Apsolutno nevjerojatno. Rusija uvela program u školama, ovo slušaju djeca: ‘Internet vas laže, mi u Ukrajini spašavamo ljude’

Učitelji su dobili i priručnike kako učenicima objasniti što se događa i kako odgovarati na njihova eventualna pitanja

Danas u podne po moskovskom, odnosno u 10 sati po našem vremenu, svi su ruski učenici stariji od šest godina online slušali sat o tome “zašto je oslobodilačka misija u Ukrajini bila nužnost”. Emisiju u trajanju od 45 minuta, koja je ruskoj propagandi prikladno – i posve nevjerojatno – nazvana “Zaštitnici mira”, zajedno su vodili jedna djevojčica školske dobi i gospodin srednjih godina.

Ministarstvo prosvjete Ruske Federacije objavilo je kako će maleni gledatelji naučiti sve o “opasnosti koju NATO predstavlja za našu zemlju”, kao i “zašto je Rusija ustala u zaštitu civila Donjecka i Luhanska”, inače separatističke pokrajine na istoku Ukrajine, koje je prije nešto više od tjedan dana Vladimir Putin priznao kao samostalne.

‘Kako razlikovati istinu od laži?’

U nadrealnoj najavi ruskog Ministarstva prosvjete, stoji i kako će učenici naučiti “razlikovati istinu od laži u masivnom protoku informacija, fotografija i videa koji danas preplavljuju internet”. Video koji su ruski učenici danas od podneva gledali, na najvećoj ruskoj društvenoj mreži VKontakte (VK) objavilo je Ministarstvo prosvjete.

Emisiju za ruske školarce vodi djevojčica Screenshot VK

Ruski neovisni sajt MediaZona, koji su osnovale Marija Aljohina i Nadežda Tolokonjikova – dvije (od tri) članice ruskog feminističkog protestnog punk benda Pussy Riots – još je neki dan objavio da će učenici imati sat (pre)odgoja o “specijalnoj operaciji u Ukrajini”, kako ruski režim naziva invaziju i rat u Ukrajini. Prema navodima MediaZone, još se 1. ožujka, za učenike od tamošnjeg 7. do 11. razreda, održao specijalni sat na temu rata.

Nadrealne upute za predavanje

U sklopu njega, učitelji su morali školarcima objasniti Putinove argumente za pokretanje “specijalne operacije” i pojasniti im da antiratne akcije ne smiju podržavati. MediaZona je u članku objavljenom 28. veljače objavila cjelovit priručnik kojeg su, tvrde, učitelji dobili kako bi temeljem njega predavali učenicima. Tako, primjerice, učenicima 7. i 8. razreda učitelj na početku treba reći kako iza današnjih događaja stoji duga povijest.

Učitelji nakon toga moraju objasniti da Ukrajina nije postojala sve do 20. stoljeća, da je 1991. postala neovisna i da je Rusija “uvijek podržavala i brinula se za Ukrajinu, jer smo jedan narod”. Potom moraju reći đacima da se 2014. na području Ukrajine “dogodio neustavan i krvav državni udar” nakon kojeg je na vlast došla “proamerička vlada i uspostavljena je vanjska kontrola”. Dio ljudi, dalje je naputak za predavanje, nije prihvatio taj državni udar – ljudi na Krimu i ljudi koji danas žive u Donbasu.

“Voljom stanovništva formirane su dvije nezavisne republike – Donjecka Narodna Republika i Luganska Narodna Republika. Od tog trenutka počeo je sukob između kijevskih vlasti i ljudi koji žive na ovom teritoriju”, stoji u priručniku. Zatim se navodi da učitelji moraju reći kako je Rusija “od samog početka učinila sve da se mirnim putem razriješe sva proturječja koja su nastala”, no da je sada situacija treći put eskalirala na tom području.

Upute za odgovore na učenička pitanja

“Na veliku žalost ruske vlade, Ministarstva vanjskih poslova i pregovarača, sve pregovaračke metode za rješavanje sukoba zašle su u slijepu ulicu. Rusija je uvijek branila interese svog naroda, branit će ih i sada”, stoji u instrukcijama za učitelje, koje se dalje upućuje da učenicima puste fragment Putinovog obraćanja.

Režim je, potom, za učitelje pripremio i scenarij u kojem učenici potencijalno postavljaju neka pitanja. Primjerice, što odgovoriti ako učenik pita “Je li ovo rat s Ukrajinom? Je li se to moglo bez njega?”. Na to pitanje, učitelj bi trebao odgovoriti ovako: “Ne vodi se rat s Ukrajinom, već specijalna mirovna operacija, čija je svrha obuzdavanje nacionalista koji ugnjetavaju stanovništvo ruskog govornog područja”. Ako učenik pita je li ovo moglo proći bez vojne operacije, učitelj ima reći: “Posebna mirovna operacija nužna je mjera za spašavanje ljudi u Ukrajini”.

‘Ovo je provođenje mira’

MediaZona objavila je i priručnik koji su dobili nastavnici koji predaju starijim učenicima, od 9. do 11. razreda i on se, manje-više, svodi na isto, uz nešto ozbiljniji i direktniji rječnik. Na kraju bi starijim učenicima trebalo reći: “Ono što se sada događa u Ukrajini u međunarodnoj se praksi naziva provođenje mira. Priznali smo neovisnost Donjecke i Luganske republike, bili smo prisiljeni najaviti specijalnu vojnu operaciju. Sada i predsjednik i vojska, koristeći profesionalno vojno osoblje, uništavaju vojni potencijal fašističke države, stvorene s jednim ciljem – osvajanjem Rusije”.

Učenicima se poručuje da je sada morao biti trenutak za “provođenje mira” jer bi za tri-četiri godine bilo prekasno. “Tada bi došlo do velikog rata, a u njemu više nije dostatna samo profesionalna vojska. Tada bi, kao 1941. godine, bilo potrebno u rat pozvati sve punoljetne. Tada biste sve svoje snove i planove morali ostaviti po strani, nakratko zaboraviti”, posve se nadrealno poručuje učenicima i zaključuje citatom: “Koja je snaga, brate? Moć je u istini”.