Bivši član Nadzornog odbora HAC-a kaže da su u tvrtki lažirali troškove radova na autocestama i tako izvlačili milijune

Mijat Stanić svjedočio je danas na nastavku suđenja Božidaru Kalmeti

17.02.2017., Zadar -   Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovic obisao je danas gradiliste u Gazenici na kojem je u tijeku izgradnja novog putnickog terminala. Bozidar Kalmeta, gradonacelnik Zadra. 
Photo: Dino Stanin/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata i bivši član Nadzornog odbora HAC-a, Mijat Stanić, opisao je danas na Županijskom sudu u Zadru malverzacije s ugovorima preko kojih se izvlačio novac iz te državne kompanije.

Stanić je svjedočio na nastavku suđenja bivšem ministru prometa Božidaru Kalmeti i suoptuženima u aferi u kojoj se sumnjiči da su iz HAC-a i Hrvatskih cesta, upravo na osnovu napuhanih vrijednosti u ugovorima izvukli više od 15 milijuna kuna te još 850.000 eura. Kalmeti se sudi i zbog naručivanja i plaćanja promidžbenog filma Prometna renesansa Hrvatske koji prema USKOK-ovoj opužnici nije bio potreban, pa je ministarstvo kojem je bio na čelu oštetio za više od 600 tisuća kuna.

Dvije piramide upravljanja u HAC-u

“Iako su se uprave HAC-a mijenjale, uvijek je samo jedna osoba bila zadužena za donošenje odluka”, prisjetio se Stanić dodajući kako ta osoba nije bio predsjednik uprave. Od Stjepka Bobana, jednog od bivših predsjednika uprave HAC-a, Stanić je doznao kako su cijelo vrijeme u toj državnoj tvrtki postojale dvije piramide upravljanja. “U jednoj su bili Jurica Prskalo i Marijo Lovrinčević, a u drugoj Josip Sapunar i Ivica Mlinarević“, nabrojao je Stanić bivše čelne ljude HAC-a. Sapunar je svoju krivnju u ovom slučaju već priznao, dok Mlinarević nije ni optužen.

“Kada je Prskalo postao predsjednik uprave smijenjen sam iz Nadzornog odbora”, svjedočio je Stanić. Opisao je i kako se raspitivao o ugovorima, a posebno njihovim aneksima. Naime, na natječajima bi uvijek bio izabran najpovoljniji ponuditelj, to nije bilo sporno, no naknadno su se za razne poslove sklapali aneksi ugovora kojima se podizala cijena.

“Mislim da je to sve bilo dogovoreno unaprijed. Iz Nadzornog odbora izbačen sam nakon što sam tražio ugovor i anekse koje je tvrtka Osijek Koteks imala za dionicu autoceste Rupa-Rijeka. Nisu mi ih željeli poslati, već su inzistirali da ih pregledavam u njihovoj nazočnosti. Međutim, kako je u to vrijeme, tamo negdje 2006. godine, HAC počeo padati u sve veće financijske probleme neki ljudi su mi sami počeli slati dokumentaciju jer nisu željeli da firma ostane bez novca. Tako su mi počeli slati i troškovnike iz kojih se jasno vidjelo koliko su poslovi preplaćeni ili pak naplaćeni kao dodatni radovi, iako su bili obuhvaćeni i glavnim ugovorom”, svjedočio je Stanić koji je te dokumente i predao USKOK-u.

Dokumenti o izvlačenju novca

Prisjetio se i jednog od svojih razgovora s Marijom Crnjakom, bivšim predsjednikom uprave HAC-a, koji je također optužen u ovoj aferi. On mu je, naime, jednom prilikom rekao da od kada je Milivoj Mikulić, kao tadašnji pomoćnik ministra Kalmete došao u upravu HAC-a “više ne odlazi južnije od Male Kapele kako ne bi gledao taj lopovluk”.

Stanić je svjedočio i o navodnom pokušaju ljudi iz vojske i policije da preuzmu sindikat unutar HAC-a. ‘Željko Krapljan, Stjepan Klarić, Ivan Čikara, Svemir Vrsaljko i Stanko Batur osnovali su parasindikat, te preko Udruge branitelja i poštovatelja Domovinskog rata pokušali zavladati sindikalnom scenom u HAC-u. Njima je upravljao Ivica Mlinarević”, rekao je bivši član Nadzornog odbora HAC-a.