U suradnji s
U suradnji s A1 Hrvatska

Robert Sever: 'Dizajnerima nedostaje iskustva i prilika za stvaranje nosive svakodnevne odjeće'

Modni dizajner Robert Sever svoj brend vodi više od dvadeset godina, a nedavno je ušao u finale natječaja za dizajn radne odjeće A1 Hrvatska

FOTO: Madison Digital

Robert Sever poznat je po suvremenom, ženstvenom i chic izričaju te kreacijama koje krasi raskoš boja i materijala. U radu ne zanemaruje krajnjeg korisnika pa prilikom dizajniranja posebnu pažnju stavlja na funkcionalnost i ugodnost. Tako se našao u finalu natječaja “Ti kreiraš” kojim A1 Hrvatska trenutno bira novi dizajn službene odjeće svojih zaposlenika u prodajnim centrima diljem Hrvatske.

“Imam iskustva u radu s uniformama i volim stvarati taj tip odjeće. Uvijek je izazov spojiti vlastitu viziju s potrebama klijenata – i upravo tu dolazi do izražaja fleksibilnost koju moraš posjedovati kao osobinu, ali i znanje i iskustvo”, komentirao nam je Robert što ga je privuklo ovom izazovu.

Znanja i iskustva mu ne nedostaje. Tijekom dugogodišnjeg rada fokusirao se na nosivost svog dizajna te ističe: “Uvijek radimo odjeću koja je izrazito nosiva i naše klijentice često za poslovne prilike nose naš dizajn, tako da smo uvijek u simbiozi s poslovnim svijetom.”

Bitno je da svima dobro stoji

Odjeća za sve konstitucije i veličine svakako je temeljni dio njegovog brenda pa mu kreiranje uniformi na taj način nije bila novost. “S tim motivom uvijek stvaram i obožavam veličati različitosti i slaviti razne fizionomije”, objasnio je.

Robert je osmislio modularno rješenje koje se laganim zahvatima može lako transformirati: “Radi se o klasičnim elementima kao što su košulja i hlače, koje su same po sebi praktične jer imaju regulatore dužine za rukave i tako funkcioniraju na različitim temperaturama. U ženskom outfitu je dodan i blejzer koji se može nositi na košulju ili zasebno. Dizajniran je tako da je ženstvenog oblika i laska ženskim proporcijama.”

Izgledati reprezentativno i osjećati se ugodno dvije su stavke koje su često zanemarene u dizajnu odjeće, osobito kada se želi naglasiti dizajnerska inventivnost ili kreativnost. Robert smatra kako je dizajniranje uniformi ipak specifično, ono ima svoje zakonitosti, a na dizajneru je da u taj recept doda svoj začin: “Uživao sam dodajući male dizajnerske elemente u već zadanu formulu i materijale”, dodao je.

Inspiracija za budući razvoj brenda

Madison Digital

Iako na modnoj sceni ne nedostaje dizajnerskih rješenja ili kreative, Sever naglašava kako “hrvatskoj tekstilnoj industriji nedostaje njuha za suvremenim dizajnom, a dizajnerima nedostaje iskustva i prilike za stvaranje nosive svakodnevne odjeće. Osim toga, drugi je problem sam pristup dizajnera koji uglavnom rade izrazito skupe kreacije koje su za snimanja ili revije te koje nemaju svojeg krajnjeg konzumenta. “Definitivno je potrebno stvoriti novi smjer i pročistiti scenu”, naglasio je.

Ono što je natječaj “Ti kreiraš” stvorio je prilika za razmišljanje izvan okvira i stjecanje iskustva proizvodnje u velikom projektu. Kao najvrijednije iskustvo Robert ističe suradnju s Naftalinom, tvrtkom kojoj je povjeren cijeli proces izrade službene odjeće svojih zaposlenika A1 Hrvatske i gdje se trenutno izrađuju prototipovi na temelju rješenja finalista.

“Najljepše je stvarati s nekim, obožavam suradnje. Na svakom dijelu radi različiti tim konstruktora, tako da je postupak proizvodnje širok i vrlo koncentriran. To je nadogradnja onoga što ja znam, a možda i inspiracija za budući razvoj mog brenda”, entuzijastičan je.

Uz sudjelovanje u natječaju „Ti kreiraš“, Robert sa svojim timom završava i kolekciju za proljeće 2022., a paralelno s tim rade i na dvije nove linije “RS HOME & VINTAGE” i “RETRO CHIC”.

Kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem “Ti kreiraš” želi dati dodatni poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća podržavajući hrvatski dizajn i tekstilnu industriju, ponajprije obrte i male tvrtke, i omogućiti im da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. Natječaj “Ti kreiraš” odvija se u sklopu programa održivosti Čini pravu stvar kojim A1 Hrvatska promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života pomaganjem zajednici, ali i pokazivanjem brige prema zaposlenicima.