Apsolutno genijalno. HZJZ dao bivšoj HDZ-ovoj ministrici 188.000 kn za promociju cjepiva

Vrijednost projekta bila je taman tolika da se nije moralo ići na javni natječaj

Krunoslav Capak, ravnatelj HZJZ-a i jedan od najistaknutijih članova Nacionalnog stožera civilne zaštite, koji je usto i član HDZ-a, dodijelio je posao reklamiranja cijepljenja na društvenim mrežama HZJZ-a tvrtki još jedne istaknute HDZ-ovke. Posao je dobila Bianca Matković, bivša ministrica u mandatu Ive Sanadera, otkriva Durđica Klancir s portala Net.hr.

Takozvani pozivni natječaj za promociju projekta “Misli na druge, cijepi se” na društvenim mrežama HZJZ-a raspisan je prije desetak dana. Projekt će trajati šest mjeseci, a u oči posebno upada to da je njegova vrijednost bila 195 tisuća kuna. S obzirom na to da je riječ o pozivnom natječaju vrijednosti manje od 200 tisuća kuna, prema Zakonu o javnoj nabavi ne mora se ići na javni natječaj preko službenih stranica javne nabave. U slučaju takve procedure, ponude bi se dostavljale online i javno otvarale, pa bi kontrola čitavog procesa bila nešto veća, objašnjava Klancir.

Reklamna kampanja u trenutku kada traje navala na cijepljenje?

Novinarka Net.hr-a u dodjeli ovog posla pronalazi još sumnjivih mjesta. Piše da je sve skupa odrađeno vrlo brzo, te ističe kako je Capak 12. veljače potpisao je dokument u kojem je odabrana ponuda tvrtke Media front d.o.o., upravo zato što je imala najbolji “kreativni koncept kampanje”. To je stavka natječaja koja ovisi o subjektivnoj procjeni članova komisije, inače zaposlenika HZJZ-a, dakle, djelatnika podređenih Capaku. Kako posebno zanimljiv detalj Klancir ističe to da je unosan posao reklame cijepljenja tvrtki istaknute HDZ-ovke dodijeljen u trenutku kada u Hrvatskoj cjepiva nema ni približno dovoljno.

Vlasnica pobjedničke tvrtke je Bianca Matković, koja se povukla iz aktivne politike i posvetila biznisu. Političko umirovljenje ipak je ne sprječava u tome da javno hvali rad premijera Andreja Plenkovića i Nacionalnog Stožera, komentira Klancir, pa citira hvalospjeve kojima je Matković zasula rad tog u javnosti često kritiziranog tijela. Sada je kao poduzetnica, prema odluci komisije HZJZ, svojim kreativnim rješenjem pomela konkurenciju i dobila posao promoviranja cijepljena protiv koronavirusa, za iznos od 188 tisuća kuna neto, odnosno 235 tisuća kuna bruto, zaključuje Klancir.