Visa i partneri podržavaju gospodarski oporavak Hrvatske pružajući besplatne POS terminale za plaćanje

Visa će u razdoblju od šest mjeseci zajedno s partnerima ponuditi besplatne POS terminale za plaćanje hrvatskim malim i srednjim poduzećima

FOTO: Visa

Nadovezujući se na svoju dugogodišnju predanost poticanju malih poduzeća kada je u pitanju prihvaćanje digitalnih odnosno kartičnih plaćanja, Visa je danas najavila inicijativu za podršku malim poduzećima i obrtnicima u Hrvatskoj u procesu oporavka nakon pandemije Covid-19. U tom smislu Visa se obvezuje podržati 8 milijuna malih i mikro poduzeća koja posluju u Europi.

Od početka pandemije, Visa je pokrenula niz programa u zajednici kako bi pomogla većem broju malih poduzeća u procesu uvođenja digitalnih, odnosno kartičnih plaćanja te stjecanju boljeg pristupa digitalnom gospodarstvu. U sklopu svoje predanosti ovom cilju, Visa je također objavila da je pomogla u digitaliziranju 24,8 milijuna malih i srednjih poduzeća diljem svijeta što je 50% višegodišnjeg cilja koji je postavila 2020. u smjeru digitalizacije 50 milijuna malih i srednjih poduzeća.

Zahvaljujući inicijativi “Digitalna Hrvatska” mali i mikro poduzetnici koji žele iskusiti prednosti digitalnog, odnosno kartičnog plaćanja dobit će besplatni POS terminal za plaćanje na razdoblje od šest mjeseci. U program se mogu uključiti hrvatski trgovci koji nisu primali plaćanje karticama u posljednjih 12 mjeseci. Tvrtke koje žele sudjelovati u inicijativi trebaju posjetiti internetsku stranicu Digitalna Hrvatska i obratiti se prihvatitelju kartica (banke i kartičarske kuće) po svom izboru. Popis prihvatitelja kartica (banke i kartičarske kuće) bit će dostupan od 2. svibnja. Mala i srednja poduzeća čine više od 90% globalnih poduzeća i u njima je zaposleno 50% do 60% zaposlenika u svijetu. Visa je rano u pandemiji prepoznala da su mala poduzeća neizmjerno važna, ali i izložena povećanom riziku te je mnoge resurse usmjerila prema njima.

Robert Blažinović, načelnik Sektora za industrijsku politiku Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja i panelisti

Plaćanja se više ne svode samo na dovršetak prodaje, ona su evoluirala i postala dio poslovanja te male tvrtke ne bi trebale biti iznimka. 2022. će obilježiti kraj minimalnih ulaganja u e-trgovinu i beskontaktno plaćanje i otvoriti mogućnosti većeg rasta. Posljednje dvije godine bile su vježbanje neizvjesnosti i promijenile su naš način rada, interakcije i trgovanja. Možda niti jedan sektor – osim bitnih radnika (esencijalni radnici) – nije bio pod većim pritiskom od malih poduzeća. Sad, kada se svijet bliži trećoj kalendarskoj godini pandemije, mala i srednja poduzeća diljem svijeta uistinu su se vratila poslu, čak i usred stalnih neizvjesnosti.

Tijekom ljeta 2019. gotovo 21 milijun turista posjetilo je slikovita obalna i kopnena odmarališta u Hrvatskoj, u usporedbi s nešto manje od 11 milijuna 2009. godine. Hrvatska želi razvijati cjelogodišnji turizam i promovirati manje poznate destinacije. Također želi podržati svoje domaće tržište, posebno nakon oštrog pada međunarodnih putovanja koje je rezultat globalne pandemije COVID-19. Ulaskom u drugi dio ljeta 2021., mnoga su se europska gospodarstva otvorila gostima i turizmu, a Visa surađuje s vladama i poslovnim grupacijama kako bi osigurala pristup lako dostupnim digitalnim i osobnim plaćanjima.

“Razumijemo vitalnu ulogu malih poduzeća u našem društvu i zato smo odlučni pružiti ovu prijeko potrebnu podršku što je prije moguće. Visa je predana pružanju podrške hrvatskim klijentima – bankama i kartičarskim kućama, kako bi trgovcima i potrošačima omogućila korištenje inovativnih, pouzdanih i sigurnih plaćanja. Zato će Visa zajedno s partnerima besplatno ponuditi POS terminale svim hrvatskim malim i srednjim poduzećima koji do sada nisu prihvaćali digitalna i kartična plaćanja”, rekla je Renata Vujasinović, direktorica Vise za Hrvatsku.

“Potrebno je nastaviti s digitalnim ulaganjima i ubrzanjem, a ne usporavati dok izlazimo iz pandemije. Budući da se mala poduzeća i dalje suočavaju s izazovima implementacije digitalnih tehnologija, moraju usmjeriti pozornost na održavanje povjerenja i sigurnosti”, rekla je Katarzyna Zubrzycka, direktorica u Visi, odgovorna za prihvat kartica, prodajna mjesta i prodaju za srednju i istočnu Europu. Kako bismo osigurali potrebnu podršku, zajedno s našim hrvatskim partnerima pružamo im mogućnost prihvaćanja digitalnih, odnosno kartičnih plaćanja zahvaljujući ponudi POS terminala – besplatno u razdoblju od šest mjeseci.”

s lijeva na desno panelisti: Petar Markač, direktor Globalnog transakcijskog bankarstava (OTP Banka), Rozana Grgorinić, direktorica Kartičnog poslovanja (Zagrebačka banka), Katarzyna Zubrzycka, direktorica u Visi, odgovorna za trgovce i prihvat kartica u srednjoj i istočnoj Europi, Anita Markota Štriga, članica Uprave (Erste Card Club), Mislav Blažić, predsjednik Uprave PBZ Card, Renata Vujasinović, direktorica Vise za Hrvatsku

“Digitalna Hrvatska” pruža podršku u tri strateška područja koja su kritična za gospodarski oporavak hrvatskih zajednica:

Osnaživanje malih tvrtki da iskoriste prednosti digitalnih plaćanja: COVID-19 je ubrzao potrebu da vlasnici malih poduzeća ponude potrošačima siguran i prikladan način plaćanja. Visa surađuje s nizom partnera kako bi povećala broj lokacija na kojima potrošači mogu plaćati karticama ili mobilnim telefonom i obvezuje se pomoći milijuna malih poduzeća da prihvate i rastu kroz digitalnu trgovinu

Omogućavanje malim i srednjim poduzećima da izgrade online prisutnost: jedan od dva potrošača više kupuje online nego prije pandemije. Za mala poduzeća s ograničenim vremenom, uvođenje online plaćanja može biti skup i izazovan proces. Zato Visa surađuje s partnerima kako bi malim poduzećima omogućila brzu izgradnju digitalne prisutnosti pružanjem potrebnih alata, resursa i savjeta.

Poticanje potrošača da podrže mala poduzeća: Istraživanja pokazuju da potrošači cijene svoje lokalne i neovisne tvrtke i da bi ih željeli podržati kad god je to moguće. Kako se tvrtke diljem Europe počinju ponovno otvarati, Visa će pokrenuti nekoliko inicijativa kako bi ohrabrila i potaknula potrošače da “kupuju lokalno”.

Visa će pokrenuti namjensku marketinšku kampanju za podršku projektu. Za više informacija o “Digitalnoj Hrvatskoj” posjetite: https://www.visa.com.hr/digitalnahrvatska.html