U suradnji s
U suradnji s tvrtkom KING ICT

'Već nakon par tjedana pokazali smo korisnicima prvu verziju programa i ostavili ih u pozitivnom šoku'

Razgovarali smo s Antoniom Novakom iz KING ICT-a. Otkrio nam je kako doskočiti porastu cijena poslovanja

FOTO: Saša Četković

Troškovi poslovanja su u zadnjih nekoliko godina, a posebice zadnjih nekoliko mjeseci, drastično porasli. Prvi krivac tome bila je pandemija koronavirusa, koja je promijenila način na koji živimo i radimo. Od početka ove godine, drugi uzročnik golemih poskupljenja pa tako i troškova poslovanja, bio je rat u Ukrajini. Podivljali troškovi energenata već su sada povisili cijene, a mnogi analitičari pretpostavljaju da nam najgore tek slijedi s dolaskom hladnijeg vremena.

Stoga se, kao jedan od načina za suzbijanje povećanih troškova, sasvim logično nameće optimizacija, kako bi se minimizirali svi dodatni troškovi te po mogućnosti i uklonili neki nepotrebni.

O svemu tome razgovarali smo s Antoniom Novakom, magistrom znanosti strateškog menadžmenta i voditeljem odjela korisničkog iskustva i digitalnih servisa u KING ICT-u. Novak se 14 godina bavi razvojem i implementacijom kompleksnih poslovnih sustava u svrhu digitalizacije poslovanja, optimizacije poslovnih procesa, podizanja poslovne efikasnosti te bolje kontrole nužne za uspješno upravljanje kompanijom.

Brza prilagodba na remote način rada

Prilagodbu novim uvjetima rada, govori nam, proveli su u rekordnom roku. Njihov je posao primarno konzultantske naravi, što je za njihove timove značilo prijelaz s gotovo svakodnevnih terena na online sastanke. Vrlo brzo, dodaje, primijetili su veliku prednost remote rada – dnevni raspored mogli su si efikasnije rasporediti, a time i riješiti više problema u jednom danu.

“Dostupnost novih komunikacijskih kanala otvorila je priliku za bržu i kvalitetniju interakciju. Više nije bilo neraspoloživih dvorana za sastanke, ograničenog kapaciteta dvorana, problema s projektorom ili sličnih organizacijskih ili tehničkih problema”, kaže dodajući da je taj zaključak baziran na relativno kratkom vremenu ovakvog načina rada. “Stvari će se svakako mijenjati s obzirom na afinitete klijenta, a mi ćemo njima prilagoditi”, napominje.

Podaci u stvarnom vremenu kao temelj optimizacije

Bez obzira na smjer u kojemu će se hibridni način rada razvijati, Novak kao ključ optimizacije ističe korištenje pomno odabranih digitalnih alata.

“S obzirom na tempo kojim danas živimo te količinu podataka kojom raspolažemo, korist od dobivenih informacija je izražena na svim poslovnim razinama. Primjenom naprednih tehnologija, korisnicima omogućavamo da u stvarnom vremenu dobiju kvalitetne i pouzdane informacije koje će im poslužiti prilikom donošenja odluka”, naglašava Novak te dodaje da se u tome kao najbolje rješenje pokazao SAC – SAP Analytics Cloud.

Antonio Novak Saša Ćetković

SAC je znatno napredniji od rješenja za poslovnu inteligenciju

Riječ je, pojašnjava Novak, o izvještajno analitičkoj platformi u oblaku koja nudi puno više od onoga što bi se podrazumijevalo po klasičnoj terminologiji rješenja za poslovnu inteligenciju, a koja su zadovoljavala kompletne potrebe izvještajno analitičkog sustava u svakodnevnom poslovanju.

SAP je, tumači Novak, globalni predvodnik u razvoju poslovnih informacijskih sustava koji se konstantno nadograđuje i koji konstantno usavršava svoja rješenja. “SAP to čini tako što uzima u obzir potrebe korisnika. U tom kontekstu, izuzetno je važno obratiti pozornost na korisničko iskustvo koje se najviše očituje kroz jednostavnost, dostupnost i intuitivnost rješenja“, kaže.

Dodaje da je SAP Analytics Cloud rješenje koje se odlikuje tim značajkama, a korisnicima nudi niz funkcionalnosti za najkompleksnije poslovne zadatke kroz jednostavno sučelje.

Rezultati vidljivi već nakon par tjedana

Upravo zbog tih prednosti u KING ICT-u odlučili su steći potrebna znanja i ekspertize potrebne za implementaciju cjelokupnog SAC rješenja, a svoje usluge su potom ponudili na lokalnom tržištu. Rezultati se, kaže naš sugovornik, zbog individualiziranog pristupa klijentu i primjenom rješenja najboljih praksi, vide već unutar prvih nekoliko tjedana.

Za klijente izrađuju analitičke sustave, integriraju strukturirane i nestrukturirane izvore u kompleksne modele podataka, izrađuju sustave za planiranje, pripremaju ‘what-if’ simulacijske modele, izrađuju prediktivne modele podataka i pripremaju ključne pokazatelje poslovanja, kao i menadžerske izvještaje i dashboardove.

Podaci dostupni uvijek i svuda

Još je jedna važna prednost ove platforme činjenica da su relevantni podaci dostupni uvijek i svugdje pa tako i na mobilnim telefonima. “Mogućnost da svoje poslovanje nosimo takoreći u džepu daje nam visoku razinu fleksibilnosti i zajamčenu sigurnost.

SAP Analytics Cloud rješenja omogućuju brzu i jednostavnu implementaciju do produktivnog rješenja, osobito ako krećemo s predefiniranim poslovnim sadržajem”, kaže nam.

Sustav se automatski nadograđuje i ažurira

“Predefinirani poslovni sadržaj baziran je na različitim poslovnim scenarijima te pokriva najbolje poslovne prakse za različite industrije i grane poslovanja. Tako sadrži predefinirane modele podataka, izvještaje, analitičke i aplikacije za planiranje, kao i vizualizacije za upravu i menadžment koje su spremne za spajanje s vašim podacima pomoću postojećih Data konektora na različite izvore podataka”, tumači.

Novak dodaje da su prednosti cloud rješenja u skalabilnosti i kraćem vremenu potrebnom za implementaciju rješenja. Također, sustav se automatski nadograđuje i ažurira, što uključuje nove funkcionalnosti.

Antonio Novak
Saša Ćetković

Rješenje u cloudu ne treba hardver

Budući da je riječ o rješenju u oblaku, nije potrebno nabaviti i postaviti hardversku infrastrukturu, operativne platforme, podešavanja mrežnih i sigurnosnih postavki. Dovoljno je osigurati licence, pa prve inačice novog rješenja mogu biti razmjerno brzo raspoložive za korištenje.

U slučajevima kada korisnički zahtjevi nisu jasno definirani, SAC daje predefinirani poslovni sadržaj temeljen na rješenjima najbolje poslovne prakse, koje korisnici mogu dodatno modificirati prema svojim potrebama.

“Ovakav pristup omogućava kompanijama da integriraju kompleksne robusne sustave u znatno kraćem roku. Kao primjer mogu navesti projekt implementacije sustava za planiranje koji smo napravili u jednoj velikoj hrvatskoj kompaniji. Želja klijenta bila je da se napravi kvalitetan integriran planski sustav na razini cijele grupacije koji bi zamijenio pomalo zastarjele alate za planiranje i Excel tablice”, otkriva Novak.

Uslijedio je pozitivan šok

Taj zahtjev se, tumači Novak, temeljio na jednostavnim funkcionalnostima koje su bile implementirane u starom sustavu, no željeli su da se cijeli sustav unaprijedi s dodatnim sadržajem i opcijama koje SAC nudi, od kojih bi, nakon što se testiraju u praksi, odlučili koje žele zadržati.

“Izvedbi rješenja pristupili smo korištenjem predefiniranog planskog sadržaja na koji smo pomoću pripremljenih Data konektora dohvatili potrebne podatke iz svih potrebnih transakcijskih sustava te mogli započeti s prilagodbom. Već nakon par tjedana, korisnicima smo predstavili prvu verziju rješenja te ih ostavili u pozitivnom šoku. Krenuvši od vizualne komponente rješenja, korisnici su naglasili zadovoljstvo korištenja kroz jednostavno i intuitivno, a opet vizualno atraktivno i funkcionalno sučelje”, kaže nam Novak.

Mogućnosti su beskonačne

Na kraju, Novak ističe kako je rješenje u cloudu bilo dostupno kroz internetski preglednik, bez potrebe za dodatnim korisničkim instalacijama ili pristupom VPN mreži. Prednost je i mogućnost kolaboracije, unosa različitih verzija plana, jednostavnost korištenja planskih funkcija za generiranje planskih podataka, kreiranje Ad-hoc izvještaja, dubinska analiza podataka poniranjem, kreiranje upita.

“No, to je samo dio opcija koje su korisnici sa zadovoljstvom prihvatili u svakodnevnom poslovanju”, zaključuje Novak.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom KING ICT.