U suradnji s
U suradnji s B1 Plakati

Prvi bigboard stavili su na Slavonsku aveniju prije 20 godina. Danas imaju najveću mrežu digitalnih zaslona u regiji

Kasnije su postavili niz bigboarda uz savske mostove od kojih je većina i danas u upotrebi

Mislav Lizatović i Ante Bebić
FOTO: Saša Ćetković

“Ljude iz Avenira, današnjeg JCDecaux-a, upoznao sam za vrijeme studija ekonomije u Pragu, nakon čega se rodila ideja o širenju poslovanja s jumbo panoima u Hrvatskoj. Poslije partnerstva s njima, osamostalili smo se 1998. godine i osnovali dva društva – TOP MEDIA i B1 Plakati”, prisjeća se poslovnih početaka Mislav Lizatović, član uprave firme B1 Plakati.

Prvotna vizija ove firme koja se bavi oglašavanjem, kako kaže, bila je stvoriti mreže bigboarda i oglasnih površina u zdravstvu, a njihovim razvojem vremenom su se počele otvarati ideje i za nove projekte oglašavanja.

“Nakon toga, logičan je slijed bio aplicirati uspješne ideje i projekte oglašavanja na zemlje regije te smo tako, paralelno s razvojem projekata unutar Hrvatske, poslovanje širili na Bosnu i Hercegovinu, Sjevernu Makedoniju, Crnu Goru i Srbiju”, ističe Lizatović koji firmu vodi s kolegom Antom Bebićem.

Najekskluzivniji oglasni prostori

TOP MEDIA prva dva bigboarda, kao pilot projekt, postavila je na Zagrebačkoj aveniji kod trgovačkog centra Prečko i na Slavonskoj aveniji ispred benzinske postaje Crodux, tadašnjeg OMV-a, prije više od 20 godina. Tada su to bili najveći i najekskluzivniji oglasni prostori u Zagrebu, a kako kaže Lizatović, za njih je postojala i lista čekanja klijenata.

Kasnije su postavili niz bigboarda uz savske mostove kao i niz drugih lokacija od kojih je većina i danas u upotrebi. Međutim, firmu TOP MEDIA prodali su 2004. godine te su svoje poslovanje usmjerili na razvoj B1 Plakata.

Ante Bebić i Mislav Lizatović Saša Ćetković

Od svlačionica do javnog prijevoza

“B1 Plakati svoje prve panoe postavili su u čekaonice domova zdravlja, konkretno u Runjaninovoj u Domu zdravlja Centar, i to veličine B1 70×100 centimetara od čega i potječe ime B1 Plakati”, prisjeća se Lizatović. Poslije toga krenuli su razvijati oglasne svlačionice, tornjeve za spasioce i info mape na plažama, oglašavanje u vozilima javnog prijevoza, kao i oglašavanje na fakultetima, u ljekarnama i poslovnim zgradama.

Ono u što B1 vjeruje danas jest ciljano oglašavanje. Vodeći se time, cijelo poslovanje temelje na istom principu – hrvatskom medijskom tržištu kontinuirano nuditi inovativne i učinkovite medijske kanale.

Također, ističe Lizatović, važno je navesti da B1 medijski kanali imaju angažiranu publiku s visokim dosegom i što je još važnije – visokim afinitetom – čime se osigurava učinkovitost medijskog ulaganja.

Sustavna modernizacija

Kao najveći izazov vođenja firme u ove 24 godine, član uprave Ante Bebić istaknuo je konstantnu potrebu za razvojem novih projekata oglašavanja i modernizacijom usluga.

“To je najjednostavnije dočarati primjerom – u ljekarnama smo prvo postavili oglasne površine s statičnim plakatima. Nakon toga smo te iste panoe osvijetlili pozadinskom rasvjetom tipa backlight da bismo danas postavili i nove digitalne zaslone na kojima online mijenjamo sadržaj”, pojašnjava.

Najveća mreža digitalnih zaslona

Tako su uz statične panoe i oglasni prostor došli i do najveće mreže digitalnih zaslona. “Dosljedno uvođenje digitalnih zaslona događa se na gotovo svim B1 kanalima, a najznačajniji kanali za naše kupce su poslovni tornjevi, nautičke marine, ljekarne i domovi zdravlja”, govori Lizatović.

Bebić pak ističe da su svi digitalni zasloni centralno povezani, što znači da ih mogu optimizirati putem geotargetiranja i tako osigurati da njihovi klijenti izvuku maksimum iz oglašavanja.

“Ove jeseni planiramo otvoriti i neke nove kanale koji će značajno povećati ne samo naš doseg, već i angažman kupaca s B1 digitalnim zaslonima, a u planu su i novi projekti vezani uz sport, slobodno vrijeme i zdrav način života”, kaže.

Saša Ćetković

Forte leži u prepoznavanju potreba

Kao razliku u oglašavanju, u primjerice domovima zdravlja i poslovnim prostorima, Lizatović ističe različite potrebe. “Čovjek koji se nalazi u čekaonici doma zdravlja u danom trenutku ima različite potrebe i razmišljanja od primjerice poslovnih prostora. Samim time receptivan je na drugačiju vrstu poruke”, kaže.

U prepoznavanju te potrebe leži i najveći forte tvrtke, a kao još neke ovaj dvojac istaknuo je kvalitetu kontakata gdje svaki B1 kanal ima određenog kupca sa specifičnom potrebom, komunikaciju s potrošačem dok je u fazi kupnje čime se postiže visoka učinkovitost te digital inbound OOH.

Zahvaljujući svojim snagama, B1 Plakati su tako, kao tržišni lider u ovom segmentu poslovanja, uspješnu suradnju ostvarili s renomiranim kompanijama kao što su oca-Cola HBC Hrvatska, Lidl Hrvatska d.o.o., PROCTER & GAMBLE d.o.o., LEDO PLUS d.o.o., ATLANTIC GRUPA d.d., DUKAT MLIJEČNA INDUSTRIJA d.d., GLOBALNA HRANA d.o.o. (McDonald’s), Podravka d.d., Phoenix farmacija d.o.o. (GlaxoSmithKline), Medis d.o.o., Johnson&Johnson S.E. d.o.o , Oktal Pharma d.o.o., Bayer d.o.o., Stada d.o.o. i ostali.

Medijski kanali s angažiranom publikom

Uz digitalne pozicije, B1 medijski kanali broje više od 14.000 plakatnih pozicija, dok je mjesečni doseg njihovih digitalnih zaslona prilično visok. “U kanalu ljekarni procijenjen je doseg od 105.000 potrošača tjedno, dok se tjedne procjene za domove zdravlja vrte oko 93.000 korisnika”, otkriva Bebić.

Iz sveg navedenog važno je napomenuti kako se ne radi o količini, već o kvaliteti kontakta, jer kako kažu Lizatović i Bebić, svaki kanal ima kupca sa specifičnom potrebom.

B1 mediji locirani su na mjestima gdje se ciljana skupina po prirodi prostora već nalazi. Istovremeno predstavljaju i sadržaj i reklamu, a učinkovitost oglašavanja se postiže upravo kada pojedini brend komunicira s potrošačima dok su u toj fazi razmatranja ili kupnje.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom B1 Plakati.