Nekad je nužno odabrati stranu
U suradnji s
U suradnji s tvrtkom A1

Uspješna poduzetnica i dizajnerica interijera o industriji: 'Danas je normalan rad nezamisliv bez ovih rješenja'

Tehnologija koja se koristi u dizajnu interijera jako je napredovala u zadnjih desetak godina, poručuje vlasnica 3dA Dizajna Andreja Pažić

FOTO: TMG CREATIVE

“Nekad su se prostoručno radile perspektive interijera kako bi se klijentu predočio budući izgled prostora, dok danas postoji softver za 3D dizajn, vizualizaciju i renderiranje, to jest za pretvaranje 3D prikaza u dvodimenzionalnu sliku”, govori nam dizajnerica interijera Andreja Pažić koja iz Svetog Ivana Zeline sedam godina uspješno vodi tvrtku 3dA Dizajn.

Redoviti klijenti su joj, kaže, najvećim dijelom obitelji koje uređuju svoje domove, ali i privatne osobe s nekretninama za najam, od Dubrovnika do Đakova. “Surađujem i s poslovnim subjektima koji uređuju poslovne prostore različitih namjena, od ureda pa do ugostiteljskih objekata, a nedavno sam završila i dizajn jednog boutique hotela”, prepričava.

U razgovoru s njom, otkrili smo kako moderne tehnologije pospješuju rad ovog sektora, kako joj one pomažu u svakodnevnom poslovanju, ali i koji su trendovi uređenja interijera aktualni danas te koji nas od njih očekuju u nadolazećoj godini.

Virtualno uređenje u 3D modelu

“Programi za dizajniranje daju bezbroj mogućnosti za izražavanje kreativnosti. Nakon što s klijentom dogovorim i odredim funkcionalnost prostora i stil uređenja, odmah kreiram 3D model”, govori Pažić.

U računalnom programu tako se virtualno gradi namještaj po mjeri, postavljaju podne i zidne obloge, bojaju zidovi, unosi gotovi namještaj i rasvjeta te svi dodaci kao što su biljke, slike na zidovima, zavjese, tepisi i sitne dekoracije.

“Kako bismo dobili što bolji ugođaj i prikaz interijera čak i u različitim fazama dana, moguće je podešavati boju i jačinu rasvjete te vizualizirati pozicije indirektne rasvjete unutar namještaja, što je danas vrlo traženo. Kad je gotov dizajn u 3D modelu, on se predstavlja klijentu”, prepričava.

Uređenje interijera kupaonice Andreja Pažić

Odabir klijenata više se ne zasniva na mašti

Prije tehnološkog napretka ništa od toga nije bilo moguće. Klijenti su kreirali svoj odabir napamet, u svojim su glavama zamišljali kako bi prostor mogao izgledati, a na kraju procesa, ponekad su znali dobiti drugačiji rezultat u odnosu na onaj koji su očekivali.

Tvrdi da, stoga, klijenti na današnje moderne mogućnosti reagiraju s oduševljenjem jer tako unaprijed točno vide kako će njihov interijer izgledati. “Također, za vrijeme prezentacije klijenti mogu virtualno prošetati kroz prostor te ga tako doživjeti puno bolje i konkretnije nego kroz slike ili svoju maštu”, govori Pažić.

Isto tako, programi 3D vizualizacije i renderiranja, koji obuhvaća završni proces pretvaranja 3D modela u dvodimenzionalnu sliku, omogućavaju da se pojedini prostor u potpunosti vjerno prikaže, pa se ponekad mora dobro proučiti je li riječ o vizualizaciji ili stvarnoj fotografiji prostora.

Sve je popularniji online dizajn interijera

Iako osobno najviše voli rad s klijentima na licu mjesta, svjesna je da to ponekad nije moguće. “Neki klijenti, primjerice, žive izvan Hrvatske ili u udaljenim krajevima zemlje, stoga je tada idealna opcija online dizajn interijera, koja je posebice zaživjela tijekom pandemije”, tvrdi.

Dogovori s klijentima u tom se slučaju odvijaju uz pomoć internet servisa, pri čemu su neizostavni i pametni telefoni te dobro računalo s adekvatnim programom, a najvažnije od svega je brzi i neograničeni pristup gigabitnoj 5G mreži.

“Od izuzetne mi je važnosti da u svakom trenutku i na bilo kojem mjestu mogu komunicirati s klijentima, organizirati online sastanak ili hitno putem poruke reagirati na upit klijenta te na jednostavan način koristiti sve cloud usluge koje mi daju pristup projektima i dokumentima”, kaže Pažić i dodaje da svoj posao ne bi mogla zamisliti bez sveprisutnih modernih tehnologija.

Sve se više posla odrađuje online Andreja Pažić

Za bolje poslovanje malih poduzetnika

Prepoznavši potrebe malih poduzetnika, A1 Hrvatska u svojoj ponudi ima brojne usluge kako bi olakšala i unaprijedila poslovanje malih poduzetnika diljem zemlje. Tako je pouzdana i sigurna A1 fiksna mreža postala i najveća u Hrvatskoj s više od 600 tisuća obuhvaćenih kućanstava i poslovnih ureda.

Unutar svojih mobilnih usluga nude neograničene razgovore u svim tarifama, 5G povezanost i neograničen internet što čini temelj bezbrižnog poslovanja svakog poduzetnika. Za one koji su u potrazi za ozbiljnijim paketom, tu je Officebox – Internet koji možete ponijeti sa sobom. Unutar osnovnog paketa, Officebox nudi 5G i 4G+ mobilnu povezanost i 500 ili 600 GB interneta. Unutar većeg paketa Officebox Ideal nalazi se i A1 Net Protect koji štiti korisnički mobitel i ostale uređaje od špijunskog softvera, mrežnih prijevara i zlonamjernih web adresa dok su na A1 mobilnoj mreži.

Stalno praćenje trendova

Posao dizajnera interijera, tvrdi, jako je interaktivan, kreativan i zanimljiv, a kako bi klijentima ponudila zanimljiva rješenja, kontinuirano prati trendove u uređenju.

“Ove godine su, primjerice, bili u trendu interijeri u kojima dominiraju zemljani tonovi i prirodni materijali kao što su drvo, kamen i prirodne tkanine. U kupaonicama i kuhinjama prisutni su bili pak materijali koji imitiraju mramor i kamen u kombinaciji s metalnim detaljima u zlatnim i brončanim nijansama”, prepričava.

Ključno je pratiti trendove Andreja Pažić

Aktualan će biti Japandi stil

Trenutno je u trendu i zaobljen namještaj, a i ratan se kao materijal koji je bio prije namijenjen više vanjskoj uporabi, sve više može naći i u interijerima. Što se tiče zidova, njih prekrivaju uglavnom tapete ili letvičaste zidne obloge, a i štukature su sada također neizostavne.

“Kao trend za 2023. godinu najavljuje se Japandi stil koji je zapravo mješavina japanskog i skandinavskog stila. Karakteriziraju ga neutralna paleta boja s jakim, crnim akcentima te prirodni i topli materijali poput drva, vune i pamuka. Linije su zaobljene, a boje su izraženije, zagasitije i tople kao što su terakota, narančasta, smeđa i boja hrđe”, pojašnjava.

Posebnu čar obavljanju posla dizajniranja interijera daje činjenica da su svaki prostor i klijent drugačiji. “Pritom je jako važno dobro slušati želje klijenata, a onda prostor oblikovati tako da ima funkciju, ali i estetiku”, zaključuje Pažić.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom A1.