Podno Papuka proizvode gin koji osvaja ozbiljne svjetske nagrade. U planu je i slavonski viski

S prijateljima su pokrenuli Ideš i piješ, 12 kilometara dugu eno-gastro šetnju koja počinje 27. kolovoza

FOTO: Džambo film

“Ako razmišljate o proizvodnji pića u Slavoniji, onda svi očekuju da će to biti vino ili rakija. Htjeli smo izaći izvan okvira, s nečim što nitko ne očekuje. Odluka je pala da to bude – gin”, prisjeća se mlada poduzetnica Iva Pranjić.

Sa suprugom Mihovilom u vrijeme prvog lockdowna vratila se iz Zagreba u rodnu Požegu. Točnije, u Kaptol, mjestašce podno Papuka. “U gin smo se zaljubili još za vrijeme studija. Tada smo otkrili taj magični svijet craft ginova”, priča nam Iva dodajući da su se vrlo brzo zavoljeli mirniji život u kojem je buku tramvaja zamijenio cvrkut ptica.

Sinergija za uspjeh

Mlada ekonomistica i pravnik udružili su snage. Sinergija ove dvije struke, kažu, pomogla im je da u svibnju prošle godine osnuju destileriju u koju će pretočiti ljubav prema svom mjestu i ljubav prema tradiciji koja se štuje na moderan način.

Danas proizvode 4000 boca na godinu, a recept za ovo tekuće zlato su skovali od 14 biljaka, od kojih se neke snažno vežu za Slavoniju poput cvijeta i ploda bazge, lista crnog duda te vinove loze.

Inspiraciju pronašli u arheologiji

Gin Castrum ime je dobio po tamošnjoj srednjovjekovnoj utvrdi Stari grad, a njegov logo predstavlja obrise tvrđavinog tlocrta.

Zahvaljujući bogatim arheološkim istraživanjima koji se provode na tamošnjem području, inspiraciju za brend pronašli su u arheološkim lokalitetima oko Kaptola. Brončani motiv koji dominira bocom i predstavlja logo su faleri – ukrasi s konjskih uzda koji su iskopani na arheološkom lokalitetu Kaptol-Čemernica, a pripadali su halštatskim ratnicima.

Iva i Mihovil Pranjić Džambo film

Dobra, stara maceracija

Svoj gin rade na craft način, a trenutačno u restauriranim hrastovim bačvama čuvaju Barrel aged gin. Sami proces proizvodnje, posebice London dry gina, vrlo je zahtjevan, a prije nego što su se upustili u posao, morali su proći razne radionice kako bi saznali tajne zanata.

“Oba naša gina rađena su old school maceracijom, tako da biljke potapamo u destilat u točno određeno vrijeme prije same destilacije. U planu imamo izradu još četiri destilata – craft pelinkovac, dvije vrste rakije te bismo voljeli da kruna cijele destilerije bude slavonski viski”, pričaju nam Iva i Mihovil.

Dodaju kako čuvaju detalje oko proizvodnje, baš kao i svaki drugi kreator gina, a ključ svega leži u tajmingu – u kojem trenutku će dodati pojedini začin i koliko dugo će odstajati u maceratu.

Osim bilja iz Slavonije koje smo spomenuli, koriste i naranče te limun s Neretve, prirodnu izvorsku vodu s Papuka i samonikle borovice iz cijele Hrvatske.

Osvojili zlato i srebro u Londonu

Njihov London dry gin osvojio je zlato na prestižnom svjetskom London Spirits Competitionu na kojem se biraju najbolja žestoka alkoholna pića. Ujedno je proglašen i kao najbolje ocijenjeno žestoko alkoholno piće koje je pristiglo iz Hrvatske te je smješten u top 10 ginova u svijetu.

“Barrel aged gin osvojio je visoko srebro. Zanimljivo je da smo uzorak poslali u London mjesec dana prije nego je uopće izašao službeno na tržište jer smo tada, iako je on bio spreman za prodaju, još tražili najbolje rješenje za njegovo pakiranje u drvenu kutiju”, rekla je Iva.

Džambo film

S prijateljima osnovali udrugu

Iz njihove priče o ginu rodila se i ideja o osnivanju udruge Čas’ca, koju čine brojni poduzetnici među kojima se nalaze i partneri Mastercardove iskustvene platforme Priceless.com, kao i polaznici prve generacije stipendista Mastercardova programa Uplift.

Udrugu su s još šestero prijatelja i gin entuzijasta pokrenuli kako bi svoj Kaptol pretvorili u top turističku destinaciju.

“Svi smo u jednom trenutku živjeli u drugim gradovima i državama, čak i na drugom kontinentu. Vratili smo se u svoje mjesto i nije nam trebalo dugo da shvatimo da želimo raditi manifestacije koje smo mi posjećivali drugdje. Prvenstveno smo veliki prijatelji i rado skupa popijemo koju čaš’cu i tu smo jedni za druge kad god nešto treba”, kazali su Pranjići.

Degustacija na Papuku

Namjera da Kaptol pretvore u mjesto koje ćete poželjeti staviti na bucket listu im itekako ide za rukom. Prvo su iz Požege doma u Kaptol vratili kultnu manifestaciju Rock maraton, a onda su lani pokrenuli Ideš i piješ, event koji je posjetilo 350 ljudi iz cijeloga svijeta.

Kroz Ideš i piješ imali su priliku kušati odlična domaća vina, rakije, slavonski gin i gastro delicije, a sve je bilo smješteno po punktovima na 12 kilometara dugoj stazi na Papuku.

“Dobro se i jelo, na pola puta uživali smo u odličnom čobi sendviču, a gotovo tijekom cijelog puta čula se pjesma”, rekla je Iva.

Luka Šporčić

I ove godine bit će prava fešta

Pale su tada i jedne zaruke, bilo je tu plesa i smijeha, a supružnici Pranjić su nam otkrili što možemo očekivati od ovogodišnjeg izdanja koji se održava 27. kolovoza.

“Uz razna vina, rakije i craft ginove, ove godine imat ćemo i craft pivo. Na Trgu Vilima Korajca u Kaptolu, nakon cjelodnevne šetnje, atmosferu će zagrijati Tamburaški sastav Paori, nakon čega slijedi veliki koncert Matije Cveka i The Funkensteinsa. Za dobar after pobrinut će se DJ Kuzzi”, dodali su.

Dolazi i Petee iz Seattlea

Kotizacije za prošlogodišnji Ideš i piješ odmah su se razgrabile, a tako bi moglo biti i ove godine budući da primaju gomile upita kada se otvaraju prijave za drugo izdanje.

“Lani su nam došle su ekipe iz Zagreba, Osijeka, Splita i Istre, a imali smo i posjetitelja iz Seattlea. Sklopila su se ovdje neka nova prijateljstva i ostali smo u kontaktu s dosta posjetitelja. Većina nam od tada šalje poruke i pita kada će se održavati novi Ideš i piješ. Petee iz Seattlea nam je rekao kako stiže i ove godine, no s pojačanjem”, kroz smijeh će Iva.

Luka Šporčić

Ekskluzivni paketi na Priceless.com

Prijave su otvorene od 4. kolovoza. “Zahvaljujući suradnji s platformom Priceless.com i turističkom agencijom Thrillseeker Croatia, čiji je vlasnik Josip član naše udruge, moguće je doći i do ekskluzivnih ulaznica za dvije osobe koje, između ostalog, uključuju kotizacije za Ideš i piješ”, objasnila je Iva.

Ekskluzivni paketi su dvodnevni aranžmani za dvije osobe, a koji uključuju i piće dobrodošlice, smještaj s doručkom na obiteljskom imanju, prijevoz do Kaptola i natrag, paket za Ideš i piješ te ulaznica za Aquapark Shhhuma u trajanju od tri sata.

“Paket za našu manifestaciju sadrži ruksak u kojemu se nalaze bon za piće prije samog početka ture, bon za hranu koja se nalazi na sredini puta, kušanje pića na 12 točaka, bočicu vode, staklenu čašu, etui, mapu puta te majicu”, kazao je bračni par veselo pozivajući na dobru feštu.

Sadržaj nastao u suradnji s Priceless.com.


Ideš i piješ, 12k wine and walk, dio je Priceless.com iskustvene platforme koja nudi niz različitih iskustava prezentirajući diljem svijeta ono najbolje od naše zemlje. Upravo među tim jedinstvenim iskustvima, kreiranima posebno za korisnike Mastercard® kartica, baš svatko može pronaći nešto za sebe – bilo da se radi o gurmanima željnima novih gastronomskih doživljaja i vještina, avanturistima koji obožavaju prirodu, zaljubljenicima u stjecanje novih znanja koje nam donosi digitalna tehnologija ili onima koji se jednostavno žele odmoriti ili zabaviti na manje uobičajen način.