U suradnji s
U suradnji s tvrtkom Spin Valis

U Milanu je upravo predstavljen novi hrvatski brend namještaja Metoda. Reakcije su zbilja sjajne

Iza impresivne kolekcije od masivnog hrasta stoji kreativni tim domaćih iskusnih dizajnera

FOTO: PROMO

Posljednjih godina zaista možemo konstatirati kako polako raste broj domaćih proizvođača namještaja koji uvode dizajn i razvoj inovativnih proizvoda. Upravo oni afirmiraju rad produkt dizajnera, među kojima je nekolicina već značajno etablirana i na međunarodnom planu.

Da su kolektivno na dobrom putu, svjedoče i razna prestižna priznanja i nagrade koje u toj domeni pristižu sa svih strana na račun njihovog rada, kako u lokalnim tako i u međunarodnim krugovima, što nikad nije zanemariv vjetar u leđa.

15 sjajnih proizvoda od hrvatskog hrasta

Komoda Potka. Dizajn: Neisako

Ovih je dana hrvatska industrija namještaja pojačana novim hrvatskim dizajn-brendom namještaja koji je upravo lansiran u prestižnom SuperstudioShowu u Milanu u Zoni Tortona, za vrijeme trajanja Tjedna dizajna u Milanu.

Riječ je o brendu namještaja u masivnom drvetu naziva METODA i sigurni smo da ćete o njemu odsad pa nadalje puno slušati.

Naime, nisu mogli odabrati prikladniji trenutak za svoje predstavljanje i otvaranje prema tržištu, a da stvar bude bolja, za ovo ga je iznimno mjesto izlaganja izabrao sam Cappellini.

To se, prije svega, može zahvaliti vrsnom dizajnu 15 proizvoda od hrastovine koje za METODU potpisuju produkt dizajneri i kolektivi Numen/ForUse, Grupa, Neisako, Simon Morasi Piperčić, Regular Company, ThinkObjects i Mladen Orešić.

Komoda Elude. Dizajn: Simon Morasi Piperčić

Kreiranje vlastitog brenda veće dodane vrijednosti

Nije ovo mala stvar, posebice ako se osvrnemo na hrvatsko gospodarstvo, a onda i industriju namještaja, jer upravo je METODA nova perjanica koja potvrđuje mogućnost transformacije poslovanja 70 godina iskusnog Spin Valisa iz Požege, ukorijenjenog na principima održivosti i proizvodnji namještaja od hrastovine i bukovine za druge brendove.

Kako doznajemo, ova slavonska tvrtka odlučila se tako opravdano okrenuti i prema kreiranju vlastitog brenda proizvoda veće dodane vrijednosti, kakve cijenjeni slavonski hrast i zaslužuje, a u planu im je, logično, u bliskoj budućnosti otvoriti izložbeni salon METODA u Zagrebu, kao i pokrenuti online prodaju.

Održivost kao kralješnica brenda

Direktorica METODE, Marija Jelčić Markanović

“Za cilj smo si postavili razvoj vlastitog inovativnog proizvoda kojim možemo konkurirati na svjetskom tržištu. Ovo je nadogradnja na višegodišnja ulaganja u kontinuirani rast kroz nova znanja i tehnologiju u Spin Valisu. Sada lansiramo Metodu nakon godina učenja kako razviti vlastiti dizajn koji oplemenjuje sve naše vrijednosti – industrijsku, prirodnu i kulturološku baštinu”, kaže Marija Jelčić Markanović, direktorica METODE.

Metoda, nastavlja, djeluje na principima održivosti. “Lokalna sirovina, slavonski hrast i bukva, glavni su konstruktivni materijali proizvoda. Drvni se ostaci koriste kao gorivo u dvije bioenergane za proizvodnju električne i toplinske energije u cilju već ostvarene energetske neovisnosti. Sva se piljevina prerađuje u visoko vrijedne eko-brikete. Na kraju, Metoda je najbolji put realizacije i implementacije Vladine strategije za drvnu industriju Republike Hrvatske”, istaknula je Jelčić Markanović koja je ponosna na sve ono što se sada zbiva u Milanu.

Tim povodom, ističe još jednom, kako su prvu kolekciju namještaja od hrasta METODA dizajnirali prije svega profilirani dizajneri s definiranim rukopisima.

A izložba Racionalno / Iracionalno u Milanu koja traje sve do 12. lipnja predstavlja kolekciju Metode koju čine stolice Doma (Neisako), Transom (Simon M. Piperčić), Dimensia+ (Mladen Orešić), Patrona (Grupa), Greta (ThinkObjects), Wood Alien (Numen/ForUse), Joi (Regular Company), stolovi – Transom (Simon M. Pipercic), Dimensia+ (Mladen Oresic), Travolta (Numen/ForUse), sofa Fred & Ginger (ThinkObjects), ležaljka & komoda – Potka (Neisako), komoda Elude (Simon M. Pipercic) i polica Dimensia (Mladen Orešić).

Autentičnost dizajna

Mentor projekta, Mladen Orešić

“Moja uloga bila je uključiti dizajn kao dio čitavog projekta, razvoja proizvoda i strategije tvrtke. Prvo smo osvijestili potrebu za autentičnim stvaranjem novog, a ne kopiranjem ili interpretiranjem tuđeg. U projekt smo pozvali iskusne afirmirane dizajnere kako bi svojim znanjem dizajnirali inovativne proizvode. Stimulirali smo njihove individualne metode. Takav pristup rezultirao je izraženo karakternim rješenjima, ali i njihovim dodatnim utjecajem na sam koncept i identitet brenda”, objasnio je Mladen Orešić, mentor projekta.

Ovaj profesor dizajna na Studiju dizajna u Zagrebu pritom je istaknuo da METODA komunicira o prirodnom i industrijskom okruženju te kulturi gdje je nastala, o njima koji su je stvarali i onih koji će ove proizvode oplemeniti korištenjem.

Stvaranje nove budućnosti svojom Metodom

Polica Dimensia+. Dizajn: Mladen Orešić

Sve to željeli su pokazati i u sklopu spomenute Izložbe Metoda: Racionalno/Iracionalno koja se održava u iznimno popularnom SuperstudioShow u milanskoj Zoni Tortoni. Dodaju da izložba komunicira paralelnost ljudskog racionalnog i iracionalnog doživljavanja svijeta, principa svakodnevnog djelovanja te slobode svjesnog ili podsvjesnog izbora. To nam dozvoljava da budemo umjereni, ali nas i paralelno potiče na zaigranost i intrigantnu ludost.

Za kraj, sudeći prema viđenom, ali i reakcijama, možemo samo još zaključiti i nadodati kako očekujemo vidjeti kolekciju METODA i u Hrvatskoj. Pozitivni primjeri stvaranja novih vrijednosti i razvoja su upravo ono što nam danas svima treba i što želimo vidjeti.


Sadržaj nastao u suradnji sa Spin Valisom.