FOTO: Vjekoslav Skledar

Svi su htjeli ovaj pripravnički, a Dora, Marko i Luka pomeli su konkurenciju: 'Super nam je, želimo ovdje raditi'

Za dva trainee programa prijavilo se više od 200 kandidata. Selekcija je bila intenzivna, ali i neusporedivo dobra, kažu

Svi su htjeli ovaj pripravnički, a Dora, Marko i Luka pomeli su konkurenciju: 'Super nam je, želimo ovdje raditi'

Za dva trainee programa prijavilo se više od 200 kandidata. Selekcija je bila intenzivna, ali i neusporedivo dobra, kažu

FOTO: Vjekoslav Skledar

“Marko i ja smo već skuhali svoje pivo i upoznali sve odjele. Sada smo u odjelu Energetike i svašta smo naučili”, govori nam Dora, a Luka dodaje: “Upravo ovih dana s našim prodajnim odjelom vrijeme provodim na terenu i u sljedećih dva mjeseca upoznat ću se sa sve četiri naše prodajne regije.” Ovako su nas zasuli informacijama mladi pripravnici Dora Klarić, Marko Jukić i Luka Stipić koji su nakon selekcijskog programa, za koji se prijavilo više od 200 mladih, ušli u Supply Chain i Commercial Trainee programe Zagrebačke pivovare.

Iskustvo je sjajno, a osim korisnih znanja koja iz prve ruke prikupljaju iz dana u dan, ohrabruje ih činjenica da su već 22 pripravnika prije njih prošla kroz Commercial ili Supply Chain trainee programe, da je njih 18 još zaposleno u organizaciji te da su gotovi svi na menadžerskim ili rukovodećim pozicijama. I dok su Dora i Marko odabrani za Supply Chain program koji traje godinu dana, Luka sudjeluje u Commercial Trainee programu koji traje 10 mjeseci. Po završetku programa svi troje će imati priliku nastaviti svoj karijerni put u Pivovari unutar jednog od odjela.

Sve troje su briljirali u selekcijskom procesu. Dora i Marko su pak bili toliko dobri da su u Pivovari odlučili primiti oboje. Završili su isti studij i to na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu te složno kažu da su u ova dva mjeseca pripravničkog programa teorijska znanja već mnogo puta primijenili u praksi. Luka je pak završio Ekonomski fakultet u Zagrebu, a ispitivače je na završnom selekcijskom intervjuu osvojio proizvodom koji je osmislio.

Selekcija u četiri koraka

“Za prijavu za Commercial trainee program bilo je potrebno poslati životopis i motivacijsko pismo na engleskom jeziku. Selekcijski proces bio je podijeljen u četiri koraka. Kroz telefonski intervju saznao sam nešto više detalja o samom programu te smo razgovarali o mojim dosadašnjim iskustvima i očekivanjima. Trajao je oko sat vremena. Nakon intervjua uslijedila su testiranja. Treći korak selekcijskog procesa bio je assessment centar”, priča dodajući da je u tom predzadnjem koraku šest najboljih kandidata imalo priliku provesti jedan dan u Pivovari.

U zadnjem selekcijskom krugu ostalo je samo dvoje kandidata. “Dobio sam zadatak osmisliti novi proizvod. Ideju sam prezentirao Direktoru prodaje, Direktorici marketinga i Menadžerici ljudskih potencijala za komercijalu. Imao sam blagu, pozitivnu tremu, ali budući da je atmosfera bila ugodna, brzo sam se opustio. Iako su me ispitivači testirali raznim izazovnim pitanjima, dobro sam se osjećao”, kaže te nastavlja:

“Bilo je baš zanimljivo, imao sam priliku proći testiranja i rješavati studije slučaja kroz koje sam zapravo mogao evaluirati svoja znanja i vještine. Zapravo, kroz cijeli proces me se poticalo da dam najbolje od sebe, a prolaskom u svaki sljedeći krug motivacija za ulaskom u tim i uzbuđenje su rasli.”

Luka Stipić Vjekoslav Skledar

Tu se možemo u potpunosti ostvariti

I Dora se osvrnula na svoje iskustvo. Ona je, naime, nakon završetka studija nekoliko mjeseci aktivno tražila posao. Usporedila je svoja iskustva. “Većina radnih mjesta uključuje klasične korake prilikom zapošljavanja i ovaj proces se razlikuje po tome što je poprilično detaljan i zato što uz standardne intervjue uključuje različite zadatke, numeričke testove i testove osobnosti. Zadaci se rješavaju u grupi s ostalim kandidatima, ali i pojedinačno te se na kraju prezentiraju u ograničenom vremenu. Zadaci u posljednjem krugu odnose se na konkretne situacije unutar Pivovare. Cijeli proces je super iskustvo i usudila bih se reći da bih, sve i da nisam dobila posao, bila i više nego zadovoljna što sam bila dio procesa”, odlučna je.

Kaže da je kao osoba predana i temeljita te da je motiviraju područja i poslovi koji pružaju izazove i omogućuju stalni napredak. Upravo je u Zagrebačkoj pivovari dobila priliku za to. “Okruženje je inspirativno, osobito za mladu osobu koja dolazi s fakulteta i želi vidjeti kako stvari funkcioniraju u praksi. Svaki dan možete naučiti nešto novo, svi ljudi su jako pristupačni pa bilo kada možete postaviti pitanje o bilo čemu što ne razumijete ili vas zanima i dobit ćete odgovor”, zadovoljno konstatira.

Budući da su ona i Marko Jukić u istom pripravničkom programu, zajedno su upoznali sve odjele u Pivovari, a sada su u odjelu Energetike. “Pobliže smo upoznali procese obrade vode za proizvodnju piva, obrade otpadne vode, rashladni pogon, toplinski pogon, pogon rekuperacije CO2 te pogonom pripreme zraka”, nabraja nam Marko, a Dora dodaje: “Program je sjajan i nastojim naučiti što više.”

Sve aktivnosti unutar programa planski su raspoređene, govore. “Svakodnevno radimo i na optimizacijskom zadatku koji nam je zadan i čije rješenje, između ostalog, prezentiramo prije prelaska u idući odjel. Svi su procesi stvarno jako zanimljivi no izdvojila bih dan kada smo imali priliku sami skuhati svoje pivo. Nikad prije nisam kuhala pivo, a ovako sam imala priliku upoznati cijeli proces. Pivo sada fermentira i uskoro će biti spremno za kušanje”, kaže Dora dok se Marko nadovezuje:

“Kolege su nam pomogle pri odabiru recepta za naše pivo i pripremili nam sastojke koje smo prema uputama dodavali te skuhali svoje pivo. Jedva čekam probati, s nestrpljenjem čekam vidjeti kako će ispasti.”

Dora Klarić Vjekoslav Skledar

U 12 mjeseci imat će šest projekata

Kroz pripravnički program kojeg prolaze u 12 mjeseci imat će pet malih projekata koje će prezentirati mentorima i nadređenima dok ih na kraju čeka jedan veći završni projekt. “Već sam dobio prvi samostalni zadatak i rješenja ću ubrzo prezentirati. Što se tiče timskog rada, Dora i ja, budući da smo trenutno u istom odjelu, često dobivamo zadatke koje rješavamo zajedno. Većih timskih projekata još nismo imali, ali su u planu već do kraja godine”, priča Marko.

Teorijska znanja stečena na faksu, kažu, primjenjuju svakodnevno i to je ono što ih svakim danom sve više motivira. “Atmosfera i komunikacija u Pivovari je odlična, informacije i znanja se razmjenjuju i dijele, svakoga možeš povući za rukav i pitati sve što te zanima. Shodno tome nitko se ne ustručava dati svoje viđenje određene situacije te se onda, naravno, i traži najbolje rješenje”, dodao je.

Luka Stipić nam priča kako se do sada upoznao sa svim procesima vezanima uz proizvodnju piva od nabave sirovina, kuhanja piva, fermentacije, odležavanja, filtracije, punjena do logističkih operacija vezanih uz nabavu sirovina i materijala te distribuciju gotovog proizvoda. “Trenutno upoznajem naš prodajni tim i provodim vrijeme na terenu, a u sljedeća dva mjeseca upoznat ću se sa sve četiri naše prodajne regije”, govori.

Mentori su stalno uz njih

Svi na svom pripravničkom putu imaju mentora. “Uz mentora koji prati moj napredak i razvoj tijekom cijelog programa imam i buddyja u svakom odjelu u koji ću ići. To su uglavnom bivši pripravnici koji mi pomažu da što bolje usvojim znanje i razumijem kako odjel funkcionira”, kaže ističući da je zapravo svaki zaposlenik kompanije svojevrsni mentor jer svi nesebično dijele znanje i iskustvo iz svog područja rada.

Luka će u 10 mjeseci upoznati svaki segment kompanije i steći cjelokupnu sliku poslovanja. “Proći ću odjel logistike, planiranja, proizvodnje, kontrole kvalitete, financija, nabave, prodaje, ključnih kupaca, veleprodaje i marketinga. U svakom odjelu bih trebao provesti dovoljno vremena da dobro upoznam procese i dobijem jasnu sliku zadataka i ciljeva tog odjela te razumijem njegovu povezanost s ostatkom kompanije”, priča Luka kojeg, baš kao i Doru i Marka, inspiriraju priče kolega koji su već prošli trainee programe u Pivovari.

Ima ih mnogo, govore, i s oduševljenjem nam pričaju o Nini Beneti koji se timu Zagrebačke pivovare pridružio upravo kroz pripravnički program a trenutno je na poziciji Generalnog direktora za Export&Licence za regiju EMEA & APAC. Istim putem je išao i Zlatko Nojkov, Beyod Beer Direktor za CEE regiju koji je karijeru započeo kroz Supply Chain trainee te Ivana Bandalo i Ivana Crnošija o čijem smo iskustvu u trainee programima pisali prije nekoliko mjeseci.

Vjekoslav Skledar

Tko sve može postati dio tima?

Tim Zagrebačke pivovare, saznali smo, i za sljedeću godinu priprema nove Supply Chain i Commercial Trainee programe. U skladu s dosadašnjom praksom koja traje više od 15 godina, prijave će krenuti u proljeće, a selekcijski proces uskladit će se s dovršetkom ljetnog semestra na fakultetima kako bi pripravnici svoj zadnji semestar dovršili s lijepim vijestima te bezbrižno uživali u ljetu.

Zagrebačka pivovara ima ukupno osam sektora što studentima i mladim profesionalcima nudi mogućnost da pronađu svoju idealnu poziciju. Sukladno potrebama unutar organizacije pripravnici tako mogu pronaći svoje pozicije u odjelima kao što su Logistika, Proizvodnja piva, Kontrola kvalitete ili primjerice Prodaja, Marketing te Financije.

A tko sve može postati dio tima? “U komercijalnom dijelu organizacije najveći fokus je na društvenim znanostima dok za proizvodni dio organizacije najčešće tražimo studente tehničkog ili tehnološkog usmjerenja. Ono što bismo istaknuli je to da uz formalno obrazovanje gledamo cijeli životopis kandidata što uključuje i sudjelovanje u različitim studentskim aktivnostima i projektima, studentske razmjene i slično”, rekla nam je Ana Zorić, konzultantica za zapošljavanje u Zagrebačkoj pivovari.

Iskustvo koje ne bih dobio nigdje drugdje

Vesela ekipa pak ima poruku za kolege. “Kolegama sa smjera poručila bih da se prijave jer ovaj program nudi širok spektar mogućnosti i zdrav ambijent koji će ih upoznati sa svim poslovnim procesima te ovisno o afinitetima pogurati u pravcu u kojem se žele razvijati”, kaže Dora.

“Informirajte se o mogućnostima koje nudi pripravnički program Zagrebačke pivovare. Iz osobnog iskustva mislim da je najbolji način za to uvodno online predavanje koje se održava za vrijeme trajanja prijava za pripravničke programe. Kroz to predavanje kandidati mogu čuti više o samoj Zagrebačkoj pivovari, određenom odjelu kojem je namijenjen pripravnik i detaljima pripravničkog programa. I, naravno, pitajte sve što vas zanima”, smjelo kaže Marko.

“Iskustvo je sjajno. Veselim se upoznavanju svih odjela jer smatram da je upravo prolazak kroz sve njih jedna od najboljih stvari koju program pruža. Upoznavanje sa svakim korakom u proizvodnji piva je to iskustvo koje vjerojatno ne bih imao priliku dobiti nigdje drugdje. Na primjer, tijekom programa trebao bih posjetiti jednu pivovaru unutar Molson Coors grupacije i tako upoznati jedno tržište izvan Hrvatskog”, otkriva Luka čemu se raduje dok se Dora i Marko vesele sudjelovanju na dvotjednoj edukaciji koju organizira pivarski institut VLB iz Berlina.

Marko Jukić Vjekoslav Skledar

Želim biti dio tima, razloga je za to svakim danom sve više

“To je institut na kojem je moguće upisati pivarstvo kao smjer na diplomskom studiju, a osim toga organiziraju razne edukacije, seminare i kongrese koji imaju veze s pivarskom industrijom. S obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju te izniman fokus na zaštitu zdravlja zaposlenika, svi pripravnici unutar Molson Coors grupacije će kroz dva tjedna online prolaziti kroz razne edukacije vezane uz tehnologiju koja se koristi u pivarstvu. To je i izvanredna prilika za razmjenjivanje iskustva s ostalim kolegama u programu”, entuzijastičan je Marko.

No, ono što ekipu najviše veseli je mogućnost ostanka u Pivovari. “Volio bih nastaviti razvoj karijere ovdje, a razloga za to je svakim danom sve više. Prije svega su to zakon ljudi koji nesebično dijele svoje znanje. Atmosfera u kompaniji je poticajna i prijateljska, a dodatno me privlači i to što pruža mogućnost razvoja karijere kroz razne odjele i omogućuje širok karijerni put na kojem zaposlenici nisu striktno vezani za jedan odjel unutar kompanije”, rekao je Luka na što su Dora i Marko zadovoljno kimali glavom.


Producirano u radionici TG Studija, Telegramove in-house agencije za nativni marketing, u suradnji sa Zagrebačkom pivovarom i po najvišim uredničkim standardima Telegram Media Grupe.