Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Telegram partner

U suradnji s

U suradnji s agencijom Mediavision

Zaključak s najvećeg medijskog eventa u regiji: Zemlje sa snažnim javnim servisom imaju i snažnu demokraciju

Društvene mreže su zamutile granicu između provjerene i neprovjerene informacije pa se u vrijeme krize ljudi posebno okreću televiziji, zaključeno je u Dubrovniku

FOTO: Foto Adria

“Predobro”, “Šteta što ne traje još nekoliko dana”, “Sjajan program, more, odlična hrana i još bolji ljudi” i “Jedva čekamo sljedeću godinu” samo su neki od malog milijuna pozitivnih komentara koji su se mogli čuti na samom završetku eventa koji je oduševio više od 800 sudionika.

Ovogodišnje, deveto izdanje NEM Dubrovnik 2022. je, sudeći prema reakcijama ljudi, bilo pun pogodak, a okupio je više od 50 predavača koji su održali zanimljive panele i prezentacije.

Prvi na svijetu gledali Bonudless

Market je trajao od 6. do 9. lipnja u hotelu Dubrovnik Palace, a organizirala ga je hrvatska marketinška agencija Mediavision. Prvi je dan bio rezerviran za premijeru visokobudžetne španjolske serije Boundless koja je snimana u Dominikanskoj Republici, Baskiji, Madridu i Sevilji.

Sudionici NEM-a Dubrovnik imali su je prvi na svijetu priliku pogledati, a danas je serija dostupna na Amazon Primeu.

NEM Dubrovnik 2022. Foto Adria

Druženje s glumcima

Za seriju koja prikazuje putovanje slavnog portugalskog moreplovca Ferdinanda Magellana zaslužan je ZDF Studios, produkcijsko – distribucijskog odjela njemačke javne televizije ZDF.

U glavnim ulogama igraju Álvaro Morte iz popularnog Money Heista te Rodrigo Santoro iz Westworlda. A tu su i fantastični glumci Niccolò Senni i Gonçalo Diniz s kojima su se sudionici NEM-a Dubrovnik i imali prilike družiti.

Tulum na krovu hotela

“Magellana u seriji prvi puta ikada vidimo kao čovjeka s emocijama, borbama i sumnjama te u situacijama po kojima će ga ljudi pamtiti”, kazala je Susanne Frank, Director Drama u ZDF Studios nakon premijere.

Led je prve večeri probijen scereeningom i partijem na krovu hotela, što je bila sjajna uvertira u drugi dan ispunjen panelima i prezentacijama najboljih svjetskih medijskih stručnjaka.

Ministrica Nina Obuljen Koržinek Foto Adria

O novom zakonu u Hrvatskoj

NEM Dubrovnik 2022. se ove godine pokazao i kao sjajna platforma za raspravu o novom Zakonu o elektroničkim medijima, što je posebno zainteresiralo domaću publiku.

Program nazvan New Law in Croatia, održan je pod pokroviteljstvom Hrvatskog audiovizualnog centra, Agencije za elektroničke medije te Ministarstva kulture i medija.

Obveza operatera

Kroz panele, prezentacije i primjere iz prakse, publici su detaljno predstavljeni najutjecajniji aspekti novih zakonskih regulativa.

Resorna ministrica Nina Obuljen Koržinek pojasnila je kako će funkcionirati “novouvedena obveza operatera da izdvajaju 10 posto godišnjeg bruto prihoda za djela hrvatske nezavisne produkcije”.

Nove regulative

Uz to je istaknula i da je “davateljima medijskih usluga na zahtjev, koji ciljaju na Hrvatsku, uvedena obveza doprinosa od dva posto godišnjeg bruto prihoda za provedbu nacionalnog programa za audiovizualno stvaralaštvo i izravnog ulaganja od dva posto za produkciju ili kupnju audiovizualnih djela hrvatske nezavisne produkcije.”

Panelisti su pak objasnili kako će nove regulative utjecati na operatere, streaming kompanije, hrvatske nacionalne televizije te audiovizualne institucije i djelatnike.

“Dugoročno nema drugog načina opstanka na medijskom tržištu, osim borbe za relevantan i kvalitetan kreativni sadržaj”, kazala je Nina Obuljen Koržinek.

Panel View from the Top In TV industry Foto Adria

Kako globalno pomaknuti ljestvicu i ostati uspješan lokalno?

Ono što je pak zaintrigiralo strane medijske stručnjake je panel View from the Top in TV Industry koji je moderirala Kasia Madera, BBC World News Presenter.

“U ovoj se industriji neprestano morate prilagođavati, ali suština ostaje ista, a to je stvaranje sadržaja. Televizija nije mrtva, štoviše, življa je no ikad, publika i dalje želi gledati kvalitetan sadržaj, ali sve više se fokusira na digitalan način konzumacije”, objasnio je Tonko Weissmann, Executive Vice President u RTL Croatia.

Nešto i za ljubitelje tehnologije

Weissmann je bio jedan od glavnih govornika, uz Hansa Troelstra koji je CEO u M7 Group te Christopha Limmera koji je Executive Vice President, Video Services and Regional Vice President Eastern and Central Europe u Eutelsatu.

Kako bi bili ukorak s promjenama u tehnologiji, mnogi su se odlučili drugog dana eventa posjetiti i TV Tech Showcase.

Ovaj je set prezentacija bio od posebnog značaja budući da su u pandemiji medijske tvrtke bile suočene s ubrzanom digitalizacijom jer se poslovanje u mnogim segmentima prebacilo na internet.

Panel Are FTA’s Still the Best Way to Reach a Mass Audience Foto Adria

Poslovni savjeti i monetizacija sadržaja

Glavni prezenteri su bili Vionlabs, renomirana AI kompanija, Brightcove, softverska tvrtka koja iznova pokazuje značaj i snagu videa, te Whip Media, vodeća poslovna softverska platforma, prezentirale su svoju viziju kako monetizirati sadržaj u kreativnoj džungli koja vlada tržištem.

O biznis strategijama govorilo se i na panelu When I Grow Up, I Want to Be a Studio: Leveraging the Global Content Opportunity. A pažnju je privukao i intrigantan razgovor TV, Women and Beer .

Robotske kamere

Jean Mazel, Professional Imaging Expert u Canonu za CEE regiju, osvrnuo se pak u svojoj prezentaciji Professional Imaging Solutions Designer na promjene i inovativna dizajnerska rješenja u audiovizualnim tehnologijama.

Jedno od njih je i Canonova nova generacija Pan Tilt Zoom (PTZ) robotskih kamera na daljinski koje su lansirali prije godinu dana.

Ukrajinska ekskluziva

Druga je večer završila poslasticom za sve ljubitelje europske produkcije, odnosno internacionalnom premijerom nove ukrajinske povijesne serije Cardamom Coffee. Glavna glumica Olena Lavrenyuk iskoristila je tada priliku kako bi ukazala na ratne strahote u njezinoj domovini.

“Serija danas ima puno veći značaj jer je snimljena na lokacijama koje su razorile bombe i ne mogu se više vidjeti”, rekla je Olena Lavrenyuk.

Veronika Kovacova, Olena Lavrenyuk i Asia Bataieva Mediavision

Bit će i druge sezone

Iza serije stoji europska nezavisna filmska i televizijska grupa Beta Film, čija je predstavnica Veronika Kovacova uoči screeninga istaknula kako su u tijeku već pregovori za drugu sezonu.

Kao i Boundless, prva epizoda serije dobila je glasan aplauz publike, a može se pogledati na Amazon Primeu.

Podržimo ukrajinsku kreativnu industriju

Osim tijekom druge večeri NEM Dubrovnik 2022., o ukrajinskom se audiovizualnom tržištu govorilo i trećeg dana eventa, odnosno na prezentaciji Stand With Ukrainian Content Industry.

Naglasak je bio na važnosti podržavanja kreativne industrije i njezinih djelatnika u Ukrajini, a publika je imala i prilike doznati nešto više o nedavno osnovanom Ukraine Content Clubu, zajedničkom inicijativom ukrajinskih i svjetskih medija te globalnih medijskih tvrtki.

Panel When I Grow Up I Want to Be a Studio – Leveraging the Global Content Opportunity Foto Adria

Treba ulagati u novinarstvo

Na panelu FTA’S Key Role In a Crisis govorilo se izazovima s kojima se novinarstvo susreće danas, hiperprodukciji sadržaja, padu povjerenja u medije, ali i širenju lažnih vijesti te dezinformacija.

Natalija Gorščak, Vice-chair u EBU TV Committee, istaknula je kako je najveća greška koju države rade ta što ne ulažu dovoljno u novinarstvo koje bi trebalo biti nepristrano i služiti javnosti.

Javni servis je ključni igrač

“Istraživanja pokazuju kako zemlje sa snažnim javnim medijskim servisom imaju i bolje razvijenu demokraciju. Zato je javni servis je ključan igrač na tržištu”, rekla je Gorščak.

S njom se složio i Grégoire Polad, Director General, Association of Commercial Television and Video on Demand Services u Europi, dodajući kako s regulacijom medija dolazi i povjerenje.

Panel FTA’s Key Role In a Crisis Foto Adria

U vrijeme krize, narod se okreće medijima

“Ljudi su se u pandemiji posebice okrenuli više prema televiziji, nego li društvenim mrežama. Najveći je izazov suočavanje s društvenim mrežama koje su zamutile granicu između provjerene i neprovjerene informacije. Kako bi se održalo povjerenje, mediji moraju ravnopravno prikazivati događaje”, kazao je Polad.

Robert Šveb, General Director on Croatian Radiotelevision, nadovezao se kako se u vrijeme kriza ljudi okreću medijima, što znači da nikad nije bila važnija uloga objektivnog izvještavanja.

Trendovi u CEE regiji

Također, brojne su druge teme obilježile treću večer eventa NEM Dubrovnik 2022., s naglaskom na promjene u srednjoistočnoj Europi. Na tragu toga, govorilo se o tome na koji način trendovi mijenjaju poziciju Pay TV-a na globalnoj razini u usporedbi s CEE regijom.

Glavni je to bio lajt motiv panela Pay TV: Global Trends vs. CEE Trends, pod pokroviteljstvom AMC Networks Internationala. Levente Málnay (EVP/MD, AMC Networks International Central and Northern Europe) je tada najavio pokretanje streaming servisa AMC+ u srednjoj i istočnoj Europi iduće godine.

Objasnio je kako će streaming usluga biti drugačija od drugih te surađivati ​​s različitim distributerima kao što su kabelski i satelitski operateri.

Tim operatera Telekom Srbija Foto Adria

Kvalitetan sadržaj ispred masovne proizvodnje

O kompleksnosti IPTV platformi koje se iznova moraju prilagođavati i pronalaženju profitabilnih biznis-modela govorio je Jörg Meyer, Chief Commercial Officer u Zattoou, u prezentaciji Five hypotheses on IPTV platform concepts for network operators by Zattoo.

A Haymi Behar, CMO & CDO u SPI International, je na prezentaciji Rethinking the TV Experience: What’s Next? otkrio kako da medijske kompanije napreduju u branši koja se neprestano mijenja.

“Ključ je u proizvodnji kvalitetnog sadržaja koji se odmiče od hiperprodukcije. Druga stvar je taj sadržaj učiniti dostupnijim publici. Potrebno je razmišljati o inovacijama i izvan okvira kako bi zadovoljili tržište”, rekao je Behar.

Koji su noviteti na tržištu?

Medijski stručnjaci iz cijelog svijeta imali su prilike naučiti nove poslovne poteze koje će doprinijeti kvaliteti i distribuciji sadržaja, ali i kako se mediji mogu lakše nositi s krizom koja je nastala kao posljedica pandemije i rata u Ukrajini.

Na panelu Are FTA’s Still the Best Way to Reach a Mass Audience? debatiralo se pak o prijetnjama Free-to-Air modelu na ovom području i nastojali predvidjeti novi trendovi.

Završno druženje u Lazareti klubu Foto Adria

Sadržaj dostupan milijunima

Zadnju je večer zatvorio party pod pokroviteljstvom Telekoma Srbije u fantastičnom klubu Lazareti koji se nalazi u samom srcu, odnosno staroj jezgri Dubrovnika. A prije toga su prikazane i dvije nove serije iz produkcijskog pera operatera sa sjedištem u Beogradu.

Riječ je o sjajnim djelima Zlatni dečko i Šetnja s lavom. “Drago nam je što gledatelji iz regije cijene priče koje oživljavamo. Zahvaljujući viziji i trudu našeg CEO-a Vladimira Lučića, naš sadržaj je dostupan milijunima gledatelja diljem svijeta”, izjavila je Jasmina Lakobrija, Head of Production u Telekomu Srbija.

U jutro zadnjeg dana, gosti su se okupili na zadnjem ovogodišnjem druženju koje je pripremio NBC Universal. Razmijenili su kontakte, napravili planove za buduće sastanke i suradnje te počeli odbrojavati do novog izdanja NEM-a sljedeće godine.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom Mediavision.