FOTO: Tatjana Bukvić

Već godinama doživljavaju značajan rast u prihodima: 'Ovaj uspjeh ne bismo postigli bez online trgovine'

Razgovarali smo s Matijom Šokecom, izvršnim direktorom zaduženim za digitalnu transformaciju, marketing i IT

Već godinama doživljavaju značajan rast u prihodima: 'Ovaj uspjeh ne bismo postigli bez online trgovine'

Razgovarali smo s Matijom Šokecom, izvršnim direktorom zaduženim za digitalnu transformaciju, marketing i IT

FOTO: Tatjana Bukvić

Pisaći pribor, fotokopirni papir, kutije za pakiranje. Tinte i toneri, uredski namještaj, informatička i IT oprema. Bijela tehnika, mali kućanski uređaji, televizori i pametni satovi. Pribor za jelo i piće, osvježivači prostora i insekticidi. Osvježavajući napici, med i grickalice.

Sve navedeno i još mnogo toga možete pronaći u poslovnicama i online trgovini Makromikro grupe. Ova je tvrtka postala lider prodaje u svome sektoru, a nedavni rebranding potaknuo je samo još veći rast. Njihovu ste najnoviju kampanju pod sloganom ‘Za velike i MALE poslove’ sigurno već susreli na ulicama, a o njihovom poslovnom putu i uspjehu razgovarali smo s Matijom Šokecom – izvršnim direktorom koji je zadužen za digitalnu transformaciju, marketing i IT.

Za velike i male poslove

Makromikro grupa nastala je 2014. godine, spajanjem dvije tvrtke – Stublić Impex d.o.o. i Makromikro d.o.o. Prije spajanja, tvrtka Stublić Impex bila je poznata po prodaji uredskog pribora, dok je tvrtka Makromikro bila poznata po prodaji potrošnih materijala poput tinti i tonera te informatičke opreme. Spajanjem su htjeli postati mjesto na kojem njihovi kupci mogu kupiti sve što im je potrebno za obavljanje bilo kakvog posla, a to je posebno vidljivo i iz sadašnjeg slogana.

“Njime poručujemo da veličina i količina posla nije uvjetovana njegovom važnošću te da poslovi mogu biti veliki ili mali, ali da su svi jednako važni i svaki posao može donijeti uspjeh”, kaže Šokec.

Njihovi proizvodi namijenjeni su svima te žele da se svi kupci osjećaju važno, bez obzira koji posao obavljali. “Za nas je jednako važno čišćenje vlastitog doma, upravljanje malom tvrtkom koja treba osnovnu opremu za rad ili pak velikom korporacijom koja treba opremu za sve svoje zaposlenike”, dodaje Šokec.

Matija Šokec u tvrtki radi od 2018. godine, a prošao je gotovo sve odjele Tatjana Bukvić

Online trgovina je pun pogodak

“Trenutno imamo šest maloprodajnih poslovnica, vlastitih i franšiznih, i to po tri poslovnice u Zagrebu i po jednu u Rijeci, Zadru i Metkoviću. Tu su još i dvije veleprodajne poslovnice koje se nalaze u Splitu i Rijeci”, navodi Šokec. U prošloj su godini tako ostvarili ukupni prihod od gotovo 66 milijuna eura.

No, ono što im je dodatno dalo vjetar u leđa je novi webshop koji je pokrenut početkom 2020. godine te ga smatraju jednim od najvažnijih kanala prodaje. Razlog tomu su i promjene u ponašanju potrošača koji su sve više naviknuti kupovati preko interneta jer ne žele gubiti vrijeme odlazeći u fizičke trgovine.

“Tu su još i dodatne prednosti poput mogućnosti povrata i besplatne dostave, stoga možemo reći da današnji poslovni uspjeh ne bismo postigli bez online trgovine koja iz godine u godinu raste”, kaže Šokec.

Preselili u nove prostore

Zbog kontinuiranog napretka i želje da zaposlenicima pruže najbolje moguće uvjete, u ljeto 2021. godine, cjelokupno poslovanje iz Buzina preselili su u Veliku Goricu, u novi logističko-distributivni centar koji se prostire na 9500 metara kvadratnih.

“Skladišni prostor sadrži 8000 metara kvadratnih, a preostalih 1500 namijenjeno je moderno opremljenim uredima sa svim potrebnim i popratnim sadržajima”, opisuje Šokec.

To uključuje zvučno izolirane mini sobe za online ili sastanke uživo, showroom u kojem imaju izložen cjelokupni prodajni asortiman koji koriste za interne i eksterne edukacije zaposlenika te moderno uređenu kantinu.

Logističko-distributivni centar preselili su u Veliku Goricu Tatjana Bukvić

Raznovrsni asortiman je vodeća snaga

Asortiman zato stalno šire, pa su uz vodeće kategorije uredskog pribora i potrošnih materijala, otvorili i nove kategorije poput potrošačke opreme, sredstava za čišćenje i higijenu te hrane i pića.

Ujedno su i distributer vodećih svjetskih robnih marki kao što su Intenso, 3M, Zebra pen, T’nB, Double A, Deli i Rapesco te ponosan partner najvećih svjetskih kompanija u informatičkoj industriji poput HP-a, Canona, Epsona, Samsunga i mnogih drugih.

To je, između ostaloga, i razlog zašto njihovi kupci ondje najviše kupuju informatičku i IT opremu, potrošačku elektroniku i tinte i tonere, a po prodaji ih slijede uredski pribor, sredstva za čišćenje i higijenu te promo i tiskani materijali.

“Trenutno nudimo i uslugu najma printera i ostale računalne opreme. Tako u najmu preko sestrinske firme Senso profi d.o.o. imamo preko 25.000 pisača diljem Hrvatske. Uz to, svojim klijentima pružamo i uslugu tiska na promo i ostale materijale”, navodi Šokec.

Zaposlenici su ključ poslovanja

S obzirom na to da je upravo raznovrsni asortiman vodeća snaga kompanije, kao i iznimna prilagodljivost tržišnim uvjetima, najveći se izazov s druge strane ogleda u vođenju logistike, nabave i prodaje. No, uz odlično organiziran i motiviran tim stručnih ljudi uspjeli su optimizirati cjelokupno poslovanje.

“Zahvaljujući predanosti svakog našeg zaposlenika Makromikro grupa je danas na vodećem mjestu u svom sektoru. Stoga su upravo naši zaposlenici ključ uspješnog poslovanja”, kaže Šokec.

Zaposlenici su podijeljeni u odjele prodaje, javne nabave, skladišta i logistike, financija i računovodstva, kontrolinga, marketinga, servisa, IT-ja, ljudskih potencijala i općih poslova. Tvrtka Makromikro grupa tako trenutno broji 147 ljudi, a uz pripadajuće povezane tvrtke Senso Profi d.o.o., Želva d.o.o., Comel d.o.o. i Makromikro Skupina d.o.o. broj zaposlenih se povećava na 247.

Zahvaljujući predanosti zaposlenika, tvrtka je danas lider u svom segmentu poslovanja Tatjana Bukvić

Stižu vlastita robna marka i nove poslovnice

Kada je riječ o planovima za budućnost, Šokec ističe da je primarni cilj zadržati prepoznatljivost kao vodeće poduzeće na tržištu u segmentu prodaje uredskog materijala, tinti i tonera te računalne opreme.

Nabavkom kvalitetnih i cijenom prihvatljivih proizvoda te uvažavajući zahtjeve vezane uz očuvanje okoliša, nastojat će i dalje udovoljavati potrebama i očekivanjima svih kupaca. Time ujedno žele pomoći stvoriti idealno radno okruženje za obavljanje velikih i malih poslova te unaprijediti poslovanje tvrtki i pojedinaca.

“Planiramo daljnje širenje poslovanja u raznim segmentima – otvaranje novih modernih poslovnica, novim akvizicijama tvrtki koje posluju na istim i sličnim tržištima te sukladno tomu i zapošljavanjem novih ljudi. Trenutno smo i pri završetku projekta izrade vlastite robne marke. Na to smo vrlo ponosni te od istog očekujemo snažne prodajne rezultate”, zaključuje Šokec.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Makromikro grupa.