Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

OTVORENA IZLOŽBA

U suradnji s

U suradnji s Prostorijom

Prostoria obilježava tri nagrade German Brand Awards 2021. Slave ih zbilja izvrsnom izložbom u svojoj tvornici

Prostoria je u svojoj tvornici otvorila izložbu Revisiting Factory, kojom obilježava tri nagrade German Brand Award 2021

FOTO: Prostoria

Izložba Revisiting Factory otvorena je ususret 10. obljetnici djelovanja Prostorije, koja će se obilježiti u rujnu, te povodom čak tri osvojene nagrade German Brand Awards 2021. Izložbu se može posjetiti do 19. lipnja, radnim danom od 10-20 sati, subotom od 9-15 sati, a mi smo bili na samom otvorenju, gdje smo od okupljenih čuli samo pohvale za rad Prostorije i ono što predstavlja u društvu.

Izložba je smještena u paviljonu vlastite sušare na 3200 m2 u Sv. Križu Začretje, u Hrvatskom zagorju. Ambijent arhitekture izložbe ostvaren je kompozicijom visokih blokova od dasaka, koje Prostoria u sušari skladišti dok ne sazriju za preradu u vrhunski namještaj. Ova monumentalna struktura drvne građe kreira nekoliko toplih interijerskih situacija, hodnike i vanjske terase, sugerirajući okruženje doma, ureda i velikog kluba.

Prostoria, naš premium brend namještaja, i ove je godine nastavila nizati svjetske uspjehe. Prošle je godine vješto doskočila problemu nemogućnosti izlaganja na međunarodnim sajmovima zbog pandemije te putem projekta Revisiting Analogue predstavila novi oblik komunikacije sa svjetskim tržištem. Sada je za taj projekt dobila dvije prestižne nagrade German Brand Award, a izložbom u okrugu tvornice predstavili su nastavak tog projekta.

. Sandro Lendler

Surađuju s uglednim dizajnerima i arhitektima

Izložbu su dizajnirali Numen/ForUse, hrvatsko-austrijski dizajnerski kolektiv (Sven Jonke, Christoph Katzler, Nikola Radeljković) i Simon Morasi Piperčić, važno ime na sceni hrvatskih produkt dizajnera. Numen/ForUse kolektiv poznat je po svom djelovanju na području scenografije, industrijskog dizajna, dizajna interijera i konceptualne umjetnosti. Za Prostoriju su dizajnirali naslonjače Polygon, Oblique, Trifidae, stolice Oblikant, Bik, Dobra i Osmo te sofe Revolve, Layout, Absent, Segment, Combine i Fade.

Simon Morasi Piperčić djeluje na različitim projektima, od produkt dizajna, unutarnjeg uređenja i instalacija do art direkcije i strateškog savjetovanja. Osvojio je neke od najprestižnijih nagrada, kao što su German Design Award 2017 za stolicu Rhomb, 2013 i 2015 Red Dot nagradu i Interior Innovation Award 2015. godine. Objavljivan je u prestižnim časopisima (Dezeen, Domus, Frame, i Designboom), a radovi su izlagani na izložbama diljem svijeta.

. Sandro Lendler

“Vjerujem da svaki ovakav događaj, koji je oblikovan s pažnjom i gdje se kroz inventivan način korištenja materijala, prostora i predmeta, pokazuje da nekad nije važno imati puno sredstava nego je prije svega važna ideja. Ovakvi događaji mogu poslužiti kao izvrstan primjer našem društvu, kako bismo svi skupa išli dalje”, rekla je Maja Furlan Zimmermann, predsjednica Udruženja hrvatskih arhitekata, te istaknula da se bez suradnje s Prostorijom nikad ne bi dogodio projekt preuređenja Južnog salona u Uredu predsjednika Republike Hrvatske.

Maja Furlan Zimmermann, predsjednica Udruženja hrvatskih arhitekata
Maja Furlan Zimmermann, predsjednica Udruženja hrvatskih arhitekata Sandro Lendler

Nagrada za izvrstan brend menadžment

Povod izložbi su osvojene čak 3 German Brand Awards 2021, među kojima se ističe German Brand Award Winner 2021 u kategoriji Excellent Brands – Interior & Living. Ova se nagrada dodjeljuje za izvrstan brend menadžment tvrtkama koje predvode u svojim tržišnim nišama te su aktivne na internacionalnom tržištu. Druge dvije nagrade pripale su već spomenutom prošlogodišnjem projektu, Revisiting Analogue. Projekt je dobio nagrade za storytelling & content marketing u kategoriji Excellence in Brand Strategy and Creation.

. Sandro Lendler

Njihovi najpopularniji proizvodi su fotelja Polygon, sofe Match i Cloud, a uz novoosvojene nagrade, razni Prostorijini proizvodi već su osvojili 16 prestižnih svjetskih nagrada. Inače aktivno surađuju s hrvatskim dizajnerima i arhitektima, a među njima je i Tanja Grozdanić Begović, arhitektica iz studija za arhitekturu i urbanizam 3LHD, koja ističe kako su s Prostorijom počeli surađivati davno, dok su bili jedina tvrtka na domaćem tržištu koja se bavila proizvodnjom namještaja.

“Kad smo se kao arhitekti počeli baviti uređenjem interijera za velike projekte, poput hotela, iz Prostorije su odmah bili zainteresirani za suradnju. Stvorio se svojevrsni modus operandi i lijepa sinergija. Mi se kao arhitekti volimo razvijati, počnemo od arhitekture pa to spuštamo na razinu interijera i opremanja te želimo razvijati nove proizvode”, govori Grozdanić Begović i nastavlja:

“U ranoj fazi bismo se povezali s dizajnerima oko nekog projekta, zajedno bismo razvijali proizvode za projektne potrebe, a Prostoria bi to popratila. Njoj je u interesu da proizvodi postanu dio njihove kolekcije jer se tako razvijaju za tržište. To je divna promocija hrvatskog dizajna i proizvoda”.

Tanja Grozdanić Begović, arhitektica
Tanja Grozdanić Begović, arhitektica Sandro Lendler

Tvornica je ujedno istraživački laboratorij

Prostoria je pokrenula proizvodnju namještaja prije 10 godina u jednoj hali u Hrvatskom zagorju, a danas obuhvaća sve segmente proizvodnje namještaja. Tomislav Knezović, vlasnik Prostorije, povodom otvorenja izložbe istaknuo je kako su u prvih 10 godina vrlo brzo prešli s obrtničke na industrijsku proizvodnju u velikim serijama, a brend je od samih početaka bio vođen dizajnom (design-led company), kao alatom za stvaranje veće vrijednosti i standarda kvalitete u razvoju i proizvodnji namještaja.

“Naša tvornica je istraživački laboratorij u kojem je održivost dio procesa dizajniranja. U njoj razvijamo prototipove i proizvodimo namještaj od drveta, kože, metala i prirodnih materijala. Proizvodnja u svojoj tvornici odražava koliko smo posvećeni kvaliteti jer znamo da je možemo jamčiti. Sve ovo zajedno omogućilo nam je da se Prostoria etablira kao premium brend u međunarodnoj industriji namještaja i prodaje u više od 900 premium salona u svijetu”, rekao je Knezović.

Tomislav Knezović, direktor Prostorije
Tomislav Knezović, direktor Prostorije Sandro Lendler

Andrija Rusan, naš ugledni arhitekt ističe da se Prostoria uspjela pozicionirati na sceni, što je puno teži zadatak nego pozicioniranje na tržištu. “Kad si na sceni onda moraš biti kvalitetan, a na tržištu možeš svašta napraviti. Npr. pronaći nišu, otkriti tko nešto želi kupiti pa mu to prodaš. A scena podrazumijeva autorstvo, osobnost, specifičnost, kreativnost. Zato je puno teže biti na sceni nego na tržištu”, govori Rusan i dodaje:

“Ne govorim to jer me pitate pa je pristojno, nego zato što sam iz dubine duše kao čovjek, kao arhitekt, izuzetno sretan da postoji Prostoria. Fascinantan je taj kontinuirani napor i nastajanje da se stvaraju nove vrijednosti, da se pronađu načini da to dođe do ljudi i da pronađe svoje tržište. Potencijal našeg društva i svih onih koji žive u njemu je ogroman! Prostoria to dokazuje.”

Arhitekt Andrija Rusan
Andrija Rusan, arhitekt Sandro Lendler

Revisiting Analogue snimljen je u šumi

Prošlogodišnji, a sada nagrađeni projekt Revisiting Analogue kombinirao je arhitekturu, dizajn i film. Bio je to Prostorijin odgovor na nemogućnost prezentacije novih proizvoda i susret sa zajednicom koja posjećuje međunarodne sajmove namještaja otkazane zbog pandemije. Projekt je razvijen u suradnji s dizajnerima iz studija Numen/ForUse i Simonom Morasi Piperčićem.

Kao događaj bio je organiziran za lokalnu zajednicu dizajnera i arhitekata. Odvijao se je u “šumskom” paviljonu nedaleko Prostorijine tvornice namještaja u Hrvatskom zagorju, a poslužio je kao pozornica za prezentaciju najnovijih proizvoda i istoimeni film.

Prostoria je prošlu izazovnu godinu završila u plusu i s oko 230 zaposlenih. U svijetu su se pozicionirali kao respektabilan brend premium namještaja, koji okuplja vrhunske dizajnere i arhitekte te na taj način i njima otvara vrata svjetskom tržištu. Iza sebe ima deset godina, ali već sad ponosno stoji uz bok pojedinim skandinavskim, njemačkim i francuskim brendovima, koji su na tržištu prisutni gotovo cijelo stoljeće. Jedno je sigurno, pred Prostorijom su velike stvari, a pred hrvatskim dizajnerima nove prilike.

. Sandro Lendler

Ovaj sadržaj kreiran je u suradnji s Prostorijom.


 

Telegram Klub kolaž Telegram Klub kolaž
Telegram Klub logo

Klub ekskluzivnih ponuda, pogodnosti i popusta,
samo za pretplatnike Telegrama.

Saznajte više