FOTO: Saša Ćetković
JADRANKA BENIC-foto cetkovic

Znanstveno je dokazano da bolje spavamo u hotelima. Istražili smo zašto i kako istu kvalitetu postići doma

U Prelogu nastaju madraci svjetski poznatih hotela, a detalje nam je otkrila Jadranka Benić iz Hespa

Znanstveno je dokazano da bolje spavamo u hotelima. Istražili smo zašto i kako istu kvalitetu postići doma

U Prelogu nastaju madraci svjetski poznatih hotela, a detalje nam je otkrila Jadranka Benić iz Hespa

JADRANKA BENIC-foto cetkovic
FOTO: Saša Ćetković

Neovisno o tome je li pogled sobe na more, ocean ili planinski masiv, brojna su istraživanja dokazala da u hotelu jednostavno spavamo bolje i kvalitetnije. Konkretnije, istraživanja su pokazala da čak 73 posto ispitanika spava mirnije u hotelskoj sobi nego u vlastitom krevetu.

Kao razlog tome, 35 posto ispitanika istaknulo je da ih manje ometa buka, dok je 35 posto kazalo da su ondje spavali bolje prije svega zato jer su ih iscrpili brojni hotelski sadržaji, poput bazena, teretana ili wellnessa.

Nadalje, od ukupnog broja ispitanika, njih 35 posto istaknulo je da bolje spavaju u hotelskim sobama jer na taj način mogu pobjeći od briga i obaveza kod kuće, a više od polovice njih ističe udobnost kreveta i hotelskog madraca.

Zašto spavamo bolje u hotelu?

Psihološke čimbenike kvalitetnijeg sna u hotelu predstavlja očekivanje udobnosti i opuštanja koje pruža hotelski boravak jednako kao i asocijacija na bijeg od svakodnevice što samo po sebi može imati pozitivan učinak, dok boravak u novom okruženju može potaknuti osjećaj uzbuđenja i znatiželje, što posljedično pridonosi boljem i kvalitetnijem snu.

Ovako nam rezultate spomenutih i inih istraživanja pojašnjava psihologinja Nensi Friszl Zečević iz Centra Psihologije, ističući da je san, uz hranu, zrak, piće i sigurnost, jedna od osnovnih ljudskih potreba.

“U tom smislu, većini bi trebala biti jasna važnost sna, međutim statistike tome ne govore u prilog jer je sve više poremećaja spavanja te je i u ljekarnama sve više raznih suplemenata koji su stvoreni u svrhu regulacije sna”, kazuje stručnjakinja.

Dizajnirani da pruže udobnost

Kako bismo spavali bolje, dodaje, okruženje mora biti optimalno za spavanje, a prostor prozračen, taman i tih, a mogu pomoći i brojne tehnike opuštanja. Upravo zbog toga, ne čudi da se većina s odmora vrati napunjenih baterija, bez tamnih koluta oko očiju.

“Moja pretpostavka je i da su hotelski madraci obično dizajnirani s ciljem pružanja udobnosti, izrađeni su od kvalitetnih materijala i punjenja, što naravno ovisi i o preferencijama hotela i kategorizaciji”, dodaje.

To je, pak, potvrđuje nam stručnjakinja za hotelski asortiman i voditeljica ključnih kupaca u području Hespo hotelskog asortimana, Jadranka Benić, točna pretpostavka.

“Tempo života je brz, pa kada dođemo umorni u hotel, nakon putovanja i sastanaka, ili smo jednostavno napokon na godišnjem odmoru, želimo se što bolje odmoriti od svakodnevnog stresa, a za to nam je najvažniji udoban krevet”, kaže.

Jadranka Benić u ovom je poslu više od 25 godina Saša Ćetković

Opremaju nekoliko stotina hotela

Upravo je Hespo jedan od glavnih proizvođača kreveta i madraca na ovom području. Konkretnije, opremaju nekoliko stotina hotela diljem Europe. “U Hrvatskoj od 15 najvećih hotelskih lanaca radimo kontinuirano s njih 12, a dodamo li tome još puno manjih hotela, postotak tržišta koje pokrivamo je impresivan”, dodaje.

Od toga, više od 75 posto hotela s četiri ili pet zvjezdica u Hrvatskoj opremljeno je upravo Hespo madracima, a velik dio i krevetima. “To su činjenice, jer naši hotelijeri s hotelima visoke kategorije žele imati što bolji proizvod, a mi smo se pokazali kao poslovan i lojalan partner za njihove potrebe i zahtjeve”, kaže.

Ne čudi da su partnera pronašli u tvrtki Hespo, budući da ona bilježi izrazito visoke ocjene za madrace i krevete. Paralelno, redovito implementiraju nove tehnike, a njihovu su tehnolozi i dizajneri redovito prisutni na specijaliziranim sajmovima diljem svijeta.

“Svake dvije godine na tržište izbacimo neki novi model, ali moramo biti oprezni, jer hoteli još godinama nadopunjuju svoj asortiman već poznatim modelima. Na tržište dolaze i novi igrači u hotelijerskom businessu koji žele nešto novo, svoje, drugačije i originalnije u ponudi”, pojašnjava.

Proizvodnja je u Prelogu

Da je krevet najvažnija stvar u hotelu, istražili su i globalni hotelski lanci poput Marriotta, Accora, Hiltona. Svi oni, kaže Benić, prodaju udobnost spavanja, stoga, kako bi bili sigurni da će gostu omogućiti najbolji san, imaju nominirane dobavljače s vlastitim specifikacijama kreveta i madraca do kojih su došli dugogodišnjim ispitivanjem želja i iskustava svojih gostiju.

“Možemo se pohvaliti da smo i sami nominirani dobavljači tih prestižnih svjetskih lanaca, predvodnika vrlo zahtjevnog i osjetljivog hotelskog businessa, kazuje Benić i ponosno ističe da se svi madraci proizvode na domaćem terenu, u tvornici u Prelogu.

Neki od njih postali su sami po sebi brend, a ondje se godišnje proizvede između 180 i 200 tisuća madraca. “Mislim da je to stvar podneblja, mentaliteta. Međimurci su jako vrijedni ljudi, imaju razvijene radne navike, vrijedni su i spremni pomoći jedni drugima”, dodaje.

‘Najvažniji je dojam pojedinca’

Pri tome, u svom standardnom hotelskom programu izdvojili su samo sedam modela koji imaju karakteristike prilagođene što većem broju spavača, posve različite tjelesne mase, ali i navika spavanja koje treba zadovoljiti.

Zbog trajnosti i zadržavanja svojih performansi, Hespo hotelski madraci izrađuju se od pojačanih materijala, pojašnjava nam. Osim toga, proizvodi su testirani u Laboratoriju za spavanje.

“U suradnji s AEH Institutom u Švicarskoj nekoliko naših madraca, među njima i hotelski, strogo su analizirani i testirani na četiri parametra, a to su ergonomija, klima, higijena i izdržljivost”, kaže. Pri tome, naglašava da su madraci dobili visoke ocjene, većinom 9 i 10. Ipak, najvažniji je dojam i osjećaj svakog pojedinca, naglašava Benić.

“Kada me prijatelji, poznanici ili samo gosti nazovu i pitaju na kojem su to madracu tako dobro spavali u hotelu u kojem su boravili, pokušavam skromno reći da je razlog njihova dobrog osjećaja i ugode lijep pogled na Cres, Rovinj, Dubrovnik, Paklene otoke ili krovove Zagreba”, kaže.

Više od 75 posto hotela s četiri ili pet zvjezdica u Hrvatskoj opremljeno je Hespo madracima Saša Ćetković

Što bolje spavamo, sretniji smo

No, ako insistiraju na tome da su spavali bolje nego u vlastitu krevetu, ponosno ističe da je to ipak do madraca i njegove kvalitete. “U ovakvim povratnim informacijama se radi o dojmu pojedinaca, no možda bi o tome na temelju istraživanja i studija više činjenica mogli reći oni koji se sa stručne strane bave ovom problematikom”, dodaje.

Kako nam pojašnjava psihologinja Friszl Zečević, jedan od glavnih uzroka nekvalitetnog, nemirnog i isprekidanog sna su stresni parametri u kojima se aktivira i povećava budnost i uzbuđenje u trenucima kada su potrebni opuštanje i mir.

“Pod stresom, naš um može biti preplavljen brzim i neželjenim mislima, brigama, tjeskobom i strahom, što otežava isključivanje uma i tjelesno opuštanje koje je potrebno za san”, kazuje stručnjakinja.

U hotelu nema stresa ili…?

Kronični stres će u mnogim situacijama biti jedan od glavnih uzroka razvoja poremećaja spavanja pa čak i regulaciju hormona, posebno melatonina koji je ključan za regulaciju spavanja i budnosti”, kazuje. Potonji se proizvodi u mozgu i regulira biološke ritmove, a povećava se navečer kada se spušta razina svjetla.

“Nedostatak sna ili fragmentirani san mogu rezultirati smanjenjem razine serotonina, što dovodi do osjećaja tjeskobe, depresije, nemira ili nervoze. Ujedno melatonin može pomoći u regulaciji razine serotonina, što može pridonijeti boljem raspoloženju i općem osjećaju blagostanja”, dodaje.

Upravo zbog toga jedan od ključnih parametara za kvalitetu sna je i podloga na kojoj spavamo. “Sve više ljudi i privatno brine o kvaliteti spavanja te sami pažljivo biraju madrace koje žele imati u svome domu”, kazuje Benić.

Stoga ne čudi da gosti često ispituju na recepciji koji je to madrac na kojemu su tako udobno spavali. “Kolege iz maloprodaje u mnogim su slučajevima slali madrace u razne dijelove Europe, od Austrije, Njemačke, do Monaka i Švicarske”, dodaje.

Stekli nove partnere

Upravo na taj način Hespo je nedavno stekao i nove poslovne partnere iz Bugarske. “Naime, gospodin koji je spavao na našim krevetima i madracima u Hrvatskoj, javio se za suradnju. Također, naši partneri iz Crne gore vidjeli su naše izvrsne recenzije te su uspostavili kontakt i upravo smo s njima započeli suradnju”, ponosno ističe Benić.

Naime, dolaskom u luksuzne hotele gosti jednostavno ne žele spavati na neudobnim madracima. Shodno tomu, ni hotelijeri ne žele riskirati s potencijalno lošom recenzijom na društvenim mrežama. Upravo zbog toga odlaze u Hespo.

“Postoje modeli madraca koje smo prodavali hotelima s četiri zvjezdice, a sada ih ne nudimo niti onima s tri, ne zato što je taj madrac loš, već zato što su se tijekom godina mijenjali materijali, usavršavale inovacije i specifikacije. Mi našom prisutnošću, savjetima, edukacijama i prezentacijama na sajmovima utječemo na promjene koje se događaju na tržištu”, pojašnjava.

Zbog takvog pristupa, konstantnog uvođenja inovacija s naglaskom na kvalitetu, kada je riječ o hotelima, Hespo radi sve po mjeri klijenta, neovisno o tome je li riječ o butik-hotelu ili velikom hotelskom lancu.

Opremaju nekoliko stotina hotela diljem Europe Saša Ćetković

Zašto su drukčiji od drugih?

“Kada se radi o većim količinama, radimo custom made krevete i uzglavlja na temelju želje projektanta i vlasnika. Izazovi su svakodnevni, konkurencija je velika i svi žele određeni posao, a mi trebamo dokazati investitoru zašto da odabere baš nas”, kaže Benić.

No, zašto su baš oni drugačiji od drugih, pitamo. “Zato jer stalno radimo na inovacijama, uz to odličan smo i stručan tim već niz godina, tako da lanac od razvoja, planiranja, pa sve do isporuke na objekt besprijekorno funkcionira. A ono što je najvažnije u ovom poslu, nikada nismo kasnili s isporukom, pa tako ni u doba korone”, spremno odgovara.

Stoga, ako Hespo madrac još uvijek niste isprobali u nekom od hotela, Benić savjetuje da odete u jedno od njihovih prodajnih mjesta diljem Hrvatske ili kod veleprodajnih partnera gdje su izloženi brojni modeli.

“Slobodno ih isprobajte, nemojte se ustručavati leći na njih i provesti određeno vrijeme da biste na temelju vlastita iskustva odabrali onaj koji vam najbolje odgovara. One hotelske mi biramo za vas, ovdje morate uložiti samo malo vlastita vremena i truda, jer madraci se ne kupuju na neviđeno”, govori.


Sadržaj je nastao u suradnji s Hespom.

Zahvaljujemo Hotelu Zonar Zagreb na ustupljenom prostoru za snimanje.