše bavimo, svakako je otišao najdalje”, smatra Ljubičić.

Kao i Ivan Ljubičić, Andrea Vrabec je u Mediavisionu desetak godina. Točnije, ove godine će navršiti deset godina rada u kompaniji, gdje radi praktički od njenih samih početaka. “Prošla sam sve asistentske poslove, dotaknula se svih grana marketinga i poslovanja firme te stjecala iskustvo radeći na raznim projektima kroz razne uloge. Upravo taj školski put napretka mi je pomogao da svladam sve nove i dodatne odgovornosti te steknem sposobnost upravljanja velikim timom i više projekata istovremeno, od čega mi se danas i sastoji radni dan”, priča Vrabec.

“Najveći izazov, ujedno vrlo kompleksan i bitan zadatak koji svakodnevno treba brusiti je vođenje tima – tu će svatko morati pronaći put i stil kojim će osluškivati druge i koristiti ono najbolje od njih kako bi se razvijali zajedno s firmom. Vjerujem kako je transparentna i jasna komunikacija ključ dobre suradnje i odnosa u timu. Posao treba dobro organizirati, timu postaviti jasne ciljeve i očekivanja, te naposljetku pružiti apsolutnu podršku i edukaciju kako bi osoba stasala u kvalitetnog samostalnog radnika”, zaključuje Vrabec.

Zadovoljavanje glumačkih zahtjeva ponekad i nije najveći izazov

Ipak, priznaju da nekad stvari i ne prođu baš onako kako su planirali. “Bilo je tu i reorganizacije ključnog panela zbog panelistovog kašnjenja na let – to su trenuci kad se pokaže snaga tima koji je u sat vremena sve reorganizirao i obavijestio posjetitelje o toj promjeni u zadnji trenutak, i to sve bez panike i nervoze. Svaki NEM je izazov za sebe – ponekad je zahtjevno udovoljiti velikim glumačkim zvijezdama, a dogodio nam se i požar u trafostanici pola sata prije početka otvorenja pa smo morali preseliti glavnu panel sobu na drugu lokaciju”, prisjeća se Ljubičić.

Ono što pak ne bi htjeli ponoviti je organizacija NEM-a, dok uopće nisu znali hoće li se moći održati. Naravno, krivac je bila pandemija koronavirusa. Ipak, NEM Dubrovnik 2021. je održan, a bio je i prvi veći TV market nakon svih ograničenja. U ta četiri dana, kaže nam Turopoljac, osjetila se posebna pozitivna energija.

I pandemijska 2020. bila je bitna za kompaniju. “Bila je transformativna za Mediavision na više načina. Okrenuli smo se natječajima na koje promišljeno izlazimo. Eurospin Hrvatska je jedan od klijenata koji nam se pridružio te godine”, dodaje Ljubičić.

Uredi Mediavisiona Boris Štajduhar

Pokrenuli su streaming servis koji svi uspoređuju s najvećima

Uz NEM, Mediavision svakodnevno radi na razvoju streaming servisa Pickbox NOW i Pickbox TV kanala. Dok je Pickbox NOW od samog lansiranja bio dostupan u svim državama Adria regije, kanal je s vremenom postao dostupan u Srbiji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Makedoniji, a prodor u Bugarsku bio im je, priznaju, jedan od većih izazova 2021. godine.

Tada, kada je Pickbox krenuo u Hrvatskoj 2014. godine, još uvijek je ilegalno preuzimanje filmova i serija bilo sasvim normalna i uobičajena stvar. “Tada je bilo potrebno educirati publiku o prednostima korištenja streaminga i polako mijenjati njihove navike što smo s vremenom, ali i naknadnim dolaskom globalnih streaming servisa, uspjeli. Od tad smo često uvršteni u istu rečenicu s najvećim servisima što je izazov sam za sebe, riječ je o dnevnoj borbi u komunikaciji prema krajnjem korisniku”, objašnjava Ljubičić koji je ponosan na sve što su postigli.

“Tu nam pomaže snaga i prepoznatljivost brenda na kojima kontinuirano radimo, a veliki ‘boom’ se dogodio početkom lockdowna 2020. godine kada smo uslugu učinili potpuno besplatnom na par mjeseci, i to u svih šest zemalja gdje je Pickbox NOW u tom trenutku bio prisutan. Kampanju smo nazvali ‘Spasi svijet s kauča’, a naši korisnici i mediji su sjajno reagirali na taj potez”, dodaje Vrabec.

Andrea Vrabec, Project Manager Boris Štajduhar

Izazovno je pratiti sve na čemu rade

Budući da rade na mnogo projekata, sugovornici nam priznaju kako je ponekad izazovno paralelno poznavanje svih njih. No, poznavanje svih projekata je izuzetno bitno, kako bi se moglo i znalo pravodobno reagirati ili pitati pravu osobu.

“Upravo su zato zaposlenici na višim funkcijama uključeni u više projekata. Važno je pokušavati biti korak ispred trendova dinamične industrije kao što je televizijska. Primjerice, NEM je događaj na svjetskoj razini, s inozemnim klijentima i na to treba biti spreman. Isto tako, biti svaki dan u istoj rečenici s globalnim servisima i držati korak s njima je izazov za sebe. Prednost je biti na izvoru informacija, pružamo najširu sliku o medijskoj industriji jer je jednim dijelom i stvaramo”, priznaje Ljubičić.

Posebna se pozornost posvećuje zaposlenicima i njihovim zaduženjima, koje prilagođavaju njihovim znanjima i sposobnostima. “Pažljivi smo oko veličine timova. Radimo u industriji koja je sama za sebe vrlo zahtjevna i dinamična, i to u vremenima koja su stresna i nepredvidljiva. Pobornici smo većih timova s jasno definiranim ulogama, a posljedično se stvara i veća produktivnost. Trudimo se oformiti tim koji će pružiti najbolju moguću kvalitetu projektu ili in house projektu, smatramo da broj iskusnih osoba koje rade na projektu garantira uspješnost”, objašnjava Ljubičić.

U Mediavisionu trenutno radi dvadesetak zaposlenika, podijeljenih po odjelima marketinga, dizajna i prodaje. Tim se razvija i širi po potrebi. “Pri odabiru članova tima najvažniji su nam iskustvo i sposobnosti, predanost i angažiranost te stav prema poslu koji rade. Službeno obrazovanje je važno, ali nije presudno, imamo par zaposlenika koji su dobri u svom poslu, ali rade drugačije poslove od onog što piše na papiru”, zaključuju naši sugovornici.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Mediavision