Tjedno po par sati biramo serije i filmove na platformama koje plaćamo. Stručnjak iz industrije: 'To će se uskoro promijeniti'

O predviđanjima utjecaja novih tehnologija raspravljalo se na jubilarnom 10. izdanju TV marketa NEM Dubrovnik 2023

FOTO: Mediavision

Filmove i serije do prije svega nekoliko godina nismo mogli gledati na zahtjev. Ako smo propustili koju epizodu na televiziji, strpljivo bismo čekali reprizu. Streaming servisi, između ostalog, totalno su promijenili TV industriju i revolucionalizirali način na koji gledamo sadržaj.

Maha sve više uzima i umjetna inteligencija, čije su mogućnosti, prema riječima stručnjaka, beskrajne. Koje nas sve inovacije tek čekaju u TV industriji i kako će novi tehnološki napredak tomu pridonijeti, razgovaralo se tijekom programa TV Tech Showcase drugog dana TV marketa NEM Dubrovnik 2023.

Osim što je riječ o najposjećenijem četverodnevnom TV marketu na ovim prostorima koji organizira hrvatska agencija za marketing i televizijsku industriju Mediavision, NEM Dubrovnik ove je godine u raskošnom izdanju proslavio svoj 10. rođendan.

Od clouda do umjetne inteligencije

U programu, koji je privukao brojne znatiželjnike iz branše i izvan nje, sudjelovale su četiri tehnološke tvrtke – Comcast Technology Solutions, Broadpeak, Gcore i Sandbox Group. Program je bio posvećen upravo takvim kompanijama koje pružaju inovativna rješenja koja unapređuju TV industriju.

Govornici su se tijekom svojih petominutnih prezentacija dotaknuli brojnih aktualnih tema današnjice – od clouda do umjetne inteligencije. Detaljnije su ih raspravili na panelu koji je uslijedio direktno nakon izlaganja.

Martin Webb Mediavision

Personalizirane sitnice poput poruke za rođendan

Martin Webb, Senior Director za Product Management u tvrtki Comcast Technology Solutions, konkretno se osvrnuo na AI, pritom istaknuvši kako je u tom segmentu najvažnija personalizacija – što je usluga osobnija, time je i učinkovitija.

“To znači da je način na koji je korisniku dostupna usluga najvažniji – od poruka za rođendan do preporuka prema prethodnim preferencijama. Izazov je implementirati te inačice tako da su efektivnije, a opet da nisu prenametljive korisniku. Zato je važno provesti kvalitetno testiranje”, rekao je.

Comcast Technology Solution je, spomenimo, odjel jedne od vodećih svjetskih medijskih i tehnoloških kompanija Comcast koja se bavi emitiranjem kabelske televizije, produciranjem vlastitih filmova i serija te pružanjem kućnih internetskih usluga.

Tri izazova TV industrije

Goran Poposki, Sales Director u Broadpeaku, govorio je pak o najvećim izazovima TV industrije, a to su pružiti korisnicima najkvalitetnije iskustvo koje je moguće, prekapacitiranost servera streaming servisa i negativan utjecaj streaminga na okoliš.

“Primjerice, svake godine internetski promet raste za 25 posto, a streaming proizvodi 306 milijuna tona CO2 godišnje. No, da nije sve pesimistično, potencijalna rješenja za ove probleme se naziru u novim i učinkovitijim tehnologijama poput 5G mreže koja se strahovito razvija, posebice u Velikoj Britaniji i Njemačkoj”, smatra.

Broadpeak je inače tvrtka čija je misija osnažiti pružatelje video usluga kako bi bezbrižno mogli plasirati svoj sadržaj, odnosno firma dizajnira i proizvodi komponente za isporuku videa.

Goran Poposki Mediavision

Cloud je jeftiniji, brži i lakši

Poposki se u svojoj prezentaciji dotaknuo i pitanja clouda koje je nakon toga podrobnije razjasnila Anastazja Melnikova, Streaming Solution Architect u Gcoreu. Govorila je o tome kako je cloud primjenjiv na tržištu, odnosno zašto se sa streaming hardvera prebaciti na cloud servise.

“Oni su puno isplativiji, brži i jednostavniji za korištenje. Ne zahtijevanju velika ulaganja, ne treba veliki tim developera i inženjera koji će ga servisirati i implementirati, kao ni velika i skupa infrastruktura koja, među ostalim, zagađuje okoliš”, poručila je Melnikova koja dolazi iz Gcorea, globalne tvrtke čija je suština poslovanja upravo cloud.

Dodala je kako će cloud u budućnosti samo nadograđivati te da sve njegove mogućnosti još nisu u potpunosti iskorištene.

Anastazja Melnikova Mediavision

Nova platforma za one najmlađe

Shan Eisenberg, Chief Commercial Officer u kompaniji Sandbox Group koja plasira obiteljski sadržaj, tijekom TV Tech Showcase programa predstavio je novu platformu Playkids+ koja će obuhvaćati sve od crtanih filmova pa do igrica, audio knjiga i slikovnica.

“Dječja industrija je vrlo specifična jer kako djeca rastu i mijenjaju im se ukusi, tako trebaju rasti i pružatelji usluga. Uz to, mreža na kojoj je sadržaj treba biti intuitivna, a prije svega sigurna i edukativna”, objasnio je Shan.

Shan Eisenberg Mediavision

Djeca su kao gledatelji vrlo specifični

Ove se teme dotaknuo i tijekom panela koji je moderirala Anette Schaefer, Independent Consultant i Founder u digitalnoj, medijskoj i analitičkoj kompaniji Big Picture.

“Djeca znaju točno što žele jer podaci pokazuju da im je potrebno manje od sekunde da klinku i odaberu neki sadržaj. Njima je dovoljna samo ikona koja će im biti privlačna. Djeca imaju naviku gledati iste stvari iznova pa je kod njih preporuka novih stvari i personalizacija istih dosta izazovna”, ustanovio je Eisenberg.

Korisnici žele da im je sve jednostavno i lako dostupno

S njim se složio i Olivier Karra, SaaS Solutions Marketing Director u Broadpeaku, naglasivši da se trenutačno događaju prave revolucije na tržištu u pogledu kreiranja sadržaja i njihove monetizacije.

“Teško se istaknuti u moru konkurencije, zato naglašavam važnost personalizacije. Primjerice, kad dođete na kraju dana doma umorni i želite se opustiti, ne želite gubiti vrijeme tražeći neki film ili seriju koja će vam odgovarati. Želite personaliziranu platformu i da vam je sve dostupno, bez puno razmišljanja”, rekao je.

Webb se pritom nadovezao sa statistikama, odnosno kako u prosjeku izgubimo nekoliko sati tjedno tražeći sadržaj koji želimo gledati.

“Mene osobno to frustrira, a kamoli druge gledatelje. Tu je važna uloga tehnologije i meta podataka koji u realnom vremenu pružaju korisniku iskustvo koje želi i zbog kojeg je platio pretplatu”.

Panel je vodila Anette Schaefer, a sudjelovali su Martin Webb, Olivier Karra, Anastazja Melnikova i Shan Eisenberg Mediavision

TikTok koristi jedinstven algoritam

Sudionici panela su usporedili današnju konzumaciju TV sadržaja sa supermarketima – postoje lojalni kupci koji se vraćaju mjestima gdje su zadovoljni kvalitetom proizvoda koje biraju bez puno promišljanja. Uz to je sam odabir velik te konkurencija još veća, a novi proizvodi na police dolaze munjevitom brzinom.

“Zato je važno više nego ikad odabrati pametan poslovni model i iskoristiti sve njihove prednosti, bilo da je u pitanju AI ili cloud. TikTok, primjerice, koristi jako specifičan model prepoznavanja i pratiteljima nudi točno onaj sadržaj koji žele, vole i na koji su navikli”, rekla je Melnikova.

Treba iskoristiti mogućnosti koje internet pruža

Sudionici panela su naposlijetku zaključili da je teško pratiti današnje kompetitivno doba, ali nije nemoguće. Tržište se kreće u određenom smjeru i valja biti taktičan te prepoznati trenutak kada treba pažljivo promijeniti fokus poslovanja.

“Dolazi doba personalizirane televizije i umjetne inteligencije. Tvrtke se ne trebaju bojati napraviti unutrašnje transformacije u pogledu tehnologije, pa čak i promjene kadra. Treba stvoriti fleksibilno okruženje i održivu poslovnu strategiju. Danas je sve dostupno na internetu – od noviteta pa sve do načina na koji primijeniti AI do monetizacije. Iskoristite to”, poručuju panelisti.

NEM Dubrovnik 2023 je ove godine trajao od 5. do 8. lipnja, a održao se u grandioznom Hotelu Dubrovnik Palace. Proteklih su godina na konferenciji sudjelovali predstavnici više od 180 velikih globalnih i lokalnih kompanija, među kojima su Eutelsat, Deutsche Telekom, A1 Telekom Austria Group, United Group i brojni drugi.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom Mediavision.