Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Telegram partner

U suradnji s

Combis

Sve više mlađe djece vrijeme provodi na internetu. Ove slikovnice uče ih oprezu

Treća slikovnica, Pinokio, bit će predstavljena 29. studenog na Hilton Winter Gardenu

Djeca sve ranije dolaze u kontakt s internetom, a prema istraživanju EU, djeca ranije dolaze u kontakt s mobitelima nego s knjigama. Na globalnoj razini, procjenjuje se da je svako treće dijete korisnik interneta, te da je svaki treći korisnik interneta dijete do 18 godina, što je i logično. Ipak, internet igra ključnu ulogu u gotovo svakom aspektu života djece i mladih. Omogućuje im da ostanu povezani s prijateljima i obitelji, nudi razne mogućnosti za zabavu i bijeg od dosade te predstavlja važan izvor informacija i učenja.

Istraživanje UNICEF-a pokazalo je da, osobito mlađa djeca, tek trebaju u potpunosti iskoristiti informacije koje su im dostupne na internetu. Da bi se to promijenilo, mlađoj djeci trebat će više podrške i ohrabrenja da unaprijede svoja prava u digitalnom svijetu. Unatoč zabrinutosti zbog zabave djece na internetu, u istom istraživanju ustanovljeno je da uobičajene zabavne aktivnosti mogu biti korisne početne prilike za djecu da razviju interes i vještine potrebne za napredovanje pri učenju i općenito korištenju interneta.

Gledanje videa je najpopularnije

Među mnogim aktivnostima dostupnim na internetu, UNICEF je otkrio da je gledanje videa bila najpopularnija aktivnost za djevojčice i za dječake. Više od tri četvrtine djece koja koriste internet gledala je videoisječke na raznim streaming platformama barem jednom tjedno, bilo sama ili s obitelji i prijateljima.

Prema podacima Pew Researcha, YouTube se pokazao kao ključna platforma za mlađu i stariju djecu. Pokazalo se da 89 posto roditelja djece u dobi od 5 do 11 godina kaže da njihovo dijete gleda YouTube, kao i 81 posto onih koji imaju dijete od 3 do 4 godine, te 57 posto onih koji imaju dijete od dvije godine ili mlađe.

Bajkama se adresiraju opasnosti na internetu

Zbog svih tih kretanja u društvu, Combis, jedan od vodećih pružatelja IT usluga u Hrvatskoj, izdao je seriju slikovnica kojima je cilj educirati djecu o internetu. Kako nam priča Ana Kovačević iz odjela Digitalnih inovacija, Combis je htio dati što veći doprinos široj društvenoj zajednici. “Jedan od takvih naših projekata je i zbirka slikovnica ‘Bajke u digitalnom svijetu’ nastala u suradnji s Centrom za nestalu i zlostavljanu djecu. Riječ je o poznatim bajkama poput Tri praščića, Ružnog pačića, Pinokija i drugih”, kaže Kovačević.

Ana Kovačević, Combis

Cilj tih slikovnica je educirati najmlađe o sigurnijem i pametnijem korištenju interneta. “Smatramo da su djeca najranjivija skupina na internetu te da im se od najranijih dana mora ukazati na opasnosti koje ih vrebaju u njegovim bespućima”, dodaje Kovačević. Slikovnice su namijenjene za dob u kojoj djeca samostalno počinju istraživati na internetu – od 6 do 10 godina.

U ovoj zbirci bajki adresirane su takve opasnosti, kroz sadržaj tradicionalnih bajki. Time se djecu uči misliti i o sigurnosti na internetu. Uz slikovnice dolazi i radni dio, koji na kraju svake bajke sadrži zadatke i pitanja, koja djeca mogu zajednički rješavati s roditeljima. Dodatni motiv za izdavanje slikovnica bio je i pomoć Centru za nestalu i zlostavljanu djecu, kojem ide sav prihod od prodanih slikovnica.

Promocija treće slikovnice bit će na Hilton Winter Gardenu

Combis je slikovnicama htio dati svoj doprinos u razvijanju opće svijesti o opasnostima koje potencijalno vrebaju najmlađe korisnike interneta. “Oni su najranjivija skupina i naša dužnost je da ih od najranijih dana o tome educiramo. Svaka od ovih tradicionalnih bajki nosi neku važnu poruku koja je kroz radni dio i zadatke prenesena u kontekst digitalnog doba. Smatramo da tim bazičnim porukama koje se provlače kroz bajke možemo najlakše ukazati da nas slične opasnosti i situacije mogu snaći i na internetu”, poručuje Kovačević.

Primjer iz jedne od slikovnica Combisa

Zbirka se sastoji od šest slikovnica, od kojih su dvije već izdane. Treća slikovnica, Pinokio, trenutno je u tisku, a premijerno će se predstaviti 29. studenog u prostorima ispred sjedišta Combisa. Točnije rečeno, promocija će biti u sklopu Hilton Winter Gardena gdje će se tog dana moći kupiti sve tri slikovnice. Nakon predstavljanja, slikovnica će biti dostupna u internetskoj trgovini Centra za nestalu i zlostavljanu djecu.

Autorica slikovnice Pinokio je Iva Vidanec, magistrica psihologije iz Centra za nestalu i zlostavljanu djecu. Prve dvije slikovnice ilustrirala je Rebeka Ljiljak, a treću slikovnicu, Pinokija, ilustrirali su Josipa Međugorac i Ljudevit Ostoić. Kovačević na kraju otkriva kako Combis planira izdati još tri slikovnice, modernizirane verzije klasika Ivica i Marica, Carevo novo ruho i Crvenkapica.

Slikovnice su dio šire Combisove kampanje

Slikovnice su dio Combisove inicijative “GetInvolved”, kojom tvrtka želi stvoriti najbolju verziju sebe, a istovremeno pomoći u stvaranju boljeg društva. Kovačević i njen tim rade na osmišljavanju raznih internih aktivnosti i ideja za što zadovoljnije zaposlenike, te za promicanje vrijednosti i kulture Combisa.

“Među desecima projekata najdraži su mi Žnirance zaveži – brojna različita vježbanja i videa s poznatim trenerom Edinom Mehmedovićem, odabir najimpresivnijeg vrta, a i sve druge zelene akcije, posjeti prirodi i pub kvizovi. Mnogo smo radili za žene povodom Međunarodnog dana žena, uveli slobodan dan za žene, organizirali webinar, a i povodom Dana muškaraca, svaki kolega dobio je pravi brkati poklon. Radimo mnogo, smijemo se mnogo i otvoreni smo za sugestije kolegica i kolega”, zaključuje Kovačević.


Sadržaj nastao u suradnji s Combisom

Telegram Klub kolaž Telegram Klub kolaž
Telegram Klub logo

Klub ekskluzivnih ponuda, pogodnosti i popusta,
samo za pretplatnike Telegrama.

Saznajte više