Nekad je nužno odabrati stranu

Bicikli se sve više kradu (što ova fotografija najbolje pokazuje), a lopovi imaju jednu veliku prednost

Lani je u Hrvatskoj prijavljena krađa 1375 bicikala

FOTO: PIXSELL

Uz policijske statistike sad već i brojne objave preko društvenih mreža i foruma svjedoče situaciji u kojoj je bicikl kradljivcima postao itekako tražena roba. Samo prema MUP-ovim podacima, lani je u Hrvatskoj prijavljena krađa 1375 bicikala. Biciklisti sami sve češće razgovaraju o tom problemu i na pitanje zašto se bicikli toliko kradu sad već imaju odgovarajući odgovor, piše Slobodna Dalmacija.

“Na pitanje koji je razlog sve većeg broja ukradenih bicikala, odgovor je jednostavan: zakon ponude i potražnje. Kada sam počeo redovno voziti bicikl, u Splitu je bila jedna trgovina u kojoj ste ga mogli kupiti i to nije bila specijalizirana već se prodavao kao dio asortimana među spravama za vježbanje. Vozio sam po Marjanu i bio sam neuobičajena pojava.

Danas imate enormno veći broj biciklista. Osim što je to zdrav način zabave i rekreacija, vožnja biciklom postaje i trend. Samim tim ima sve više trgovina specijaliziranih za bicikle i opremu, a logičan slijed je i sve veće crno tržište za takve artikle – točnije plodno tlo za kradljivce”, kaže jedan od biciklista.

Novo tržište

Cijena bicikla za prosječnog kupca kreće se između pet i sedam tisuća kuna, dok polovni može kupiti i za tri tisuće. Međutim, upravo taj polovni može biti i ukradeni. Lopovi bicikle prodaju u komadu, ali i u dijelovima kako bi zameli trag policiji. Ukradenu robu “zametu” prodajući je i u drugom gradu od onog u kojem su vozilo ukrali.

Prodajom karbonskih bicikla otvoreno je jedno sasvim novo tržište jer se na crnom tržištu mogu pronaći za znatno nižu cijenu od 15 tisuća kuna, za koliko se prodaju u trgovinama.

Kradljivac u Varaždinu ostavio je samo kotač bicikla koji je bio zavezan
Kradljivac u Varaždinu ostavio je samo kotač bicikla koji je bio zavezan PIXSELL

Prednost za kradljivce

“Kod bicikla je prednost za kradljivce i što svaki dio odgovara na drugi bicikl, nije kao kod automobila. Dijelovi za bicikle su univerzalni te ih je time lakše i prodati. Kada kradljivci ne žele prodavati cijeli u komadu, bace okvir na kojem je serijski broj na dnu između pedala. Nekada su broj znali samo izbrusiti, ali onda je kupac svjestan da je ukradena i često se nevoljko upušta u takvu trgovinu.

Okvir kradljivci znaju ispilati na komade i prodati ga na otpadu jer se radi o aluminiju koji se kupuje na kilograme tako da i na tome znaju zaraditi”, priča 46-godišnji splitski biciklist Pero Tomaš koji kaže kako su se lopovi sad već toliko usavršili u krađama da je najbolji način da čovjek izbjegne krađu na biciklu uvijek držati oko ili ruku.