Bivši zastupnik i dekan ekonomije ima genijalan plan kako pomoći turizmu: ‘Marketi ne smiju raditi iza 18h i nedjeljom’

Ivan Lovrinović podijelio je apsurdan status jednog zabrinutog ugostitelja. S kojim se, naravno, slaže

FOTO: Pixsell/Facebook

Ivan Lovrinović, bivši saborski zastupnik, koji je svojedobno bio i dekan Ekonomskog fakulteta u zagrebu, na svojoj Facebook stranici objavio je pismo koje mu je navodno poslao jedan ugostitelj. U pismu se predlaže ograničenje rada supermarketa, kako ne bi konkurirali ugostiteljima.

Ugostitelj, koji je ogorčen činjenicom da turisti kupuju hranu u supermarketima, umjesto u restoranima, došao je na ideju da im se radno vrijeme ograniči do 18 sati, te da im se zabrani rad nedjeljom.

Piletina iz supermarketa konkurencija restoranima

Dao je i primjer izračuna, koliko turizam “gubi” zbog toga što turisti hranu kupuju u supermarketima, umjesto da se hrane u restoranima. Pritom je i krivo izračunao porez na dodanu vrijednost, što je prilično neobično za nekoga tko se bavi ugostiteljstvom.

“Molim Vas da Vi kao ekonomista pojasnite situaciju u turizmu sa otvorenim dućanima u prvom redu do mora u turističkim mjestima kao što: Lidl, Spar, Kaufland, Plodine, Tomy. Konzum i drugi. Utjecaj tih hipermarketa na bruto prihod od turizma .i njihovo radno vrijeme koje uništava kompletno ugostiteljstvo.

PRIMJER 1. Jedno pečeno pile košta cca 30 kn, dvije pive,16 kn, 3 rajčice 5 kn, četvrtina kruha 2 kn što skupa iznosi 53 kune. Država od toga putem PDV-a dobije oko 13 kuna. Da je taj isti gost to isto konzumirao u restoranu platio bi 250 kn, a iznos PDV-a bio bi veći od kompletnog računa u hipermarketu. Dakle, hipermarketi uništavaju i ugostitelje i državni proračun. Moj prijedlog: ograničiti radno vrijeme marketa do max. 18 sati i nedjelja zatvorena. Što biste Vi predložli?””, pita neimenovani ugostitelj.

Lovrinović: Marketi uništavaju ugostitelje

Lovrinović se, naravno, složio s njegovim prijedlogom. Napisao je da su su to “turistički osviještene zemlje davno regulirale na način da svako može raditi a ne da marketi uništavaju ugostitelje i tako smanjuju prihode proračuna.”

Na kraju ostaje samo pitanje kakav je to restoran koji trgovačke lance doživljava kao konkurenciju.