Više od 1000 stručnjaka televizijske industrije u Dubrovniku: 'Najveći potencijal za rast imaju mala europska mjesta'

Organizatori su najavili i novo izdanje NEM Zagreb 2023. koji će se održati u prosincu

FOTO: Mediavision

“Želimo li poboljšati televiziju u Europi, dobar start je postaviti vrijednosti kojima težimo. Pritom mislim na razvoj jakih strategija, kako u velikim, tako i u malim mjestima gdje su resursi manje dostupni. Na nedostatak ekonomske moći možda se gleda kao na hendikep, ali isto tako on može biti i prednost – to su mjesta gdje je promjenu lakše prigrliti upravo zbog njihove veličine”.

Važnu je poruku poslao Frank Spotnitz, CEO, Executive Producer, Big Light Productions, vezanu uz televizijsku industriju koja proteklih godina prolazi kroz transformaciju uzrokovanu ubrzanom digitalizacijom, razvitkom umjetne inteligencije i poplavom streaming servisa.

Time je ujedno otvorio spektakularno i najveće dosad izdanje TV marketa NEM Dubrovnik 2023 kao prvi od 11 keynote govornika koji su dali svoja viđenja o tome gdje se TV industrija trenutno nalazi i u kojem se smjeru kreće.

Događaj okupio više od 1000 ljudi

Ove godine je jubilarno deseto izdanje najpopularnijeg TV marketa CEE regije trajalo od 5. do 8. lipnja u hotelu Dubrovnik Palace, a domaćin i organizator agencija za marketing i televizijsku industriju Mediavision ugostila je više od 1000 stručnjaka iz različitih područja televizijske industrije.

NEM Dubrovnik 2023 je imao pomalo futuristički prizvuk kad govorimo o panelima i prezentacijama na temu utjecaja umjetne inteligencije na budućnost televizije, kako pratiti publiku koja se preselila online, ali i kako plivati u moru najveće konkurencije ikad.

“Divno je vidjeti kako se ovo događanje razvilo. To je jedino događanje na kojem možete vidjeti konkurenciju i izmijeniti ideje. Ovaj zatvoreni krug prepun je energije”, rekao je Pavel Stantchev, CEO, TV2 Media Group and Planet TV, na okruglom stolu koji se održao prvog dana u povodu 10. rođendana NEM Dubrovnika.

Tijekom panela razgovaralo se o razvoju ovog TV marketa koji već godinama okuplja renomirane vodeće ljude TV industrije. O raznim anegdotama, ali i međusobnom prijateljskom odnosu, govorili su Sanja Božić-Ljubičić, CEO of Pickbox, Mediatranslations and NEM, Sabrina Pluvinage, Video Sales Director Europe, Eutelsat, Branko Čakarmiš, General Director, Pro Plus, Pavel Stantchev, CEO, TV2 Media Group and Planet TV i Adrian Ježina, CEO, Telemach Croatia and Telemach Slovenia.

Frank Spotnitz Mediavision

Snimali i po 15 sati u komadu

Već prvi dan je posjetitelje dočekao bogat sadržaj, a posebice je pažnju privukla ekskluzivna projekcija kriminalističke serije Alert: Missing Persons Unit pod pokroviteljstvom Sony Pictures Televisiona. No, nije bilo riječ o običnoj projekciji jer su posebni gosti bili glavni glumci Dania Ramirez i Ryan Broussard.

S karizmatičnim akterskim dvojcem smo i mi imali priliku kratko porazgovarati, a uzbuđenje i nervozu prije izlaska pred publiku nisu ni oni mogli sakriti.

“Ova nam je serija prirasla srcu već nakon prvog snimanja jer je kompleksna i ima višestruki timeline koji nikako nije dosadan. Znali smo snimati i po 15 sati u komadu, no uz ovako dobru ekipu na setu, vrijeme je proletjelo. Energija na setu je sjajna. Jedva čekamo drugu sezonu”, rekli su nam Dania i Ryan.

Cilj je smanjiti ugljični otisak

Drugi dan je pak okosnica programa bio TV Tech Showcase. U sklopu toga su se publici pobliže kroz prezentacije predstavile tvrtke Comcast Technology Solutions, Broadpeak, Gcore i Sandbox Group, nakon čega je uslijedio vrlo zanimljiv panel s pronicljivim zaključcima.

Panelisti su istaknuli da su glavni izazovi današnjice kako smanjiti negativan utjecaj televizije na okoliš, riješiti problem prenapučenosti streaming servera, ali i kako u svemu tome korisniku dati kvalitetan sadržaj koji je platio.

“Istaknut će se onaj koji će ponuditi dodanu vrijednost, a došli smo do toga da se konkurencija razlikuje u nijansama. Budite inovativni, kreativni i ne bojte se izaći iz svoje zone komfora, promijeniti kadar ili pak uložiti u novu tehnologiju. Onaj koji ne drži korak, ispada iz igre”, poručili su panelisti.

Dania Ramirez i Ryan Broussard Mediavision

Stiže i novi Pink Panther

Panel dvoranu su isti dan napunile i Victoriya Boklag, CEO, United Group, te Sanja Božić-Ljubičić, CEO of Pickbox, Mediatranslations, Mediavision and NEM, koje su zaslužile gromoglasan pljesak publike nakon razgovora.

Pričale su o najaktualnijim temama – od budućnosti medija do velikih igrača koji ulaze na regijsko tržište, a Boklag je iskoristila priliku i najavila nove projekte, poput serije Pink Panther.

“To će biti prvi projekt koji će koproducirati nekoliko zemalja, a vjerojatno i međunarodni partneri. Također, bili smo prvi koji smo producirali talent show online, Digital Show. Pokušat ćemo dovesti ga na televiziju, bio je to veliki producentski uspjeh u Srbiji – stvorit ćemo poveznicu između digitalnog i televizijskog sadržaja”, rekla je.

Na prvom mjestu je publika

Osim njih, s velikim zanimanjem se pratilo i što imaju za reći Vanda Rapti, EVP & Chief Commercial Officer for North America and Viaplay Select, Viaplay Group, Jamie Cooke, GM CEE, Baltics, Middle East, Mediterranean, Turkey and EMEA Pay TV and Creative Agency, Warner Bros. Discovery, i Mark Young, EVP, Distribution & Networks, EMEA, Sony Pictures Television. Govorili su o raznim temama – od najave novih projekata do kretanja tržišta, no imali su jedan zajednički naglasak, a to je bila publika.

“Za stvaranje kvalitetnog TV sadržaja, potrebno je razumjeti publiku za koju to radite, odnosno koje lokalne probleme možete pretvoriti u sadržaj koji će i globalno biti relevantan”, sažeo je Cooke.

Što se pak tiče spajanja industrije videoigara s TV industrijom, Young je rekao da sadržaj treba biti briljantan i treba ga stvarati tako da može samostalno postojati za one koji nisu gameri.

Ostali govornici bili su Dimitris Michalakis, Executive Director, Cosmote TV and Member of the OTE Group Management Board, Louise Pedersen, CEO, All3Media International, i Maria Valenzuela, General Manager, Movistar Plus+ International Division.

Tulum u dubrovačkom klubu Lazareti Mediavision

Jaki TV brendovi će opstati

S velikim se zanimanjem očekivao razgovor o temi What Makes Content Buyers Tick and How Do They Find That Perfect Fit? tijekom panel-diskusije održane pod pokroviteljstvom Prva TV-a. O svojim su iskustvima iz prve ruke govorili dugogodišnji kupci TV sadržaja i predstavnici Czech Televisiona, Prva TV-a i B92, Telewizja Polska, Hrvatske Radiotelevizije i ducktv-a.

“Svjesni smo da industrija kakvu smo poznavali više ne postoji jer sada pričamo o audiovizualnoj industriji. Ako se televizijske kuće ne prilagode tom novom okruženju, teško da će moći opstati. Moje predviđanje je da će jaki TV brendovi ostati jaki na svojim lokalnim tržištima jer su stekli dugogodišnje povjerenje publike i pružaju kvalitetan sadržaj”, sumirao je Marek Solon-Lipiński, Director of International Relations, TVP.

Dodaje da smo u pandemiji i otkako je krenuo rat u Ukrajini naučili lekciju o važnosti visokokvalitetnih informativnih sadržaja.

O imidžu i identitetu zemalja centralne Europe

Treći dan je pak organizirano šest okruglih stolova, dvije prezentacije i tri razgovora s keynote govornicima. Najprimamljiviji okrugli stol bio je definitivno Central Europe: What Story Do We Want to Tell the World? koji je pod pokroviteljstvom TVP Worlda moderirao Sascha Fahrbach, Tech and Business Journalist/ TV Host, TVP World.

Panelisti su govorili o tome kako stoje zemlje CEE regije kada je riječ o imidžu i identitetu, posebice otkako je krenuo rat u Ukrajini koji je totalno promijenio funkcioniranje Europe.

“Nakon potpune invazije na Ukrajinu, kada je svijet vidio predanost naših ljudi da pomognu onima kojima je to potrebno, kao takozvani istočni Europljani shvatili smo da imamo mnogo toga za pokazati”, rekao je Filip Styczyński, Director, TVP World, dodajući da je postojala, nekad neopravdano, nekakva etiketa zemalja vezana uz geografski položaj.

O poslovanju, financijama i strategiji sadržaja se pričalo na okruglom stolu pod nazivom Everything You’ve Always Wanted to Know About FAST but Were Afraid to Ask, a o novom hrvatskom Zakonu o elektroničkim medijima tijekom programa Must-Offer in Croatia koji je okupio predstavnike HAKOM-a, A1 Hrvatska, Hrvatskog Telekoma, Nove TV, RTL-a Hrvatska i Ministarstva kulture i medija.

Sudionici panela Central Europe: What Story Do We Want to Tell the World? Mediavision

Opuštanje uz projekcije

Nakon ovih ‘težih’ tema, NEM Dubrovnik se nastavio u opuštenom tonu u dubrovačkom klubu Lazareti u kojem je tvrtka The Walt Disney Company predstavila rebrendiranje svojih kanala – FOX je postao STAR. Uz to je i BBC Studios premijerno predstavio novi televizijski sadržaj dostupan u zemljama CEE regije, među ostalim i dugoočekivanu premijeru serije BBC Earth: Spy in the Ocean. Lionsgate je predstavio presjek svojeg portfolia najnovijeg i nadolazećeg sadržaja.

Telekom Srbija je najavio pridruživanje projektu Cicatriz (Ožiljak), iščekivanoj dramskoj seriji koju producira španjolska produkcijska kuća Plano a Plano u suradnji s meksičkom produkcijskom kućom Dopamine, a za koju se očekuje da će biti pravi hit.

Spektakularan TV market završio je događajem Goodbye NEM Dubrovnik, hello NEM Zagreb u organizaciji NEM Zagreba i najavama za NEM Zagreb 2023.

“Vidimo se u prosincu na događaju koji se širi u filmski segment televizijske industrije”, najavio je Ivan Ljubičić, Managing Director of Pickbox, Mediatranslations, Mediavision and NEM.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom Mediavision.