Zagreb postaje meka kulinarstva. Najpoznatiji svjetski chefovi stižu u Hrvatsku. Imamo detalje

Po prvi je put riječ o dvodnevnom događanju koje uključuje i jedinstveno natjecanje na kojemu će snage odmjeriti mladi barmeni iz regije

FOTO: Raise the Bar

Iskrcavanje tisuće turista iz trajektnih, zračnih, željezničkih i inih luka nekada je bio isključivo imperativ uspjeha. U maniri “bit će posla”, trljali smo ruke i zadovoljno brojili svaku kunu i euro, nije bilo važno koja je valuta u pitanju. Danas, pak, s oprezom gledamo na sve veći broj turista na obali.

Razlog je jasan – podigla se svijest o važnosti zaštite autohtonosti destinacije, a održivost je postala predznak gotovo svake javne politike diljem Europske unije. Prepoznaju to i iznajmljivači i turisti. Konkretnije, čak 71 posto putnika diljem svijeta želi putovati održivije.

Rezultat je to Bookingova istraživanja, prema kojemu čak 81 posto putnika otvoreno ističe održivost kao važan segment prilikom odabira destinacije za putovanje. Shodno tomu, sve više dionika u turizmu poduzima određene korake ka održivosti, a sve kako bi svoje usluge učinili popularnijim turistima, a pritom zaštitili okoliš.

Takav je potez, pokazuju studije, nužan, posebno kada gospodarstvo neke zemlje održavaju na životu prirodne ljepote, kulturno nasljeđe i kvalitetna gastronomska ponuda, s kojim smo se i pozicionirali na svjetskoj karti vrhunskih destinacija.

Kako biti konkurentniji?

Na području cijele Europske unije udio prihoda od turizma u hrvatskom BDP-u uvjerljivo je najveći, potvrđuju to podatci Eurostata. Upravo zbog toga sve više ugostitelja uvodi različite prakse, poput zero waste pristupa u kulinarstvu pa sve do korištenja svježih namirnica koje su pribavljene od lokalnih organskih uzgajivača.

Načina je mnogo, važno je slijediti primjere onih koji su principe održivosti vješto ukomponirali u svoju gastronomsku i ugostiteljsku ponudu. Baš poput onog Paula Ivića, glavnog chefa i izvršnog direktora restorana TIAN, prvog fine dining vegetarijanskog restorana u Austriji te jednog od ukupno četiri vegetarijanska restorana na svijetu koji ima Michelinovu zvjezdicu.

Osim Ivića, ističu se i chefovi Valerio Serino te Lucia De Luca iz restorana Tèrra u Kopenhagenu. Riječ je o profesionalcima koji u svom radu snažno promiču održivost, zero food waste koncept i biodinamički izbor, za što su i nagrađeni Michelinovom zelenom zvjezdicom.

Stižu chefovi iz restorana Tèrra u Kopenhagenu Raise the Bar

Stižu profesionalci od kojih možemo učiti

Upravo su oni predstavnici svjetske restoranske scene, koji uskoro stižu u Zagreb. Naime, u sklopu konferencije Raise the Bar, koju već osmu godinu zaredom organizira Coca-Cola HBC Adria, okupit će se profesionalci iz ugostiteljskog i turističkog sektora.

Po prvi je put riječ o dvodnevnom događanju koje uključuje i jedinstveno natjecanje na kojemu će snage odmjeriti mladi barmeni iz Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine. Zagrebačka Lauba tako će 19. i 20. ožujka postati meka vrhunskog ugostiteljstva.

Na ovaj način na jednom će se mjestu okupiti predavači koji spadaju među najbolje svjetske kuhare, ali i barmene te vlasnike ili voditelje nekih od najboljih barova i restorana u Beču, Kopenhagenu i Londonu.

Paul Ivić je glavni chef i izvršni direktor restorana TIAN Raise the Bar

Sprema se i vrhunsko natjecanje barmena

Naime, uz spomenute vrhunske chefove, u Zagreb na konferenciju stiže i Alex Kratena, suosnivač Muyu liqueursa i bara Tayēr + Elementary iz Londona. Alex je nagrađivani češki barmen koji je sa svojim timom četiri godine zaredom zaslužio prestižno priznanje World’s Best Bar. U Zagreb stiže kao predavač i član žirija jedinstvenog natjecanja barmena iz regije.

Uz njega, stručni žiri natjecanja činit će istaknuti predstavnici domaće barske scene: Dominik Bečvardi, glavni predavač Akademije Raise the Bar i suvlasnik zagrebačkoga bara Peaches & Cream, Mišel Posavac, član globalnoga tima tvrtke Monin na poziciji Advocacy brend menadžer i Anteo Ivanišević, suvlasnik i osnivač Bar Sisteme, splitskoga craft koktel-bara.

Organizatori ističu da je sudjelovanje na prvom danu konferencije besplatno, dok je za drugi dan, kad se održavaju predavanja stručnjaka te superfinale barmenskog natjecanja, potrebno kupiti ulaznicu. Sva sredstva od prodaje namijenjena su stipendiranju perspektivnih mladih kuhara i slastičara u sklopu Stipendije Raise the Bar.

Pri tome, u atraktivno superfinale natjecanja ulazi samo dvoje natjecatelja. Pobjednik, uz titulu najboljega barmena u regiji, osvaja 10.000 eura te putovanje u Rim na Roma Bar Show 2024. Osim toga, na konferenciji će polaznicima osme generacije Akademije biti dodijeljen certifikat koji izdaje Coca-Cola HBC Adria.

Cilj je omogućiti razmjenu znanja, kao i umrežiti profesionalce i mlade natjecatelje Raise the Bar

Ovo je jedinstvena prilika

“Natjecanje u nekoliko različitih izazova testira znanja i vještine, poput timskoga rada, snalaženja u kratkom vremenskom roku, blind tastinga te prezentacijskih vještina”, ističe Kruno Rozić, voditelj Akademije Raise the Bar.

Riječ je o Akademiji koju je do sada završilo 68 konobara, barista i barmena, od kojih većina danas radi u najboljim restoranima i barovima u Hrvatskoj. Uz to, Raise the Bar Competition jedinstvena je prilika natjecateljima da se povežu s vodećim domaćim i svjetskim stručnjacima te steknu uvid u prakse uglednih svjetskih i domaćih barova, dodaje Rozić.

Cilj konferencije je omogućiti razmjenu znanja te umrežavanje profesionalaca, mladih natjecatelja te utjecajnih stručnjaka svjetske restoranske i barske scene. Osim toga, osmo izdanje konferencije definirat će i istražiti najnovije trendove u ugostiteljstvu, kako održivost može pridonijeti razvoju poslovanja ugostitelja te kako dospjeti na najuglednije liste u industriji, kao što su MICHELIN i The World’s 50 Best Bars.


Sadržaj je nastao u suradnji s Coca Cola HBC Adria.